سلام
اگه ممکنه منو برای جواب این سوال راهنمایی کنین
دو اسکیت سوار بر بروی یک پیست در حال اسکیت سواری بودند که ناگهان مشاهده می کنند چند صد متر دورتر یک خرس خاکستری در مسیر پیست ، به سرعت به آنها نزدیک می شود ، نفر اول به سرعت در جهت مخالف شروع به اسکیت سواری می کند. اما در حال فرار کردن متوجه می شود که نفر دوم در کنارش نیست ، به عقب بر می گردد و می بیند که نفر دوم کفش اسکیت را از پایش در آورده و در حال پوشیدن کفش دو میدانی از کوله پشتی اش می باشد. با فریاد به ورزشکار دوم می گوید فکر نمی کنی که باید از درس خرس فرار کنی ؟ ورزشکار دوم در پاسخ اعلام می کند من نباید از خرس فرار کنم بلکه باید از دست تو فرار کنم ؟
شما به عنوان مدیر تولید در یک سازمان ، نگاه کدامیک از این دو نفر را در مورد فرار بیشتر می پسندید ؟ اگر بنا باشد در یک فضای رقابتی محصولی به بازار عرضه نمایید ، استراتژی شما برای شکست رقبا چیست ؟ آیا عرضه محصول با بالاترین کیفیت را استراتژی مناسبی برای خود می دانید ؟
سلام
.البته همچين سوالي خيلي جاي بحث دارد اما بصورت كلي مدير توليد يعني كسي كه ذهنش هر دقيقه از ايده هاي جديد در مورد توليد به روز ميشود.ببينيد مدير توليد شدن در هر شركتي تجارب خاص اون شركت رو ميخواد.اگر هم در چند شركت شد،روشهاي توليد يكسان باشد.
مثلا يك مدير توليد موفق در تزريق پلاستيك ممكنه در مديريت توليد فورج موفق نباشد (صددرصد نيست!)
البته هستند كساني كه چند تخصصي كار ميكنند.
يعني در مديريت توليد ،فرار ،اصلا معني ندارد و درصورت بروز مشكل بايد اينقدر سر را به ديوار كوبيده شود تا راه حل پيدا شود.در واقع مسكن بي فايده است و فقط بايد مشكل درمان شود.
پس نگاه فرد دوم بيشتر مورد پسند است.
دوست من،عمل به جمله عرضه با بالاترين كيفيت بسيار سخت است.و ممكنه در فضاي رقابتي قابل جمع كردن نباشد.
بالاترين كيفيت،بالاترين قيمت تمام شده رو به همراه خواهد داشت.پس ابتدا ميبايست روش هايي رو براي توليد پيدا نمود كه در مقايسه با رقبا راحت تر و كم هزينه تر باشد و از كيفيت نكاهد تا بتوان قيمت تمام شده را همراه با افزايش كيفيت ،كاهش داد.