☻☺بدو بیا طنز دارم ☻☺طنزهایی به سبک خودمونی (ایرونی )☻☺

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دلایل تــــــــر ک فیـــــــــــس بــــــــــــــــوووووووو کــــــ

دلایل تــــــــر ک فیـــــــــــس بــــــــــــــــوووووووو کــــــ

نشریه هافینگتون پست (که تلفظ اسمش جوری است که آدم انگار دارد عطسه می کند) دلایلی را برای ترک فیس بوک در سال ۲۰۱۴ عنوان کرده که ما اینجا از زاویه دید خودمان چند نمونه شاخص از آنها را بررسی می کنیم.





۱. «وضعیت شلم شوربای فیس بوک»:

وقتی صفحه تان را باز می کنید می بینید یکی دارد گریه می کند، دو نفر دارند به هم فحش می دهند، یک نفر در حال پوست‌اندازی است، آن یکی سعی می کند برود تو، چون جایی دیده بود که نوشته اگه عاشقی بیا تو، صفدرآقا ۵۵ ساله ویدیوی خاک بر سری ویروسی باز می کند و همه جا پخش می شود ولی خودش می گوید هک شده ام، دخترها زیر عکس همدیگر در عین این که می‌خواهند سر به تن دیگری نباشد جان خود را نثار هم می کنند، Dokhtar e tanha زیر عکس های آموزنده الی در حال درآمدن از تنهایی است و هزاران مورد بی ربط دیگر. خب حق بدهید، آدم اگر بخواهد فضولی هم بکند گیج می شود!






۲. «مسلط و مجهز شدن فک و فامیل به فیس‌بوک»:

ما همیشه فکر می کردیم فیس‌بوک یک محیط مجردی و جوانانه است تا این که یک روز از خواب بیدار شدیم و دیدیم خاله‌مان شبانه عضو فیس بوک شده و زیر یکی از عکس‌ها جلوی ۳ هزار نفر از دوستان فیس‌بوکی سوال مهمی را مطرح کرده به این مضمون: «خاله قربون خرس کوچولوی قهوه ایش بشه؟! هان؟ بشه بشه؟» بعد عمو آمده کامنت گذاشته: «چه بزرگ شدی عموجان! یادته بچه بودی آب دماغت همیشه آویزون بود؟ یه بار هم تو زمستون قندیل بست. هه هه هه» بعد همینطور که داری به اینها خواهش و تمنا می کنی که جان من رعایت کنید، می بینی دایی جان عکس بچگی‌ات بعد از پوست اندازی(!) را share کرده، عدل تو را هم روی نقاط استراتژیک عکس تگ کرده و نوشته « لولو برد». حالا اینها همه درمقابل معجزات مادر فیس بوک هیچ است. من یک بار مشغول پیچاندن یکی از دوستانم بودم با این عذر که الان سر کارم و بعدا به موضوع شما رسیدگی می کنم. مادر کامنت گذاشت که: بیا آشپزخونه ننه! غذا آماده است!






۳. «قضاوت مردم و عدم توجه به حریم خصوصی»:

یک بار یکی از دوستان ما نقل قولی از سهراب کرده بود و نوشته بود «در گلستانه چه بوی علفی می آید …» شایعه کردند معتاد است، زنش طلاق گرفت، از کار اخراج شد و یک ماه بعد افتاد و مرد!






۴. «دغدغه لایک»:

یکی از مهم‌ترین دلایل ترک فیس بوک افسردگی پس از مشاهده تعداد لایک دیگران است. ولی جوانان باید بدانند که لایک ملاک شهرت و افتخار نیست. بزرگانی چون سعدی، حافظ، مولوی، عطار و ناصرخسرو و مریم حیدرزاده را در زمان خودشان یک نفر لایک نکرد ولی توانستند به این مرتبه و جایگاه دست پیدا کنند. حالا درست است که صفحه «ما از دختران و پسران گربه صفت متنفریم» بسیار بیشتر از این عزیزان خواننده دارد! ولی خب… ما به همه می گوییم ملاک نیست، شما هم بگویید ملاک نیست!
 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شکاف طبقاتی

شکاف طبقاتی



اس ا م اس «ایلنا» آمد که نوشته بود: «عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گفت: اکنون یک چهارم نقدینگی کل کشور در اختیار 600 نفر است که این رقم حدود صدهزارمیلیاردتومان است.»

بعد از بانک تماس گرفتن و به دلیل عقب افتادن اقساط این لکنته میخوان ماشینمون رو مصادره کنن و بفروشن. من هم گازش رو گرفتم و رفتم بانک و گفتم:
ببین پدرجان، الان صدهزارمیلیاردتومان دست 600 نفره که هنوز هم سیر نشدن و بازم دارن میخورن ،درست؟ خب صدمیلیون تومان هم به من تسهیلات بدین برم هم زن بگیرم، هم خونه اجاره کنم، هم ماشینم رو عوض کنم.



گفتند : باید دوتا ضامن زنده، یک سند منگوله دار، یک کیلو سفته، 20 لیتر خون در شیشه، مهره چپ مار، 600 کیلو پر مگس ماده، همچنین کلیه و طحالت رو در لگن بذاری و بیاری، تا به درخواستت رسیدگی بشه، اگر شرایطش رو داشتی شاید صدهزارتومان وام گرفتی.



گفتم: خیلی ممنون. و با انگشت باهاشون بای بای کردم و اومدم بیرون.


حق دارن. الکی نیست که. اگه قرار باشه به هرکس و ناکسی تسهیلات بدن، کی جواب اون 600 نفر بدبخت رو بده؟
یعنی از گلوی اون 600 نفر بزنند و بذارن دهان این 70،80میلیون نفر ؟ خداییش انصافه ؟ نیست دیگه.




بعد هم ما بررسی کردیم دیدیم آقای احمدی نژاد راست می گفت چندمیلیون شغل درست کرده است.
کو؟
خب مثلا همین 600 نفر تا پیش از این بیکار بودن ، الان خوشبختانه با کار هستند. با این وضعی که می بینیم به نظر ما، وزارت کار رسما باید «مفاسد اقتصادی» رو به عنوان شغل در نظر بگیره و بیمه بشن .




600نفر توی 70،80میلیون نفر به نظر شما کمه؟ بله؟ یعنی اقلیت هستن؟ هستن دیگه.
بفرما ! بعد میگن اوضاع و احوال اقلیت ها خوب نیست. هست دیگه. نمونه اش همین اقلیت 600 نفری، که حالشون از اکثریت 80میلیون نفری بهتره:)




بعد «فارس» گزارش داده بود شکاف طبقاتی در ایران بهتر از شکاف آمریکا و روسیه است. قربان دستت، با این شکافی که ما می بینیم یا تعریفمان از شکاف بهتر فرق دارد، یا بینمان شکاف افتاده و شما آن طرفی ما این طرف:D

حالا محمودرضا خاوری بماند که عاقبت به خیر شد و رفت بغل سلین دیون و همسایه اشون شد، اما شکاف بزرگ، بابک زنجانی، چی؟ طرف یک طوری خورده که می گویند چیزی که هنوز نخورده و اموال زنجانی را بگیرند کفاف بدهی ش را نمی دهد.




بعد هم اصلا صدهزارمیلیاردتومان نقدینگی کشور دست 600 نفر باشد، ما داریم حساب کتاب می کنیم 300هزارمیلیاردتومان دیگر نقدینگی کشور کجاست؟ دست من؟

ای ای... تابلو شد؟ ای خدا... یعنی میشه من هم شغل مناسب پیدا کنم و جزو مفاسد اقتصادی کشور بشم و توی خبرهای خبرگزاری ها برای اینکه احترامم در جامعه حفظ شه، تبدیل به «حروف الفبا» بشم؟

فکر کن... م . گ سه چهارم نقدینگی کشور رو خورد و الان رفته خارج بغل کامران و هومن، همسایه اشون شده:D

(بله، من اختلاس هم کنم و برم خارج هم کشورم رو فراموش نمیکنم که برم بغل سلین دیون همسایه شم، میرم بغل کامران و هومن :cool: )
 

Similar threads

بالا