چه کسانی اهله گیم هستند؟

ata2009

عضو جدید
بازی هیجان انگیز و ترسناک Resident Evil 5
مجموعه بازی های Resident Evil همواره حس ترس و وحشت را به بازیکنان القاء می کنند و به خاطر ترسی که در این بازی وجود دارد همیشه طرفداران بسیاری دارد. این بار نیز Resident Evil 5 برای PC با صحنه هایی از رعب و وحشت وارد میدان شده است. این بازی با نقش آفرینی کاراکتر نسخه اصلی بازی؛ کریس ردفیلد و دوست و همراه جدیدش دختری به نام شوا آلومار هیجان انگیزتر شده است. شوا مأمور افریقای غربی در یکی از پایگاههای اتحادیه حفظ امنیت در برابر بیوتروریسم Bioterrorism Security Assessment Alliance (BSAA) می باشد. این نسخه به نوعی بازی علمی تخیلی عملیات نجات است که در مستعمره ایی دور دست در صحرای افریقا اتفاق می افتد. صحنه های بازی تند و سریع است، و بازیکنان قدم در راهی می گذارند که دشمنان با افکار عجولانه ی خود به انتظار آنها هستند. این بازی آبستن حوادث وحشتناک است و نوزادی جدید از جنس اهریمن پا به عرصه می گذارد. این نسخه با داشتن حالت co-op دونفره، پوشش جدید کاراکترها، و حالت پیشرفته Mercenaries Mode همراه با ارائه ی فرصتهای چندگانه، ویژگی جالبی به بازی داده و با نمایش افکتهای بصری برجسته 3D بار دیگر در سدر بازیها قرار گرفته است.
داستان بازی
از قعر خاکسترها و بقایای درگیریهای گذشته، ترس و وحشت تازه ایی ظهور می کند. نسخه 4 بازی با نام Umbrella Corporation و دستاوردهای آن که منجر به شکل گیری ویروس کشنده ایی شد نابود شده است. اما این بار تهدیدی بسیار جدی تر و خطرناک تر پدیدار می شود. کریس سالها پس از رهایی از حوادثی که در شهر Raccon City با آن روبرو شد، این بار برای مبارزه با سلاحهای بیوشیمیایی که سراسر جهان را فرا خواهد گرفت عازم افریقا می شود. اکنون او یکی از اعضاء اتحادیه B.S.A.A است، و برای انجام مأموریتی خطرناک جهت کسب اطلاعات مهم و تحقیق درباره علل بیولوژیکی ماجرا وارد ماجرا می شود. این ویروس تا آنجا پیش رفته که افریقایی ها را به موجودات بسیار وحشتناک، پرخاشگر و ترسناک تبدیل کرده است. در این مأموریت با دختری به نام شوا که مأمور محلی BSSA در افریقا است آشنا می شود. این دو برای کشف واقعیت و پیدا کردن عوامل پشت پرده حوادث اخیر به یکدیگر کمک می کنند.
بازی دونفره ی هیجان انگیز در حالت co-op Mode
عناصر جدید گیم پلی و همکاری صمیمانه دو کاراکتر بر اساس واقعیت گرایی مأموریتهای دونفره پایه گذاری شده است، و به تعبیری گریس و شوا می بایست پا به پای هم پیش روند تا بتوانند از حوادث غیرمنتظره ایی که سر راه آنها قرار می گیرد جان سالم بدر ببرند. برای رسیدن به بالاترین پتانسیل لازم تنظیمات بازی، در حالت دونفره آنلاین و آفلاین، آیتم هایی درنظرگرفته شده که هرگاه موقعیت خود را با همکارتان به یک سطح برسانید، در اختیار شما قرار می گیرد.
نمایش تصاویر برجسته ی 3D در نسخه PC
در ورژن جدید PC این بازی، گیمرها نسخه نهایی Resident Evil را با ویژگیهای تازه و منحصر به فردی همچون بهره گیری از فناوری کارت گرافیک جدید Nvidia GeForce 3D Vision (که عینکهای وایرلس 3D Vision آن بصورت جداگانه به فروش می رسد) خواهند دید. هواداران نسخه PC بازی Resident Evil 5 برای اولین بار افکتهای بصری برجسته 3D را تجربه خواهند کرد تا جایی که اتاق آنها به دنیای Kijuju تبدیل می شود. Majini آلوده از هر زاویه ایی که فکرش را کنید به طرف شما می آید، در سراسر تصویر با فضایی مملو از گردوغبار و مخوف ترین روسا روبرو خواهید شد. این نسخه برای گیمرهای PC احساس تازه ایی از ترس و وحشت به یاد ماندنی را القاء می کند. تصاویر برجسته 3D نیز در همه کات اسکرین های بازی ارائه شده است.
ترس و وحشت بی همتا
آقایان Jun Takeuchi؛ تهیه کننده (Lost Planet) و یکی از بازیسازهای حرفه ایی و باتجربه؛ آقای Masachika Kawata ( در بازی Resident Evil 4 کنسول Wii، Resident Evil: Umbrella Chronicle) پرده از ترس و وحشت بی همتای این بازی برداشتند. طبق اظهارات آنها نسخه 5 آن به شکلی بی نظیر احساس ترس را به بازیکن انتقال می دهد، بطوریکه طبق سایت Metacritic.com و Gamerankings.com این نسخه یکی از پرطرفداران بازیهای ویدئویی در تاریخ به شمار می رود. این بازی با به تصویر کشیدن باورنکردنی جزئیات تصویر، واقع گرایی و کنترل آن، انقلاب عظیمی در این مجموعه پدید آورده است، و مطمئناً با انتشار Resident Evil 5 بار دیگر هواداران جدیدی به خود جلب خواهد کرد. این تغییر و دگرگونی های باورنکردنی در گیم پلی و دنیای Resident Evil بوجود آمده که موجب شده یک بازی تمام عیار برای تمامی گیمرهای سراسر دنیا ارائه دهد.
عناصر کلیدی بازی
بازی همزمان دو کاراکتر در کنار هم- کریس ردفیلد کاراکتر نسخه اصلی Resident Evil و Resident Evil: Code Veronica است که در این نسخه مجدداً حضور دارد. اما این بار در کنار دختری به نام شوا آلومار که مأمور محلی پایگاه BSSA در افریقا است و برای تحقیق درمورد اپیدمی که گریبان گیر افریقایی ها شده با کریس همکاری می کند.
اجرای بازی دو نفره تحت وب- گیم پلی جدید و همکاری دو کاراکتر کنار هم گامی بزرگ در راستای عرضه و تولید سری بازیهای Resident Evil پدید آورده است. کریس و شوا برای عبور از چالشهایی که سر راه آنها قرار گرفته با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند و سعی می کنند در مقابل خیل عظیم دشمنان خطرناک مقاومت کرده و به یکدیگر کمک کنند.
تصویری جدید از ترس و وحشت- این بازی با بهره گیری از موتور مخصوص کمپانی Capcom؛ MT Framework، ویژگیهای گرافیکی حیرت انگیز تصاویر پیشرفته ایی را به نمایش می گذارد، و در سدر عناوینی همچون Devil May Cry 4، Dead Rising و Lost Planet قرار دارد.
مجهز به سیستم Quick-Select Inventory System
سیستم پیشرفته فهرست بندی ویژگیهای کاراکترها موجب می گردد آیتم های هر فهرست بین دو کاراکتر منتقل شود. هنگام افزودن آیتم به فهرست فشرده، کل بخش مدیریت فهرست اینکار را بصورت real time انجام می دهد. همچنین بمنظور دسترسی سریع به آیتم ها، آنها را در مسیر مشخصی قرار داده اند.
الگوی جدید کنترل بازی- در بازی اکشن سوم شخص Resident Evil، ویژگیهای مدرن و تازه ایی در بخش کنترل بازی لحاظ شده که برگرفته از الگوی قبلی Resident Evil 4 است.
رویارویی با دشمنان جدید و چالش های نو- در این نسخه سرعت حرکت و هوشیاری دشمنان ارتقاء یافته است، و باعث شده که تک تک آنها مانند کل گروه شان کاملاً خطرناک و ترسناک باشند.
سلاحهای پرقدرت و جدید- تعداد سلاح های بکار رفته در بازی فوق العاده زیاد و بسیار متنوع اند، بنابراین شیوه های جدیدی برای سرکوبی دشمن طراحی شده است.
ترس از روشنایی و تاریکی- افکتهای نوری احساس تازه ی تردید و دودلی به بازیکنان القاء می کند، تا جایی که بازیکنان تمام تلاش خود را می کنند تا هم در روشنایی روز و هم محیط های تاریک و مخوف بدنبال راه نجاتی باشند.
این بازی ترس و وحشت وصف ناپذیری در دل بازیکنان بوجود می آورد و تجربه ایی به یاد ماندنی از حضور در محیطی ناامن و مخوف را به تصویر می کشد. بازی جدید Resident Evil با ارائه ویژگیهای منحصر به فرد به سبک اکشن سوم شخص، فصل تازه ایی در سری بازیهای Resident Evil به شمار می رود.
 

ata2009

عضو جدید
Red Faction: Guerrilla
وقتی که برای بار اول کنترلر Red Faction: Guerrilla را برمی دارید، هر لحظه امکان دارد گیر بیافتید. ساختمانهای تخریب پذیر و محیط باز به شما این اجازه را می دهد تا بی هدف با آسودگی خیال حرکت کنید، و اولین کاری که می خواهید بکنید اینست که اسلحه ی خونخواه و چکش سنگین مخصوص خود را بردارید و هر چیزی که سر راهتان قرار گرفته از جا بر می کنید. شما این کارها را با روند کاملاً آرام انجام می دهید، اما بدنبال آن امتیازی نیز برایتان ثبت می شود، و همانطور که در بازی می بینید آن ساختمانهای محکم و آهنی بالاخره ویران شده و به شکلی کاملاً واقعی با خاک یکسان می شوند. ما اخیراً این بازی را در کنسول Xbox 360 اجرا کردیم.

در این داستان همه نوع قابلیتهای تخریب پذیری ارائه شده و جزئیات مربوط به درگیری و کشمکش بین کلونی معدن کاران Martian و دیکتاتوری Earth Defense Force که بر همه سایه افکنده، مو به مو به تصویر کشیده می شود. شما بعنوان یکی از نیروهای مقاومت مردمی ایفای نقش می کنید. سرباز غیرنظامی هستید که وظیفه اش براندازی نظام EDFهاست و به دلایل مختلف بر زندگی بسیاری از افراد غیرنظامی تأثیر می گذارد. بازی در یک محیط باز یا open-world اتفاق می افتد و در آنجا شما می توانید هرکدام از مأموریتهای دلخواه خود که در طول داستان از پیش تعیین شده نیست را انتخاب کنید. ما موقع تماشای دموی بازی متوجه ی هیچکدام از جزئیات مأموریتهای داستان نشدیم، اما تصاویر برخی از مأموریتها یا حرکات نیروهای غیرنظامی که در داستان معرفی شده را دیدیم.
احتمالاً شما چیزهایی درباره ی عملیاتهای بالقوه ی افراد غیرنظامی در رسانه ها دیده و یا شنیده اید. کل اخباری که از دکه ی روزنامه فروشی ها و رادیو درباره ی شورش های محلی، آشوب و درگیری می شنوید، باعث می شود از آشفتگی های دور و بر خود بیشتر مطلع شوید و افرادی را که در خیابانها دنبال دست یاری دهنده ایی می گردند، را بهتر بشناسید. کل این حوادث بطور همزمان اتفاق می افتد، بنابراین اگر چیزی درباره ی جنگ و درگیریهای مناطق دیگر شنیدید، این را بدانید که بالاخره این درگیری ها سراغ شما خواهد آمد و حالا دیگر بستگی به خودتان دارد که واقعاً می خواهید در آن نبردها شرکت کنید یا نه. اما در این بازی سیاره مریخ مرکز نبردهای عظیم است، در نتیجه، افراد غیرنظامی برای شرکت در جنگ کمبود جا ندارند.

در اولین حرکت نیروهای ما، از Jorge شورشی عجیب غریب و موتور سوار خبری بدستمان رسید. او از ما خواست که بر موتور سنگین و مسلح اش سوار شویم، کسی که به اسلحه ی کوچک و نارنجک مجهز شده بود، بالغ بر 12 میلیون خسارت به تسلیحات نزدیک EDF وارد کرد. در برخی از صحنه های دیگری که الزاماً در ریل قطار صورت می گیرد، ما مجبوریم به همه ی ساختمانهای EDF و وسایل نقلیه ایی که در تعقیب تان هستند شلیک کنیم. تکنولوژی بکار رفته در بازی بگونه ایست که باعث می شود این مأموریت بیشتر از اینکه استراتژیک به نظر برسد، صحنه های معمولی و در حد متوسط ریل قطار را به نمایش بگذارد. اگر Jorge در میان ساختمانهای غول پیکر پیش می رفت، شما مجبورید با نارنجک ساختمان اصلی را هدف قرار دهید، در نتیجه آسیب زیادی به ساختار آن می رسانید. اگر خوب هدف گیری کنید، خواهید دید که کل ساختمان واژگون می شود، همچنین برخلاف دیوارهای محکم بازی های اخیر، دیوارهای این بازی قابلیت تخریب پذیری دارند.

http://www.www.iran-eng.ir/review_pics/red%20fa9.jpg​

یکی دیگر از اقدامات نیروهای غیرنظامی Demolitions Master نام دارد که چالش زمان بندی شده ایست، در این بین شما همراه با چکش مخصوص خود جهت مقابله با فریادها و اعتراضهای EDF وارد میدان نبرد می شوید. شما باید کل ساختمان را در کمتر از سه دقیقه منهدم کنید، همچنین علیرغم اینکه همین کار را مرتباً انجام می دهید، سعی می کنید، زمان خود را در رویارویی های بعدی حفظ کنید. وقتی ساختمانها تخریب می شوند، مواد اولیه ی آنها کاملاً نشان داده می شود. به عبارتی سیمانها و آهن های بکار رفته در ساختمانها فرو می ریزند و تیرآهن های سقف ها روی سایر مواد ریخته شده واژگون می شوند. واضح است که برای طراحی هر کدام از این ساختارها سخت کار شده و قسمتهای داخلی و خارجی ساختمانها کاملاً واقعی طراحی شده است.
به تصویر کشیدن ویرانه های پایگاه EDF کاملاً هدفمند است. علاوه براینکه منهدم کردن ساختمانها بخش کمی از امتیاز باارزش بازی محسوب می شود، به هر حال شما می توانید در جریان آن اسلحه های خود را ارتقاء دهید، هر منطقه ی بازی ( مثل همسایه های Martian) قدرت EDF و روحیه ی غیرنظامیان را ارزیابی می کند. وقتی از عهده ی خراب کردن ساختمانهای EDF و ازبین بردن تبلیغات منطقه برآمدید، در نتیجه آن منطقه بیشتر تحت کنترل قرار می گیرد. بعلاوه، روحیه غیرنظامیان نیز به خاطر تحریک کردن احساسات و هیجان مردم افزایش می یابد، و شجاعت آنها به مراتب بیشتر می شود و بدنبال آن EDF کمتر عکس العمل نشان می دهد. این فقط به تعداد افراد مربوط نمی شود، وقتی روحیه ی مردم به قدر کافی بالا باشد، مردم بیشتر خواهان کمک کردن به افرادی هستند که به جنگ با نیروهای EDF رفتند. به جای آنکه در اولین نگاه فضای جنگ را احساس کنند، اسلحه را از دست سربازان مرده برمی دارند و دست کمک به سوی شما دراز می کنند. البته، همچنین برعکس آن هم اتفاق می افتد. اگر شما در صحنه ی نبرد دقیق عمل نکنید و با چند دور بازی سرانجام موفق به دستگیری یک نفر شوید، روحیه ی جنگی تان بطور قابل توجهی تضعیف می شود.

http://www.www.iran-eng.ir/review_pics/red%20fa10.jpg​

شما باید در طول جنگ مراقب کسی که می خواهید به آن شلیک کنید باشید. توجه داشته باشید که یکی از چیزهایی که درگیری را آسانتر می کند همان سیستم کاورگیری یا پوشش است. وقتی نزدیک آن هستید بطور اتوماتیک خودتان را به دیوار می چسبانید، و از همان نقطه می توانید ترفندهای معمولی بکار ببرید، بطور مثال می توانید خیلی بادقت به این طرف و آن طرف شلیک کنید و حواس آنرا پرت کنید. ما وقتی که اولین بار متوجه قابلیت اتوماتیک چسبیدن به دیوار شدیم، واقعاً تعجب کردیم، به نظر می رسد که روی این قسمت خوب کار شده است. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که ما نمی توانیم دائماً روی دیوارها میخکوب شویم و در همه جا هم اینکار را نمی کنیم. استفاده از سیستم کاورگیری به همان آسانی حرکت دادن دسته ی کنترل بازی برای دور شدن از دیوار است، لازم به ذکر است که اگر مدت زیادی به دیوار بچسبید، دشمنانتان بالاخره متوجه ی پناهگاه شما می شوند و همین یک جای امن را از شما می گیرند و الان که دیگر هیچ جایی برای پنهان شدن ندارید، بازی خودش بطور اتوماتیک پیش می رود و به شما نشان می دهد که پایان ماجرا به کجا ختم می شود.
پس شما باید حواستان به پناهگاه تان باشد، چرا که از آنجاییکه محیط پر از دیوار یا ساختمان، دودکش یا پل است، هر عمارتی در بازی می تواند خوردِ خاکه شیر شود. شما می توانید از این ساختمانها و دیوارها به نفع خودتان استفاده کنید، بدین صورت که با منهدم کردن آنها به روی دشمنان آنها را از بین ببرید. مثلا می توانید با منفجر کردن پیاده رو به آنها ضربه ی سنگینی بزنید. همچنین وقتی در راستای ساختمانهای تخریب پذیر با آنها مقابله می کنید همین امر می تواند تا حدودی بطور بالقوه سلاح خوبی برای دفاع از خود محسوب شود. بهترین چیزی که موقع تماشای دمو بازی نظر ما را جلب کرد وجود ابزاری به نام Grinder (آسیاب) بود. Grinder در واقع سلاح تیغه داریست که این تیغه از شعاع دور به سمت دشمن پرتاپ می شود و به محض اینکه به کسی اصابت کند دریایی از خون را به راه می اندازد و اینجاست که سروصدا و آه و ناله های سربازان EDF شنیده می شود. قطعاً سازندگان بازی Red Faction از نشان دادن صحنه های خونبازی هیچ ابایی ندارد.

http://www.www.iran-eng.ir/review_pics/red%20fa11.jpg​

تا اینجا، به نظر می رسد که سری Red Faction محیط باز (open-world) دارد که برای این بازی ایده ی کاملاً خوبی به حساب می آید. همچنین به نظر می رسد قابلیت اشتباه کردن در این محیط ها به مراتب زیاد است و می بایست صحنه هایی که قابلیت اجرای مجدد دارند را در خط اصلی داستان لحاظ کنند. ما از دیدن صحنه های بازی بسیار هیجان زنده شدیم و برایمان واقعاً لذت بخش بود، صحنه هایی مثل آتش زدن بشکه ها توسط دوره گردهایی که می خواستند خودشان را گرم کنند، قرار دادن خرج کیسه ایی برای منفجر کردن پل موقع عبور خودروها و دزدیدن کامیون کمپرسی. به هر حال، ما خیلی مشتاقیم که ببینیم آخر این بازی به کجا ختم می شود چرا که در واقع بازی در مقایسه با نسخه ی قبلی اش کمتر خط داستانی را دنبال می کند. شما می توانید در آینده ی نزدیک بیشتر از اینگونه موردها در بازیها ببینید.
 

SerpentoR

عضو جدید
کاربر ممتاز
resident evil 5 خوبه
btaman:arkham از10 9 گرفته



Resident Evil 5 خیلی قشنگه فقط به دو شرط
1- چون بازی به صورت همکاری 2 نفره است حتما واجبه که با یه دوست بازی کنی وگرنه کنترل Sheva (شخصیت دوم و زن بازی) میفته دست سیستم و هوش مصنوعی که واقعا اونوقت کلافه ات میکنه
2- اگه دسترسی به XBOX 360 یا PS3 داشته باشی با اونا بازی کنی بهتره

در کل از دستش نده
 

SerpentoR

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه منظورم از سبک SWAT
اینه که مثلا تو خودت یه تیمی ،کارای گروهی میشه کرد
بعد شخصیت هاش هم جک و جونور نیستند
آدمند

از اینا سراغ داری؟


خب اگه اینجوری دوست داری برو سراغ ghost recon advanced warfighter 2
دقیقا همونیه که دنبالشی البته یکم سخته ولی حال میده. یکم هم قدیمیه!!
در غیر این صورت صبر کن تا Battlefield 1943 بیاد. اکشن تیمیه ولی خوشت خواهد اومد

 

ata2009

عضو جدید
Resident Evil 5 خیلی قشنگه فقط به دو شرط
1- چون بازی به صورت همکاری 2 نفره است حتما واجبه که با یه دوست بازی کنی وگرنه کنترل Sheva (شخصیت دوم و زن بازی) میفته دست سیستم و هوش مصنوعی که واقعا اونوقت کلافه ات میکنه
2- اگه دسترسی به XBOX 360 یا PS3 داشته باشی با اونا بازی کنی بهتره

در کل از دستش نده
خشابشم زود تموم میشه
عصابم و خورد می کنه


 

SerpentoR

عضو جدید
کاربر ممتاز
من عجیب منتظرم Modern Warfare 2 بیاد


یعنی سلطان هرچی بازیه
 

SerpentoR

عضو جدید
کاربر ممتاز
dark sector بازی کردی؟

اره بازیش کردم. جالب بود مخصوصا کنترل کردن اون تیغه رو هوا.

بابا اگه بازی نقش افرینی با داستان توپ میخوای این Mass Effect رو از دست نده. به زودی نسخه 2 هم میاد.
راستی Call of Juarez: Bound in Blood رو بازی کردی؟

 

yuza

اخراجی موقت
خب اگه اینجوری دوست داری برو سراغ ghost recon advanced warfighter 2
دقیقا همونیه که دنبالشی البته یکم سخته ولی حال میده. یکم هم قدیمیه!!
در غیر این صورت صبر کن تا Battlefield 1943 بیاد. اکشن تیمیه ولی خوشت خواهد اومد


این که گفتی قدیمیه
تو playstation2 بازی کردم جالب نیست

آره battlefiled تهشه
2 شو خیلی بازی میکردم
بدیش اینه که نقشه هاش کم بود
 

mohammad m

عضو جدید
منم هستم من igi خيلي دوست دارم اين مدل بازي كسي سراغ داره كه انفرادي باشه يه ذره واقعي تو بازيهاي ديگه طرف 5 يا 6 نفر همزمان ميكشه اين كه نشد بازي بايد مثل igi باشه كه وقتي ميخواي مبارزه كني حتي با يه نفر غفلت كردي با 2 يا 3 تير ميكشدت بايد براي كشتن هر نفر استراتژي داشته باشي
 

ata2009

عضو جدید
اره بازیش کردم. جالب بود مخصوصا کنترل کردن اون تیغه رو هوا.

بابا اگه بازی نقش افرینی با داستان توپ میخوای این Mass Effect رو از دست نده. به زودی نسخه 2 هم میاد.
راستی Call of Juarez: Bound in Blood رو بازی کردی؟

اره با حال بود


 

ata2009

عضو جدید
منم هستم من igi خيلي دوست دارم اين مدل بازي كسي سراغ داره كه انفرادي باشه يه ذره واقعي تو بازيهاي ديگه طرف 5 يا 6 نفر همزمان ميكشه اين كه نشد بازي بايد مثل igi باشه كه وقتي ميخواي مبارزه كني حتي با يه نفر غفلت كردي با 2 يا 3 تير ميكشدت بايد براي كشتن هر نفر استراتژي داشته باشي
commondose خوبه
 

Similar threads

بالا