دور دنيا در 120 دقيقه به كمك خلاء + عكس

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام
شرکت سوئیسی آکابیون که سازنده وسیله نقلیه تمام‌الکتریکی سریعی با سرعت 600 کیلومتربرساعت است، با استفاده از تونل‌های خلاء یک شبکه جهانی سریع‌السیر با سرعت 20هزار کیلومتربرساعت را راه‌اندازی خواهد کرد.
شاید در مورد لوله‌های پنوماتیکی که آخرین سال‌های قرن 19ام اختراع شدند تا نامه را میان ساختمان‌ها جابجا کنند، چیزی شنیده باشید. سیستم حمل‌ونقل عمومی که توسط شرکت سوییسی Acabion پیشنهاد شده، نیز شیوه مشابهی را دنبال خواهد کرد با این تفاوت که درون لوله‌های خلاء پیش‌بینی شده، وسایل نقلیه اختصاصی با سرعت 20هزار کیلومتربرساعت حرکت خواهند کرد!
به کمک یک شبکه جهانی از این سیستم حمل‌و‌نقل آینده، زمانی کمتر از 2 ساعت برای سفر دور دنیا کافی است و گذر از یک قاره به قاره دیگر، کوتاه‌تر از یک سفر شهری در زمان حال خواهد بود.
شرکت آکابیون اولین قدم برای تولید چنین وسیله نقلیه‌ای را با ساخت نمونه تمام‌الکتریکیGTBO VII برداشته است. این وسیله نقلیه که مقاومت آن در برابر هوا به حداقل رسیده، می‌تواند با سرعت 600 کیلومتربرساعت حرکت کند و در حال حاضر از تمامی خودروهای الکتریکی جهان سریع‌تر است.
مطابق اعلام آکابیون، بهره‌وری این وسیله نقلیه به دلیل شکل طراحی ویژه‌اش، اشغال فضای اندک، وزن کم و شکل خاص آیرودینامیک، می‌تواند در سرعت 20 کیلومتربرساعت، 8 برابر خودروهای الکتریکی فعلی و در سرعت 200 کیلومتربرساعت 10 برابر این خودروها باشد. پیش‌بینی می‌شود قابلیت افزایش این بهره‌وری تا 25 برابر بیشتر وجود داشته باشد.
این وسیله نقلیه عجیب که مانند موتورسیکلت روی دو چرخ حرکت می‌کند، دو چرخ کناری نیز دارد که زمان کاهش سرعت یا پارک کردن آن باز خواهند شد. شرکت آکابیون امیدوارست بتواند این وسیله نقلیه را سال 2015 و با قیمتی حدود 3میلیون دلار به بازار وارد کند. اگر تقاضا بالا باشد و GTBO VII به تولید انبوه برسد، مطمئنا قیمت پایین‌تر خواهد بود.
در ادامه پیشرفت‌ها حرکت درون تونلی بالای سر اتومبیل‌هایی که در ترافیک گرفتار شده‌اند، پیش‌بینی شده است. این شرکت احتمالا تا سال 2050 می‌تواند امکان حرکت وسایل نقلیه مورد نظرش درون این تونل‌‌ها را سازمان‌دهی کند.
این تونل‌ها می‌توانند برای مسافرت‌های بین‌شهری و حتی بین‌قاره‌ای طراحی شوند و زمان سفر را به طور متوسط تا 6 برابر کوتاه‌تر کنند. وسایل نقلیه مورد نظر که هدایت خودکار خواهند داشت، در ابتدا با سرعت 300 کیلومتربرساعت حرکت خواهند کرد و در طول زمان سرعت آنها به 600 کیلومتربرساعت خواهد رسید. بخشی از انرژی مورد نیاز این وسایل نقلیه را تونل محل حرکت آنها تأمین خواهد کرد. این انرژی 100درصد خورشیدی خواهد بود.
با تمامی این تلاش‌ها سرعت 600 کیلومتربرساعت، چیزی نیست که بتواند با شتاب زندگی در سال 2100 هماهنگ شود. آکابیون برای عبور از سده اول قرن 21ام، تونل‌های خلائی را پیش‌بینی کرده که وسایل نقلیه با سرعت 20هزار کیلومتربرساعت در آنها حرکت خواهند کرد. این تونل‌ها که باید قطری بزرگتر از نمونه‌های پیشین و حداقل 3 متر داشته باشند، به راحتی می‌توانند جایگزین مترو، اتوبوس‌ها و دیگر امکانات حمل‌ونقل عمومی شوند. آنها حتی زیر اقیانوس‌ها کشیده خواهند شد تا زمان مسافرت از نیویورک به پاریس یا سان‌فرنسیسکو به پراگ را به 30 دقیقه کاهش دهند!




به گزارش گیزمک
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
راستی بابت اینکه اینجا را سرپا نگه داشتی ممنونم
ویدئویی از این ماشین نداری آقا امین؟
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
راستی بابت اینکه اینجا را سرپا نگه داشتی ممنونم
ویدئویی از این ماشین نداری آقا امین؟
سلام احمدجان / خوبي داداش ؟
آره تالار مرده اين تاپيك ها هم واسه دو فته پيشن كه تازه جنابان مدير تاييد كردن

ويديو ندارم ، يوتوب و فيس بوك هم *****ه كه بريم دانلود كنيم (همه جوره توي مملكت تامين هستيم )
 

Similar threads

بالا