چرا خانم ها مهریه سنگینی برای خود قرار می دهند؟

باسلام
با این عنوان که{چرا خانم ها مهریه سنگینی برای خود قرار می دهند؟} نوشتم ، می خواهیم نظرات دوستان دیگر را درخصوص این موضوع بدانم و آیا باقرار دادن مهریه با تعداد سکه با و... آیا خوشبختی و یا زندگی ایده آل و خواسته آنها تامین می شود ؟
آیا همه آن کسانی که با مهر بالا ازدواج کرده اند خوشبت شده و همچنین به مهریه خود رسیده اند؟

با تشکر:)
 

raha.68m

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیر قرار دادن مهریه بالا لزوما به معنای خوشبختی نیست
اما داشتن مهریه مناسب به کمتر بدبخت شدن خانم ها کمک می کند!
اگه توضیح بیشتر لازم بود بفرمایید عرض کنم
چون کاملا فکر می کنم پاسخم کافیه برای این سوال !
 
باسلام بنده هم با نظرات دوستان و همچنین پاسخ کوتاه شما متشکرم . اما هیچ مهریه ای نمی تواند حافظ زن در مقابل طلاق و ... باشد چه کمش و چه زیادش , زیرا با قوانین و عرف جامعه ما هم خانی ندارد بدین علت که دیافت مهریه یک ÷روسه طولانی دارد و همچنین همیشه مردان نامرد قصد گرو کشی از این موضوع پرداخت مهریه دارند و لذا شاید در 100مورد یک نفر باشد که مهریه خود را کامل گرفته باشد.اما اگر دختران در هنگام تعیین مهریه بجای سکه از اموال غیر منقول فرد و یا درصورت نداشتن زوجه از اموال و دارایی منقول شخص استفاده کنند . خیلی خوب و راحت تر به مهریه خود می رسند. راههای گوناگونی مثل بیمه , دریافت از حقوق ماهانه (پس انداز آتیه)، پاداش بازنشستگی و.... می توانند استفاده و در عقد حود بگنجانند.
 

مرد قبیله

عضو جدید
سلام آقای پاسرگاد البرز فلسفه مهریه اینه که مهریه یک عطیه و بخشش از سوی شوهر به زن بوده تا میزان علاقه مرد به زن ثابت شود ودر آن زمان خبری از مهریه های سنگین نبوده و تنها شرط برای مهریه مالیت داشتن اونه و همانطور که اطلاع دارید اصلا" لازم نیست که در عقد ازدواج مهریه تعیین شده باشد زوجین بعدا" می توانند به توافق آن را تعیین کنند و اگر هم قبل از تعیین بین زوجین نزدیکی واقع شد زن مستحق مهر المثل می شود.پس دلیل اینکه شما مرد ها را با کلمه نامرد مورد خطاب قرار می دهد چه می تواند باشد ؟مرد بیچاره که خودش در این راه پیش قدمه. بهتر این بود که شما سوالتان را اینطور طرح می کردید.آیا مهریه می تواند وسیله ای در جهت در آمد آن دسته از خانم هایی قرار گیرد که به امر مقدس ازدواج به مانند معامله نگاه می کنند؟
 

raha.68m

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر هم سوال این بود که شما فرمودید
باید به عنوان یک انسانی(نه یک دختر !) که در رشته مدیریت مالی تحصیل کرده باید بگم
راه های مطمئن تر و ساده تر و با هزینه فرصت کمتر برای کسب درامد وجود داره
تا سرمایه گذاری پر ریسک و هزینه فرصت بالای ازدواج به هدف مهریه....
 

مرد قبیله

عضو جدید
سلام
فکر کنم شما منظور منو خوب درک نکردید.منظور من آندسته از خانم ها بود که به مسئله ازدواج از دید مادی نگاه می کنند نه اینکه خدای نکرده منظور بدی داشته باشم. شما این را بدانید که اونا مسئلشون جدا از بحث ماست.منظور من اینه که ان دسته از خانم ها آگاهانه ازدواج نمی کنند بلکه همه چیز رو به سرنوشت می سپارند که به نظر من اندیشه ای غلط می باشد.لااکراه فی الدین
 

asemanes

عضو جدید
سلام
به نظر من نگاه طفیلی حاکم نسبت به زن باعث میشه که اون حس استقلال و اطمینان و اعتماد به نفس لازم رو نداشته باشه.تا وقتی با والدین زندگی میکنه، به نوعی اختیار ازش سلب شده و وقتی از دامان خانواده جدا شد ، خودش رو (عملا") به مسیرغیر قابل پیش بینی جدیدی میسپره ، حمایت خانواده ( که حتی در بدترین شرایط میشد روی اون حساب کرد) رو از دست میده؛ این خلأ باید با چیزی پر بشه که آینده اون انفکاک نخستین رو هم تضمین کنه.چون هنوز این زن که پیمان تأهل بست مستقل نشده،(گویی اصلا" برای استقلال تربیت نشده وفقط یک جابجایی شرایط صورت گرفته که هیچ تضمینی هم برای بهتر بودن قالب دوم نسبت به قالب اول نیست؛)
 مهریه این ضمان رو میده.( طبق روالی که بوضوح میبینید جا افتاده)
نگاه خریدار به زن در جامعه مسلمان که اتفاقا" بطرز نامناسب تری زنان رو در پوشش غیر قابل تحمل چادر ( به تعبیر خودشان برای جلوگیری از هتاکی که این هم نشأت گرفته از نگاه خودخواهانه مرد در جهت سلب آزادی زن ) در اجتماع میپذیرند و عملا" با محدود کردن اون در پوشش خاص که منجر به گذاشتن تبصره هایی در  تعریف حدود  مشاغل برای زنان میشه ، او رو وادار میکنه که از برجسته ترین ویژگیش در عرف ، یعنی همون زن بودنش، نهایت استفاده رو بکنه.
 وقتی میخوای با لیسانس بی ارزشت کار پیدا کنی، و تو رو فقط برای منشی گری یا فروشندگی ،( در حالیکه تو کارگری رو ترجیح میدی !!) بخوان ، بنظرم حق انتخابت تو مسیر زندگی و استقلال دچار تزلزل میشه!!!به تعداد اندک مثالهای نقض نباید توجه کرد. عملا" زنهای ایرانی زنان وابسته ای هستند و به این روند خو گرفتند.
البته لازم به ذکره حرفای من نظر شخصیمه و100 درصد قابل نقد.
ولی من خلاف این جریان آب شنا میکنم.من مستقل میشم.حتی اگه قرار باشه تو کارخونه نخ ریسی کار کنم و حقوقم از مردا کمتر باشه. و راضی نیستم ،اون عزیزی که براش یک دنیا احترام قائلم ، بخاطر من زیر دین حتی یک سکه مهریه قرار بگیره.
چون اگه لازم باشه هدیه ای بهم بده ، میده. بدون قید و شرط .حرفم بدون پشتوانه اعتقادم نیست. پس لطفا" اونو به سخره نگیرید.
 
آخرین ویرایش:

elisa.ff

عضو جدید
کاربر ممتاز
برا اينكه به مردا اعتماد ندارن چون زير سرشون بلند ميشه ميرن يه زن ديگه ميگيرن چون تنوع طلبن.......خوب زن بيچاره هم پشتوانه ميخواد پ ن ميخواستين آواره كوچه خيابون بشن!!!/
 

bittaa

عضو جدید
کی گفته خانم ها با مهریه بالا میخوان شوهرشون و نگه دارن و امثال این؟
مهریه در ایران در طول سالها معانی اولیه رو کمی از دست داده . و بیشتر شکل تشریفاتی گرفته.اما بعضی ها یادشون رفته که واسه سر و همسری پیش بقیه مهریه بالا گرفتن و در حق مردها بی انصافی میکنن.بعضی هام زن رو اونقدری اذیت میکنن و از اونجایی که نمی تونه منطقی و قانونی مطالبش کنه،مهریه رو دست آویزی برای انتقام قرار میده. بعضی هام .....
درست نیست که همه رو با هم مقایسه کرد. و یه جامعه شناس و حقوق دان میتونه نظر کارشناسی بده و ریشه یابی کنه.
بهر حال همه رو به یک چشم نبینید.هر کی مهریش بالاست،لزوما به دلایلی که شما میگید نیست.
 

مرد قبیله

عضو جدید
سلام دوستان گرامی بعضی ها هنوز هم توی کتشون نمی رود که دوران برده داری تمام شده است و باید زن را با تمام شخصیتش پذیرفت و به او احترام گذاشت.مگر زن با تعیین مهریه بالا می خواهد قیمتش را به رخ دیگران بکشد ! مگر خود را با این کار مال پنداشته و می خواهد خود را به کسی که قیمت بالا بدهد بفروشد مگر ازدواج صحنه مزایده می باشد. اگر کسی این طرز فکر را دنبال کند در درجه اول به خود توهین کرده و در درجه دوم مفهوم عمیق خانواده را درک نکرده ودر درجه سوم بی سوادی و بی خردی خود را ثابت کرده.زن باید در هنگام ازدواج بادور اندیشی و با تعقل راه زندگی خود را انتخاب کند و همه جوانب را در نظر بگیرد و باید این را در نظر بگیرد که با ازدواج می خواهد کانونی به نام خانواده را بسازد و در این کار تنها معیار عشق است نه مال و منال.والبته به قول این دوست عزیزکه فرموده اند در این راه نباید همه را با هم مقایسه کرد باید گفت:جامعه هم در این امر بی تاثیر نیست و باید در این مسیر جامعه شناسی را به مدد گرفت و از نتایج آن استفاده کرد و دید و بینشمان را کلی کرد تا به یک فرمول منطقی تر رسید . زندگی شیرین بهتر از مهریه بالاست فرزند نیکو داشتن بهتر از مهریه بالاست و....بیاندیش و بعد تصمیم بگیر.
 

aydin22

عضو جدید
با همه تفاسیر دوستان:
در کل برای اینکه زنها از ترس طلاق مهریه بیشتر قرار ندن و مردها بیشتر از این مجرد نمانند(از ترس مهریه بالا) راه چاره این هستش که زنها از لحاظ مالی مستقل باشند یعنی اینکه زیاد محتاج پول همسرشان نباشند تا...
 

bittaa

عضو جدید
با همه تفاسیر دوستان:
در کل برای اینکه زنها از ترس طلاق مهریه بیشتر قرار ندن و مردها بیشتر از این مجرد نمانند(از ترس مهریه بالا) راه چاره این هستش که زنها از لحاظ مالی مستقل باشند یعنی اینکه زیاد محتاج پول همسرشان نباشند تا...

مهریه چه ربطی به استقلال مالی داره!!!
 

مرد قبیله

عضو جدید
بازم سلام فکر بکنم این بحث مهریه از بحث ساخت بمب اتم پیچیده تر شده . دوستان پیشنهاد می کنم که بایم روی مباحث دیگری کار کنیم و حتی المقدور در مباحثمان استدلال حقوقی کنیم.مطمئا"باشید پان خانم ها با پان آقایان در این مسئله به توافق نمی رسند پس سخن را کوتاه کنید!یه کمی منطقی باشید خدا ناکرده فردا پای خودتان را هم می گیره.
 

capslock

عضو جدید
بعضی وقتها هم خانواده داماد همچین میکنن تا بگن ما وعضمون خوبه بزرگترین اشتباه اینه که اول کاری خودتو با پول شیرین کنی هر چند در مجموع درست نیست خر اون پسریه که میدونه نداره ولی این کارو میکنه:confused:
 

M@HYA-J00N

عضو جدید
کاربر ممتاز
چون بعضی خانواده ها باکلاسی میدونن
که برا اون دسته متاسفم
 

مرد قبیله

عضو جدید
سلام دوست عزیز بگم خدا چی کارت کنه .موضوعی رو مطرحه کردی که بعضیا ظرفیت تحلیل اونو ندارند.از بعداز ظهر بعضیا جواب هایی رو می دن که آدم شاخ در میاره خیلی ناراحتم.الان با کمی بنزین خودم رو می کشم!
 

*م*

عضو جدید
دیگه وقتی سکه میشه 1 میلیون کلا باید دور ازدواجو خط کشید بوسید گذاشت در برنامه بلند مدت
یا اینکه رفت سراغ ربع سکه برای مهریه مثلا 14 تا ربع سکه دیگه ته تهش 5 تا سکه تمام :surprised:
 
از تمامی دوستان تشکر می کنم. کلا خوشبختی هر انسانی به روحیات و اخلاق و منش اون فرد بر میگرده نه به مال وسکه ومهریه و... هرچند داشتن پول خود به قول بعضی ها خوشبختی میاره اما چهخوشبخی ویا سکه که آیا این خانم میتونه مهرشونقد کنه یا نه .
پساخلاق و درک متقابل بهتر از هر چیزی است.
 

آذر دخت

عضو جدید
به نظر من اگه زندگی ای نخواد پا برجا باشه ده هزار تا هم مهریه طرف باشه باز اون زندگی از هم می پاشه..... مگه زن کالاست که واسش قیمت بذاریم... مهریه یه هدیه است از طرف شوهر به همسر....
این هدیه میتونه هر چی باشه.... وقتی طرف مقابل برات عزیز باشه و تو هم واقعاً بخوای که زندگی کنی اگه مهریه ات یه سکه هم باشه مطمئن باش زندگی خوبی داری..
من خودم به شخصه اصلاً مهریه بالا رو قبول ندارم و برام ملاک خوشبختی نیست.
 

shabnam777

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستای گلم
نظراتتون قشنگ بود .
آره منم زیاد با تعداد سکه های بالا موافق نیستم .
متاسفانه خیلی پسرا و دخترا بخاطر همین تعداد سکه زندگیشون بهم میخوره .
مثلا همین چند وقت پیش یکی از دوستام که نامزدی کرده بود مهریه اش 350 سکه بود
ولی بعد از یه ماه پسر جا زد و گفت یا باید هیچی مهرت نکنی یا نهایتا" عندالاستطاعه
حالا شما فرض کنید دختر خیلیم از پسر سرتر بود .
ولی نهایتا با اون همه که پسره دختر رو دوس داشت و براش میمرد کار به عقد نکشیده از هم جدا شدند فقط بخاطر توهم پسره در مورد مهریه
 

Similar threads

بالا