اخبار کامپیوتر

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام...
آخه آدمی که به غذای شب خودش محتاج هستش واکسن می خواد چکار؟؟؟
یکی نیست بگه به جای این کاربراشون کار ایجاد کن تا خودشون تلاش کنند و غذا بدست بیارن و بتونن واکسن درست کنند.
باتشکر...
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
سلام...
آخه آدمی که به غذای شب خودش محتاج هستش واکسن می خواد چکار؟؟؟
یکی نیست بگه به جای این کاربراشون کار ایجاد کن تا خودشون تلاش کنند و غذا بدست بیارن و بتونن واکسن درست کنند.
باتشکر...

پس با این حساب شما هم اگر بری دکتر، دکتر بگه آمپول خودت درست کن درست میکنی؟
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
محصولاتی که استیو جابز نتوانست تکمیل کند

استیو جابز در کنار بزرگانی مانند بیل گیتس در عین اینکه تاجر و فعال اقتصادی بودند و هستند همواره به فکر ارایه خدمات انقلابی و بهتر و برتر هم بوده اند. اگر چه وجود جابز عملا موجب ساخت و توسعه فناوریهای بی شماری شد اما برخی از آنها را نیز نتوانست عملا تکمیل کند و شاید بعد از وی به بازار عرضه شوند.
۱-شبکه موبایل اپل
جابز از کندی توسعه و بهبود فناوریها در شبکه های مخابراتی ناراضی بود و با اینکه از برترین خدمات دهنده های دنیا و امریکا بهره میبرد اما همواره به فکر ایجاد شبکه مخابراتی متعلق به خود اپل بود. شبکه ای در آن دستش برای تغییرات فراوان و آنچه انقلاب در ارتباطات موبایل می دانست باز باشد.
۲-تلویزیون هوشمند
اگرچه اپل یک محصول ست تاپ باکس به نام اپل تی وی به بازار عرضه کرده است اما جابز به دنبال ساخت یک تلویزیون هوشمند به معنایی انقلابی آن بود. تلویزیونی که مانند سایر چیزها باز تعریف ابزاری به نام تلویزیون باشد. او معتقد بود که تلویزیونها اگرچه در بعد سخت افزار پیشرفت محسوسی کرده اند اما هنوز هوشمند نیستند. اتصال به خدمات آنلاین فیلم و …که اکنون در اپل تی وی موجود است فقط بخشی از آن چیزی است که می تواند در چنین تلویزیونی وجود داشته باشد. مثلا این تلویزیون نیازی به کنترل نخواهد داشت و مانند دستیار آیفون دستورات شما را اجرا خواهد کرد.
۳-پردازنده های اختصاصی اپل
اگرچه اپل از دو سال قبل با عرضه پردازنده A4 که بر پایه معماری ARM است عملا استقلال در زمینه پردازشگر و به طور کاملتر SOC یا همان System on chip شامل مموری و گرافیک و پردازنده را یافت اما در زمینه مک چنین اتفاقی نیافتاد و کماکان محصولات اپل بر پایه اینتل هستند. جابز می دانست که معماری کم مصرف بر پایه ARM توان جوابگویی دسکتاپ و لپ تاپها را هم دارد اما مشکلاتی مانند کندی توسعه این معماری و نبود گرافیک مجتمع شده با آن که دارای توان کافی و مصرف پایین باشد این کار را به تاخیر انداخت. اگرچه تغییر معماری منجر به باز طراحی مکینتاش خواهد شد اما کم مصرف بودن و حرارتزایی بسیار کم این معماری نگاه جابز را جلب کرده بود. شاید در سالهای آینده مک بوک ایر با این پردازنده را ببینیم.
۴-رابطی فراتر از تاچ اسکرین
بعد از معرفی ماوس در ۱۹۸۴ و بعد تاچ اسکرین در سال ۲۰۰۷ روی آیفون جابز به دنبال راه حلی برای حذف کیبرد و تاچ پد روی نوت بوکها بود اما به خوبی میدانست و بارها گفته بود که کاربران دنبال یک نوت بوک که تاچ اسکرین باشد و یا کیبردش دارای یک صفحه لمسی باشد نیستند. او به دنبال یک راه حل جدید بود. جزییاتی بیشتر از این طرحها منتشر نشد.
۵-دستیارهای هوشمند
اگرچه دستیار صوتی siri در دوران جابز توسعه داده شد اما این فقط ابتدای راه بود. از نظر او دستیار هوشمند چیزی فراتر از این ها بود. سرمایه گذاری سنگین اپل روی هوش مصنوعی و خرید چندین شرکت فعال در این زمینه نشان میداد که او به دنبال یک انقلاب در این زمینه است. اهمیت این دستیارها در کمک رسانی به افرادی که دارای نوعی معلولیت هستند بیشتر مورد توجه جوامع قرار گرفته است.

p30vel
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]گريختن از چنگ سانسور توييتر[/h]
توييتر در چند روز گذشته اعلام كرد كه داراي فناوري مسدود كردن يا سانسور توييت‌ها به‌صورت انتخابي و در برخي كشورهاي خاص است.
پس از انتشار اين خبر، سايت خبري msnbc.com در گزارشي آورده است كه روش ساده‌اي براي دور زدن سانسور اين سرويس شناسايي شده كه درحقيقت Help Center خود توييتر، اين حقه را افشا كرده است.
توييتر براي مسدود كردن محتوا در برخي كشورهاي خاص، بايد كشوري كه شما از آن، توييت‌ها را مشاهده مي‌كنيد، شناسايي كند.
انجام اين كار به IP آدرس افراد بستگي دارد، به اين معنا كه حالات مختلفي وجود دارد كه امكان دارد در آن‌ها كشور فرد به‌طور اشتباه شناسايي شود.
بر اساس اين گزارش، Help Center توييتر، درصورتي كه موقعيت فرد به‌طور اشتباه توسط اين سرويس شناسايي شده باشد، دستورالعمل‌هايي را درباره چگونگي تغيير موقعيت كشور ارائه مي‌دهد.
بنا بر اعلام اين سايت، تمام آنچه كه بايد انجام دهيد، وارد شدن به “Account Settings” خود و سپس يافتن منوي “Country” است.
اينجا، جايي است كه شما مي‌توانيد كشوري را انتخاب كنيد كه در حقيقت از آن كشور توييت‌ها را مشاهده مي‌كنيد و يا مي‌توانيد به آساني موقعيت كشور را با كشوري كه در آن يك توييت خاص سانسور نشده جايگزين كنيد.



p30vel
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اطلاعات كاربران مگاآپلود پاك مي شود ![/h]
دادستان‌هاي فدرال اعلام كردند كه امكان دارد اطلاعات كاربران مگاآپلود به زودي پاك شود.
دولت آمريکا كه بنيانگذاران شرکت مگاآپلود را به نقض قوانين ضدسرقت آنلاين و ايجاد امكان ميليون‌ها دانلود غيرقانوني فيلم، آهنگ و ديگر محتواها متهم کرده، چندي پيش اين سايت را مسدود كرد.
بنا براعلام اين شركت، ميليون‌ها كاربر اين سايت كه داده‌هاي خود از جمله عكس‌هاي خانوادگي و اسناد شخصي را ذخيره كرده‌اند، از زمان آغاز حمله دولت در ماه جاري، ديگر امكان مشاهده اطلاعات خود را ندارند، اما اين اميد وجود دارد كه بتوان اين داده‌ها را برگرداند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]لباس های الکترونیکی در راه هستند![/h]
روزی را تصور کنید که می‌توانید فیلم مورد علاقه خود را بر روی آستین پیراهنتان تماشا کنید و یا ایمیلتان را بر کف دستتان چک کنید. ظاهراً این روز چندان دور نیست.
به کمک فناوری‌هایی که اصطلاحاً به آنها فناوری‌های پوشیدنی می‌گویند، می‌توان این رویاها را به واقعیت تبدیل کرد.
این فناوری‌های در چند سال اخیر توجه شرکت‌ها و دانشمندان دنیای آی‌تی را به خود جلب کرده و آنها هم اکنون در حال مطالعه و تولید چنین فناوری‌هایی هستند.
در تازه‌ترین مورد شرکت آدافروت اینداستریز (Adafruit Industries)، یکی از تولیدکنندگان مطرح در این حوزه از تولید یک پلت‌فرم سخت‌افزاری الکترونیکی خبر داده است که از آن می‌توان در تولید فناوری‌های پوشیدنی استفاده کرد.
شرکت آدافروت این پلت‌فرم سخت‌افزاری ۱.۷۵ اینچی را فلورا نامیده و گفته به کمک این پلت‌فرم می‌توان فناوری‌های پوشیدنی با صفحات نمایش بیش از هزار مگاپیکسلی ساخت و آنها را بر روی لباس افراد تعبیه کرد.
مبدع این پلت‌فرم سخت افزاری لیمور فراید است که از او به عنوان يكي از «تأثیرگذار‌ترین زنان در دنیای فناوری» یاد می‌کنند.
او که عضو تیم تحقیقاتی دانشگاه‌ ام‌آی‌تی در زمینه فناوری‌های پوشیدنی نیز هست، در مصاحبه‌اش با وب سایت Zdnet گفته است جهانی را پیش‌بینی می‌کند که در آن مردم کیف‌هایی به دست می‌گیرند که می‌توانند بر روی آن متن‌ها و ویدئوهای مورد علاقه‌شان را ببینند و یا بر روی تی‌شرت خود یک تلویزیون نصب کنند.
کیت سخت‌افزاری فلورا که یک پلت‌فرم منبع باز است، با سخت‌افزار‌ها و پروتکل‌های استانداری از قبیل یو‌اس‌بی‌ و USB HID و نرم‌افزارهای آتی شرکت اپل و گوگل سازگار است.
به کمک این پلت‌فرم می‌توان فناوری‌های دیجیتالی و اینترنتی مختلفی را بر روی لباس افراد منتقل کرد.
چندی پیش نیز خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت‌های گوگل و اپل مطالعات و فعالیت‌های گسترده‌ای را برای تولید فناوری‌های پوشیدنی در پیش گرفته‌اند و در حال سازگار کردن محصولات خود با این فناوری‌ها هستند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

نقش موس به عنوان یک ابزار اساسی برای کار با کامپیوتر بر هیچ کس پوشیده نیست. هنگام کار با کامپیوتر شما وابستگی زیادی به موس دارید. ۲۰ سال قبل این وابستگی ۱۰۰ درصد بود (اگر موس نداشتید نمی توانستید با کامپیوتر کار کنید.)، ۵ سال قبل وابستگی ۸۰ درصد بود و اکنون این مقدار به کمتر از ۵۰ درصد افت کرده است. علت این افت، پیدا شدن تاچ پد و سایر سطوح لمسی بوده است. اما طراحان همچنان با جدیت در حال کار روی موس ها هستند. زیر آنها در نرم افزارهای طراحی مانند فوتوشاپ و… بسیار بهتر و سریع تر عمل می کنند.
موس مغزی
این موس تجملاتی پر مغز برای گیک هایی که عاشق ابزارهای عجیب هستند، عالی است. در ضمن شاید باعث خلق ایده ها و کشف های جالبی در مغزتان هم بشود!

موس هواپیمایی، با لامپ های ال ای دی
ویژه عاشقان جنگ های ستاره ای و سایر فیلم های علمی تخیلی. این موس با رنگ های سفید و سیاه، دکمه ها و چرخ اسکرول ال ای دی با رنگ های قرمز و آبی فروخته می شود.

موس وایرلس کمرو بلک
این موس جاده ای، قرار است دل عاشقان ماشین را برباید. این اتوموبیل زیبا تمامی کارایی های سایر موس ها را دارا می باشند. این موس در عین داشتن لبه های نرم، با داشتن بدنه زیبا و لامپ های ال ای دی در چراغ ها و اسکرول خود، کاملا واقعی به نظر می رسد.

موس فراری
این موس نوری کاملا شبیه یک ماشین فراری است و ویژه هواداران ماشین های اسپورت. لامپ های ال ای دی روی آن بسیار زیبا و دل ربا هستند.

موس سایبورگ آر.ای.تی: موس بازی
شاید بعلت شکل ویژه، موس چندان راحتی نباشد، اما این سایبورگ کامل کننده یک کامپیوتر بازیخور است.

موس تلفنی ویژه مکالمات اسکایپ
این موس کاملا برای مکالمات اسکایپ طراحی شده است و همراه آن هندزفری مربوط نیز استفاده می گردد.

تاچ موس اکلیپس
موس لمسی eclipse (کسوف) با طراحی زیبا، بدنه آلمینیومی دلربا، ظاهر اسپورت، امکانات حرفه ای، شکل ارگونومیک برای استفاده در خانه و محل کار عالی است. این تاچ موس آمیزه ای از زیبایی و کیفیت است،.

موس پرتابل دستی
دنبال موسی با ظاهر متفاوت می گردید؟ این موس شاید به کارتان بیاید. در اینجا کنترل موس با انگشتان صورت می گیرد و قرار نیست موس روی میز حرکت کند.

موس گلفی
اگر به گلف علاقه دارید، این موس برای شما است. فقط خواهش می کنم خدای ناکرده موس تان را با توپ گلف واقعی و خانه را با زمین بازی اشتباه نگیرید، زیرا به نظر نمی رسد این موس مقاومت چندانی در برابر ضربات شدید داشته باشد.

موس پد برای موس های گلفی
اگر گلف موس های بالا کافی نیست، می توانید با استفاده از این موس پدها سایر اجزای بازی گلف را نیز در یک جا جمع کنید.

موس عمودی Wowpen Joy
این موس ارگونومیک بوده و برای هر دو دست راست و چپ طراحی شده است. البته این موس فقط با کامپیوترهای دارای بلوتوث کار می کند.

موس کفشی
این موس های کفشی که به موس اسبی نیز نامیده می شوند، دقت ۸۰۰ نقطه در اینچ (dpi) دارند. آنها توانایی تصحیح مشکلاتی چون خستگی عضلانی در افرادی که مدت طولانی پشت کامپیوتر می نشینند، نیز دارند.

موس غول پیکر و دورگه «نگا»
موس Razer Naga، یک موس هیبرید (دورگه) ویژه بازی های MMO است. این موس قابلیت ها و امکانات لازم و کافی برای ذبح کردن هیولاهای بازی ها را دارا است. همان طور که در عکس می بینید در کنار ان ۱۲ دکمه اضافی قرار دارد که می توان در تنظیمات کامپیوتر برای هر کدام وظیفه ای تعیین کرد. پس در بازی شما رستم خواهید بود و همین یک دست اسلحه برای نبرد، کافی.

موس Creative Fatal1ty 1010
این موس توسط جناب Johnathan “Fatal1ty” Wendel یکی از خدایگان بازی های FPS با دقت و ظرافت تمام طراحی شده است. برادر بزرگتر این موس، Fatal1ty 2020 نام دارد که یک کوچکترین حرکات شما را با یک سنسور ۶.۴ مگاپیکسلی زیر نظر دارد!

موس اوربیتا
موس اوربیتا (چشم شکل) ارگونومیک و وایرلس است و برای گشت گذار در مک و پی سی طراحی شده است.

موس پنگوئنی
پنگوئن موس یکی از موس های با تم حیوانات، که هدیه مناسب و جذابی برای کودکان به شمار می رود.

یک موس پر از کلید دیگر
Sanwa NT-MA2 ترکیبی از یک موس و کی پد می باشد و به رنگ های سفید و سیاه و قیمت ۴۰ یورو در دسترس است.

موس الماسی
این موس دارای دو دکمه و یک اسکرول بوده و سطح آن پوشیده از شیشه های الماس مانند است. مشخصا این موس هدیه مناسبی برای خانم ها است.

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
صفر موس

این طراحی انقلابی، آمیزه ای از هنر و سبکی است.

موس Mus2
این موس های بیسیم و نوری، با دو دکمه، نه تنها نشانگر موس را کنترل می کنند که حتی شبیه به آن نیز هستند. بر خلاف این قیافه غیرعادی این موس ها کاملا در دست جا گرفته و هیچ ناراحتی را ایجاد نمی کنند.

موس کلاه بیسبالی MLB
علاقه مندان به بیسبال حتما با دیدن این موس ها به وجد می آیند. این موس ها دو دکمه ای و نوری هستند.

بدن موس
بدن موس حاصل دسترنج طراح مشهور کریس لوماک (Chris Lomak) است. هر چند این موس چندان حرفه ای به نظر نمی رسد اما به قدر کافی خنده دار است تا بتوان به کسی هدیه داد.

موس نوری قابل شارژ وایرلس ۱۰۰۰ دی پی آی Saitek Obsidian
این موس دقت بالا و ارگونومی خوبی داشته و به خوبی در دست جا می گیرد.

موس ارگونومیک وایرلس
این موس نوری دارای یک نشانگر لیزری و طراحی ارگونومیک است و همان طور که می بینید ظاهر طبیعی ندارد. این موس تا فاصله ۴.۵ متری از کامپیوتر به خوبی کار می کند.

موس های بازی Steelseries World of Warcraft MMO
این موس ها به صورت کاملا تخصصی برای بازی جذاب و پرطرفدار World of Warcraft از سری بازی های MMO (چندنفره و آنلاین) طراحی شده است. طراحان این موس جناب Blizzard (صاب بازی!) و SteelSeries هستند. همان طور که گفته شده استفاده از این موس در بازی ورلد آف وارکرافت کاملا به قدرت شما در بازی کمک می کند.

کفش دوزک های کریستالی
موس های کفش دوزکی-کریستالی زیر، با طراحی جذاب شان بهترین انتخاب برای به مردان و خصوصا بانوان هستند.

موس لاک پشتی
این موس لاک پشتی می تواند اولین موس کودکان باشد. طراحی آن ساده و کاملا لاک پشتی است.

موس دلفینی
همانند لاک پشت بالا، ابزارهای زیر نیز می توانند یک هدیه جذاب برای کودکان یا یک وسیله موجب خنده و تفریح در محل کارتان باشند.

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

یک موس استیم پانک
یک موس استیم پانک ساخته شده از چوب، فلز و استخوان! این ملغمه که Paradox Mouse نام دارد توسط Daniel Pon طراحی شده است. در آن از ال ای دی و تیغه هایی شبیه به ستون فقرات و جمجمه استفاده شده است. عکس های بیشتری را می توانید در اینجا پیدا کنید.

موس Jelly Click
یک موس به شدت غیرعادی است و توسط Bongkun Shin، Heungkyo Seo، Jiwoong Hwang و Wooteik Lim طراحی شده. آنها نام Jelly Click Mouse را روی آن گذاشته اند. تمامی مدارهای الکتریکی آن در یک تخته قابل انعطاف قرار گرفته است و تنه اصلی موس یک کیسه پلاستیکی نرم است که می توان به میزان دلخواه آن را باد کرد.

موس قاچ قاچ شده
نمی دانم هدف ساخت این موس چیست، اما کاملا غیرعادی است و چندان موس مناسبی به نظر نمی رسد. تنها فایده چنین موسی تعویض چیپ های آن هنگام خراب شدن اش است.

موس حافظه
Memory Mouse ساختار آن قرص و یک دست است. فقط توسط چهار انگشت حرکت داده می شود. طراحی آن به گونه ای است که حداقل تماس با سطح را دارا است و موس پد را تمیزتر نگه می دارد.

موس فوق صاف
Optical Super Slim Mouse یک موس نوری و وایرلس است که سطحی کاملا صاف و یک دست دارد.

Bendy M 3 Dimensional Mouse
Kim Hye-shin طراح این موس نامعمول دریافت که می شود موسی به شکل یک نوار خلق کرد و بر حسب نیاز آن را به اشکال گوناگون در آورد. البته کارایی این موس چندان بالا نبوده و خاص کاربرانی است که بیشتر از کیبورد استفاده می کنند و از موس فقط برای جابجایی نشانگر استفاده می کنند. در اینجا می توانید عکس های بیشتری از این موس نواری ببینید.

موس چوبی
طرحی شده توسط Alest Rukov و ساخته شده از چوب انحنا داده شده واقعی. طبعا کاملا محیط زیست مناسب است.

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

موس های Deco و Jupiter
موس دکو در سمت راست و ژوپیتر (سیاره مشتری) در سمت چپ دو موس از سه موس آسمانی Actbrise Electronics هستند. موس سوم Escher نام دارد. این موس ها گران و در حدود ۱۵۰ دلار هستند. اطلاعات بیشتر در اینجا .

موس بیگانه
Mizanur Rehman طراح این موس های زیبا آنها را Alien Mouse نامیده است که کاملا در دست جا گرفته و از ناراحتی و خستگی دست ( RSI ) جلوگیری می کنند.

موس های وایرلس لگو
این موس ها نیز از اسباب بازی هایی به این شکل الهام گرفته اند. آنها دارای دکمه های راست و چپ کلیک و اسکرول هستند. این اسباب بازی ها می توانند شادی بخش، کارهای خسته کننده تان باشند.

موس ستاره ای
Computer-Mouse Star بر خلاف ظاهرشان، برای دست راحت و خوب است. این موس ها ابزار کامپیوتری جذابی برای ستاره دوستان هستند.

موس سوپرماریو
موس های Dot Design 2 Super Mario Brothers کاری از Banpresto کاملا یادآور بازی سوپرماریو هستند. این موس ها با دو طراحی در دسترس هستند. یکی جناب سوپرماریوی عزیز و دیگری ستاره شکل. درضمن، ظاهر پیکسل پیکسل این موس ها ما را به دوران خاطره انگیز و کم رزولوشن قدیم می برد.

موس eVouse
این موس های چشم نواز، آینده نگر، با طراحی V شکل، ظاهر متالیک و آن روشنایی درخشان سبز رنگ وسط حرفی برای گفتن باقی نمی گذارند. علی رغم این طراحی جسورانه و متفاوت، کارایی موس های عادی را دارند، دکمه ها و اسکرول موس نیز در دسترس هستند.

موس نارنجکی
بدنه این موس واقعا از نارنجک های قدیمی ساخته شده و حس قدرت خاصی به آدم می دهد. این موس استحقاق قرار گیری در دستان بازیخورهای بازی های جنگی را دارد.

موس Bling’d Out طراحی شده برای خانم ها
این موس با ظاهر تجملاتی نقره ای-کریستالی مانند چند مورد مشابه در بالاتر، مناسب هدیه به خانم ها است.

موس های شمش طلایی
این موس های وایرلس شمش طلایی نیز کاملا یک هدیه مناسب به شمار می روند. این موس ها نیز دارای راست و چپ کلیک و اسکرول هستند.

موس روحی
این موس که طراحی آن از سری فیلم های جیغ الهام گرفته است، دارای سه دکمه و یک اسکرول است. رزولوشن ۸۰۰ dpi دارد و کنترل دقیقی را در اختیار شما می گذارد. این موس ها ۳۵ دلار بها دارند.

موس Smitrix Swiftpoint Triped
این موس خصوصا برای تبلت پی سی ها و سطوح چند لمسی طراحی شده است و می توان از آن به عنوان یک قلم نیز استفاده کرد. خب حالا چرا آن را Triped می نامند؟ چون این ابزار یک موس، تاچ پد و قلم digitizer است.

موس Perific Wireless Dual
این موس وایرلس با طراحی انقلابی، نوع جدیدی از موس های ارگونومیک را نوید می دهد. این موس را هم می توان روی میز گذاشت و مانند یک موس عادی استفاده کرد و هم می توان در دست گرفت (در هوا) و با آن کار کرد.

موس آرایش
این موس ویژه خانم ها بوده و وسایل اولیه لازم برای آرایش را دارا است.

 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام...

بالاخره نسخه 9.1 از دیتا بیس پر قدرت Postgres Plus® Advanced Server به بازار عرضه شد.

اگه طلبه هستید به مدت ۶۰ روز و به صورت تریال از این دیتا بیس استفاده کنید میتونید به اینجا برید و دانلودش کنید.
و اگه هم خواستید بخریدش می تونید به اینجا برید و بخریدش.
مطمئنا از پایگاه داده اراکل ارزونتر تموم میشه براتون، درضمن اپن سورس هم هستش.
و باید بگم که این دیتا بیس با بیشتر پایگاه های داده مطابقت داره.
باتشکر....
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
AMD Memory

AMD Memory

100623117.jpg
سلام...
بالاخره اون چیزی که واقعا به درد یک مادربورد AMD می خوره از راه رسید....
رم های مخصوص شرکت AMD

خوب حالا یکم هم بریم سر جزئیات...
این حافظه با زمان های تاخیر 11 . 11 . 11 دارای بهترین راندمان برای پردازندهای AMD به شمار میره و از نوع DDR3 و در چند مدل ارائه میشه که دارای 1333 و 1600 هستش و نتایج مقایسه رو می تونید در شکل پایین ببینید...
AMD-Memory-Benchmarks,R-C-319800-13.jpg

و در مدل های ۲ گیگ و ۴ گیگ و ۸ گیگ عرضه میشه.

و در پایان به علت اینکه فروم حق اجازه ی قرار دادن بیشتر از ۲ تا عکس رو به من نمیده بقیه ی لینک ها و جزئیات دیگه رو براتون نمیذارم... خودتون برید بگردید و ترجمه کنید...
باتشکر....
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تغییر لوگوی رسمی سیستم عامل ویندوز در ویندوز 8

در تاریخ 1 جولای، نسخه جدید سیستم عامل ویندوز به نام 8 همراه با رابط کاربری Metro وارد بازار خواهد شد. مایکروسافت اعلام کرده است که لوگوی ویندوز در این نسخه تغییر خواهد کرد و به شکل بالا در خواهد آمد. رابط کاربری Metro بیشترین تغییرات از لحاظ رابط کاربری را پس از ویندوز 95 خواهد داشت و مایکروسافت امید بسیاری به ویندوز 8 دارد. تغییرات انجام شده شامل طراحی نسخه اختصاصی اسمارت فونها و هماهنگی نسخه PC با این محصولات پر طرفدار، میانبرها، گجت ها، نمایش تصاویر و اسلاید شو ها است. در طراحی لوگوی جدید همچنان از چهار مستطیل استفاده می شود ولی طراحی آن به صورت برجسته نبوده و یک سطح صاف و بدون انحنا را تشکیل می دهد، و به سمت چپ تصویر نیز زاویه دار است. دیگر خبری از چهار رنگ برای هر مستطیل نیست و تنها از یک رنگ در لوگو استفاده شده است که روی تبلت های مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 نیز نقش خواهد بست.
به نقل از ::: http://www.sakhtafzarmag.com/news/digital-news-hardware/9476.html
 

tracer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مصادیق جرایم رایانه ای برای ایمیل و VPN

مصادیق جرایم رایانه ای برای ایمیل و VPN

مجازات حبس برای دسترسی غیرمجاز به سامانه ایمیل

مدیر دفتر مطالعات فناوریهای نوین مرکز پژوهشهای مجلس با بیان اینکه در قانون جرایم رایانه ای موادی برای همین منظور ترتیب داده شده است، ادامه داد: براساس ماده یک قانون جرایم رایانه ای هرکس به طور غیرمجاز به داده های رایانه ای به واسطه تدابیر امنیتی دسترسی یابد به حبس محکوم می شود که سامانه ایمیل هم مشمول آن خواهد بود.

شنود محتوای ایمیل مصداق شنود مکالمات تلفنی است

باقری اصل با تاکید براینکه براساس ماده 48 قانون جرایم رایانه ای شنود محتوای در حال ارتباطات غیرعمومی در سیستم های رایانه ای و مخابراتی مطابق مقررات شنود مکالمات تلفنی خواهد بود به مهر گفت: در این زمینه در حقیقت قاضی شنود باید دستور دسترسی را بدهد؛ تبصره ذیل این ماده هم می گوید که دسترسی به محتوای ارتباطات غیرعمومی ذخیره شده نظیر پست الکترونیکی و پیامک در حکم شنود و مستلزم رعایت مقررات مربوطه است.

مصادیق قانون جرایم رایانه ای برای *****ینگ

وی با بیان اینکه در حوزه قواعد حقوقی مترتب بر ارتباطات الکترونیکی یک سری ضعف ها داریم، ادامه داد: البته بخش کیفری ماده 48 قانون جرایم رایانه ای دسترسی به پست الکترونیکی را مصداق شنود دانسته است و مجازاتهایی نیز برای آن درنظر گرفته است.

باقری اصل خاطرنشان کرد: از طرفی براساس ماده 21 و 22 قانون جرایم رایانه ای یک سری قواعد برای بحث *****ینگ مطرح شده که در حقیقت ارائه دهندگان خدمات دسترسی موظف هستند این ضوابط را رعایت کنند و این قانون مشخص کرده است چطور باید کار *****ینگ انجام شود.


استفاده از VPN برای مصارف مشخص غیرقانونی نیست

مدیر دفتر مطالعات فناوریهای نوین مرکز پژوهشهای مجلس در مورد مصادیق استفاده از ابزارهایی مانند VPN در قانون جرایم رایانه ای به مهر، گفت: VPN غیرقانونی نیست و در قانون جرایم رایانه ای هیچ ماده ای مبنی بر اینکه پروتکل VPN غیرقانونی است وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین بند الف ماده 25 قانون جرایم رایانه ای تاکید دارد که توزیع و انتشار و تولید و یا انجام معامله یا نرم افزار یا هر نوع ابزار الکترونیکی که "صرفا" برای ارتکاب جرایم رایانه ای به کار می رود مجازات دارد اما VPN و یا ابزارهای دیگر مصداق این واژه "صرفا" نیستند و به طور مثال بانکها و موسسات مالی از این پروتکل برای تبادل اطلاعاتشان استفاده می کنند چرا که از امنیت بالاتری برخوردار است اما براساس ماده 32 قانون مشمول نگهداری اطلاعات کاربران و "داده ترافیک" هستند.

باقری اصل تصریح کرد: اگر چه در صورتی که سایتی اقدام به ارائه یا فروش ابزار دور زدن *****ینگ کند یا اطلاعات کاربران و داده ترافیک خدمات VPN را نگهداری نکند می توان با همین قانون آنرا مشمول مجازات دانست این مهم در اکثر کشور های جهان به عنوان رویه وجود دارد که البته بررسی نحوه فروش این ابزار در اینترنت نکات دیگری را نشان می دهد.
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ادوبی فتوشاپ تاچ برای آیپد هم اکنون در دسترس

ادوبی فتوشاپ تاچ برای آیپد هم اکنون در دسترس

pstouch-3-600x375.jpg

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که منتظر دریافت Adobe Photoshop برای آیپد می باشید تا بتوانید به راحتی عکس های مورد نظر خود را ویرایش کنید، امروز خبر خوبی در این رابطه منتشر شده است. امروز شرکت Adobe نسخه ای مخصوص آیپد با نام Adobe Photoshop Touch منتشر کرد.
بعنوان بخشی از خانواده Adobe Touch Apps ، فتوشاپ تاچ این نرم افزار را برروی تبلت شما می آورد. این برنامه به شکلی طراحی شده که به راحتی می توانید با این برنامه برروی تبلت و با استفاده از صفحه نمایش لمسی آن کار کنید. به همراه فتوشاپ تاچ برروی آیپد شما می توانید تصاویر را به لایه های مختلفی تبدیل ،آنها را ویرایش ، افکت های مختلف به آنها اضافه کرده ، آنها را رنگ آمیزی و کارهای مختلف دیگری را انجام دهد. بسیاری از ابزارهای نسخه دسکتاپ در اختیار شما قرار دارد، بنابراین اگر شما هم یکی از کاربران فتوشاپ هستید ، Adobe Photoshop Touch هم اکنون و از طریق App store و با قیمت ۹.۹۹ دلار در دسترس شماست.



به نقل از ::: www.pcwar.com
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اپرا موبایل 12 عرضه شد

اپرا موبایل 12 عرضه شد

download.jpg

چند روز پیش خبری را در مورد مرورگر جدید اپرا و برنامه این شرکت برای عرضه نسخه جدید آن در نمایشگاه MWC اعلام کردیم. امروز این شرکت به قول خود عمل کرد و نسخه ۱۲ Opera Mobile را رونمایی کرد. ورژن جدید Opera Mobile دارای قابلیت و یا ویژگی خاصی برای افرادی که بدنبال ابزار و امکانات جدید در استفاده روزانه هستند نمیباشد اما برای آن دسته از افرادی که به یک مرورگر با موتور رندر خوب اهمیت میدهند راضی کننده است.
اپرا قابلیت پشتیبانی از WebGL را به مرورگر خود اضافه کرده است تا بتواند برنامه و بازی هایی با گرافیکی بالا را بدون هیچ مشکلی پشتیبانی کند. یکی از نکات برجسته وب HTML5 است و اپرا بخش های مختلفی را برای پشتیبانی از HTML 5 بهبود بخشیده است.
تغییراتی که اپرا به وجود آورده است باعث شده که به مرز ۳۵۴+۱۱ امتیاز در بخش HTML 5 برسند که به گزارش html5test.com این بالاترین امتیازی است که تاکنون ثبت شده است. پس اگر علاقمند و یا از طرفداران اپرا موبایل هستید این اپلیکشن هم اکنون در دسترس شما می باشد.
به نقل از :::: http://www.pcwar.com/opera-mobile-12.html
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اندی رابین آمار جدیدی از اندروید منتشر کرد

اندی رابین آمار جدیدی از اندروید منتشر کرد

شور و هیجان نمایشگاه MWC به حدی رسیده است که اندی رابین ( فرد شماره یک اندروید ) را هم به نمایشگاه کشانده است و همزمان با بازدید وی خبری بر روی صفحه گوگل پلاس وی قرار گرفت که آمار و ارقام جدید اندروید را نشان میدهد.





همانطور که در عکس بالا مشاهده میفرمایید :
روزانه ۸۵۰,۰۰۰ هزار اسمارت فون و تبلت اندرویدی فعال میشوند.
بیش از ۳۰۰ میلیون تلفن همراه اندرویدی در سراسر دنیا عرضه شده است.
و بیش از ۴۵۰,۰۰۰ هزار اپلیکشن بر روی اندروید مارکت قرار دارد.


بدون شک آمار بالا بسیار فوق العاده و تحسین برانگیز است و نشان از موفقیت های بی پایان اندروید در سال های اخیر می باشد.







به نقل از :::: www.pcwar.com
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فروش کامپیوترهای ۳۵ دلاری Raspberry Pi تنها طی چند دقیقه

فروش کامپیوترهای ۳۵ دلاری Raspberry Pi تنها طی چند دقیقه

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=87605&stc=1

سلام...
اگر به خاطر داشته باشید، اواخر سال گذشته میلادی بود که درباره ساخت یک کامپیوتر کامل در اندازه ای باور نکردنی و ارزان قیمت با نام Raspberry Pi صحبت کردیم. یک کامپیوتر کوچک لینوکسی که قرار بود قیمتی تنها ۲۵ دلار قیمت داشته باشد. خب از روز چهارشنبه فروش این کامپیوتر ها شروع شد، اما همه آنها همان ساعات اولیه فروش رفتند!

بنیاد Raspberry Pi و شرکت های همکار آن در تولید این کامپیوترها هم اکنون در حال ثبت سفارش برای تولیدات آینده هستند، اما زمان دقیقی برای تحویل آنها مشخص نکرده اند.

برای یادآوری بد نیست بگوییم که Raspberry Pi که به اندازه یک فلش مموری است، دارای یک پردازنده 700 مگاهرتزی ARM به همراه ۲۵۶ مگابایت رم بوده و از روی یک کارت SD که نسخه ای از لینوکس فدورا :)heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:) را روی خود دارد، بوت می شود.

در حال حاضر دو مدل از این کامپیوتر جیبی تولید می شود: مدل B که ۳۵ دلار قیمت داشته و شامل یک پورت اترنت و دو پورت یو است بی است و مدل A که تنها ۲۵ دلار قیمت داشته و فاقد این دو پورت است.

به نظر می رسد استقبال از این کامپیوتر کامل نقلی به اندازه ای بوده که شرکت ثبت سفارش را به یک دستگاه به ازای هر نفر محدود نموده است و همچنان سایتش در مقاطع مختلف به دلیل ترافیک بالا با مشکل مواجه است.

جالب ترین نکته هم اینکه بنیاد Raspberry Pi مثل اینکه علی رغم استقبال بالا و فروش خوب محصولش قصد ندارد از قبل آن ثروتمند شده و تبدیل به یکی از تولید کنندگان بزرگ این صنعت گردد. طبق گفته سایت این بنیاد، آنها تنها سود کمی در قبال فروش هر دستگاه Raspberry Pi دارند که «آن را هم مستقیما صرف امور خیریه می کنند»

به نقل از ::: نارنجی
 

پیوست ها

  • Raspberry-PI-PC_1.jpg
    Raspberry-PI-PC_1.jpg
    22 کیلوبایت · بازدیدها: 0

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
دزد دوربین‌تان را اینترنتی بگیرید




اگر دوربین دیجیتال‌تان را گم کرده‌اید یا دزدیده شده است، به مدد یک موتور جستجوی جدید آنلاین دیگر ضرورتی ندارد که دست از عادت‌تان به عکاسی بکشید.
خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، اگر کمی شانس بیاورید و یک عکس با فرمت JPG که با دوربین شما گرفته شده باشد، آپلود شود، پایگاه اینترنتی www.stolencamerafinder.com کارتان را راه می‌اندازد.
این پایگاه اینترنتی داده‌های EXIF تصویر را با شماره سریال دوربین تحلیل می‌کند و آن را با داده‌های میلیون عکس دیگر که آنلاین هستند، مقایسه می‌کند.
در صورتی که عکس‌های دیگری با آن شماره وجود داشته باشد، این پایگاه اینترنتی پایگاه اینترنتی اصلی را فهرست می‌کند و احتمالا اطلاعات ارزشمندی را درباره دزد یا "صاحب" جدید دوربین ارایه می‌دهد.
کارکرد اطلاع‌رسانی این موتور جستجو کاملا عملی است. برای آنکه مردم هر روز جستجو داشته باشند، این پایگاه اینترنتی از طریق ایمیل و به محض اینکه نمونه مشابهی را بیابد، گزارش‌دهی می‌کند.
برای اینکه بتوانید از این پایگاه اینترنتی استفاده کنید، ترجیحا باید یک عکس ویرایش نشده را آپلود کنید. برخی برنامه‌های ویرایش عکس می‌توانند داده‌های EXIF را تغییر دهند. اگر نمی‌خواهید عکسی را آپلود کنید، می‌توانید فقط شماره سریال دوربین را وارد کنید.
اما این موتور شاید نتواند به همه کمک کند. بعضی دوربین‌ها نمی‌توانند شماره سریال را در داده‌های عکس ذخیره کنند. نگاه اجمالی به مدل‌هایی که از کارکرد ضبط شماره سریال حمایت می‌کنند، در سایت www.stolencamerafinder.com/listmodels قابل دسترس است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]کاربردهای علمی دوربین‌های دیجیتال
[/h]
دوربین‌های دیجیتالی حرفه‌ای برپایه تکنیکهای مختلف عکاسی مافوق سریع، هوایی و مداری، ماوراء بنفش و مادون قرمز امروزه از کاربردهای بالایی در عرصه‌های علمی و ثبت تصاویر برخوردارند.






تصویر شماره 1


عکسبرداری مافوق سریع






دوربین دیجیتال نوعی دستگاه عکاسی است که به جای فیلم حساس به نور، از یک حسگر CCD یا CMOS برای به دام انداختن تصاویر و تبدیل آنها به یک سیگنال الکترونیکی از نوع آنالوگ استفاده می‌کند.
دوربینهای دیجیتال، امروزه علاوه بر استفاده‌های غیرحرفه‌ای و ثبت لحظات زندگی کاربردهای بسیاری در عرصه‌های مختلف علمی و ثبت عکسهای با سرعت بالا دارند.
آشنایی با دوربین عکاسی


  • کاربردهای علمی دوربینهای دیجیتال
به گزارش مهر، دوربین امکان ثبت پدیده هایی که مستقیم قابل مشاهده نیستند را فراهم می‌کند و به همین علت به عنوان مفیدترین عنصر در انجام تحقیقات علمی شناخته می‌شود. از جمله دوربینهای با کاربرد علمی می توان به دوربینهای فوق سریع برای ثبت پدیده ها در زمانهای بسیار کوتاه، دوربینهایی میکروسکوپی، دوربینهایی برای ثبت مناطق وسیع از زمین یا فضا (دوربینهای هوایی، مداری و نجومی) و دوربینهایی که در طیفهای خارج از نور مرئی (دوربینهای ماوراء بنفش و مادون قرمز) کار می‌کنند شاره کرد.


  • عکسبرداری مافوق سریع
دوربینهای مافوق سریع برای تهیه تصاویر به چشمه هایی نیاز دارند که لامپهایی از نور را در زمانهای بسیار کوتاه و شدید ساطع می‌کنند. با این سیستمها به طور طبیعی می توان عکسهایی با زمانهای عکسبرداری 10 میلیونیم ثانیه را به دست آورد که این مدت زمان می‌تواند به 5 نانوثانیه نیز برسد.

از این دوربینها نه تنها تصاویری با اهداف علمی تهیه می شوند بلکه می توان عکسهایی هنری برای مثال از عبور گلوله از میان اشیاء و یا پرتاب قطرات آب به دست آورد. (تصویر 1)


  • عکسبرداری برجسته بینی یا سه بعدنگاری
این نوع عکسبرداری قادر است از اشیاء بر روی یک سطح صاف عکسبرداری کند و با استفاده از یک دورنمای سه بعدی و یک زمینه سایه روشن، توهم عمق را در تصویر به وجود آورد. دوربینهای سه بعدنگاری در نقشه برداری کاربرد دارند. به منظور افزایش اثر برجسته بینی از "سه بعدنگاری مصنوعی" استفاده می‌شود. با این روش می توان از یک شیء از 2نقطه دید که در فاصله بین 1.5 تا 1.20 از آن واقع شده‌اند عکسبرداری کرد.


  • عکسبرداری در طیفهای مادون قرمز و ماوراء بنفش
هالوژنهای نقره از یک حساسیت طبیعی برخوردارند. این حساسیت موجب می‌شود که هالوژنها در مناطق ماوراء بنفش و نور آبی منتشر شوند و تنها جذب ژلاتین و هوا شوند.

لنزهای معمولی عکاسی، نور ماوراء بنفش را تا حدود 320 نانومتر انتقال می دهند اما زمانی که از لنزهای کواترزی یا فلواریتی استفاده می شود می توانند این نور را تا حدود 120 نانومتر انتقال دهند.

برای اجتناب از افت حساسیت ناشی از جذب ژلاتین، از محلولهای بروم نقره استفاده می شود. همچنین برای کسب تصاویر بهتر، می‌توان در مقابل لنزها یک ********** قرار داد که جلوی عبور پرتوهای ماوراء بنقش تابیده از شیء را بگیرد و به جای آن نور فلورسانس مرئی را انتقال دهد.

دوربین Rebel XT کانن برای تهیه این عکس در طیف مادون قرمز دستکاری شده است. پس از گرفتن عکس، رنگهای مصنوعی به آن افزوده اند

عکاسی در طیفهای مادون قرمز و ماوراء بنفش به ویژه در عرصه های فیزیک نجوم، طیف نگاری، کانی شناسی، جرم شناسی، تاریخ هنر، زیست شناسی و پزشکی کاربرد دارند.

برای اینکه بتوان یک تصویر کامل در طیف مادون قرمز به دست آورد باید از **********هایی استفاده کرد که کل نور مرئی را حذف می کند.

یکی از این **********ها HOYA R72 نام دارد. این ********** قادر است تمام نورهایی را که زیر طول موج مادون قرمز وجود دارد حذف کند. به همین علت در عکسهایی که با این ********** گرفته می شود نمی توان رنگهای زیر قرمز (700 نانومتر) را دید. (تصویر 2)


  • عکسبرداری هوایی و مداری
عکسبرداری هوایی، تکنیکی برای مطالعه زمین است. عکسبرداری با این تکنیک با دوربینهای عکسهایی که بر روی هواپیماها، ماهواره ها و ایستگاه فضایی بین المللی نصب شده اند، امکانپذیر است.

عکسبرداری هوایی در کشفیات باستان شناسی، تحقیقات زمین شناسی و کشاورزی برای تهیه اطلاعاتی درباره ماهیت زمین و گسترش زمینهای کشاورزی و در عرصه نظامی برای جمع آوری اطلاعات مربوط به اهداف استراتژیک کاربرد دارند.

عکاسی مداری اجازه می دهد تصاویری از ارتفاعات بسیار بالاتر از عکسهای تکنیک عکسبرداری هوایی به دست آید.

از این تکنیک می توان در تحقیقات هواشناسی، آلودگی دریاها و ذخایز زمین استفاده کرد. هرچند عکسهایی که فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی با این دوربینها می گیرند و تصاویری تماشایی از شهرها و مناطق مختلف زمین را جاودانه می کنند بیشتر جنبه هنری و سرگرم کننده دارد. (تصویر 3)
  • دوربین سه بعدی در ایستگاه فضایی بین المللی
به خاطر همکاری میان ناسا و شرکت آی مکس، دوربین سه بعدی IMAX 3Dدر سال 2008 بر روی تلسکوپ فضایی هابل نصب و یک نمونه دیگر از آن در سال 2010 به ایستگاه فضایی بین المللی برده شد.
این دوربین به فضانوردان اجازه می دهد که تصاویری سه بعدی را از داخل و فضای بیرون ایستگاه فضایی بین المللی تهیه کنند. (تصویر 4)

  • دوربین دیجیتال یک میلیارد پیکسلی در ماموریت فضایی
بزرگترین دوربین عکاسی که تا کنون برای یک ماموریت فضایی ساخته شده، از وضوح تصویری در حدود یک میلیارد پیکسل برخوردار است.

این دوربین از 106 حسگر CCD برخوردار است، که هر یک از آنها کوچکتر از یک کارت اعتباری بوده و ضخامت آنها باریکتر از یک تار موی انسان است.

متخصصان، این حسگرهای ظریف را بر روی موزائیکهای 1X0.5 متری نصب کرده اند. 102 قطعه از این حسگرها تنها به ردیابی و نقشه برداری از ستاره ها اختصاص خواهند یافت و چهار حسگر دیگر به کنترل کیفیت تصاویر و زاویه تلسکوپهای دوگانه گایا که به تصویربرداری سه بعدی از ستاره ها مشغولند خواهد پرداخت.

ساختار محافظتی این دوربین از کربید سیلیس ساخته شده است که نه تنها سبک وزن است بلکه در برابر تغییر شکل تحت تاثیر تغییرات حرارتی نیز از خود مقاومت نشان می دهد. (تصویر5)


  • نمونه‌هایی از دوربینهای دیجیتال با وضوح تصویر بالا
Phase One p65 عنوان دوربینی است که وضوح تصویر آن 65 مگاپیکسل است. این دوربین که یکی از باکیفیت ترین دوربینهای دیجیتالی است 40 هزار دلار قیمت دارد. وضوح تصویر این دوربین 20 درصد بیشتر از سایر دوربینهای حرفه ای است. (تصویر6)
Hasselblad H3DII-50 که 37 هزار دلار قیمت دارد یکی دیگر از دوربینهای گرانی است که با وضوح تصویر 50 مگاپیکسل در سال 2008 وارد بازار شد. (تصویر7)
اوایل سال 2011، یک دوربین دیجیتالی حرفه ای با عنوان H4D200Ms معرفی شد که وضوح تصویر آن 200 مگاپیکسل است. این دوربین که 45 هزار دلار قیمت دارد از فناوری Piezo Frame Module بهره برده است. با استفاده از این فناوری می توان به صورت همزمان 6 فریم عکس را به ثبت رساند و با ترکیب این 6 تصویر با یکدیگر، تصویری واحد با وضوحی شکفت انگیز ارائه کرد. (تصویر8)
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]شکست رکورد سرعت اینترنت دنیا: 512 گیگابیت بر ثانیه[/h]
http://narenji.ir/taxonomy/term/381


مثل اینکه رقابت بر سر ارائه خطوط پر سرعت اینترنت تبدیل به عطش سیری ناپذیری برای شرکت های مختلف شده است و به طور کلی معنای اینترنت پر سرعت به شکلی که ما می شناسیم، در حال رنگ باختن است. پس از ارائه خطوط یک گیگابیتی به کاربران خانگی در آمریکا توسط شرکت EBP و همچنین آزمون انجام گرفته در انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا و ثبت رکورد ۱۸۶ گیگابایت بر ثانیه ای برای اینترنت، حالا نوبت به شرکت آلمانی دویچه تلکام رسیده که با پروژه OSIRIS رکورد جدیدی در سرعت انتقال اطلاعات را بر جای بگذارد.

تیم تحقیقاتی این شرکت موفق شده که با انتقال اطلاعات در فیبرنوری میان برلین و هانوفر، سرعت 512 گیگابیت بر ثانیه را به نام خودشان ثبت کنند. باید توجه داشت که برای این آزمایش تنها از یک کانال طول موج فیبر نوری مورد نظر استفاده شده است! و با توجه به تعدد کانال های هر فیبر نوری، خروجی مجموع یک فیبر می تواند عدد سرسام آوری باشد.

نکته جالب ماجرا، انجام آزمایش در شرایط نزدیک به دنیای واقعی (خارج از محیط آزمایشگاهی کنترل شده) و در فاصله ۷۳۴ کیلومتری رفت و برگشت برلین-هانوفر-برلین است. به گمانم حتی نمی توانید تصور کنید که چنین سرعتی چه کاربردی خواهد داشت! کل آرشیو موسیقی شما چقدر حجم دارد؟

اما به نظر می رسد که هنوز زمان زیادی لازم است تا این تکنولوژی به کمک اپراتورها و خدمات دهندگان آمده و تقاضای روز افزون کاربران شان به پهنای باند را پاسخگو باشد. البته خبر خوب این است که برای دست یابی به این نسل جدید تکنولوژی و سرعت اینترنت، لازم نیست تغییر خاصی در خطوط فیبر نوری ایجاد شود و تنها احتیاج به ابزارهای جدید و ویژه ای در ترمینال های کاری خواهیم داشت.

فکر می کنید چنین فناوری چند سال نوری تا تجاری شدن و راه یابی به خانه کاربران فاصله داشته باشد؟!

به نقل از نارنجی....


 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام...
و سلامی دوباره به تمامی دوستداران سیستم های اپن سورس...
این بار قصد دارم یه چیز خیلی مهم مخصوصا برای کسایی که تا حالا دنیای اپن سورس رو نیدن بگم...
لیبره آفیس...:heart:
libre.jpg
بله...
کسایی که دوست دارند تا این مجموعه آفیس قدرتمند هرچه زودتر به زبان شیرین پارسی ترجمه بشه به سایت ترجمه لیبره آفیس و بعد از ثبت نام که خیلی سریع انجام میشه به ترجمه ی این آفیس بسیار قدرتمند (حتی قدرتمند تر از آفیس زپرتی مایرکروسافت) کمک کنند...
دنیای اپن سورس از حضور شما عزیزان و ترجمه این مجموعه قدر دانی می کنه...
بترکه چشم ویندوز...بشمار...:gol:
باتشکر...
 

tracer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
كوچكترین هارددیسك مغناطیسی در جهان ساخته شد

كوچكترین هارددیسك مغناطیسی در جهان ساخته شد

به گزارش 'ساینس'، در این ابزار برای ذخیره هر بیت اطلاعات از 12 اتم و برای ذخیره هر بایت (معادل 8 بیت) تنها از 69 اتم استفاده می‌شود.برای مقایسه لازم به ذكر است كه پیشرفته‌ترین هارد دیسك‌های مغناطیسی امروزی برای ذخیره هر بایت اطلاعات بیش از 500 میلیون اتم را به‌كار می‌گیرند.در این هارد دیسك جدید، بر خلاف هارد دیسك‌های موجود دربازار، از نوعی خاصیت مغناطیسی موسوم به آنتی‌فرومغناطیس استفاده شده است. در موادی كه دارای این نوع خاصیت مغناطیسی هستند، اسپین اتم‌های مجاور در راستاهایی مخالف قرار می‌گیرند و در نتیجه اتم‌های این نوع مواد بدون تداخل مغناطیسی می‌توانند در فواصل بسیار نزدیك به هم قرار گیرند.این نانوهارددیسك مغناطیسی در ابعاد اتمی و با استفاده از یك میكروسكوپ ‌اس‌تی‌ام متعلق به شركت آی‌بی‌ام ساخته شده است. برای این منظور، گروه‌های شش‌تایی اتم‌های آهن بر اساس الگوی خاصی در كنار یكدیگر قرار گرفتند.به این ترتیب فضای لازم برای ذخیره یك بیت اطلاعات فراهم می‌شود. با كنار هم گذاشتن هشت جفت از گروه‌های شش‌تایی اتم آهن امكان ذخیره‌سازی یك بایت اطلاعات فراهم می‌شود. این تعداد اتم تنها فضایی به مساحت 4 در 16 نانومتر را اشغال می‌كنند. بنابر این در آینده‌ای نزدیك شاهد عرضه هارددیسك‌هایی با قابلیت ذخیره‌سازی چندین ترابایت اطلاعات و با ابعاد بسیار كوچك خواهیم بود.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک شرکت تولیدکننده تجهیزات رایانه ای در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس 2012 از ماوس مکعبی شکلی لمسی بی سیمی رونمایی می کند که می تواند ابزاری مناسب برای کنفرانسها باشد.

در نمایشگاه CES 2012 که از 10 تا 13 ژانویه در لاس وگاس برگزار می شود، شرکت "لاجی تک" از ماوسی رونمایی می کند که از ویژگیهای کاربردی بالایی برخوردار است. این ماوس که Logitech Cube نام دارد ظاهری شبیه به یک آجر کوچک دارد که به راحتی در میان دست جا می شود و از نظر جنبه های زیبایی شناختی نسبت به ماوسهای معمولی کاملاً نوآورانه است.
این ماوس بی سیم مجهز به "حالت معرفی کننده" (Presenter Mode) است که به کاربر اجازه می دهد به راحتی در کنفرانسها و در نشانه گذاری نکات مهم بر روی پرده نمایش کلیک کند.
Logitech Cube به جای کلیدهای معمول در ماوسها دارای یک فضای وسیع حساس به لمس است. به این ترتیب، کاربر می تواند با قدرت عملکرد بیشتری از این دستگاه استفاده کند.
"لاجی تک" که این ماوس مکعبی را در دو رنگ سیاه و نقره ای به قیمت 70 دلار عرضه خواهد کرد اشاره ای به حضور یک چراغ قوه لیزری در این ماوس نکرده است.
براساس گزارش CNET، به خاطر برخورداری از فناوری "گیرنده متحدسازی لاجی تک"، رایانه می تواند در طیف رادیویی 2.4 گیگاهرتز این دستگاه را ردیابی کند.
Logitech Cube برپایه شبکه های "وای- فای" قادر است به طور همزمان به بیش از شش دستگاه بی سیم شامل صفحه کلید، لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند، تبلت و ... متصل شود. باوجود این، یک پورت "یو. اس. بی" به این دستگاه اجازه می دهد که از طریق کابل به دستگاههای رایانه ای نصب شود.
 
آخرین ویرایش:

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
سال 2008 گوگل تصمیم گرفته بود پروژه جدیدی را تحت عنوان گوگل‌درایو (google drive) راه‌اندازی كند كه بنا به دلايلي متوقف شد، اما حالا به نظر مي‌رسد كه پس از گذشت چند سال، تصميم براي آغاز به كار اين سرويس جدي شده است.

گوگل‌درایو این امكان را به شما می‌دهد تا از وب به عنوان یك حافظه آنلاين مانند فلش‌مموري‌ها استفاده كنید و هرگونه اطلاعات مدنظرتان را روي شبكه جهاني ذخيره كنيد. استفاده از این سرویس جدید بسیار ساده است.
تنها كافی است فایل موردنظرتان را با استفاده از موس كامپیوتر كشیده (drag) و در داخل پنجره این سرویس رها كنید (drop) تا این فایل روی درایو اختصاصی و شخصی شما روی وب ذخیره شود. به این ترتیب می‌توان گفت از این پس سرویس اسناد گوگل یا همان google document ـ كه از مدت‌ها پیش، بسیاری از كاربران كار با آن را آغاز كرده بودند ـ به یكی از زیرمجموعه‌های جدید گوگل‌درایو تبديل خواهد شد.
به عبارت دیگر، گوگل‌درایو سرویس جدیدی است كه امكاناتی شبیه به اسناد گوگل اما در محدوده وسیع‌تری را در اختیار كاربران قرار می‌دهد. بسیاری از كاربران براین باورند كه با این كار، سرویس اسناد گوگل به گوگل‌درایو تغییر خواهد یافت و به این ترتیب بدون هیچ محدودیتی می‌توان انواع فایل‌ها را روی این سرویس جدید بارگذاری كرده و در محیط وب به آنها دسترسی داشت.
با این امكان جدید مي‌توانيد براي هميشه از نگراني درباره ايميل فايل‌هاي بزرگ و حجیم كه اغلب با مشكلات بسیار زیادی همراه است، دست بكشيد.
اين سرويس به كاربر اجازه مي‌دهد فایل‌هایی تا حجم 259 مگابایت را براحتی (اين راحتي صدالبته به سرعت اينترنت شما هم بستگي دارد) در فضاي آنلاين بارگذاری كرده و حتي به اشتراك بگذارد. حالا مي‌توان تنها با ارسال آدرس اين فايل برای شخص مورد نظر از ارسال پيوست‌هاي حجيم روي ايميل اجتناب كرد.
در سرویس google doc برای به اشتراك‌گذاری فایل‌ها محدودیت‌هایی وجود داشت و هر فايلي را نمي‌شد ارسال كرد، اما با انجام تغییرات جديد و راه‌اندازی سرویس گوگل‌درایو، مي‌توان از هر نوع فایلي‌ كه مايليد یك نسخه پشتیبان آنلاین تهیه كنید.
ویژگي منحصر به فرد گوگل‌درایو در مقایسه با دیگر سرویس‌های مشابه مانند dropbox این است كه كاربر برای استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم‌افزار ندارد و می‌تواند لینك دانلود مستقیم را برای فرد مورد نظر ارسال كند.
محاسبات ابری
محاسبات ابری امكانی است كه به كمك آن می‌توانید امور روزمره مانند ذخیره‌سازی و ایجاد اسناد مختلف را از طریق مجموعه نرم‌افزاری office كه به صورت آنلاین در اختیارتان قرار می‌گیرد، انجام دهید.
این اطلاعات كه به شكل ابری شناور روی فضایی در اینترنت بارگذاری می‌شود از طریق هر كامپیوتری كه به اینترنت متصل باشد قابل دسترسی است.
از آنجا كه بسیاری از سرویس‌هایی كه تحت عنوان زیرمجموعه cloud ارائه می‌شوند از طریق مرورگر وب اجرا می‌شوند جستجوگرهای گوگل، موزیلا و مایكروسافت تلاش می‌كنند تا مرورگرهایی توانمندتر و سریع‌تر را در اختیار كاربران قرار دهند تا آنها بتوانند نرم‌افزارهای cloud را براحتی و بدون وجود هرگونه محدودیتی اجرا كنند.سرویس‌های مبتنی بر محاسبات ابری علاوه بر نرم‌افزارهای كاربردی، فضایی را نیز برای برای ذخیره‌سازی ایجاد می‌كنند تا كاربران از آن برای ذخیره فایل‌ها و اطلاعات موردنظرشان استفاده كنند.
به این ترتیب یك پوشه جدید به كامپیوترها اضافه می‌شود كه می‌توانید هر گونه اطلاعاتی را در آنجا كپی كنید تا در وب ذخیره شود. icloud، google doc، office365، dropbox و google drive از انواع مختلف سرویس‌های مبتنی بر محاسبات ابری هستند.
در حقیقت این سرویس‌ها از ضروریات دنیای امروز است. به كمك این سرویس‌ها دسترسی به اطلاعات شخصی در تمامی‌ این ابزارها امكان‌پذیر است و تنها كافی است كه ارتباط با دنیای اینترنت برقرار باشد تا بتوانید در هر مكانی و در هر زمانی به كمك یكی از این ابزارها به اطلاعات موردنظرتان كه روی وب ذخیره شده است دسترسی داشته باشید.
به‌این ترتیب دیگر هیچ‌گاه نگران از دست رفتن اطلاعات به‌علت آسیب‌دیدن حافظه اصلی كامپیوتر نخواهید بود. حالا سازندگان هم مي‌توانند ابزارهاي سبك‌تر و جمع و جورتر بسازند كه ماموريت اصلي‌شان اتصال به اينترنت است و نه‌محاسبه و ذخيره‌سازي اطلاعات.
البته باید پذیرفت سرویس‌های به اشتراك‌گذاری ابری نیز به نوبه خود با محدودیت‌هایی مانند عدم‌امكان دسترسی به اینترنت یا ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای مجازی و امكان سوءاستفاده از این اطلاعات مواجه هستند.
اما بر اساس اطلاعات منتشرشده در وبلاگ رسمی‌ سیستم‌عامل گوگل، این سرویس هنوز به طور كامل در اختیار تمام كاربران قرار نگرفته است و به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد از این سرویس و امكان جدیدی كه به آن اضافه كرده است تنها برای فرستادن فایل‌های بزرگ از طریق ایمیل یا به اشتراك‌گذاری فایل‌ها با دوستان و همكاران یك مجموعه استفاده كند.
به‌این ترتیب می‌توان گفت گوگل می‌خواهد حجم محدودی را به طور رایگان در اختیار كاربران قرار دهد و از این رو نمی‌تواند رقیبی جدی برای سرویس sky drive مایكروسافت باشد كه 25 گیگابایت فضای رایگان را در اختیار كاربران قرار می‌دهد.
به گفته كارشناسان، اگر گوگل بخواهد این سرویس را به یك سرویس مناسب برای به اشتراك‌گذاری فایل‌ها تبدیل كند باید تغییراتی را در ساختار آن ایجاد كند. بی‌شك با توجه به عملكرد سیستم‌عامل گوگل كروم لازم است این جستجوگر بزرگ اینترنتی، یك سرویس به اشتراك‌گذاری را در اختیار كاربران خود قرار دهد.
از ​آي‌کلود تا گوگل​درايو
icloud سرویس به اشتراك‌گذاری ارائه‌شده توسط اپل است كه حدود یك سال قبل توسط استیو جابز، مدیر عامل اسبق اپل در كنفرانس wwdc (كنفرانس جهانی برنامه‌نویسان) رونمایی شد.
ویژگی منحصر به فرد این سرویس این است كه قابلیت همگام‌سازی اطلاعات به روش بی‌سیم و برای انواع مختلفی از كامپیوترها و ابزارهای مبتنی بر سیستم‌های‌عامل ios و mac را دارد.
سرویس به اشتراك‌گذاری icloud كه تصور می‌شود گوگل‌درایو برای رقابت با آن راهی طولانی را پیش رو داشته باشد می‌تواند اطلاعات مختلف مانند فهرست تماس‌ها، تقویم، ایمیل و... را در میان ابزارهای مختلف همگام‌سازد.
برای مثال اگر هرگونه تغییری را در فهرست تماس‌ها در گوشی تلفن همراه آیفون خود ایجاد كنید این تغییرات با icloud همگام شده و در دیگر ابزارهای مشابه كه از آنها استفاده می‌كنید، اعمال خواهد شد.
از آنجا كه هرگاه گوگل همیشه در هر عرصه‌ای قدم نهاده به رقیبی جدی برای دیگر سرویس‌های مشابه تبدیل شده است، دور از انتظار نخواهد بود اگر در آینده‌ای نه‌چندان دور، گوگل‌درایو بتواند همه توجهات را به خود جلب كند.
گوگل درايو همچنين بسيار ارزان است. بنابر آنچه اعلام شده، گوگل به ازاي هر 20 گيگابايت فضاي اضافي، سالانه 5 دلار از كاربران دريافت مي‌كند.

با توجه به تنوع خدمات گوناگون گوگل مي‌توان پیش‌بینی كرد كه گوگل‌درایو تنها یك فضای مجازی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در دنیای وب نباشد و امكاناتی فراتر از آن را نیز برای كاربران خود به همراه خواهد آورد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش newscientist، تبلت OLPC که XO 3.0 نام گرفته، این هفته در CES 2012 به نمایش گذاشته شد. این تبلت صفحه نمایش لمسی 20 سانتی متری دارد و با هر دو سیستم عامل آندروید و لینوکس کار می کند.




XO 3.0 برای کار کردن در فضاهای خارج از منزل با یک پوشش سبز رنگ پلاستیکی طراحی شده که از دو طریق هم قابل شارژ کردن است. هم از طریق صفحه خورشیدی با یک کوک دستی و هم به روش معمول با استفاده از برق.

این تبلت کم مصرف می تواند با 6 دقیقه کوک کردن که 2 وات برق تولید می کند به مدت یک ساعت کار کند.


مدل های کم مصرف دیگر هم هستند که صفحه نمایش Pixel Qi دارند و از نوعی جوهر الکترونیکی استفاده می کند که به راحتی در نور درخشان خوشید قابل دیدن است.

OLPC قصد دارد در آینده کامپیوترهایی تنها با قیمت 100 دلار تولید کند اما در حال حاضر باید روی این تبلت ها قیمت گذاری کند. نحوه توزیع این تبلت ها هم کمی غیر معمول است. نیکلاس نگروپونته ، بنیانگذار OLPC در ماه گذشته به New Scientist گفته بود که قصد دارد تبلت ها را با استفاده از هلی کوپتر در مناطق دور افتاده پخش کند.

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش جدیدی که توسط پایگاه ByteLevel منتشر شده است برترین وب سایتهای جهانی را با تاکید بر شبکه های اجتماعی و وب سایتهای موبایل و برنامه های جانبی موبایل معرفی کرده است.


پایگاه ByteLevel که در سال 2000 تاسیس شده، اولین شرکتی است که به صورت ویژه به علم و هنر جهانی شدن وب اختصاص یافته است. این پایگاه در هشتمین گزارش خود به وب سایتهایی پرداخته است که در زمینه جهانی شدن ارتقا پیدا کرده اند.

این تحقیق در میان وب سایتهای مختلف و بر روی طراحی وب سایتها، چگونگی اشتراک گذاری این طراحی ها در کشورهای مختلف و سکوهای موبایل، زبانهای استفاده شده در وب سایتها و برنامه جانبی موبایلها، و مطالعه بر روی محتوی محلی رسانه های اجتماعی و موقعیت یابی انجام گرفته است.

در گزارش امسال این پایگاه، وب سایت گوگل نسبت به شبکه اجتماعی فیس بوک وب سایت جهانی تری معرفی شده است و میزان زبانهای ارائه شده توسط برنامه جانبی شبکه گوگل پلاس بیشتر از زبانهای موجود در برنامه جانبی شبکه فیس بوک اعلام شده است.

بر اساس گزارش ZDnet، در گزارش سال 2012 این پایگاه، گوگل عنوان جهانی ترین وب سایت را به خود اختصاص داده است.

25 وب سایت جهانی برتر

رتبه
وب سایت
1
Google
2
Facebook
3
CIsco
4
Samsung
5
Hotels
6
3M
7
Nivea
8
Booking
9
Philips
10
Symantec
11
Autodesk
12
TripAdvisor
13
Nikon
14
Wikipedia
15
HP
16
American Express
17
LG
18
Avon
19
Microsoft
20
Coca-Cola
21
Panasonic
22
Deloitte Touche Tohmatsu
23
Catrepillar
24
Yahoo
25
SAP
ByteLevel امسال 105 وب سایت را به اضافه وب سایتهای موبایل و برنامه های جانبی موبایل مورد بررسی قرار داده است تا درک بهتری از چگونگی متعادل سازی استراتژی های جهانی و موبایلی شرکتها به دست آورد.
25 وب سایت برتر در این گزارش به صورت متوسط از بیش از 50 زبان پشتیبانی می کنند و بیشترین درجه همخوانی را با طراحی جهانی دارند. با وجود اینکه گوگل برای متناسب سازی سرویس موقعیت یاب جهانی اش در میان دیگر خدمات اینترنتی دشواری هایی دارد، این موتور جستجوی قدرتمند بر روی جهانی شدن نیز سرمایه گذاری کرده است
گوگل اکنون از بیش از 140 زبان در موتور جستجوی خود پشتیبانی می کند و برنامه موبایل گوگل پلاس نیز پشتیبان 40 زبان مختلف است.

در این گزارش زبان تنها 25 درصد از امتیاز وب سایتها را تشکیل می دهد و دیگر امتیازها عبارتند از عمق و وسعت محتوای محلی، پشتیبانی از زبان محلی برای شبکه های اجتماعی، تاثیرگذار بودن دروازه های جهانی و همخوانی جهانی با سکوهای رایانه و موبایل.

در این گزارش وب سایتهای مختلف جهان به واسطه چهار معیار دسترسی جهانی یا زبان، موقعیت یابی جهانی، معماری جهانی/موبایلی، بومی سازی و شبکه های اجتماعی ارزیابی شده اند و بر این اساس وب سایتهای گوگل، فیس بوک، Cisco، سامسونگ، Hotels و 3M، نیوآ، Booking، فیلیپس و سایمنتک به عنوان 10 وب سایت جهانی برتر معرفی شده اند.

در بخشی دیگر به اصلی ترین زبانهایی پرداخته شده که بیشتر از دیگر زبانها توسط 2.2 میلیارد کاربر اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین درصد در میان زبانهای مورد استفاده کاربران اینترنت چینی است و پس از آن زبان انگلیسی پرکاربردترین است.

بر اساس گزارش ByteLevel، همچنین در میان وب سایتهایی که از بیشترین تعداد زبانها پشتیبانی می کنند ویکیپدیا با 283 زبان و گوگل با 145 زبان به عنوان برترین وب سایتها معرفی شده اند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
نتایج بررسیهای یک موسسه تحلیلگر بازار ICT نشان می دهد که ژانویه 2012 برای مایکروسافت در دو بازار سیستم عاملهای رایانه ای و مرورگرها ماهی با نتایج چشمگیر بوده است.


ماه ژانویه برای شرکت گوگل در بازار مرورگرها با یک هشدار جدی همراه بود به طوریکه پس از حدود دو سال رشد مداوم، گوگل کروم برای اولین بار نسبت به درصد قبلی خود یک کاهش رشد را به ثبت رساند.
بر پایه اطلاعاتی که موسسه تحقیقاتی و تحلیلگر NetApplications انجام داده است مروگر کروم از 19.11 درصد در ماه دسامبر 2011 به رقم 18.94 در ماه ژانویه تنزل کرده است.
این افت ناگهانی می تواند بدان معنی باشد که در این دوره زمانی، مرورگر گوگل نسبت به فایرفاکس شرکت موزیلا هیچ تغییر شگفت انگیز و به روزرسانی مهمی را ارائه نکرده است.
این درحالی است که اینترنت اکسپلورر مایکروسافت با 1.1 درصد رشد در ماه ژانویه 2012 توانست رقم خود را در بازار مرورگرها به 53 درصد برساند. این رشد توانست IE را در این بازار به موقعیت این مرورگر در اکتبر 2011 بازگرداند.
درحقیقت، مایکروسافت توانسته است با بهبودهایی که در عملکرد "اینترنت اکسپلورر 9" ویژه ویندوز 7 ایجاد کرده است 36.2 درصد از بازار آمریکا را به دست آورد.
برمبنای تحقیقات Net Applications، مرورگر IE9 توانسته است 11.6 درصد از بازار مرورگرها را سطح جهانی به خود اختصاص دهد. همچنین در ماه ژانویه نسخه های قدیمی اینترنت اکسپلورر شامل IE8 ، IE7 و حتی IE6 توانستند از این بازار سهم داشته باشند.
براین اساس، باوجود اینکه غول نرم افزاری دنیا چندین سال در تلاش برای حذف کامل IE6 است اما این مرورگر تا پایان ماه ژانویه همچنان 7.9 درصد از بازار جهانی را در دست داشت.
به نوشته کامپیوتر وورد، فایرفاکس نیز در ماه ژانویه توانست به 20.8 درصد از این بازار برسد که این کمترین درصد از اکتبر 2008 تاکنون برای این مرورگر به شمار می رود. سهم مرورگر سافاری اپل نیز در ماه ژانویه به 4.9 درصد از بازار مرورگرها بود.
Net Applications سهم استفاده مرورگرها را با اطلاعات به دست آمده از بیش از 160 میلیون بازدیدکننده ای که 40 هزار وب سایت را مرور کردند محاسبه کرد.
علیرغم نتایج مثبتی که ویندوز 7 کسب کرده و استقبال از ویندوز 8 که قرار است تا پایان سال 2012 عرضه شود بسیار شگفت انگیز به نظر می رسد که ویندوز افسانه ای XP در ماه ژانویه توانست سهم خود را در بازار سیستم عاملها افزایش دهد.

آمارهای Net Applications یک افزایش را برای این سیستم عامل نشان می دهد. به طوریکه این ویندوز در ماه دسامبر 2011 توانست 46.52 درصد از بازار را به دست آورد درحالی که این رقم تا پایان ماه ژانویه به 47.19 درصد رسید.

براساس گزارش Cnet، این اطلاعات زمانی جذابیت بیشتری به خود می گیرند که این نکته مهم مد نظر قرار گیرد که این ویندوز "ایکس. پی" بیش از 10 سال است که فعالیت می کند و به عنوان یکی از محبوبیترین سیستم عاملهای تاریخ رایانه شناخته می شود.

مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که "ویندوز ایکس. پی" را در سال 2014 به طور کامل از بازار خارج می کند. بنابراین، کمتر از 800 روز تا به پایان رسیدن دوران زندگی این سیستم عامل قدیمی باقیمانده است.

همچنین نتایج بررسیهای این موسسه تحلیلگر بازار ICT حاکی از آن است که با افزایش سهم ویندوز "ایکس. پی" از این بازار، به طرز عجیبی از سهم اشتراک ویندوز 7 کم شده است.

به طوریکه، رقم ویندوز 7 از 36.99 درصد در ماه دسامبر 2011 به 36.40 درصد در ژانویه 2012 رسیده است.

Net Applications نشان داده است که تمام نسخه های سیستم عاملهای ویندوز در کل 92 در بازار را در اختیار دارند، درحالی که سهم سیستم عامل Mac OS X تنها 6.39 درصد است.
 

Similar threads

بالا