صدور فتوای خانم کارگردان برای رابطه دختر و پسر

وضعیت
موضوع بسته شده است.

monrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستش اول نقل قول زدم ولی دیدم نمی شه به همه پاسخ داد
پس کلی می گم

در رابطه با کسایی که ادعای این را دارن که اسلام فقط همون هست که خودشون باور دارن و روابط کنونی اسلام غربی هست باید عرض کنم همنی الان هم بین علمای دینی اختلاف هست که آیا دستورات قرآن ویژه زمان پیامبر بوده ویا برای همیشه باید دستورات ثابت باشه ؟ حالا اینها با چه دانشی همه را زیر سوال می برن ؟

اون دوست عزیزی که ناراضی بودن که جون دوست دختر نداشتن الان تنها هستن باید بگم اشتباه نکنید دوستیه دختر و پسر به اون نحوی که رایج هست در جامعه هیچ کمکی به شناخت ازدواج نمی کنه
این را از تجربه می گم
دوستان زیادی داشتم که عاشق و معشوق بودن و بعد از کلی جنگیدن با خانواده هاشون با هم ازدواج کردن و بعد از یک الی دو سال با یک بچه در سنین کم از هم جدا شدن و فقط این وسط یه قربانی هم اضاف کردن به اشتباهاتشون
البته ازدواج های پایدار هم هست ولی همه چیز بستگی به دید شما به ازدواج داره کسی که دید بازی (باز به معنی واضح نه بازی :D ) داشته باشه و به دنبال شخصی باشه که حقیقتا مناسب زندگیه باشه مسلما زندگیه موفقی خواهد داشت ولی کسی که دنبال این باشه که اول عاشق بشه بعد ازدواج کنه می شه رفتن به یک راه بدون هیچ شناخت که می تونه هر پایانی داشته باشه
شما هم اگر واقعا شرایط ازدواج را دارید و خواهان هستید می توانید از طریق خانواده اقدام کنید مطمئنا نتیجه مطلوب تری می ده

و اما روابط دختر و پسر
ما خودمون می یایم یه سری حرمت ها و حریم ها را می شکنیم و بعد از زمین و زمان ناله می کنیم
اگر هر کدوم در هر رابطه ای حائل را حفظ کنیم در هیچ رابطه ای مشکل پیش نمی یاد
ولی متاسفانه چیزی که الان هست یا یه سری افراد که وقتی می خوان با جنس مخالف حرف بزنن کلا می رن توی دیوار
یا یه گروه دیگه که از همون بار اول طوری صحبت می کنن انگار پسرخاله و دختر خاله هستن

رابطه باید باشه ولی از نوع سالم تا هر دو طرف از جنس مخالف یه بت یا یه شیطان نسازن و طرز برخورد را یاد بگیرن همون حزفی که خانوم میلانی زدن
نه این که به دلایل شرایط حاکم بعد از دوبار دیدار روابط به منزل کشیده بشه و عواقب بدی را دنبال کنه

اینو خیلی بیشتر می پسندم
ینی با منطقه آدم جووره :دی
 

محسن جعفر

عضو جدید
من میگم دین اسلام واسه 1400 ساله پیشه عربهاست باید مراجع ما به روزش کنن مطابق با صلاح جامعه.2تا مثال تو پست 140 زدم
1400 سال پیشم گندم میکاشتی گندم در میومد الانم اینطوریه این مثال رو زدم تا بگم بعضی چیزا تا ابد تغییر نمیکنه
 

محسن جعفر

عضو جدید
اولا غریزه ی جنسیو همون خدایی که خودت در موردش حرف میزنی تو وجود انسان قرار داده پس محکومش نکن که خدارو محکوم کردی.دوما نه غریزه ی جنسی نیست من با خیلی از دخترا چه تو دانشگاه چه غیره دوست بودم و 1 دقیقه هم به فکر نیازهای جنسیو این چیزا نیافتادم.شما شاید اینجوری باشی ولی من نه
بله شما درست میفرمایین خدا این غریزه رو در انسان قرار داده اما راه استفادش رو هم به انسان یاد داده اگر طبق قوانین خدا عمل نکنیم پس با حیوان چه فرقی میکنیم حیوان هم غریزه داره.
 

samira.bas

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله شما درست میفرمایین خدا این غریزه رو در انسان قرار داده اما راه استفادش رو هم به انسان یاد داده اگر طبق قوانین خدا عمل نکنیم پس با حیوان چه فرقی میکنیم حیوان هم غریزه داره.


راه استفادش صیغه است؟
 

محسن جعفر

عضو جدید
من میگم مشکل اصلی انتخاب راه هست،وقتی راهت رو انتخاب کردی یعنی یا سختی زیادی برای انتخابش متحمل شدی(عقل و فراست بالا و منطق) یا ایمان بهش داشتی(حس فوق العاده) البته منظورم این نیست که کسی که عقل را قبول دارد ایمان را هم قبول داشته باشد و یا برعکس.

حالا وقتی راه رو انتخاب کردیم نمیشه گفت مجبوریم شرایط اون راه رو بپذیریم،چون این انتخاب راه بود که شرایط راه رو تحمیل می کنه و ما تو انتخاب راه مجبور نبودیم،

مشکل اصلی جامعه ما اینه:
ما راه ها رو نه با صرف سختی و فراست اتکا به عقل و منطق انتخاب می کنیم
و نه با یک احساس قوی

البته نه همه ی ما،انسانهای قلیلی هستند که به یکی از این دو روش راه رو انتخاب کردند و از اجرای قوانین راه های انتخابی خود نیز لذت می برند چون خود خواسته اند.
اما اکثریت ما، نه به دنبال فراست بودیم و نه حس قوی رو داشتیم پس راه ها به صورت اکتسابی به ما رسیده اند، پس می شود گفت بدون حساب و کتاب و آشنا شدن به خم و چم راه، وقتی با یک مسأله که خلاف خواسته و غریزه مان است بشدت مخالفت می کنیم.حق دارم چون راه رو خودمان انتخاب نکرده ایم.


این سیاست غلط کشور ماست ،البته نه تنها در بخش دین بلکه اقتصاد و ورزش و غیره هم به همین ترتیب،

من می گویم به جای اینکه پز بدهیم که 98 درصد ایران شیعه هستند(حالا اجباری یا بر حسب عادت و اکتسابی) بیایید اختیار رو در چارچوب قوانینی که برای هر انسانی لازم است تعریف کنیم.در غیر این صورت چه فایده ای دارد بگوییم اینهمه شیعه داریم ولی در ماه رمضان جوان رعنا روز روشن سیگار بکشد و سینه اش را جلو دهد، این در هر اجتماعی بسیار زشت است،چرا که فریضه روزه اگرچه مربوط به دین هم نبود اگر یک عرف اجتماعی اکثریت یک جامعه فرض شود،آن فرد با این کار توهین می کند،کاری که یک غیر مسلمان هم نمی کند برای این داستانی در آخر خواهم گفت(1)
و علت همه ی این کارها همان اختیار نداشتن در انتخاب راه است، چرا که وقتی خدا می گوید لا اکراه فی الدین لااقل بدین معنی ست که تا وقتی زنده هستی کاری به شما ندارم و شما خود مختار هستید که بهشت را انتخاب کنی ویا جهنم را(این برای کسانی بود که اعتقاد به این امر دارند پس بقیه موضع گیری نکنند)

پس وقتی یک انسان(شاید یک انسان!) باطوم به دست یک انسان دیگر را(شاید انسان!) له می کند که چرا نماز نمی خوانی! نه بر اینکه امر خداست! بر اینکه من می گویم (البته آن بیچاره باطوم بدست خود هم نمی داند که کارش به خاطر خدا نیست و فکر می کند برای خدا این کار را می کند)

نتیجه اش این می شود که آنهایی هم که تا وسط راه این فراست را در انتخاب راه متحمل شده اند دچار شک شده و از نیمه راه بازگردند.

البته آزادی نیز نه به این معنی که بروی و وسط چهار راه بایستی که من آزادم، آزادی به معنی رسیدن همه به صورت نسبی به حق و حقوق خود، وقتی یک نفر در چهار راه می ایستد نه تنها آزاد نیست چرا که دفعه ی بعدی یکی دیگر می ایستد و خود او مجبور است ساعت ها در ترافیک بماند. پس آزادی به نحوی رابطه ی مستقیم دارد با آسایش و رعایت حقوق هر انسانی.


این آزادی روابط هم بر همین اساس است، اگر راه را انتخاب کرده ایم و آن راه اسلام است که در قرآن به وضوح به رعایت حریم ها اشاره شده است.
اگر مشکل ما اجباری بودن انتخاب راه است که به مسائل بالا بر می گردد،

اما اسلام و قرآن را کنار بگزاریم، و مثالی از همان وسط چهار راه ارائه دهیم، فرض کنیم راه را انتخاب نکرده ایم اما چون می خواهیم زندگی اجتماعی داشته باشیم پس باید همه آزاد باشیم،این قانون نانوشته ی حقوق بشریت هست، و وقتی سخن از آزادی به میان می آید برخی بالفور فکر می کنند ازادی یعنی با پیژامه بیرون رفتن!(البته آن هم می تواند باشد ولی تماماً آن نیست،

اکنون صحبت این جاست وقتی شما در وسط چهار راه ایستاده اید، بر فرض تعریفی از آزاد بودن،آیا فردا یک نفر دیگر در آن چهار راه بایستد آیا برای زندگی شما اختلالی ایجاد نخواهد شد؟
البته فقط یک نفر نخواهد ایتساد بلکه تعداد افرادی که برای آنها ترافیک ایجاد کرده اید.همگی در نوبت هستند.


این مسأله هم همانند آن است،

این مورد رو صرفا سؤال بدانید،واقعا می خواهم نظرات را جویا بشوم،
آیا شما که دوست دارید روابطی سالم با یک دختر و یا پسر داشته باشید،آیا اگر فردی با خواهر شما،برادر شما زن شما شوهر شما و ... رابطه سالم داشته باشد برای شما ناراحت کننده نیست؟
اگر نیست خوب پس مشکلی در نقض آزادی شما بوجود نمی آید(در یک جامعه ای که راه وجود ندارد) اگر خوشایند نیست پس برای شما نیز یک قانون است که باید رعایت کنید.

البته اینکه در اروپا این مورد جزو ازادی ست و برای همه خوشایند، ربطی به جامعه ماندارد،اروپائی یک اروپائی ست و ما هستیم ما
صحبت از آزادی ما هست،نباید عنوان کنیم که چون برای اروپایی خوشایند است پس برای ما هم خوشایند است و یا برعکس. باید دید برای ما چیست؟خوشایند یا ناخوشایند
چون این ما هستیم که در این جامعه زندگی می کنیم نه یک اروپایی.


1.اما آن داستان:
داستان نیست و عین واقعیت است پس می شود داستان راستان،چهار کارگر با یک بنا در ساختمانی کار می کردند، از قضا روزهای رمضان بود و مهندس پروژه یک مسیحی، وقتی مهندس صبح زود به پروژه سر می زد، حواسش جمع بود که در راه سیگار نکشد چون هنگام حرف زدن با کارگران آنها متوجه این امر نشوند و احتمالا هوس سیگار نکنند!

از قضا کارفرما نیز نه مسلمان بود و نه مسیحی، وقتی ظهر می شود یک لیوان شربت بای مهندس می آورد،مهندس با عصبانیت می گوید مگر ماه رمضان نیست؟ بیچاره نه اینکه به دین اسلام و قوانین آن اعتقاد دارد به خاطر رعایت حقوق بشر و اعتقادات مردمی که با آنها در یک جامعه زندگی می کند،

مهندس فکر کرد،اگرچه او یک مسلمان نیست و البته صاحب خانه، اما کارگران با دیدن این صحنه حسابی تشنه شده اند،در این هنگام کسی که شربت آورده بود حسابی خجل شد و برگشت.

روز بعد که مهندس دوباره برای بازدید به خانه آمد، کمی با زمان روزهای قبلی تفاوت داشت، وقتی به خانهرسید تعجب کرد، کسی در آنجا مشغول کار نبود!

او پس از گشت و گذار تمامی سوراخ سنبه های خانه نیمه ساخته، هر کارگر را در گوشه ای به صرف و میل صبحانه مشاهده می نماید، ولی به روی خود نمی آورد،

وقتی همه جمع می شوند و مهندس را زودتر از موعد موققر می بینند دست و پایشان را گم می کنند، خلاصه مشغول کار می شوند، مهندس می رود و نزدیک ظهر دوباره بر می گردد، اینبار ایشان را در هنگام کشیدن سیگار می بیند، این بار بسیار عصبانی می شود!

روی به کارگران و بنا می کند می گوید: من مسلمان نیستم و نه به خاطر اسلام که به خاطر رعایت حال یک انسان به این قانون احترام می گذارم، شما برای قوانین خود نیز احترامی قائل نیستید، کسی که به خود احترام نمی گذارد چگونه مورد اعتماد برای سایرین باشد، تصفیه می کند حقوقشان را و کارگر جدید استخدام می کند!


این واقعیت بود و نقل قول یک آدم معتبر در یکی از بیخیال دیگه اسم شهرش رو نمی گم....
ممنون از دقت نظرتون
 

محسن جعفر

عضو جدید
اونوقت این با دوستی که به همه چیز کشیده می شه چه فرقی داره ؟
فرقش از اسمان به زمینه چرا دوست دارید با احکام الهی بجنگید هر چند که در فرهنگ ما کار زشتی محسوب میشه اما از لحاظ دینی مشکلی نداره اصلا چرا دو نفر که با هم دوستن صیغه محرمیت نمیخونن تا هر وقت هم که بخوان میتونند رفیق هم باشند صیغه برای هوس بازی نیست برای همین روابطه که البته اجازه پدر دختر واجبه عقلانیم هست.
 

samira.bas

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرقش از اسمان به زمینه چرا دوست دارید با احکام الهی بجنگید هر چند که در فرهنگ ما کار زشتی محسوب میشه اما از لحاظ دینی مشکلی نداره اصلا چرا دو نفر که با هم دوستن صیغه محرمیت نمیخونن تا هر وقت هم که بخوان میتونند رفیق هم باشند صیغه برای هوس بازی نیست برای همین روابطه که البته اجازه پدر دختر واجبه عقلانیم هست.


هیچ کس با احکام الهی نمی جنگه......

ببین آقای محسن جعفر من فرقش رو نمی دونم میشه برام توضیح بدید؟
 

محسن جعفر

عضو جدید
هیچ کس با احکام الهی نمی جنگه......

ببین آقای محسن جعفر من فرقش رو نمی دونم میشه برام توضیح بدید؟
فرقش مثل اینه که بگی من نماز میخونم اما بدون وضو. خوب طبیعیه که اگر هزار رکعت هم بخونی قبول نیست میگی حالا چیه اب به سر و صورتمون نزنیم و نماز بخونیم چی از خدا کم میشه منم میگم قانون الهیه که قبل از نماز وضو بگیریم چون خدا گفته حالا شاید فلسفشو ندونیم اما خدا رو که به عنوان خالق قبول داریم اون فرموده چون صلاح مارو میخواد.
 

samira.bas

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرقش مثل اینه که بگی من نماز میخونم اما بدون وضو. خوب طبیعیه که اگر هزار رکعت هم بخونی قبول نیست میگی حالا چیه اب به سر و صورتمون نزنیم و نماز بخونیم چی از خدا کم میشه منم میگم قانون الهیه که قبل از نماز وضو بگیریم چون خدا گفته حالا شاید فلسفشو ندونیم اما خدا رو که به عنوان خالق قبول داریم اون فرموده چون صلاح مارو میخواد.


نه نشد.........اصلا مثالت با موضوع بحث فرق داره ................من جواب می خوام که قانعم کنه........... آیا صیغه مثلا وابستگی که ممکنه به وجود بیاد رو از بین می بره ؟ ...................آیا صیغه باعث نمیشه کسی که متاهله زندگیش خراب بشه ؟ ................. ببینم من سوالی میپرسم که شاید چند باری بچه ها گفته باشن ............مگه همه دوستی ها برای برقراری رابطه ج.ن.س.ی.ه ؟
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه رابطه معقول بین پسر ودختر به نیت ازدواج بدون صیغه هم از نظر شرعی اشکال نداره...اتفاقا خیلی بهتره همان طوری یکسری مرزها حفظ شه...صیغه صرفا دلیل دیگه ای داره...
 

محسن جعفر

عضو جدید
نه نشد.........اصلا مثالت با موضوع بحث فرق داره ................من جواب می خوام که قانعم کنه........... آیا صیغه مثلا وابستگی که ممکنه به وجود بیاد رو از بین می بره ؟ ...................آیا صیغه باعث نمیشه کسی که متاهله زندگیش خراب بشه ؟ ................. ببینم من سوالی میپرسم که شاید چند باری بچه ها گفته باشن ............مگه همه دوستی ها برای برقراری رابطه ج.ن.س.ی.ه ؟
مشکل اینجاست که همه فکر میکنن صیغه برای مسایل ج ن س یه چون از این قضیه سوئ استفاده شده.
یکی از اصول واضح و مسلم اسلام مبارزه با هوا پرستی است. قران کریم هوا پرستی را در ریف بت پرستی قرار داده است. از نظر اسلام تمام غرایز اعم از جنسی و غیر جنسی باید در حدود احتیاج ارضاء گردد.
جای تردید نیست که هدف قانون ازدواج موقت این نبوده است که وسیل عیاشی و حرمسرا سازی برای مردم هواپرست و وسیله بدبختی و در بدری برای یک زن و یک عده کودک فراهم کند.
 

محسن جعفر

عضو جدید
چه ایرادی تو یک جمله عربی میبینید که حتی خود دو طرف هم میتونن بخوننش هر وقت هم که بخوان میتونن منسوخش کنن
 

samira.bas

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشکل اینجاست که همه فکر میکنن صیغه برای مسایل ج ن س یه چون از این قضیه سوئ استفاده شده.
یکی از اصول واضح و مسلم اسلام مبارزه با هوا پرستی است. قران کریم هوا پرستی را در ریف بت پرستی قرار داده است. از نظر اسلام تمام غرایز اعم از جنسی و غیر جنسی باید در حدود احتیاج ارضاء گردد.
جای تردید نیست که هدف قانون ازدواج موقت این نبوده است که وسیل عیاشی و حرمسرا سازی برای مردم هواپرست و وسیله بدبختی و در بدری برای یک زن و یک عده کودک فراهم کند.


یه رابطه معقول بین پسر ودختر به نیت ازدواج بدون صیغه هم از نظر شرعی اشکال نداره...اتفاقا خیلی بهتره همان طوری یکسری مرزها حفظ شه...صیغه صرفا دلیل دیگه ای داره...


منم این حرفو قبول دارم .............جناب محسن جعفر کسی که صیغه می کنه حتما.....بوق....... مطمئن باشید..............اما رابطه سالم بین دو نفر با وجود مرز خیلی زیباتر و سالمتره.
 

samira.bas

عضو جدید
کاربر ممتاز
حتی اگر عربی هم بلد نبودن میشه به فارسی خونده بشه

چه اصراریه ؟ چرااااااااااااا جواب سوال منو نمیدین؟

نه نشد.........اصلا مثالت با موضوع بحث فرق داره ................من جواب می خوام که قانعم کنه........... آیا صیغه مثلا وابستگی که ممکنه به وجود بیاد رو از بین می بره ؟ ...................آیا صیغه باعث نمیشه کسی که متاهله زندگیش خراب بشه ؟ ................. ببینم من سوالی میپرسم که شاید چند باری بچه ها گفته باشن ............مگه همه دوستی ها برای برقراری رابطه ج.ن.س.ی.ه ؟
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
منم این حرفو قبول دارم .............جناب محسن جعفر کسی که صیغه می کنه حتما.....بوق....... مطمئن باشید..............اما رابطه سالم بین دو نفر با وجود مرز خیلی زیباتر و سالمتره.

در صیغه هم زن می تواند ذکر کند رابطه جنسی وجود نداشته باشد
 

safa13

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه ایرادی تو یک جمله عربی میبینید که حتی خود دو طرف هم میتونن بخوننش هر وقت هم که بخوان میتونن منسوخش کنن
پس به نظر شما هر کی اون 4 کلمه عربی رو خوند هر کاری دلش میخواد میتونه بکنه؟واقعا که؟پس اینجوری در هفته میتونه 20 بار با 20 نفر مختلف صیغه کنه که در مورد اقایون هیچ محدودیتی هم نیست و از نظر شما اینجوری مشکل فساد تو کشور حل میشه اخه خطبه خوندن دیگه.متاسفم واسه این اسلام من در اوردیتون.
 

alhamdolellah

عضو جدید
اگر مسئولین و دولت بر اساس دین رهایی بخش اسلام برای این معضل بزرگ یعنی ازدواج جوانها چاره ای می اندیشیدند و بعضی بلند پایه گان حق ما جوانان را از بین نمیبردند این افراد رذل و پست جرات توهین به اسلام عزیز را اونهم در اوج دین ستیزی دنیای امروز ،در ایران اسلامی نداشتند و اینگونه خداوند و دین رهاننده ی اسلام خوار و منزوی نمیشد.
و اما به نیچه و نیچه پرستان هم میگویم که دنیا جز بازی و سرگرمی چیز دیگری نیست و آن خدایی که در اعماق تاریکی زمین و زیر خروارها خاک دانه را شکافت که جنابعالی آنرا میخوری و شعار میدهی و همان خدایی که جنابعالی و نیچه و... را در رحم مادران که دست احدی بدان نمیرسید پروراند و سالم بیرون آورد چگونه خواهد مرد در حالی که خود زنده میکند و زندگی میبخشد.
خواهش میکنم جواب مرا با کلمات کلیشه ای ندهید
الحمد لله و توکلت علی الحی الذی لا یموت
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
پس به نظر شما هر کی اون 4 کلمه عربی رو خوند هر کاری دلش میخواد میتونه بکنه؟واقعا که؟پس اینجوری در هفته میتونه 20 بار با 20 نفر مختلف صیغه کنه که در مورد اقایون هیچ محدودیتی هم نیست و از نظر شما اینجوری مشکل فساد تو کشور حل میشه اخه خطبه خوندن دیگه.متاسفم واسه این اسلام من در اوردیتون.

بازهم عرض می کنم اینکه کسی ازین حکم سوءاستفاده می کنه دلیل بر رد حکم و ابطال آن نمیشه مانند استفاده دوگانه از چاقـــو
ضمنا مگه قراره مرده زورکی کسی رو صیغه کنه که میگی هفته ای 20 تا
 

hamid221

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس به نظر شما هر کی اون 4 کلمه عربی رو خوند هر کاری دلش میخواد میتونه بکنه؟واقعا که؟پس اینجوری در هفته میتونه 20 بار با 20 نفر مختلف صیغه کنه که در مورد اقایون هیچ محدودیتی هم نیست و از نظر شما اینجوری مشکل فساد تو کشور حل میشه اخه خطبه خوندن دیگه.متاسفم واسه این اسلام من در اوردیتون.
جالبه شما با اینکه شما یک خانوم هستید هیچی از صیغه نمیدونید
میشه اسلام ناب رو شما به ما یاد بدید من میخوام مقلد شما بشم
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا