[اسکیس/کروکی] كارگاه اسكيس و کروکی

sahraaa

عضو جدید
کمک فوری
من در اسکیس خیلی ضعیفم :(و میخوام ارشد شرکت کنم لطفا من را راهنمایی کنید باید از کجا شروع کنم :cry:
 
آخرین ویرایش:

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
واقعا کسی نیست کمکم بده تو رو خدا بگید من چی کار کنم

دوست خوبم تنها کسی که می تونه به شما کمک کنه خود شما هستید . از نظر من ، شماراه های زیر رو برای شروع و تمرین در مبحث اسکیس دارید :

راه اول
: استفاده از کلاسهای اساتیدی که در حال آموزش اسکیس هستن که می تونه برایشرکت در آزمون به عنوان یه مقدمات به حساب بیاد و حداقل شما رو با گزینههای موجود در هر آزمون آشنا کنه و نحوه برخورد با اونها رو به شما یاد بدهکه از نظر من به هیچ وجه کافی نیست .

راه دوم ، استفاده از کتابهای
بسیار زیادی که در همین تاپیک و تاپیکهای مشابه معرفی شده و در حال رشد همهست . از جمله این کتابها ، می شه اموزشهای اسکیس و پرزانته و پرسپکتیو ازاساتیدی چون اقای دکتر صدیق ، مهندس طایفه و مهندس اذری و تعداد دیگه اییاز اساتید هست استفاده کنید . این کتابها از نظر من برای شروع و مقدمات میتونه خیلی مفید باشه .

راه سوم ، دیدن نمونه کارهای قدیمی و خوندن
سوالات اسکیس کارشناسی ارشد سالهای قبل و قرار گرفتن در شرایط آزمون وسوال بسیار مهم و مفید : حالا باید چکار کنم ؟!!

مدارک خواسته شده
رو ببینیند و سعی کنید تا در مدت 4 ساعت برای خودتون بارها و بارها برنامهریزی کنید که یه اسکیس خوب بزنید . اسکیس آمیزه ایی از هنر طراحی در پلان، مقطع و نما + پرسپکتیو و چیدمان این عناصر در صفحات کاملا محدود و زمانمحدود تر هست .

برای شروع اسکیس نیاز به یک تصمیم بسیار قوی و
اراده محکم دارید . مطالعات تئوری رو قوی کنید و با صبحت با کسایی کهتجربه حضور در آزمون ارشد رو داشتن ، در رفع نیازهایی که در خودتون میبینید تلاش کنید .
براتون آرزوی موفقیت می کنم
 

sahraaa

عضو جدید
خیلی ممنون از راهنماییتون دومان جان منظورتون از مطالعات تئوری همان کتابهای منابع ار شد هست؟
در ضمن من شیراز هستم آیا کسی استاد اسکیس خوب سراغ داره ؟
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
خیلی ممنون از راهنماییتون دومان جان منظورتون از مطالعات تئوری همان کتابهای منابع ار شد هست؟
در ضمن من شیراز هستم آیا کسی استاد اسکیس خوب سراغ داره ؟

کتابهایی که باید مطالعه کنید ،برای کارهای عملی و طراحی ، کتابهای مربوط به آموزش اسکیس هست . ( چون اگه درست متوجه شده باشم شما منظورتون مشکل در زمینه اسکیس بود ) برای بخش تئوری می بایست کتابهای تئوری رو مطالعه کنید . کتابهای تئوری منظورم تمام کتابهایی هست که یه بخشش به طراحی ختم می شه . نمی شه یه نفر تو شیراز باشه و از طراحی خونه های شیرونی شمال اطلاعی نداشته باشه . نمی شه معماری بوشهر رو ندونه ، نمی شه خرده اقلیمها رو نشناسه و نمی تونه برای معماری کوهستانی و گرم و خشک ایده ایی نداشته باشه . آزمون اسکیس بخشیش مربوط به اطلاعات تئوری هست و یه بخش مهمش به طراحی فنی و برخورد یه معمار با تمام مدارک معماری و در نهایت تسلطش بر همینه اینها در زمان محدوده .
برای اساتید هم کافیه شماره آتلیه اساتید رو در تهران پیدا کنید و از اونجا سوال کنید که آیا کلاسی دارن تو شهرستانها یا نه . ( ولی شخصا توصیه می کنم خودتون و با استفاده از منابع مکتوب اقدام به تمرین و ممارست کنید . باور کنید اطلاعاتی که توی این کتابها پیدا می شه حتی توی کلاسها فرصت نمی شه بهش پرداخته بشه . در نهایت اگر به کرکسیون نیاز داشتید ، حتی اساتید دانشگاهی خودتون هم می تونن بهتون کمک کنن . )
موفق باشید .
 

sahraaa

عضو جدید
دومان عزیز واقعا ممنونم خیلی خیلی کمکم کردی فقط اگر امکان داره اسم چند تا از کتابهای اسکیس و تئوری واسم چند تا از اساتید تهران بگی ممنون میشم
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
دومان عزیز واقعا ممنونم خیلی خیلی کمکم کردی فقط اگر امکان داره اسم چند تا از کتابهای اسکیس و تئوری واسم چند تا از اساتید تهران بگی ممنون میشم

کتابهای اسکیسی که من به شخصه دیدم و احساس می کنم می تونه کمکتون کنه کتابهای فن اسکیس و راندو که مربوط به آقای دکتر صدیق هست . البته چند جلد داره می تونید با تورق هر کدومش ، کتابهایی که براتون بیشتر کاربرد داره رو تهیه کنید .
سه جلد کتاب چگونه معمارانه طراحی کنیم آقای مهندس احسان طایفه . توصیه میک نم . با مقایسه حتما اینها رو تهیه کنید .
خبر دارم آقای امید اذری هم کتاب دارن ولی من به شخصه ندیدم و دنبالش نرفتم . با همین دو سری کتابی که معرفی کردم اگر منطقی و با اراده حرکت کنید نیازی به هیچ کلاسی ندارید .

برای کلاسها هر سه این اساتید کلاس دارن ولی کدومشون تو شیراز کلاس تشکیل می دن اینو رو در جریان نیستم .

در مورد کتابهای غیر معماری برای آزمون اسکیس : این چند کتاب کمک بسیار زیادی بهتون می کنن . کتاب مفاهیم پایه در معماری ، فرم فضا نظم ، اقلیم و معماری ، طراحی اقلیمی ، نویفرت بخش معرفی ریز فضاها ، کتابهای نظام مهندسی مباحث مربوط به صرفه جویی در انرژی ، آسانسورها ، قوانین ۀتش نشانی ، معلولین . کتابهای معماران مشهور برای روکشی و طراحی مجدد .
موفق باشید .
 

I'M SOMEONE

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه سوال دیگه ،نحوه ی تمرین کردن از رو کتابا باید چطور باشه !
شیوه ی درست اونو گام به گام بفرمایید لطفا
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
یه سوال دیگه ،نحوه ی تمرین کردن از رو کتابا باید چطور باشه !
شیوه ی درست اونو گام به گام بفرمایید لطفا

استفاده از منابع مختلف برای یادگیری اسکیس معمولا باعث گمراهی میشه . ولی وقتی یه دانشجو بتونه بعد از اینکه در مراحل مقدماتی به سطح قابل قبولی برسه ، می تونه از منابع مختلف برای یادگیری تکنیکهای متفاوت بهره ببره .
توصیه من به دوستان برای تمرین از روی کتاب ، شیوه مهندسی معکوس هست . یعنی می بایست برای دونستن نقاط ضعفی که در آینده قراره باعث عدم موفقیتتون بشه ، از ابتدا تصمیم بگیرید .
تمرینات مقدماتی ، سنگین و تا حدی خسته کننده ایی که خیلی ها حتی حاضر به وقت گذاشتتن روی اونها نیستن ، تمرینهایی هست که برای تربیت دست و نحوه خط کشیدنه . خط معمار مثل امضاش می مونه و باور کنید خطوطی که رسم می کنید علاوه بر اعتماد به نفس ، قدرت تفکر همزمانتون برای طراحی رو هم بالا می بره .
مرحله همزمان با تمرینات ، ترسیم خطوط با علم هست . یعنی هر خطی برای کشیدن حتی یک چهار ضلعی با قانون باشه . این قوانین تئوری هستن ولی باید به عمل در کار ها دیده بشن . بنابر این مقدماتی ترین کار برای شروع کار با کتابها تربیت دستان ، نحوه درست به دست گرفتن ، قلم و استفاده از تمامی محدوده شیت ، و توجه به تمام نقاط اون بر مبنای نیروهای شیت هست .

تمرینات ، خط و دایره و خطوط کروکی ، خطوط عمودی ، افقی ، مورب ، کوتا و بلند ، محدود شده و و همراه با تمرکز ، نقطه خط ، نقطه دایره ، ترسیمات فیگور - پرسوناژ ، سنگ ، درخت ، ترسیمات فلشها، عرصه بندیها ، خطوط موازی ، ، هاشورهای منطقی و تشخیص و ترکیب خطوط برای ایجاد سایه از مواردی هستن که باید در مرحله مقدماتی اینقدر تمرین بشن که نه وقتی از شما بگیرن و نه اینکه شما رو برای طراحی نهایی محدود کنن .

ترسیم این گزینه ها اگر چه به عنوان عناصر فرعی به شمار میان ولی می تونن حرفهای مشخصی در شیتها داشته باشن . نمایش اقلیم ، تناسبات فضا ، ترکیب احجام و توجه به مراتب نور و سایه از جمله مواردی هستند که با این گزینه ها به سادگی درک می شن و نباید ساده بهشون نگاه کرد .

مرحله بعدی در طراحی توجه خاص و اکید به نحوه طراحی هست که بخش اعظم اون به مطالعات و توانایی فنی معمار بستگی داره . نحوه طراحی ای که هر فرد یاد گرفته و در اون قدرت داره می تونه بهش کمک کنه . ولی مدارک معماری و طراحی اونها با ابزار و گزینه های مختلفی که نشات گرفته از مطالعات تئوری و ابزار فنی هستن و در اونها رنگ و بوی قوانین هم وجود داره می تونه به عنوان مورد دوم مطرح بشه . به شکل ساده تر برای ترسیم پلان ، نما ، مقطع و حجم اصلی به صورت سه بعدی و پرسپکتویهای مختلف ( ناظر ، پرنده ، ایزومتریک ) اصولی رو که باهاش آشنا هستیم رو پیاده کنیم . روند طراحی و جلو بردن همه اینها با هم به مهارت نیاز داره و برای اینکه نتیجه خوبی داشته تمرینات مراحل مقدماتی و سواد تئوری بسیار زیادی مورد نیازه .

مرحله سوم پردازش کلی کار و اطلاعات هست و اینکه ایا کاری که انجام دادیم از نظر معماری و اصول زیبایی شناسی ارزشی داره و یا صرف زیبایی و پر کردن یک سری شیت بدون در نظر گرفتن هیچ عاملی صرفا یه اسکیس زده شده . بعد سوم کار مقایسه کار ها هست . مقایسه کارها نه با کار دانشجوهای سالهای قبل ، بلکه با نمونه های معماران بزرگ . مقایبسه کالبدی از هر نظر ، معماری ، فضاها ، تقسیم بندی اونها ، تاثیرات اقلیم و دسترسیها .
مواکدا عواملی رو که باعث عدم پیشرفت در این مسیرها میشه رو عنوان می کنم :

1- تمرینات اولیه خسته کننده هست ولی مثل یاد گرفتن هر هنری ، مشقتهای اولیه باعث تربیت مناسب دست ها و فرمانبری مستقیم دست از مغز ( حتی به صورت غیر ارادی) میشه و می تونه با تکرار قدرت بیشتری رو به دست بیاره . مقایسه میک نم کار یک معمار رو که قراره خط کشیدن یاد بگیره و یک پپیانیست رو که قراره کار با کلاویه ها و آموزش ببینه . حرکتهای تکراری و روشهای بسیار پیچیده و خسته کننده نباید باعث بشه از اراده شما کم بشه و شما در بین راه به دلیل نداشتن یه ضامن اجرایی مناسب کار رو ول کنید .

2- کپی های بی دلیل و بدون فکر باعث میشه کارتون روند تخریبی رو در پیش بگیره که حتی در روند طراحی معماریتون هم تاثیر بذاره . اسکیس رو نه برای آزمون بلکه برای انتقال اطلاعات و مصور کردن اون استفاده کنید . اسکیس برای نمایش یه کار زیبای نمایشگاهی نیست . اسکیس آمیزه ایی از هنر و مهندسی هست و می بایست با بیننده ارتباط برقرار کنه .

3- روشهای مختلف و تکنیکهای مختلف صرفا برای تنوع هست . به قول فرمایش جناب آقای یگانگی ، مهم نیست که با چی کار می کنید ، مهم اینه که چکار می کنید . ابزار تعیین کننده نیستن . مکان مهم نیست . شرایط رو برای خودتون بغرنج نکنید . با سادگی و سهولت چیزی به دست نمی یاد و با فکر اینکه برای به دست اوردن یه هنر باید مسیرش رو طی کنید اقدام به تمرین و ممارست کنید .

4- تهیه آرشیو از فضای های مشخص و کاربریهای گوناگون و درست کردن یه دفترچه از اونها می تونه بهتون کمک بسیار زیادی بکنه . باید بدونید که ریز فضاها و سرانه ها چقدر باید باشن تا بتونید اونها در طراحی اعمال کنید . برای هر فضا چه وویژگیهایی در نظر بگیرید و چطور اونها رو در پلان جای بدید . با لکه پلانهای مختلف بتونید بازی کنید و با گسترش افکارتون بتونید چندین پلان مختلف رو هماهنگ تویذهنتون بیارید و همزمان با سایر مدارک اون رو توسعه بدید و یک طرح منطقی و زیبا رو خلق کنید .
موفق باشید
 

سوگولی

عضو جدید
دوستای خوبم من بازم به کمکتون نیاز دارم .من قبلا هم تو این تاپیک ازتون راهنمایی خواستم و کمکم کردین ولی باز خیلی سر در گمم.من منابع طبیعی خوندم والعان چهار ساله که فارغ التحصیل شدمو مامان یه دخمر کوچولوی نازم ولی عاشق ادامه تحصیلم و می خوام برا ی ارشد معماری بخونم با وجودی که هیچ اشنایی قبلی با این رشته نداشتم وتو مدت دو هفته که با شما اشنا شدم دارم با این رشته هم اشنا می شم .صمیمانه ازتون خواهش می کنم بگید قدم به قدم باید چکار کنم و با تجربه ای که شما دارید به نظر تون وبا شرایط من امیدی هست؟:cry:
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
دوستای خوبم من بازم به کمکتون نیاز دارم .من قبلا هم تو این تاپیک ازتون راهنمایی خواستم و کمکم کردین ولی باز خیلی سر در گمم.من منابع طبیعی خوندم والعان چهار ساله که فارغ التحصیل شدمو مامان یه دخمر کوچولوی نازم ولی عاشق ادامه تحصیلم و می خوام برا ی ارشد معماری بخونم با وجودی که هیچ اشنایی قبلی با این رشته نداشتم وتو مدت دو هفته که با شما اشنا شدم دارم با این رشته هم اشنا می شم .صمیمانه ازتون خواهش می کنم بگید قدم به قدم باید چکار کنم و با تجربه ای که شما دارید به نظر تون وبا شرایط من امیدی هست؟:cry:

در حال حاضر با دو موضوع مختلف روبرو هستید . اول اینکه از ارشد معماری به مدرکش نیاز دارید و یا به معلوماتش . اگر دنبال مدرکش می گردید و براتون اهمیت داره که هیچ راههای رسیدن به این مدرک رو به شما خواهم گفت . اما اگر برای یاد گرفتن معماری می خواید وارد مقطع ارشد بشید باید بگم اشتباه بسیار بزرگی رو دارید مرتکب می شید . دوره ارشد صرفا یه دوره پژوهشی هست برای یاد گرفتن شیوه های تحقیق و برخورد با مشکلات و و فقط پیدا کردن معضلات . به همین خاطر توانایی شما در مباحث طراحی و معماری هیچ گونه ارتقایی نخواهد داشت و تمام کار شما معطوف برنامهریزیها خواهد شد .

فرض رو بر این میگذارم که شما قصد دارید آزمون شرکت کنید . دو مرحله بسیار پر اهمیت در مقابل شماست اول آزمون تئوری و دوم آزمون اسکیس که به صورت عملی برگزار میشه . این دو مقوله بسیار به هم وابسته هستن و باید حتما به هر دو اینها توجه کنید وگرنه گرفتن نتیجه زیاد روشن نخواهد بود . در رابطه با آزمونها و اسکیس هم تاپیکهای زیادی داریم که باید اونها رو به دقت بخونید . دوستان زیادی هستن که در این باره نظر دادن و از تجربیاتشون گفتن . به همین خاطر من تو این پست دوباره گویی نمی کنم . و اطمینان می دم که اگر در مسیری که حرکت می کنید به مشکلی برخورد کردید تا انتها با شما خواهم بود . در مورد امید بودن هم باید بگم همیشه امید هست . اگه نباشه این زندگی مفهومی نداره .
موفق باشید
 

yalda_91

عضو جدید
اسکیس عام( کار خودمه لطفا نظرتونو در موردش بهم بگید)

اسکیس عام( کار خودمه لطفا نظرتونو در موردش بهم بگید)

عکس۱۱۶۳.jpgعکس۱۰۸۳.jpg
هم ایراداشو بگین هم نکات مثبتشو
ممنون
 

سوگولی

عضو جدید
در حال حاضر با دو موضوع مختلف روبرو هستید . اول اینکه از ارشد معماری به مدرکش نیاز دارید و یا به معلوماتش . اگر دنبال مدرکش می گردید و براتون اهمیت داره که هیچ راههای رسیدن به این مدرک رو به شما خواهم گفت . اما اگر برای یاد گرفتن معماری می خواید وارد مقطع ارشد بشید باید بگم اشتباه بسیار بزرگی رو دارید مرتکب می شید . دوره ارشد صرفا یه دوره پژوهشی هست برای یاد گرفتن شیوه های تحقیق و برخورد با مشکلات و و فقط پیدا کردن معضلات . به همین خاطر توانایی شما در مباحث طراحی و معماری هیچ گونه ارتقایی نخواهد داشت و تمام کار شما معطوف برنامهریزیها خواهد شد .

فرض رو بر این میگذارم که شما قصد دارید آزمون شرکت کنید . دو مرحله بسیار پر اهمیت در مقابل شماست اول آزمون تئوری و دوم آزمون اسکیس که به صورت عملی برگزار میشه . این دو مقوله بسیار به هم وابسته هستن و باید حتما به هر دو اینها توجه کنید وگرنه گرفتن نتیجه زیاد روشن نخواهد بود . در رابطه با آزمونها و اسکیس هم تاپیکهای زیادی داریم که باید اونها رو به دقت بخونید . دوستان زیادی هستن که در این باره نظر دادن و از تجربیاتشون گفتن . به همین خاطر من تو این پست دوباره گویی نمی کنم . و اطمینان می دم که اگر در مسیری که حرکت می کنید به مشکلی برخورد کردید تا انتها با شما خواهم بود . در مورد امید بودن هم باید بگم همیشه امید هست . اگه نباشه این زندگی مفهومی نداره .
موفق باشید
ممنون از دلگرمیت .مدرک گرفتن برام خیلی مهمه ولی مهمتر از اون اینه که اگه خدا خواست و مدرک گرفتم توانایی کافی در ضمینه رشتم داشته باشم .من رشته ی کارشناسیم رو اصلا دوست ندارم واسه همین اصلا برای موفقیت بیشتر توش تلاش نکردم .حالا فکر می کنم اون چیزی رو که دمبالش بودم پیدا کردم ولی بدون کمک شما کم می یارم.صمیمانه ازت ممنونم.
 

mino0o

عضو جدید
فیگور

فیگور

برای یه کار کلاسی نیاز به چند ده تا مدل و فیگور مختلف داشتم اما نمونه هام کم بود یه سرچ کوچیک کردم سایتو دیدم جای همچین تاپیکی خالیه البته اگه درست دیده باشم !
این شد که تاپیک رو ایجاد کردم تا دوستان بیان و پرش کنن واسه روز مبادا !!!
پ.ن : تو اولین فرصت خودم چند تا نمونه میذارم :smile:
 

memarkoochoolo

عضو جدید
مشكل در كشيدن پرسپكتيو وسه نما زدن وحجم

مشكل در كشيدن پرسپكتيو وسه نما زدن وحجم

سلام من ترم 1 هستم ودرس هندسه كاربرديم را ميترسم بيفتم اخه سه نما وپرسپكتيو را ياد نگرفتم خواهشن كمكم كنين تو تاپيك مشكل در رسم پرسپكتسيو هم رفتم ولي به درد من نخورد خواهشن با عكس برام توضيح بدين :surprised:
 

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام

سلام

سلام من ترم 1 هستم ودرس هندسه كاربرديم را ميترسم بيفتم اخه سه نما وپرسپكتيو را ياد نگرفتم خواهشن كمكم كنين تو تاپيك مشكل در رسم پرسپكتسيو هم رفتم ولي به درد من نخورد خواهشن با عكس برام توضيح بدين :surprised:
سلام. جزوه پرسپکتیو صدیق جزوه خوبیه اگه بتونی گیر بیاری. بهت خیلی کمک میکنه. پرسپکتیو حداقل حداقل تا آخر تحصیلاتت جزء واجباته. جدی بگیرش عزیزم. موفق باشی
 

Gordia

عضو جدید
برو کتابای رسم فنی رو ببین مثلن بوگولیو بوف رو کاظم زاده دربان رو و دیگران. از بچه های کلاستون که از تو بیشتر بلدن کمک بگیر.
 

افتاب گردون

عضو جدید
سلام خسته نباشید دومان گرامی
من دانشجوی ترم یک معماریم استادم برا تمرین خط افقی گفته تو20صفحه اچهاربا مداد معمولی تمرین کنید فعلا
تو این تایپیک گفته بودین تمرینات رو با روان نویس انجام بدین میخواستم بدونم اگه با مداد تمرین کنم هم میتونم کارم عالی باشه ؟؟؟یعنی باید با ابزاری که استادم گفته پیش برم؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنید
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام خسته نباشید دومان گرامی
من دانشجوی ترم یک معماریم استادم برا تمرین خط افقی گفته تو20صفحه اچهاربا مداد معمولی تمرین کنید فعلا
تو این تایپیک گفته بودین تمرینات رو با روان نویس انجام بدین میخواستم بدونم اگه با مداد تمرین کنم هم میتونم کارم عالی باشه ؟؟؟یعنی باید با ابزاری که استادم گفته پیش برم؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست خوبم .
یه یادگاری از یکی از دوستان خوبم توی همین سایت که تعداشون متاسفانه به انگشتهای یک دست هم نمیرسه برای من موند . اونم این که مهم نیست با چی کار می کنی . مهم اینه که چکار می کنی . تربیت کردن دستها و تمرینات مکرر باعث قدرت و تمرکز و مهارت بالا میشه . تفاوتی نمی کنه با چه ابزاری مهم اینه که بتونی اصل کار رو درست یاد بگیری . در ضمن همیشه حرف استادت ارجح به تمام حرفهاست. وقتی داره یه همچین تمرینی میده یعنی میدونه داره چکار میکنه .امیدوارم بتونی نهایت استفاده رو از حضور این استاد ببری و در فن اسکیس و در نهایت قدرت معماری موفق و پیروز باشی .
 

nightstar_m68

عضو جدید
سلام خسته نباشید دوست عزیز

کارتون قشنگه فقط یکم ارتفاع گرفتن پله هارو میتونستی بهتر نشون بدی.
موفق باشید
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام کارتون رو دیدم نوع خطتون خوبه یه چندتا نکته به نظرم رسید که البته نظر شخصی‌ خودمه

کارتون یکم شلوغ شده به نظرم اگه آسمون رو و یا بعضی‌ جاهای دیگه از کارتون رو هاشور نمی‌‌زدید بهتر بود
گاهی خالی‌ و سفید گذاشتن کار خودش به تنهایی‌ نقش رنگ و سایه و هاشور و انجام میده
در مورد اسکیس درختا هم بگم اگه از خطوط ضعیف و قوی برای دور و نزدیک بودن برگ‌ها و از هاشور‌های پر و خالی‌ برای حجم برگ درختها استفاده میکردی حتما بهتر میشد
در کل کارتون خوب شده موفق باشید :D
 

n!mv

عضو جدید
مشاهده پیوست 67430مشاهده پیوست 67431
هم ایراداشو بگین هم نکات مثبتشو
ممنون
نکات مثبت : فضا سازیت خیلی شبیه عکس شده ، درختا هم خوب شدن .
نکات منفی : چرا پله ها به سمت آسمون میرن؟ چرا توی کار از نقطه گریز استفاده نکردی ؟ درسته توی کروکی باید چیزی رو که می بینی بکشی ، ولی قبل از هر چیز باید نقطه گریزتو ببینی، معلومه دستت می خواد قوی شه!
 

mahshid_69

عضو جدید
سلام. به نظر من نقطه ی دیدت رو خیلی بالاتر از عکس آوردی.این باعث شده پله هاتو از بالا ببینی در صورتی که توی عکس جوره دیگس
 

sonia88

عضو جدید
Pelle haro be nazaram va derakhta agar ye nahveye hashoor zadanet ro avaz koni behtar mishod vali dar kol khoobe
 

f&j

عضو جدید
سلام
ببین عزیزم تعریفا رو دوستان ازت کردن من ی ایراد کوچولو میگیرم اونم اینه که کارت بعد نداره درختات انگار به کاغذ چسبیده با هاشور و بازی کردن با سایه ها به کارت جون بده من پم اول همین مشکل داشتم امیدوارم ی روز کتاب اسکیس تا چاپ کنی منم بخرم و لذت ببرم
 

سوگولی

عضو جدید
سلام بچه ها .پس شماها کجایین حالا که من خیلی باهاتون کار دارم.دومان جان من یه مشکل بزرگ پیدا کردم . دارم همه تاپیک های مربوط به اسکیس رو می خونم ولی بیشتر نمونه های اسکیس انگار که پاک شده یا من نمی دونم کجا دمبالشون بگردم مثلا نمونه هایی که خودت تو تاپیک کارگاه اسکیس گذاشتی .حالا من چکار کنم ؟در ضمن نمونه کارهای مقدماتی اموش اسکیس که بچه ها کار کردن رو کجا باید پیدا کنم.؟بعدش چرا دیگه اموزش نمی ذاری؟:(
 

fk_invisible

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشید مگر هنوز تمرین اسکیس دارید؟
من بخواهم شروع کنم از کجا باید شروع کنم؟
و نمونه تمرین های استاد و نمونه کارهای شاگردها کجا قرار دارد؟
 

Goonay

عضو جدید
ببخشید اینایی ک میگین لازمه از همین ترم اول بدونیم؟
استادا استفاده میکنن از این اصطلاحا اما هیچی ک ب ما یاد نمیدن بی ادبا..
ب من چه همشون دکترای معمارین...
هیچی یاد نمیدن بهمون
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام بچه ها .پس شماها کجایین حالا که من خیلی باهاتون کار دارم.دومان جان من یه مشکل بزرگ پیدا کردم . دارم همه تاپیک های مربوط به اسکیس رو می خونم ولی بیشتر نمونه های اسکیس انگار که پاک شده یا من نمی دونم کجا دمبالشون بگردم مثلا نمونه هایی که خودت تو تاپیک کارگاه اسکیس گذاشتی .حالا من چکار کنم ؟در ضمن نمونه کارهای مقدماتی اموش اسکیس که بچه ها کار کردن رو کجا باید پیدا کنم.؟بعدش چرا دیگه اموزش نمی ذاری؟:(

سلام سوگولی عزیز
اون زمانی که من شروع کردم هیچ کتاب یا اموزش مناسبی برای اسکیس و راندو نبود . تازه حرفهایی که هم زدم اکثر انعکاس درسهای اساتیدی بود که در خدمتشون بودم و لی خوشبختانه الان هر کدوم از اساتید تعداد زیادی کتابهای بسیار مفید و ارزشمند رو به بازار دادن که فقط کافیه با حوصله و دقت اونها رو بخونید و تمرین کنید و نتیجه مناسب بگیرید .
کتابهای آقای دکترصدیق و آقای مهندس طایفه رو پیشنهاد می کنم حتما تهیه کنید و در زمینه اسکیس ، راندو ، پرسپکتیو و خیلی از فنون دیگه که به درد هر معماری می خوره از اونها استفاده کنید
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ببخشید اینایی ک میگین لازمه از همین ترم اول بدونیم؟
استادا استفاده میکنن از این اصطلاحا اما هیچی ک ب ما یاد نمیدن بی ادبا..
ب من چه همشون دکترای معمارین...
هیچی یاد نمیدن بهمون
دوست خوبم
اگر ترم اولی هستی پس چند تا نصیحت رو گوش کن .
حتما کتاب زیاد بخون و برای به دست اوردن اطلاعات منتظر هیچ استادی نباش . سعی کن به خودت متکی باشی و نه دیگران . برای هر درس هر چند ساده اهمیت قائل باش و با تمام قوا زحمت بکش .
اینقد تعداد دانشجوها ی معماری زیاده و فارغ التحصیلاش بیشتر که دیگه جایی برای رقابت نمی مونه و از امروز بدون همین اطلاعات و زحمات شما در کارهای پژوهشی می تونه باعث یک تفاوت قابل قبول برای شما باشه .
 
بالا