گفتگوها و گفتمان‌های مهندسان شیمی

seabride

عضو جدید
کاربر ممتاز

seabride

عضو جدید
کاربر ممتاز
:Dدیگه دیگه....
عشقمو گذاشتم زیر ذره بین:biggrin:
:gol::gol:
خوشمان اومد
 

seabride

عضو جدید
کاربر ممتاز
به یاد داشته باش :
نقطه اوج هر فوواره ، سرآغاز سقوط است . .

 

seabride

عضو جدید
کاربر ممتاز

galadrail77

عضو جدید



[SIZE=+2] استعمارگران بار دیگر ایران را تحریم کردند/ برچسب جدید غرب بر تهران [/SIZE]

کد خبر: 3561
تاریخ ثبت: 01 آذر 1390 ساعت 18:13
روز گذشته آمریکا و و دیگر متحدان غربی اش در اقدامی هماهنگ و در ادامه سیاستهای خصمانه خود از اعمال تحریمهای جدید علیه نظام بانکی و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز ایران خبر دادند.
به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری مهر و بی.بی.سی، آمریکا و متحدان غربی این کشور در اقدامی هماهنگ با وضع تحریمهای جدید علیه نظام بانکی و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز ایران، فشار خود بر برنامه هسته ای ایران را افزایش داده اند.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، برای نخستین بار صنعت پتروشیمی ایران را هدف تحریمهای اقتصادی آمریکا قرار داد.

بی.بی.سی، آمریکا و متحدان غربی این کشور در اقدامی هماهنگ با وضع تحریمهای جدید علیه نظام بانکی و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز ایران، فشار خود بر برنامه هسته ای ایران را افزایش داده اند.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، برای نخستین بار صنعت پتروشیمی ایران را هدف تحریمهای اقتصادی آمریکا قرار داد.


علت این کار افزایش فشار بر سیستم مالی ایران از طریق نگران کردن کشورهای طرف معامله با آن اعلام شد.

به گفته گایتنر، آمریکا برای اولین بار تمام بخش بانکداری ایران از جمله بانک مرکزی را به عنوان تهدیدی برای دولتها و موسسات مالی که با بانکهای ایرانی معامله می کنند شناسایی می کند.

هر چند دولت آمریکا بانک مرکزی ایران را تحریم نکرد، اما تحلیلگران با اشاره به فهرست کردن این کشور به عنوان یکی از متهمان مهم پولشویی بین المللی، این اقدام را زمینه ساز تحریم این بانک دانسته اند.:cry:

کلینتون هم در سخنان روز دوشنبه با هشدار درباره برنامه هسته ای ایران مدعی شد: "اگر ایران به ناسازگاری ادامه دهد با فشار فزاینده و انزوا روبرو خواهد شد." کلینتون با اشاره به گزارش تازه آژانس بین المللی انرژی اتمی که با فشارهای کشورش و متحدان آن به ادعاها و اتهامات نخ نما شده استناد کرده است، ادعا کرد: "در روزهای اخیر شواهدی منتشر شده که نشان می دهد ایران به بی توجهی به تعهدات بین المللی خود ادامه داده اند."

به گفته کلینتون، به همین علت آمریکا برای اولین صنعت پتروشیمی ایران را تحریم می کند . او همچنین از گسترش تحریمهای موجود بر صنایع نفت و گاز ایران و قرار دادن نام تعداد دیگری از افراد و موسسات مربوط به برنامه هسته ای صلح آمیز این کشور در فهرست تحریمهای آمریکا خبر داد.

این در حالی است که غربی ها بارها بر نتیجه بودن تحریمهای خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران به سبب ایستادگی و مقاومت کشورمان اذعان کرده اند، با این وجود همچنان به اقدامات ضد بشری خود ادامه می دهند.

 
بالا