اولین ویدئویی که در YouTube آپلود شد !!!

Schneider

مدیر بازنشسته
نخستین ویدئویی که در یوتیوب آپلود شد، ۱۹ ثانیه طول داشت. در روز ۲۳ آوریل سال ۲۰۰۵، «جاوید کریم»، یکی از ۳ مؤسس سایت اشتراک ویدئوی یوتیوب، در باغ وحش سن دیه‌گو در جلوی چند رأس فیل ظاهر شد و با کم‌رویی این ویدئوی کوتاه را ضبط و سپس در سایت تازه آپلود کرد. ببینید!


در آن زمان جاوید کریم، استیو چن و چاد هرلی، سه تفنگدار سایت یوتیوب، نمی‌دانستند که چه سایت موفقی را پایه‌گذاری کرده‌اند، همان گونه که اصلا تصور نمی‌کردند، بتوانند این سایت را ۱۸ ماه بعد به بهای ۱/۷۶ میلیارد دلار به گوگل بفروشند.
پیش از یوتیوب، گذاشتن یک ویدئو در یک سایت و وبلاگ، کاری چالش‌برانگیز بود، چرا که صاحب سایت، باید با دشواری ویدئو را ویرایش می‌کرد، فرمتش را تغییر می‌داد، فشرده‌اش می‌کرد و بعد با دشواری در سایت قرار می‌داد. تازه بعد از همه این کارها معلوم نبود که همه بینندگان بتوانند، ویدئو را ببینند یا نه، اما سه مؤسس سایت یوتیوب این کار را بسیار ساده و مهم‌تر از آن رایگان کردند.
به زودی یوتیوب پر شد از فیلم‌های خانگی، تکه های جالب شوهای تلویزیونی، ویدئوکلیپ و حتی فایل‌های ویدئویی مشمول کپی‌رایت.
اما آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده بودید که آیا یوتیوب برای گردانندگانش، واقعا سود‌ده است یا نه. ۳۴۵ میلیون نفر ماهانه از یوتیوب بازدید می‌کنند و آمار مشاهده ویدئو از یوتیوب بسیار بالاتر از این رقم است. هر دقیقه، ۲۰ ساعت ویدئو در یوتیوب آپلود می‌شود. تخمین زده می‌شود که گوگل سالانه متحمل زیانی بین ۱۷۴ تا ۳۴۵ میلیون دلار، بابت تأمین مخارج معمول و پهنای باند یوتیوب می‌شود. گوگل سالانه از محل آگهی‌های یوتیوب، ۲۴۰ میلیون دلار درامد دارد، اما این درآمد نمی‌تواند جوابگوی مخارج سایت مثل تأمین هزینه دیتاسنترها، سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و پنهای باند سایت باشد
البته گوگل، پادشاه موتورهای جستجوی اینترنتی است و درآمد سه ماهه اول سال میلادی جاری این شرکت، ۱/۴۳ میلیارد دلار بوده است. با این درآمد شاید گوگلی‌ها حتی با تحمل ضرر سایت یوتیوب، ترجیح می‌دهند که سومین سایت محبوب جهان را برای خود حفظ کنند.
اما برخی از کارشناسان نظری متفاوت دارند. آنها معتقدند که گوگل با صاحب شدن یوتیوب، سودهای پنهانی می‌برد که زیان ناشی از مخارج این سایت را تأمین می‌کند. با یوتیوب، گوگل مبدل به منبعی برای جمع‌آوری اطلاعات می‌شود. به علاوه هر چه میزان تماشای ویدئوی آنلاین بالاتر برود و بر میزان ساعاتی که بازدیدکنندگان در یوتیوب به سر می‌برند، افزوده شود و هم‌زمان تمایل آگهی دهندگان برای سفارش آگهی به صورت کلی و نه فقط در یوتیوب بالاتر می‌رود.
منبع
1pezeshk.Com
 

ترانه

عضو جدید
کاربر ممتاز
در روز ۲۳ آوریل سال ۲۰۰۵، «جاوید کریم»، یکی از ۳ مؤسس سایت اشتراک ویدئوی یوتیوب، در باغ وحش سن دیه‌گو در جلوی چند رأس فیل ظاهر شد و با کم‌رویی این ویدئوی کوتاه را ضبط و سپس در سایت تازه آپلود کرد.

خیلی جالب بود
فکر کنم کم رویی نمی کرد اگه میدونست کارشون اینقدر گسترش پیدا می کنه و موفق میشه
 

Similar threads

بالا