درخواست های مرتبط با:انواع مصالح,سازه و جزئیات ساختمانی

raha

مدیر بازنشسته
به نظر من علاوه بر اینکه ترکیب مصالح یه امر سلیقه ای میتونه باشه خیلی به کاربری و شکل و فرم بنا بستگی داره!
الان طبق چیزی که گفتین؛ اگر فرضا یه تک بنا قرار باشه بین یه بافت ساختمونی آجری ساخته بشه من شاید واسه اون ساختمون بتن اکسپوز رو انتخاب کنم با ترکیباتی از چوب!

یه چنتا مقاله هم من پیدا کردم واست هلنا جان، اما مطمئن نیستم به دردت بخورن..

نقش آجر در معماری:
http://ifile.it/sjhp9tk/p0440301240881-OLDRKE.pdf
آجر، میراث دیروز:
http://ifile.it/o0jbvgi/p0222100500891-VSKYRL.pdf
درباره آجر بیشتر بدانیم:
http://ifile.it/r0dv3hu/p0103002090041-7YC7Z.pdf
نانو خانه ها، خانه های آینده:
http://ifile.it/qp76oft/p0201100300831-LIAOIB.pdf

:w30:
 
آخرین ویرایش:

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دست گلت درد نکنه رها جان:heart: و البته صدیق عزیز که همیشه کمکم میکنه:gol: حقیقتش ما این ترم سایتمون تو منطقه 12 محله بازاره استاد از من خواسته راجع به مصالح اونجا تحقیق کنم و ببینم چه مصالحی میشه استفاده کرد اونجا البته گفته اصلا نمیخواد که ما تو طرحمون کلیشه ای و قدیمی کار کنیم اما از هر چیم استفاده میکنیم باید با اونجا همخونی داشته باشه خب من سایتو که دیدم ,دیدم که اکثرا بناها اجرین اونجا حالا میخوام بدونم برای یه همچین بافتی با چه مصالحی میشه کار کرد که با رنگ و جنس مصالح اون منطقه که اکثرا اجرین و تک و توک او جدیداش سنگم هست همخونی داشته باشه در عین حال میتونه اون مصالح جز مصالح جدید و حتی مصالح پایدار باشه اما متاسفانه من خیلی اطلاعاتم راجع به مصالح کمه اینه که هر نوع پیشنهادی برای مصالح طراحی تو یه همچین بافتی دارین ممنون میشم کمک کنید:gol::gol::gol:
بابت همه سایتایی که تا الان معرفی کردینم کلی ممنون خیلی خوب بود همشون:gol::gol::gol:
راستی موضوع طرحم طراحی مجتمع مسکونیه;)
 

DDDIQ

مدیر ارشد
حذف مصالح سنتی ( آجر و بلوک ) از ساختمان سازی

بنا به دستور وزیر مسکن و شهرسازی استفاده از آجر و بلوک در ساختمان سازی حذف می‌شود. در همین حال، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن از جایگزینی انواع بتن سبک با مواد اولیه متفاوت به جای آنها خبر داد.
سرانجام پس از کشمکشهای فراوان میان تولیدکنندگان مصالح ساختمانی انرژی بر و وزارت مسکن وشهرسازی، علی نیکزاد در تازه ترین صحبتهای خود اعلام کرده است که تولیدکنندگان چنین مصالحی که تا پیش از اجرای هدفمندی یارانه ها از انرژی ارزان قیمت برای تولید مصالح سنتی استفاده می کردند، هم اکنون باید در رفتار تولیدی خود و میزان استفاده از انرژی تجدید نظر کنند. وی گفته است: به مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ماموریت داده شده است تا مصالح سبک که با صرف انرژی کمتر تولید می شوند را جایگزین مصالح سنتی و انرژی بر کنند. این اولتیماتوم که به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی پرمصرف داده شده است، در نهایت منجر به حذف مصالح سنتی از ساخت وساز می شود و تولیدکنندگان این نوع مصالح را ملزم می کند که به تولید مصالح نوین روی بیاورند.

مصرف 3 برابری انرژِی تولیدکنندگان آجر ایران نسبت به دنیا
براساس این گزارش، 31 درصد از انرژی در بخش صنعت مصرف می شود که از این میزان، 21 درصد به آجر اختصاص دارد که رقم بسیار بالایی در مصرف انرژی محسوب می شود. در حال حاضر حدود 7 هزار کارخانه با تولید 50 میلیون تن آجر در کشور فعالیت می کنند که حدود 4 میلیارد لیتر معادل نفت کوره مصرف انرژی دارند. این میزان در حالی در این بخش مصرف می شود که مصرف انرژی حرارتی تولید آجر و بلوک درایران در مقایسه با ارقام جهانی بیش از 2.5 تا 3 برابر است و انرژی الکتریکی در این 2 مصالح ساختمانی بیش از 2 برابر متوسط جهانی است.

دلایل حذف آجر از ساختمان سازی
در این رابطه محمود فاطمی عقدا معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: بیشترین انرژی در کشور صرف تولید آجر می شود به خصوص این میزان مصرف در آجرهای توپر بیشتر است. وی افزود: این مصالح ساختمانی سنگین وزن بوده و جرم ساختمانی را افزایش می دهند که این موضوع خطر تخریب ساختمان را در زمان زلزله افزایش می دهد.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد: هزینه تولید آجر گران است و منابع در این بخش به درستی مصرف نمی شوند، همچنین آلودگی های زیست محیطی زیادی را به وجود می آورند. فاطمی عقدا با اشاره به کیفیت پایین، شیوه حمل و نقل و تخلیه آجر افزود: این موارد باعث هدررفت انرژی و منابع می شوند و در هزینه تمام شده ساختمان هم موثرند.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: در کشور ما متاسفانه تولید آجر در کوره های آجر پزی انجام می شود و روش تولید کاملا سنتی و هزینه بر است، از سویی بی کیفیتی در تولید باعث شده است که این مصالح عمر کوتاهی داشته باشند و همین امر عمر مفید ساختمان را کاهش داده و منجر به آسیب پذیری ساختمان می شود.

جایگزینی بتن‌های سبک با مواد اولیه متفاوت
وی با تاکید براینکه به طور جدی باید این مصالح جایگزین مصالح نوین ساختمانی شوند گفت: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تولید بتن‌های سبک با مواد اولیه متفاوت برای هرکدام از اینها را در اولویت قرار داده است، زیرا این مصالح علاوه براینکه باعث افزایش سرعت ساخت و ساز می شوند؛ دوام و عمرمفید ساختمان را افزایش می دهند. فاطمی عقدا در خصوص تفاوت قیمتی کاربرد مصالح ساختمانی نوین به جای آجر، افزود: در مجموع کاربرد بتن‌های سبک بسیار مقرون به صرفه تر از مصالح سنتی است و مصرف انرژی را در ساختمان کاهش می دهد، ضمن آنکه در این مصالح ساختمانی مبحث 19 ساختمان به طور کامل اجرا می شود.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی کاربرد مصالح نوین در مسکن مهر را در حدود 30 درصد اعلام کرد و گفت: در مسکن مهر از فناوریهای نوین صنعت ساختمان استفاده می شود و این میزان 30 درصد از کل ساخت و سازها است.

عدم اختصاص یارانه به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی سنتی
وی پیش بینی اینکه چه زمانی تولید مصالح انرژی بر در کشور متوقف می شود، خاطرنشان کرد: از همین الان هم تولید این مصالح رو به حذف است و با توجه به هدفمندی یارانه ها و آزادشدن نرخ حاملهای انرژی، آجر توان رقابتی در بازار مصالح ساختمانی را ندارد.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن افزود: امیدواریم که یارانه ای به این تولید کنندگان اختصاص نیابد تا هرچه سریعتر تولید مصالح نوین جایگزین مصالح ساختمانی سنتی شود. فاطمی عقدا در پاسخ به این پرسش که سرانجام تولیدکنندگان این مصالح چه می شود؟ گفت: وزارت صنایع از حدود یکسال قبل کارگروه تخصصی را برای این امر تشکیل داده است تا براین اساس با ارایه تسهیلات، این تولیدکنندگان به تولید مصالح نوین روی بیاورند.


این مقاله هم هست

تاپیک: جايگزين كردن مصالح سبك و ارزان به جاي آجر
 

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یه عالمه مرسی صدیق جون بچه های دیگم هر نظری پیشنهادی در این باره دارن بدن ممنون میشم
 

mahak-69

عضو جدید
چسب های ساختمانی

چسب های ساختمانی

سلام
در مورد چسب های ساختمانی و کاربرد آنها می خواستم بیشتر بدونم.اگه کمکم کنید ممنون میشم:smile:
 

mahsa ra

عضو جدید
درخواست اطلاعات در مورد وينيل (نوعی مصالح ساختمانی جدید)

درخواست اطلاعات در مورد وينيل (نوعی مصالح ساختمانی جدید)

درباره وينيل مطلبي مي دونيد
 

mahsa ra

عضو جدید
وينيل

وينيل

وينيل يكي از مصالح ساختماني جديد ايا درايران شركتي هست كه اين محصول راتوليد كنه
 

yasi_mbrhn

عضو جدید
درخواست"عایق حرارتی xps"

درخواست"عایق حرارتی xps"

بچه ها من یه پروژه درباره عایق حرارتی xps واسه درس روش های طراحی و تولید صنعتی میخوام
میتونین کمکم کنید؟؟!!!:cry::cry:
 

وحیدو

عضو جدید
درخواست"طراحی و ساخت آلاچیق"

درخواست"طراحی و ساخت آلاچیق"

سلام بر مهندسین عزیز.یک آلاچیق 6*4 میخواهیم بسازیم که قیمت هم زیاد نباشه..چه مصالحه ای برای سقف استفاده بشه تحمل حدود 20 سانت برف سرعت باد تا حدودی بالا را داشته باشه.در ضمن پلان یا طرحی یا مطلبی در این زمینه اگه دارید بدید ممنون میشم
 

arian2

عضو جدید
سلام منظوره ایشون قطعاً در باره انواع پوششها است. اگر شما در صنایع نفت و گاز کار میکنید بهترین استاندارد تو این زمینه IPS-E-TP است که گفته در انواع محیطها چه نوع پوششی را استفاده کنید. این موضوع گاهی با عنوان painting یا lining هم مطرح میشود.
اما بهترین منبعی که من خودم پیشنهاد میکنم کتاب Paint_and_Coatings_Applications_and_Corrosion Resistance است.
 

mamali-architect

عضو جدید
درخواست اطلاعاتی در مورد صفحات اکریلیک

درخواست اطلاعاتی در مورد صفحات اکریلیک

سلام به همه ی معماران و طراحان این باشگاه:)

دوستان کسی از شما میتونه اطلاعاتی در باره صفحات اکریلیک(corian) واسم بزاره؟

تنها چیزی که میدونم ازش اینه که تو دکوراسیون داخلی و یاخت کابینت های فورم دارو منحنی ازش استفاده میکنن

حالا کسی هست راجب جنسشون کیفیتشون قیمتشون الطلاع داشته باشه؟

خیلی ممنون:gol:
 

mamali-architect

عضو جدید
دستت درد نکنه نکنه ولی اینو خونده بودم میخواستم نتیجه تجربیه بچه های باشگاه رو بدونم

من انزلی زندگی میکنم،واسه خونمون میخواستم یه کابینت نیم دایره ای درست کنیم،ولی وقتی به نجار گفتم هنگ کرد بیچاره:D

میخواستم ببینم این صفحات رو میشه تهیه کردو خودمون کابینت گرد درست کنیم یا حتما روش خاص داره و حتما باید بدیم کارخونه درست کنن؟

و اینکه اگه من بزنه به سرمو طرح و مدل 3d اونی که میخوام رو بدم تهران واسم درست کنن خیلی گرون در میاد؟:surprised:

از این سوالات داشتم،گفتم شاید کسی تجربه داشته باشه،واسه همین تو انجمن معماری داخلی گزاشته بودمش

منتظر نظراتتون هستم;)
 

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
به نظرم اگه میخوای از قیمتاش سر در بیاری زنگ بزن به همین شرکتا که مثلا لینکشو دادم از خودشون سوال کنی بهترین راهه دستت میاد اقلا
 

mohsen_blid

عضو جدید
ایرانیت ها و سقف ویلا ها

ایرانیت ها و سقف ویلا ها

سلام خدمت دوستان
من یه سوال دارم در رابطه با ایرانیت هایی که برای سقف خانه ها در بیشتر ویلا ها و خانه های که در هوای بارانی استفاده میشه دارم
می خوام بدونم به چه نوع هایی استفاده میشه
و هزینش به صورت میانگین چقدر هست
و بهترنی نوعش برای هوای بارانی و زمستان های سرد و پر برف چیه
مرسی
 

ali_kh7

عضو جدید
درخواست اطلاعات در مورد عايق رطوبتي

درخواست اطلاعات در مورد عايق رطوبتي

سلام دوستان:gol:ممنون ميشم اگه اطلاعاتي در مورد جديدترين مصالح و شيوه هاي عايق بندي بهم بدين....براي پروژه درسيم ميخام! خيلي كارم گيره
:(:cry:...قربون همتون...:gol:
 

minoo-lovely

عضو جدید
دوستان مهندس اگه مطلبی درین مورد دارید بذارید من خیلی نیاز دارم...:cry:
 

atefeh v

عضو جدید
درخواست راهنمایی- پروژه مصالح ساختمان

درخواست راهنمایی- پروژه مصالح ساختمان

سلام بچه ها کسی هست بتونه به من کمک کنه پروژه ما درباره یکی از مصالح ساختمان یعنی شیشست بندرعباس هم که کارخونه شیشه نداره عکس هایی هم که تو نت هست درست توضیح دربارش نداره کسی هست کمک کنه من 4شنبه ارائه دارم کمککککککککککککککککککک:(
 

.beach

عضو جدید
سازه و تاسیسات ترمینال.....یکی به من کمک کنه.....

سازه و تاسیسات ترمینال.....یکی به من کمک کنه.....

پروژه طرح 4رم در مورد ترمیناله (پایانه مسافربری).. برای تحقیقاته اولیه اش نیازه که در مورد سازه و تاسیساته ترمینال بدونم....لطفا در مورد سازه و تاسیسات چندتا از ترمینال های ایرونی و خارجی توضیح بدین............! please:cry:
 

az.sa

عضو جدید
سلام بچه ها کسی هست بتونه به من کمک کنه پروژه ما درباره یکی از مصالح ساختمان یعنی شیشست بندرعباس هم که کارخونه شیشه نداره عکس هایی هم که تو نت هست درست توضیح دربارش نداره کسی هست کمک کنه من 4شنبه ارائه دارم کمککککککککککککککککککک:(


ببین یه تاپیک شیشه تو سایت هست ببین به دردت میخوره کامل توضیح داده http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/212279-انواع-شیشه

در قسمت مصالح و دیتایل های ساختمانی تاپیک انواع شیشه :تالار فنی مهندسی
مهندسی معماری
مباحث فنی ساختمان
مصالح و دیتیل های ساختمان
انواع شیشه
 

Z40674

عضو جدید
سلام.
برید تو قسمت طراحی معماری(آموزش. تحلیل. کرکسیون ....) راجع به پایانه مسافر بری خیلی مطلب گذاشتن...... شاید براتون مفید باشه
 

.beach

عضو جدید
سلام.
برید تو قسمت طراحی معماری(آموزش. تحلیل. کرکسیون ....) راجع به پایانه مسافر بری خیلی مطلب گذاشتن...... شاید براتون مفید باشه

سلام
ممنون از راهنماییتون، ولی به غیر از دو نمونه که فقط عکس بود توضیح اختصاصی در مورد سازه و تاسیسات ترمینال ندیدم....!
 

Relampago

عضو جدید
کاربر ممتاز
پنل دیواری هگزاگون

پنل دیواری هگزاگون

در مورد پنل دیواری هگزاگون منابعم محدوده..........خوشحال میشم اگه منبعی دارین معرفی کنین.........ممنون
 
بالا