✿◕ ‿ ◕✿ پروژه ذخیره حیات برای آخرالزمان + تصاویر ✿◕ ‿ ◕✿

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مکانی معروف به آخرالزمان در منطقه سردسیر و قطبی نروژ، محل نگهداری ۲ میلیارد بذر و تخم گیاه از سراسر جهان برای حیات پس از نابودی زندگی در کره زمین است.

به گزارش فراروٰ در این مکان بیش از ۴.۵ میلیون گونه گیاهی از سراسر جهان برای ادامه حیات پس از هر حادثه ای که ممکن است برای زمین روی دهد اعم از انفجار هسته ایٰ جنگ جهانی و حوادث طبیعی هولناک ذخیره و نگهداری می شود.

بزرگترین بانک بذر تخم و هر آنچه در مورد کشاورزی تصور کنید، در اینجا یافت می شود. بذرها درون محفظه های مخصوص و درون پلاستیک ها جاسازی شده و بعد در قفسه های آهنی با سرمای منفی ۱۸ درجه نگهداری می شوند. در واقع در چنین دمایی سعی می​شود بذرها بدون اینکه رشد پیدا کنند، نگهداری شده تا روزی که انسان بعدی نیاز به آنها دارد از آنها برای کشاورزی و زندگی بعدی استفاده کند.

این مکان در منطقه کوهستانی “لانگیربایرن” در منطقه “اسوالبارد” قرار دارد. “آخرالزمان” در سال ۲۰۰۶ با هزینه ۴ میلیون دلار توسط کاری فالر ساخته و افتتاح شد.

جیم ریچاردسون عکاس مشهور طبیعت که عکس های او از مناطق سردسیری و قطبی مشهور است به این مکان سفر کرده و از این پروژه عکاسی کرده است.



















 
بالا