چشم
اره ریسکه واقعا، من بابام اولش خیییییلی مخالف بود ولی الان خیلی حوای ماشینو داره
اینقد خوشتیپم ؟؟؟
چه مدل فولکس واگنی؟
عکست که اینو میگه!!خخ

چشم
اره ریسکه واقعا، من بابام اولش خیییییلی مخالف بود ولی الان خیلی حوای ماشینو داره
اینقد خوشتیپم ؟؟؟
چه مدل فولکس واگنی؟

چشم
اره ریسکه واقعا، من بابام اولش خیییییلی مخالف بود ولی الان خیلی حوای ماشینو داره
اینقد خوشتیپم ؟؟؟
چه مدل فولکس واگنی؟

. جاتون خالی ناهار هم زدمو دوباره افتادم تو جاده تا خود اصفهان دیگه اعتماد به نفسم زده بود بالا 




ای آقا شما متوجه نشدی ماشین چیه ؟؟ایول ...
چه داستانی بود
نگفتی ماشینت چی بود
بقیشم بنویس لطفا
پ.ن: هنوز همه ی نوشته هاتو نخوندم اما در کل عالی بود تاپیک

جان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا بوشهر؟؟؟؟؟؟؟
ولی تقریبا جالب نوشته بودی...
اون حس بد هم که می گی احتمالا واسه اینه که باید یه تنظیم فرمون بری....البته اگر زیر و بند ایراد نداره....
حالا اینکه چیزی نیست ، من هفته قبل با همین ماشین از اصفهان اومدم تهران!
حساب کن ماشین 5 سال خواب بوده
ساعت 1 شب راه افتادم و شش و نیم رسیدم تهران
اتفاقی که افتاد این بود که فی الطریق دو بار ماشین خاموش کرد موقع معکوس کردن دنده که البته وقتی کلاچ رو رها کردم و چرخ ها و موتور درگیر شدن با هم دوباره موتور روشن شد...!
ولی دیگه تا خود تهران اتفاقی نیفتاد....
از سمت دلیجان هم رفتیم....جاده اش خیلی افتضاحه...

.10 دقیقه ای گذاشتم کار کنه و حرکت!! دیگه این مسیر اصفهان به شیراز رو درست بلد نبودم و اشنایی نداشتم! بازم اکثر مسیر اتوبان بود
، حقیقتش یکم خسته کننده شده بود! و چون خودمم تنها بودم بدتر بود! تو یه شهری هم بدجوری گم شدم اصلا اعصابم خط خطی شد، فکر کنم آباده بود اسمش. بعضی موقع ها با ماشین مثل پراید رفتار میکردم!! دست اندازها رو اصلا رعایت نمیکردم! اخه من خیلی با این ماشن احتیاط میکنم تو دست اندازه ها! ولی ان موقع چون واقعا خسته شده بودم اصلا دیگه حواسم به این چیزا نبود!! فقط میخواستم زودتر برسم شیراز! قرار بود نهار اونجا باشم. تقریبا ساعت 12 اینا بود دیگه تابلو ها نشون میدادن دارم به شیراز نزدیک میشم! گاز ماشینو گرفتم، توی خط 3 ! توی خط 3! یه چیز مسخره این ماشین اینه که نور بالاش با پاهه!!! همینطور که تو سرعت بودم یه دفعه دیدم چندتا از ماشین هایی که جلوم بودن بی جهت زدن رو ترمز! در حالی که هیچ چیزی هم جلوشون نبود! منم روی همون 150 سرعتم بود!! که یه دفعه دوزاریم افتاد!! ای داد بیداد!!! توی اینه عقب متوجه دوربین کنترل ترافیک و سرعت راهنمایی رانندگی شدم!! از جلوی دوربین با 150 تا رد شده بودم!! سریع سرعتمو کم کردم اومدم تو خط 2! شیراز 15 کیلومتر!! چند دقیقه بعد رسیدم به پلیسراه، ترافیک بود بخاطر عید خیلی شلوغ بود! چند دقیقه ای تو ترافیک گیر بود تا رسیدم به ایست بازرسی، چند تا ماشینو متوقف کرده بود پلیس! یخورده استرس گرفته بودم که نکنه بخاطر سرعتی که داشتم بگیرنم!! که یه دفعه یه سرباز پرید جلوم که بزن کنار!! آخ که بدبخت شدیم!! زدم کنار پیاده شدم. همینطور که منتظر ایستاده بودم چشمم خورد به یه تویوتا کمری که پلیس گرفته بودش!! یه پارچه هم گذاشته بودن روش به علت سرعت غیر مجاز اعمال قانون گردیده!!! استرس دوبرابر شد!!! سرکاره اومد طرفم:
. روز قبل روغن ماشینو عوض کردم دوباره و باک هم پر! زدیم به جاده! این سفر واقعا لذت بخش بود! چون هم 3 نفر بودیم! هم دیگه جاده همش اتوبانو و کفی نبود!!!
که بعد دوستم گفت این مسیر بیشتر ماشین سنگین ها میان و ما باید از یه مسیر دیگه میرفتیم!!!! تو سر پایینها راستش زیاد پا روی ترمز میذاشتم و از اونجایی که از ابتدای خرید ماشین سیستم ترمز و چرخ ها رو بررسی نکرده بودم یه خورده نگران بودم!! مدام هم پشت این کامیون ها گیر میکردم خیلی بد بود! دیگه نهایت گیربکس رو اوردم روی حالت دستی ، روی دنده2 ، عملکرد ماشین خیلی بهتر شد ودیگه کمتر نیاز میشد با ترمز ماشینو کنترل کنم.
. همینطور تو اینه داشتم عقبو نگاه میکردم سرعتم هم رفته بود بالا که از تونل خارج شدیم و یه پیچ تند !! من پیچیدم ولی ماشین نپیچید!! اینجا بود که پشت ماشین در رفت !! فرمون دادم سمت مخالف که صاف شه ولی بد تر کنترل رو از دست دادم ، ترمز هم که گرفتم بد تر شد! نهایتا با چند بار چپ و راست کردن ماشین سر و ته وسط جاده ایستاد!!! پژو هه هم رسید! محکم زد رو ترمز ! منم که شک شده بودم سریع ماشینو دوباره روشن کردم از وسط جاده اومدم کنار پارک کردم! واقعا خدا رحممون کرد! اگه جاده شلوغ بود و یه ماشین از جلو اومده بود قطعا حادثه بدی پیش میومد!! من همینطور داشتم نفس نفس میزدم !! راننده پژو هم پیاده شده گفت آقا خوابت برده؟! یا مجنونی!!!
.
استارت هم که خراب....ماشین رو با ناله روشن می کنه و امروز هم که کلا مرخص شد!!دو نفر بودم...تنها نبودم...جالبه که ترمزها هم ایراد داشت ، سیلندرهای ترمز جلو خراب بود و فقط چرخ های عقب ترمز می گرفتاستارت هم که خراب....ماشین رو با ناله روشن می کنه و امروز هم که کلا مرخص شد!!
کاربراتور هم مشکل داشت و خوب نمی سوزوند....فکر کنم تا تهران حدود 50 تا سوزوند ، خوب سوزونده به نظرت؟
ماشین چجوری از پارکینگ ترخیص شد؟





این ماشین شما فکر کنم خیلی بد لوازم باشه. نه؟
خدا صبرت بده
اره واقعا اون کسی(+ 2 یا سه نفر دیگه) که اومد بالای سر ماشین و نقش اوسای تعمیرگاه را داشت واقعا نمیدونست ماشین چیه!!!! دقیقا این جمله رو گفت: " ما کار شِوِلِت نمیکنیم! " ( با لهجه شیرازی!) . شایدم با شورلت نوا اشتباه گرفته بود!!!!!! اینو که گفت کلا بی خیال شدم! خب این بنده های خدا معلوم بود کارشون ماشینهای تولید داخل پراید و پژو و...بود. یه آقای نسبتا جوانی بود شاید اگر سن و سال دارتر بود میفهمید
واقعا اینجور ماشینها رو دست هر کسی نمیشه داد، بر عکس اون طرف که تعمیر کار حرفه ای امریکایی بود. حتی پیچ های واتر پمپ را با آچار تورک متر دار سفت کرد. و اینکه پیچ ها تا چه میزان باید سفت بشن تو دستش بود!

سلام.
آقا من اگر اشتباه نکنم( از روی دو عکس مربوط به بازسازی)، این ماشین شما توسط آقای سیاوش سرسپار و تیم متخصصی که در تهران دارند بازسازی شده. باید بگم واقعا کارشون حرف نداره
الان ماشینهای با ارزشی مثل دوج چارجر 1969 زیر دست این تیم در حال بازسازیه...

آقا این حرفا رو ول کن ، بگو چقدر می گیرن واسه بازسازی
یه ماشین رو بخوان لخت کنن چقدر میشه هزینه اش؟ جوری که لوازمش رو خودت بخری و فقط بخوای یه اونا دستمزد بدی

خب خب خب...
این ماشین با تمام ارزش و خاطرات خوبی که برای من داشت رفت!!!!
بهله1 به قول معروف هر اومدنی رفتنی هم داره!!!
ماشین رو با یه شورلت کامارو 1974 معامله کردم!
خداییش خیلی خیلی رانندگی باهاش جذاب تره. ماشین تمیز و روپایی هم هست ولی از نظر نویی و تمیزی هنوز کار داره تا به پای بیوک نازنین برسه...
اوضاع جیب خرابه ولی در نظر دارم در اینده و به مرور ماشین رو دقیقا به روزهای اولش برگردونم...
بدرووود

خب خب خب...
این ماشین با تمام ارزش و خاطرات خوبی که برای من داشت رفت!!!!
بهله1 به قول معروف هر اومدنی رفتنی هم داره!!!
ماشین رو با یه شورلت کامارو 1974 معامله کردم!
خداییش خیلی خیلی رانندگی باهاش جذاب تره. ماشین تمیز و روپایی هم هست ولی از نظر نویی و تمیزی هنوز کار داره تا به پای بیوک نازنین برسه...
اوضاع جیب خرابه ولی در نظر دارم در اینده و به مرور ماشین رو دقیقا به روزهای اولش برگردونم...
بدرووود

شما نباید بیای با صاب ماشین یه صلاح مشورتی کنی بد مال و معامله کنی؟؟
کاماارو!اووووووو
چه اسم خوشگلی..
ماشینت چیه: شورولت کاماروو![]()
نه بابا؟ جدی؟
چند؟
عکس؟ مشخصات؟
راستی من دورسنج رو بالاخره خریدم
اینم عکس:
http://8pic.ir/images/mywrnn6kkcenb266muxb.jpg
از من میشنوی فکر کار کشیدن از این ماشین را از سرت بیرون کن!!! حیفه! این ماشین الان باید باز سازی بشه روزهای بازنشستگیش را بگذرانه!!!!
. البته بین خودمون باشه ها



تو خانواده تنها کسی که این عمل رو تحسین کرد عیال بود
اره اسمش هم قشنگه. از بین ماشینهای امریکایی یکی دیگه هم است که اسمش خیلی دوست دارم: شورلت مونت کارلو Montcarlo !!
قابل دار هم نیست
اقا از دیزل چه خبر؟؟از من میشنوی فکر کار کشیدن از این ماشین را از سرت بیرون کن!!! حیفه! این ماشین الان باید باز سازی بشه روزهای بازنشستگیش را بگذرانه!!!!
دور سنج هم راه اندازی شد یه خبر بهمون بده
اما در مورد جناب کامارو قیمتشو نپرسید که یاد جیب خالیم میوفتم. بیوک را دادم و 12 تومن هم سر دادم! 2 سال هم بیمه نشده بود جریمه اونم من دادم!! تمام هزینه های نقل و انتقال هم من دادم!!! خلاصه تا به خودمون اومدیم دیدیم با قیمت بیوک جمعا 35 و اندی پیاده شدیم
. البته بین خودمون باشه ها
![]()
عشقه دیگه چه میشه کرد!!!!
در مدت تقریبا 2 سالی هم که بیوک را داشتم چند بار پیشنهاد تعویض بهم شد! کاپریس، کامارو 78! ولی هیچ کدوم به دلم نشنستند یا وضعیتشون خوب نبود...
علی جان فقط همین یه عکس را همینطوری با گوشی گرفتم. ماشین فعلا موتورش پیاده شده و یه چند ماهی خوابه. منم زیاد نمیتونم ببینمش
مشاهده پیوست 229525
این ماشین به طور فابریک از همان موتور v8 - 350 که در بیوک هم بود استفاده میکنه. با این تفاوت که این گیربکسش دستیه. البته اتوماتیکش هم است ولی این دستیه
امااا!!!
نکته اینجاست که این موتورش تعویض شده توسط مالک قبلی! با یک موتور v8 - 454 !! به صورت قانونی!
نوع موتور v8- 454 cbi
حجم موتور 7400 cc
16 سوپاپ
در مورد قدرت و گشتاور و... الان اطلاع دقیق ندارم
صدای موتورش فوق العاده بود، یکم گاز اضافه بدی پشت ماشین از کنترل خارج میشه!!! ولی فعلا موتور مورد داره و باید باز بشه!!!!برنامه ها دارم براش که البته صبر هم می طلبه ...
موتور و گیربکس اورهال و تقویت خواهد شد.
همه جور امپری هم دارهدور موتور،فشار روغن، شارز باطری،بنزین، اب !!!



سلام. ممنونسلام....
خیلی مبارک باشه ؛ ولی من بودم یه کاپریس می خریدم با این پول
خیلی کار داره ماشین؟


گاز می دی تا چند می ره دورموتور؟
ضمنا آمپر فشار روغن چی بهش وصله؟ سیم یا لوله؟ البته فکر نکنم الان دسترسی داشته باشی ببینی چه خبره اون پشت
. اتفاقا داشبرد بازه! فقط موقع تعویض پلاک همیجوری بستیمش ! ولی من اصلا از سیم کشی و برق و این چیزا سر در نمیارم!! الان هم کل سیم کشی اتاق رو کندیم رو زمینه!! حالا یا سیم کشی رو کلا همینجا نوسازی میکنیم یا اگر بشه کل سیم کشی رو فابریک gm از اونور میخرم.به به اقا ما المانی ها رو قبول داریماینم عکس رفیقمون


اگر خودش از قبل پلاک ملی باشه، مدارکش نقص و ایراد نداشته باشه، سند و زیر سندها تکمیل باشه. ظاهر ماشین هم روبه راه باشه نه هیچ مشکلی ندارهآقا با توجه به سن بالای ماشین خیلی راحت تعویض پلاک شد؟ گیر ندادن؟
چیزی نیست، از پسش بر میایم

