ركورد داران حيات وحش...

bahram3

عضو جدید
کاربر ممتاز
از هزاران سال پيش انسانها از نيروي فوق‌العاده فيلها به ويژه فيلهاي آسيايي در همه زمينه‌ها از جنگ گرفته تا حمل و نقل استفاده كرده‌اند. خرطوم فيل مهم‌ترين عضو اين حيوان است كه به تنهايي داراي حدود 100 هزار ماهيچه بوده و قادر است تا نزديك به 300 كيلوگرم را بلند كند.

سوسك كرگدني علي‌رغم كوچك بودن جثه‌اش نسبت به فيل از قدرتمندترين جانور روي زمين است. سوسك كرگدني نر با سرش قادر است وزني معادل 850 برابر وزن خود را بلند كند. يك انسان در صورت داشتن قدرتي معادل سوسك كرگدني مي‌توانست وزني معادل 65 تن را بلند كند.

قورباغه گونه اسپيتل باگ در جهان حشرات ركورددار پرش است. اين قورباغه كوچك كه فقط 6 ميلي‌متر طول دارد قادر است بيش از 70 سانتي‌متر بپرد. اگر انسان داراي توانايي اين گونه قورباغه بود مي‌توانست 210 متر را بپرد.

ايمپالا يا همان آنتي‌لوپ آفريقايي هنگام فرار از دست شكارچيان مي‌تواند پرش‌هايي به طول 10 متر و ارتفاع سه متر را انجام دهد.

در سال 2007 يك پرنده گونه بارتايلد گادفيلد طولاني‌ترين مهاجرت بدون توقف پرندگان را به نام خود ثبت كرد. اين پرنده در جريان 9 روز از محل تولدش در آلاسكا مسافت 11 هزار و 500 كيلومتر را بدون توقف براي نوشيدن يا غذا خوردن تا نيوزيلند پيمود.

مرغ دريايي گونه سوتي شيرواتر مي تواند در مهاجرت ساليانه رقيبي براي پرنده عكس قبلي باشد. اين مهاجران پرواز ماراتون هر سال نزديك به 64 هزار كيلومتر را از نيوزيلند تا پيرامون قطب جنوب در جستجوي غذا مي‌پيمايند.

يك كوسه بزرگ سفيد در سال 2005 به عنوان ركوردشكن مهاجرت نامش را ثبت كرد. اين كوسه بزرگ سفيد كه دانشمندان نامش را نيكول گذاشته‌اند مسافت 20 هزار كيلومتر را از آفريقا تا استراليا در عرض 9 ماه پيمود.

نيزه ماهي يا سيل‌فيش در دنياي زير آب سريعترين ماهي است كه سرعتش به 109 كيلومتر در ساعت مي‌رسد.

در حيات وحش در روي زمين يوزپلنگ سلطان دوندگان است و اين جانور زيبا هنگام تعقيب شكار قادر با سرعت 96 كيلومتر در ساعت بدود. البته يوزپلنگ فقط براي مسافتي كوتاه قادر است با چنين شتابي حركت كند، در غير اين صورت به دليل شدت ضربان قلب خواهد مرد.

در حيات وحش و در هوا شاهين مشهور به زائر يا پرگرين فالكون ركورددار سرعت است. البته نه تنها در هوا بلكه در ميان كليه گونه‌هاي حيات وحش. اين گونه شاهين مانند يك جنگنده با سرعتي معادل 322 كيلومتر در ساعت از فراز آسمان بر سر شكارش كه معمولا يك كبوتر يا پرنده كوچك ديگري است فرود مي‌آيد.

 

Hossein -2002

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقا بهرام دستت دردنکنه خیلی جالب بود. Tnx
اون سوسکه خیلی چندش بود
 

shenai

عضو جدید
مرسی
فیل چاقالوووووووووووووووو و شکمووووووووووووووووووو
 

arayeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاپیک فوق العاده ای بود، یه تشکر کمه واسش اما کار دیگه ای نمیشه کرد.
عالیییییییییییی بود.
 

bahram3

عضو جدید
کاربر ممتاز
من برم...مهمون اومد...یه ساعت دیگه میام...وای وای وای
 

*Atusa*

عضو جدید
جالب بود ولی سریعترین دونده زمین چیتا است که سرعترش بیتشر از ایناس توی 3 ثانیه سرعتش به 70 میرسه.
از دست این محاله در بری!!!
 

arayeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه برنامه هام کنسل میشه...تو رو چیکار کنم....وای وای وای......
خب اونم ببر
یه دختر پولدار گیر بیار که راحت تر بری
منم قبول میکنم دیگه، میسپارمت به خدا، من نمیخوام بال و پرتو ببندم، میخوام اوج بگیری و به بهترینا برسی.
 

bahram3

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب اونم ببر
یه دختر پولدار گیر بیار که راحت تر بری
منم قبول میکنم دیگه، میسپارمت به خدا، من نمیخوام بال و پرتو ببندم، میخوام اوج بگیری و به بهترینا برسی.
بی تو هرگز....
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خیلی جالب بود مخصوصا سوسک وقورباغه میگن فلفل نبین چه ریزه ها حکایت ایناست
 

Similar threads

بالا