کشکول... (از شیر مرغ تا جون آدمیزاد!)

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار


موش کور دماغ ستاره ای نسبت به قدو قواره اش بسیار قوی بنظر می رسد.این حیوان به کمک دست های پارویی شکل و حرکت های پیچدارش ،تونلی 50 سانتی را در زیر سطح زمین و بالای سطح آب حفر می کند.این موش کور لانه اش را از سبزه های خشک می سازد.
این حیوان درشرق کانادا و شمال شرق ایالت متحده زندگی می کند.طول موش کور دماغ ستاره ای 20 سانتی متر است.نوک خرطوم این حیوان به رنگ صورتی است و دارای 22 شاخک انگشت مانند می باشد.
این حیوان در تمام طول سال فعالیت می کند.موش کور دماغ ستاره ای در زمستان بیشتر وقت خود را در آب سپری می کند.این موش کور شناگر قابلی است و زندگی در زمین های مرطوب و لجن زارها را ترجیح می دهد.این حیوان از کرم ها،حشرات و خرچنگ ها تغذیه می کند.تعداد حیوان هایی که این موش کور را شکار می کنند، بسیار اندک می باشند.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
کرم پادار


طول کرم پادار 18تا8/23 سانتی متر می باشد.این کرم دارای بدن لوله ای با رنگ مایل به صورتی است و پشت سر این کرم را حلقه های پولکی پوشانده است.

سر این جانور گرد و کوچک می باشد و فاقد گردن است.بدن این حیوان کشیده و شبیه کرم است.این حیوان دارای دو پا در قسمت پشت سر است که می تواند آن را در قسمت کناری طول بدن قرار دهد.

روی پاهای این کرم پولکهایی نیز وجود دارد و بدون شک این پولکها به این حیوان کمک می کند تا به راحتی روی خاک بخزذ.
پوزه ی این حیوان گرد است و چشمانش در دو طرف سر، زیر پولکهای نیمه شفاف قرار گرفته است.

سوراخ های گوشش را نمی توان دید.دم این حیوان کوتاه است اما برنده نیست و اگر درنده ای به آن چنگ بیاندازد،از قسمت انفصال آن خواهد شکست.کرم های پادار برخلاف مارمولکها نمی توانند دم از دست رفته را دوباره بسازند.
این خزنده کمیاب تنها در مکزیک یافت می شود.

این حیوان خزنده ی کوچک را می توان در محیط های شهری یافت. با جستجو در زیر خاکها و آشغال ها و بین سنگهایی که در میان خانه ها و ساختمانها قرار دارد می توان آنها را دید.
در محیط های طبیعی،اگر شما زیر بوته های کوچک و چمن ها را بکنید وخاکهایی را که ریشه درآن قرار دارد ،بررسی کنید حتما متوجه آنها خواهید شد.

کرم پادار مانند هر حیوان خزنده کوچک در برابر حیوانات بزرگتر و همچنین جانوران مفصل دار بزرگ و مارها آسیب پذیر است.کرم پادار مانند کرم خاکی می پرد و پیچ و تاب می خورد تا خود را از چنگال درندگان حفظ کند.این حیوان مانند مارها و بسیاری از مارمولک ها ماده ای با بوی مشک از خود آزاد می کند.

پاهای جلویی آنها دارای چنگالهایی است که از آن برای کندن زمین استفاده می کنند.به گوشت آویزان روی پای جلویی کرم پادار توجه کنید. این گوشت به کرم ها این امکان را می دهد که وقتی از میان تونل عبور می کنند، حرکتهای مدورشان کاهش یابد.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
بزرگترین مارمولکدنیا ، مارمولکی به اسم « اژدهای کومودو»است . طول بدن این جانور 2 تا 3 متر و وزنش حدود 100 کیلوگرم است . اژدهای کومودو،که فقط در کشور اندونزی وجود دارد، 20 سال عمر می کند.

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
دنیای مورچه ها:



تصویر یك مورچه سرباز گونه فئیدول كه در مقابل لانه كاملا مراقب است تا از ورود هرگونهپارازیت یا هر دشمنی جلوگیری كند.

مورچه های كارگر تكه برگ هایی را كه جمع كرده اند به لانه می برند.

این مورچه سبز سرباز در برابر عدسی دوربین عكاس آرواره هایش را گشوده و حالتی تهاجمی گرفته است.

مورچه ها برای دفاع از لانه از هیچ دشمنی هر اندازه هم كه بزرگ باشد نمی ترسند. در این تصویر چند مورچه گونه سكروپیا دشمن را محاصره كرده و با گاز گرفتن اعضای دشمنی كه به مراتب بزرگتر از آنها است او را بی حركت كرده اند.

یك مورچه گونه لپتومیرمكس لارو گونه خود را با دقت در میان آرواره هایش گرفته و آن را به مكان امنی منتقل می كند.

یك مورچه كارگر گونه مونوموریوم كیلیانی دانه ای را كه یافته است به لانه می برد.

دو مورچه سبز در حال قطعه قطعه كردن یك مورچه فئیدول كه گونه ای مهاجم محسوب می شود.

این مورچه گونه دوریمیرمكس اینسانوس به سوی مورچه سرخ گونه پوگونیمیرمكس بارباتوس با جثه ای به مراتب بزرگتر كه جرات كرده زیاد از حد به لانه كلنی اش نزدیك شود حمله كرده است.

مورچه های كارگر یا پرستار به دقت از لاروها مراقبت می كنند.

تصویر یك ملكه مورچه های گونه عسل خوار میان اعضای گروهش كه از او مراقب می كنند.

مورچه ها از حس تعاون و همكاری برخوردار بوده و برای بقای كلنی خود دست به هر گونه فداكاری می زنند. در اینجا گروهی از مورچه ها با بدن های خود پلی را ساخته اند تا سایر اعضای گروه بتوانند از روی مانع سر راه عبور كنند
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
بسیاری از جانوران می‏توانند خود را استتار کنند. شکل بدن، رنگ‏ها با لکه‏هایی روی پوست می‏تواند سبب پنهان شدن جانوران و دشوار دیده شدن آنها در محیط زندگی‏شان شود. استتار به جانور کمک می‏کند هنگام شکار کردن یا شکار شدن به راحتی دیده نشود.



1) با دوست خود بازیاستتار را انجام دهید. ابتدا سه یا چهار چیزی که روزانه به آنها سر و کار دارید مثل قوطی، بطری نوشابه و یک جعبه مقوایی تهیه کنید. سپس به کمک چسب به آنها برگ‏های مختلف، علف و خرده‏های کاغذ را بچسبانید. اکنون آنها را با رنگ‏های قهوه‏ای یا سبز رنگ بزنید.
2) چیزهایی را که رنگ کرده‏اید،به باغ ببرید و آنها را لابه‏لای گیاهان بگذارید. از دوستان خود بخواهید سعی کنند آنچه را که شما پنهان کرده‏اید، پیدا کنند. هر کس چیزهای مخفی شده را زودتر بیابد، برنده خواهد بود.

- نوارهای رنگی بدن ببر کمک می‏کند که جانور در میان علف‏های بلند زمین‏های باز آفتابی به خوبی دیده نشود. رنگ خاص پوست ببر سبب می‏شود جانور بتواند بدون اینکه دیده شود، برای به دام انداختن شکار، کمین کند.


این ماهی با خوابیدن در کف دریا و همرنک ساختن خود با ماسه‏ها و سنگریزه‏ها، خود را مخفی ساخته است.

- این حشره برگی، بیشتر به نظر می‏رسد یک برگ است. این جانوران به آرامی حرکت می‏کنند و به این ترتیب سعی می‏کنند شکارچیان را به اشتباه بیندازند تا جایی که تصور کنند که این حشرات واقعاً برگ هستند. حتی تخم‏های آنها نیز شبیه برگ است.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
ماهی های شیرخوار



ماهی های شیر خوار، همان ماهی های رنگی کوچولوی آکواریوم هستند. ببینید چطور با تغذیه شیر، بزرگ و حجیم شده اند. این ماهی ها تائیدی بر نقش مهم شیر در تغذیه و روند رشد هستند.

نمایشگاه جانوران و گیاهان آبزی هانزو آکواریوم Hanzhou Aquarium در کشور چین در حال حاضر تبدیل به یک قطب گردشگری و توریستی شده است. مکانی که تنها برای خرید ماهی های رنگی و جانوران آکواریومی تعلق داشت.

این ابتکار جالب توسط صاحب نمایشگاه ، آقای دینگ فنگ 47 ساله صورت گرفته است.

او می گوید: من از ماه ها پیش شیر دهی به ماهی های آکواریومی را شروع کردم. البته من به آنها شیر خشک می دهم. کمی طول کشید تا ماهی ها به این نوع تغذیه عادت کنند. و حالا آن را خیلی دوست دارند و برای خوردن آن باهم رقابت می کنند.
همه همکارانم نیز همین رویه را پیش گرفتند. چرا که ماهی ها با تغذیه شیر خشک بسیار قوی، بزرگ، سالم و طول عمر بیشتری پیدا کرده و می توان آنها را به قیمت خوبی فروخت.

همچنین این مرد چینی در ازای دریافت مبلغی به بازدیدکنندگان اجازه می دهد با شیشه شیرهای آماده به ماهی ها ی نمایشگاه شیر دهند. این ابتکار جالب و هیجان انگیز، بسیار پر طرفدار و مورد توجه افراد، بخصوص بچه ها قرارگرفته است.
شما نیز اگر به خوردن شیر در زندگی روزانه ی خود توجه بیشتری کنید نتیجه ی مثبت آن را در بزرگسالی می بینید. شیر یکی از مواد غذایی اصلی برای بدن انسان به حساب می آید. شیر روند رشد را بالا می برد، زیرا تاثیر مستقیم بر روی استخوان ها دارد.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
جالوت بزرگ ترين سوسک دنيا

« جالوت» اسمي است که به بزرگترين سوسک دنيا داده اند. اين سوسکها درجنگل هاي باراني کشور کنگو در آفريقازندگي مي کنند. آن ها به اندازه ي مشت يک انسان بالغ هستند و 100 گرم وزن دارند .

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
قورباغه ی شیشه ای





قورباغه ی شیشه ای بسیار کوچک است و اندازه ی آن ها 3 تا 5/7 سانتی متر می باشد.

رنگ این حیوان سبز رنگ است و به دلیل پوست نیمه شفاف در قسمت شکمی، شما می توانید کبد،قلب،دستگاه گوارشی و شش ها ی آن ها را مشاهده کنید.

قورباغه ی شیشه ای روی درختان یا بوته زارهایی تخم گذاری می کنند که شاخه های آن روی نهرها،جویبارها و رودخانه ها آویزان است.تعدادی از آن ها روی سنگ های نزدیک نهرها و رودخانه ها تخم می گذارند. اکثر قورباغه ها به غیر از قورباغه های شیشه ای ،این محل را برای تخم گذاری انتخاب نمی کنند.
وقتی بچه قورباغه ها از تخم بیرون می آیند،داخل آب نهرها یا رودخانه ها می افتند. این بچه قورباغه ها کشیده هستند و دم های قدرتمند تازیانه ای شکل و پره ها، امکان شنا در آب های پرسرعت را به آن ها می دهد.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
با کفش شنا کنید



هرگاه سخنی از سم به میان میاید ذهن ما متوجه مار می شود ولی می خواهم در مورد یکی از سمی ترین ماهیهای دریا بگویم این موجود شبیه سنگ دریا می باشد و در لابه لای سنگها در کف دریا زندگی می کند زنده خوار است و ساکن و بی حرکت، طول این ماهی به 26 سانتیمتر می رسد. البته بعضی ها آن را بسیار زشت می دانند.



ولی از دید من خارق العاده است. این ماهی ها نه تنها ظاهری عجیب دارند، که بر روی بدن آنها خارهای سمی هم وجود دارد.


* درون خارهای موجود بر بدن این ماهی، غدد ترشح کننده سم وجود دارند. سم تولید شده توسط یک سنگ ماهی بالغ از سم یک مار کبری به مراتب قوی تر است.

* در پشت این ماهی تقریباً 13 خار سمی وجود دارد که باعث می‏شود ماهی‏های دیگر هرگز به فکر خوردن آن نیفتند!!

*بنا بر این بدون کفش شنا نکنید که تماس با این ماهی درد خیلی بدی دارد و کشنده است.

*بله درست حدس زدید اسم این ماهی، سنگ ماهی است.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار


سوسک تایتان با نام علمی (Titanus giganteus) به عنوان درازترین سوسک شناخته شده جنگل‌های بارانی آمازون و همچنین یکی از درازترین گونه‌ها در دنیای حشرات به حساب می‌آید. این سوسک بزرگ جثه با طولی که تا حدود 167 میلی‌متر نیز اندازه‌گیری شده است، به خانواده سوسک‌های شاخک دراز Cerambycidae تعلق دارد.
سوسک‌های این خانواده با طولی بین 10 تا 80میلی‌متر دارای بدنی استوانه‌ای شکل و شاخک‌های بلندی با بندهای مشخص هستند که بعضا طول شاخک از طول بدن نیز تجاوز می‌کند.
خانواده بزرگ سوسک‌های شاخک دراز که چنین تایتانیک چوبخواری را در خود جای داده است به راسته سخت بالپ‌وشان( قاب بالان) تعلق دارد که به لحاظ تعداد گونه، بزرگ‌ترین راسته حشرات هستند و با 276 هزار و 700 گونه، معادل 10 درصد کل گونه‌های حشرات دنیا را شامل می‌شوند.





شایع است که سوسک تایتان با آرواره‌هایش می‌تواند مدادی را به دو نیم کند و گوشت تن انسان را نیز ببرد، اما جای نگرانی نیست، چون این حشره خطری برای انسان ندارد. سوسک‌های بالغ برای دفاع از خودشان هنگام خطر صدای فش فش در می‌آورند.
بیشتر عمر این حشره از سن لاروی تا شفیرگی در میان چوب درختان و تغذیه از آن می‌گذرد و هنگامی که بالغ شد، دیگر تغذیه نمی‌کند و صرفا برای یافتن جفت به چرخ زدن می‌پردازد.





سوسک تایتان یکی از ستارگان محبوب و مورد توجه کلکسیونرهای حشرات و گردشگران طبیعت به حساب می‌آید که به واسطه حضور در جنگل‌های بارانی کشورهایی نظیر ونزوئلا، کلمبیا، اکوادور، پرو، گینه‌ها و شمال مرکزی برزیل به عنوان یک صنعت روستایی و منبع درآمد محلی مطرح است.




روش کار روستاییان به این ترتیب است که با روشن کردن لامپ‌های فلوئورسنت در کنار یک تور، سوسک‌های نر بخت برگشته‌ای را که جذب نور می‌شوند، به دام می‌اندازند. دیده شده است که برخی سوسک‌های بزرگ و زیبا به توریست ‌هایی که به کار جمع‌آوری این قبیل سوسک‌ها اشتغال دارند، تا مبلغ 500 دلار نیز فروخته می‌شوند. آژانس‌های گردشگری از این سوسک به عنوان جاذبه زیست گردشگری و تبلیغ در آگهی‌های خود استفاده می‌کنند.
نویسنده: مهریار میرنیا منبع: جام‌جم
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
عکسهای خبری جالب!

عکسهای خبری جالب!

مردم گرسنه فیل را خوردند









قدر زندگیتونو بدونید!
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=1]کشف عجیب ترین موجود جهان بایک چشم!! [/h]​
در اوایل سال جاری میلادی یک ماهیگیر مکزیکی به‌نام «انریکه لاکرو لئون»، کوسه تیره بارداری را در خلیج کالیفرنیا صید کرد. «وای! این غیرقابل باور است.» این جمله را لئون هنگامی به زبان آورد که شکم شکار خود را باز کرد: در میان 10 جنین نر و ماده‌ای که در شکم کوسه بودند، یک جنین نر ظاهری عجیب و غریب داشت.


این جنینن کوچک 22 اینچ (56 سانتی‌متر)‌ طول داشت و فقط یک چشم در جلوی سرش، نشانه یک بیماری مادرزادی به نام cyclopia که در گونه‌های مختلف جانوری، از جمله انسان رخ می‌دهد.


خیلی زود تصاویری از این کوسه عجیب‌الخلقه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و به این ترتیب دو زیست‌شناس از مرکز علوم دریایی در مکزیکو سراغ لئون آمدند و از او خواستند جنین مورد نظر را برای انجام تحقیقات به آن‌ها قرض دهد.

مطالعه این کوسه به‌وسیله اشعه ایکس و مقایسه نتایج حاصل از مطالعه بر روی این جنین با مطالعاتی که قبلا در مورد گونه‌های cyclopia انجام شده بود، ثابت کرد که این جنین واقعا مبتلا به cyclopia بوده و یک کوسه تک‌چشم است.


جیم گلسلیشتر، کوسه‌شناس دانشگاه کالیفرنیای شمای در این زمینه می‌گوید: «پیش از این هم چند بار کوسه‌های تک‌چشم شناسایی شده بودند، اما هربار در حالت جنینی. این واقعیت که چنین موجوداتی هیچ‌گاه خارج از شکم مادرشان پیدا نشده‌اند ثابت می‌کند که کوسه‌های تک‌چشم نمی‌توانند در حیات وحش به زندگی خود ادامه دهند.»

رژیم غذایی به ویژه کمبود ویتامین A در مادر می‌تواند منجر به cyclopia در پستانداران شود، اما در مورد کوسه تعیین علت قطعی این بیماری دشوار است. از آن‌جایی که این مورد اخیر در منطقه‌ای با آب عاری از آلودگی یافت شده است، زیست‌شناسان دریایی آلودگی را هم علت بروز این پدیده نمی‌دانند.


«پیدا کردن چنین حیوان غیر معمولی نشان می‌دهد که دانشمندان هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارند.» این را جیم گلسلیشتر می‌گوید.

چشم این کوچولو با عرض حدود 6/2 سانتی‌متر،‌ وسط پوزه‌اش قرار گرفته است. با وجود اینکه سوراخ بینی ندارد، اما شکاف‌های آبشش او طبیعی است و به خوبی شکل گرفته است و دندان‌های کوچک در دهانش دیده می‌شود. داشتن یک چشم، تنها ناهنجاری این بچه کوسه نیست. فقدان رنگدانه در بافت بدن، نداشتن سوراخ‌های بینی، وجود برآمدگی بر روی پوزه و اختلالات ستون فقرات از دیگر مشکلات این جنین است.


این کوچولوی تک‌چشم حتی اگر به دنیا می‌آمد هم زیاد زنده نمی‌ماند. رنگ سفیدش او را طعمه‌ای آشکار برای صیادان می‌ساخت و دم ناقصش مانع از آن می‌شد که خوب و سریع شنا کند. کوسه عجیب و غریب را در میان خواهران و برادرانش می‌بینید که ظاهری عادی دارند.

چشم این کوچولو با عرض حدود 6/2 سانتی‌متر،‌ وسط پوزه‌اش قرار گرفته است. با وجود اینکه سوراخ بینی ندارد، اما شکاف‌های آبشش او طبیعی است و به خوبی شکل گرفته است و دندان‌های کوچک در دهانش دیده می‌شود.


عدم وجود رنگدانه در میان کوسه‌ها یک مورد بسیار بسیار نادر است و این بیماری بیشتر در ماهی‌های استخوانی دیده می‌شود. لئون صیاد این کوسه عجیب، صید خود را یک جایزه می‌پندارد و آن را در الکل نگهداری می‌کند.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
این پیکره، تمبری است که در سال ۱۹۶۹ در هندوستان، و به مناسبت ارجداشت کوروش بزرگ در دوهزار و پانصدمین سالگرد پادشاهی اش چاپ شده است.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=3][/h][h=1]جوجه پنگوئن زشت[/h][h=2]جوجه‌پنگوئن برهنه‌ای که در آکواریوم لیائونینگ چین از سوی والدینش طرد شده و در حال مرگ بود، با تلاش کارشناسان آکواریوم توانست سلامت خود را بازیابد و با رشد پرهایش دوباره به گروه پنگوئن‌ها برگردد.[/h]
[h=4]به گزارش چاینانیوز، این جوجه‌پنگوئن 17 آگوست / 25 مرداد گذشته به‌دنیا آمد و به‌خاطر ضعف قوای بدنی و نداشتن پر (که آن‌را برهنه کرده بود) از سوی پدر و مادرش رها شد. به گفته کارشناسان آکواریوم، پنگوئن‌های والد او را روی یخ‌ها رها کرده بودند تا از گرسنگی و تشنگی بمیرد. کارشناسان که حدس زده بودند سوء تغذیه شدید عامل برهنگی و ضعف قوای جسمانی این جوجه است، چند بار سعی کردند او را به خانه‌اش بازگردانند، اما پنگوئن‌های والد به او بی‌توجهی کرده و حتی بیرونش کردند.
درنهایت، کارشناسان تصمیم گرفتند جوجه را خودشان بزرگ کنند! پس از یک ماه غذا دادن به این جوجه، قوای جسمانی او بازگشت و حتی نیز پوشیده از پر شد. کارشناسان برای بار آخر سعی کردند جوجه پنگوئن را به خانواده‌اش برگردانند که این بار، پنگوئن‌های والد نیز او را پذیرفتند.
[/h]
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
انبار موشک‌های مخفی قذافی
انبارهای مهمات پنهان قذافی یکی پس از دیگری در طرابلس و سرت یافت می شود.












 

Sahar Gh

عضو جدید
کاربر ممتاز
ترشی بچه موششش؟؟؟!!:confused:
آخه اینا که کوفت می خورن..
در کل خیلی جالب بود.منون.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
ماهیگیران آرژانتینی در دریاچه ای نزدیک به یک نیروگاه هسته ای در این کشور یک ماهی بزرگ را صید کردند که سه چشم دارد.
مهر: پس از انتشار خبری که در هفته های اخیر در خصوص صید یک کوسه یک چشم در اینترنت منتشر شد اکنون رسانه ها اعلام کردند چند ماهیگیر که مشغول صید در دریاچه Chorro de Agua Caliente واقع در استان "کوردوبا" در آرژانتین بودند یک ماهی سه چشم را شکار کردند.
انتشار این خبر در وب با استقبال بالایی مواجه شد اما در میان مردم منطقه نگرانیهای بسیاری را برانگیخت. در حقیقت بسیاری از مفسران معتقدند که علت این بدشکلی به خاطر نیروگاه هسته ای "امبالس" است که در نزدیکی این دریاچه قرار دارد.
"خولیان ازموت"، ماهیگیری که این ماهی سه چشم را صید کرده است در مصاحبه با یک رادیوی محلی در این خصوص داد: "ما از صید این ماهی بسیار شگفت زده شدیم. هوا تاریک بود به همین علت در ابتدا متوجه عجیب بودن آن نشدیم. اما بعد با یک چراغ قوه نور را تامین کردیم و تازه در آنزمان بود که متوجه چشم سوم ماهی شدیم."

چندی پیش نیز رسانه های ژاپنی خبر دادند که یک بچه خرگوش بدون گوش در نزدیکی نیروگاه فوکوشیما به دنیا آمده است. پس از این خرگوش بدون گوش، تصاویر دیگری از مخلوقات بدشکل و عجیب پس از فاجعه فوکوشیما در ژاپن منتشر شد که از جمله آنها می توان به زنبقهای غول پیکر، ملخها و موشهای بدون دم اشاره کرد.
به همین دلیل کارشناسان معقدند که سطح پرتوهای رادیواکتیو منطقه اطراف نیروگاه "امبالس" باید مورد بررسی قرار گیرد.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
حجاب ملکه الیزابت ملكه اليزابت دوم در جريان سفر 10 روزه‌اش به استراليا پس از بازديد از بريسبان وارد شهر كانبرا مي‌شود.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
فصل برداشت محصول زغال اخته در ایالت ویسکانسین آمریکا آغاز شده است.
با وجود آب و هوای نامساعد، محصول زغال اخته امسال کشاورزان در ایالت ویسکانسین آمریکا بیشتر از حد متوسط سالیانه بوده است.



ویسکانسین بیش از ۵۰ درصد ذخیره زغال اخته جهان را تولید می‌کند. در این ایالت زغال اخته در ۶۴ هزار و ۷۵۰ هکتار زمین کاشت می‌شود.



زغال اخته باکتری‌ها را دور کرده، دهان را سالم نگه می‌دارد و حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی (C) است.

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
دندان پزشکی در خیابان +13


در خیابانهای چین و هند دندان پزشکانی هستند که با تمامی امکانات و با کمترین امکانات دندان شما را درمان می کنند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، معمولا اینطور است که برای کار کردن به یک مغازه و یا یک دفتر اداری نیاز دارید و یا برای انجام خدمات بهداشتی به یک کلینیک یا بیمارستان نیاز است.

اما ظاهرا در هندوستان و چین داستان به صورت دیگریست. در این دو کشور در خیابانها دندان پزشکانی هستند که با تمامی امکانات و با کمترین امکانات دندان شما را درمان می کنند. بدون هیچ توضیحی به عکس ها دقت کنید.




















 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار

گزارش تصویری / قبرستان بقیع در مدینه


همه روزه درب قبرستان بقیع بعداز نماز صبح گشوده می شود و فقط مردان اجازه ورود دارند.









































 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
"زن ممنوع” واژه ای است که مردان این جزیره به آن اعتقاد دارند.

به گزارش سه نسل، از سال 1060 تصویب شده است که هیچ زنی حق ورود به این جزیره را ندارد و حتی برخی از حیوانات ماده مجاز به بودن در منطقه نیستند.همچنین ورود هرگونه عکس زنان به جزیره مجاز نیست.

بازدید از آتوس به غیر از اتباع یونان برای بازدیدکنندگان خارجی هم مجاز است اما به 20 مرد در یک روز محدود است و باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
ورود به آتوس هم مراحل مختلفی دارد. اول از همه بازدیدکننده باید چک شود که آیا گربه، سگ، طوطی و … ماده همراه نداشته باشد و پلیس هایی که در بسیاری از تقاطع های این جزیره حضور دارند وظیفه دارند که جلوی افراد و موجودات زن نما را بگیرند.​
برای بازرسی بازدید کننده می بایست تمامی لباس ها خود را درآورد تا از نظر جنسیت بررسی شود که این ممکن است برای برخی از آن ها خوشایند نباشد.
در صومعه آتوس به طور انحصاری فقط خدای یونان مورد پرستش قرار می گیرد و افراد برای نماز و عبادت به این مکان می آیند.
در کتابخانه صومعه تعداد زیادی کتاب و کتیبه های خطی و نادر از قرون مختلف وجود دارد. این جا هرگونه آلات موسیقی، سیگار، بازی، آواز خواندن، رادیو، تلویزیون، تلگراف، روزنامه غیرمجاز است و در تمام جزیره تنها یک خودرو وجود دارد.
راهبان آتوس چه نوع مردمانی هستند؟ اکثر آنها بعد از به دنیا آمدن به اینجا فرستاده می شوند، به طوری که در عمر خود هیچ زنی را ندیده اند، با این حال چرا آنها حاضر به قطع رابطه با جهان متمدن در این جزیره با وسعت 150 مایل مربع شده اند؟
از یک راهب این سوال پرسیده شد که چرا باید اینجا بمانند و او گفت: در اینجا زندگی ارزش زیستن دارد و در اینجا فرصت برای آرام بودن بسیار است و هیچ نگرانی و مشکلی وجود ندارد. ما با هم زندگی می کنیم بیش از هر جای دیگر در جهان و چرا ما باید به یک زن نیاز داشته باشیم؟
داخل دیوارهای صومعه جایی است که آنها زندگی، کار و دعا خود را در صلح و آرامش انجام می دهند.​
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
۵ عکس برتر وشگفت انگیز نشنال جئوگرافیک
فان گذر: نشریه نشنال جئوگرافیک همیشه در انتشار تصاویر زیبا از طبیعت و موضوعات مختلف در بین نشریه ها و سایتهای مختلف عکس برتر بوده است.به همین دلیل از میان تصاویری که این نشریه اخیرا انتشار داده است ما برای شما ۵ تصویر برتر را از میان تصاویر مختلف برای شما آماده کرده ایم.
توجه کنید این تصاویر توسط خوانندگان این نشریه گرفته شده است:

رعد و برق های شگفت انگیز / عکاس:کریس کوتسیوپولوس

با دیدن تصویر باید متوجه شوید که این تنها فقط یک عکس نیست بلکه ۷۰ عدد عکس گرفته شده در میان هم قرار گرفته شده است تا این تصویر زیبا حاصل آید.این تصاویر در جزیره ای در یونان گرفته شده است.

مهاجرت گروهی غازها / عکاس:گرنت لوتر


شباهت تخم نوعی حشره بدبو به مروارید / عکاس:بن رینولدز

مبارزه آتش نشانان با آتش / عکاس: استیو ویلسون / ایرلند

تنفس جالب وال بلوگا به شکل o در قطب شمال / عکاس: دافنا بن
 

hamid221

عضو جدید
کاربر ممتاز
این جزیره را دوست میداریم
اگه مردی بی سیبیل بره اونجا کارش تمومه:d
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
یکی دیگر از معجزات قرآن
هنگامی که فرانسوا میتران در سال ۱۹۸۱ میلادی زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت،ازمصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون را برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرنسه منتقل کند.

جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان و کالبد شکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.

رئیس این گروه تحقیق و ترمیم حسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه به نام پروفسور موریس بوکای بود، او بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند، در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.

تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد بقایای نمکی که پس از ساعت ها تحقیق بر حسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده اند. اما مسئله غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالمتر از سایر اجساد، باقی مانده در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.




حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد وقتی دید نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است و از خود سئوال می کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال ۱۸۹۸ میلادی و تقریبا در حدود ۲۰۰ سال قبل کشف شده است،در حالی که قرآن مسلمانان قبل از ۱۴۰۰ سال پیدا شده است؟!

لذا بعد از اتمام کار به کشورهای اسلامی سفر کرد و به تحقیق پرداخت تا بالاخرة آیه ۹۲ سوره یونس را برایش خواندند.به این صورت بود که به دین مبین اسلام مشرف شد

منبع: (نشریه فرهنگی مادبه- دانشگاه علوم و فنون قرآن کریم)
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
۳۰۰۰۰۰۰ توپ برای حفاظت ازمخزن آب!




در سال ۲۰۰۷/۱۳۸۶ سطح بالایی از یون برومات در مخزن آب آشامیدنی آیوان‌هو در لس‌آنجلس ثبت شد. این یون منفی سرطان‌زا با فرمول شیمیایی BrO از واکنش برومید و کلرین در حضور نور فرابنفش خورشید حاصل می‌شود.

امروزه برای جلوگیری از انجام این واکنش، سه میلیون توپ پلاستیکی تیره‌رنگ بر سطح این استخر ذخیره شناور شده تا پرتوهای فرابنفش را بازتاب دهند.

 

Similar threads

بالا