► •*♥*•◄ اخبار باشگاه استقلال تهران ► •*♥*•◄

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه کسی بازی می‌کند؛ پرسش همیشگی استقلال!

درفصل دوزادهم لیگ برتر بارها با این سوال رو به رو خواهیم شد که امیر قلعه نویی چه کسی را در ترکیب استقلال قرارخواهد داد.
ترافیک در خط میانی استقلال آن قدر زیاد است که از همین حالا خیلی به حساب و کتاب پرداخته و درباره اینکه کدام یک از بازیکنان شانس بیشتری برای بازی دارند از خود سوال می‌کنند.

بدون شک استقلال از لحاظ نفری یکی از بهترین تیم‌های 10 سال اخیر فوتبال ایران محسوب می‌شود و هیچ کس نمی تواند این واقعیت را کتمان کند. اکنون در ترکیب استقلال هافبک‌های زیادی را می‌بینیم که این تعدد بازیکن هم می‌تواند برای استقلال رهاورد پیام‌های خوشایندی باشد و هم اینکه دردسرهای خاصی برای قلعه نویی و همکارانش به همراه آورد.

در حال حاضر وبا اضافه شدن جوادنکونام به ترکیب اصلی استقلال این تیم بازیکنانی همچون؛ مجتبی جباری، فابیوجانواریو، رودریگوتوزی، فریدون زندی، میثم بائو، جی لویدساموئل . حتی خسرو حیدری و سیاوش اکبرپور را حی و حاضر برای قرارگرفتن در این پست می‌بینند.

این تعدد بازیکن امیر قلعه نویی را مجاب می‌کند در طول فصل دوازدهم از بازیکنی مثل خسرو حیدری مدام در خط دفاع بهره بگیرد یا اینکه سیاوش اکبرپور را از این پس به خط حمله سوق داده و از این بازیکن به عنوان مهاجم استفاده کند، اما مشکل با این دو جا به جایی حل نخواهد شد زیرا بزودی کیانوش رحمتی نیز از راه خواهد رسید و این بازیکن هم خود را به عنوان یکی از مدعوین بازی در خط میانی مطرح خواهد کرد.

این همه هافبک بازیساز درحالی مقابل امیر قلعه نویی قرارگرفته اند که وی می‌خواهد از روش3-3-4 استفاده کند. اگر امیر قلعه نویی بخواهد از همه مردان بازیساز خود در این روش استفاده کند، دو راه بیشتر پیش روی خود نمی بیند؛ اینکه ابتدا سیستم بازی خود را تغییر داده و با 4 هافبک بازی کند و یا اینکه از این مجموعه در پستهای هجومی بهره بگیرد.

برای مثال از فریدون زندی در گوش چپ یا از جانواریو در گوش راست. این تصمیم نیز به بیرون نشستن دو تن از مهاجمان استقلال منجر خواهد شد که آن‌ها نیز تعدادشان در استقلال کم نیست. در حال حاضر اگر سیاوش را هم جزو مهاجمان استقلال بدانیم، آبی‌ها در فصل دوازدهم 4 مهاجم به نامهای میلاد میداودی، آرش برهانی، امین منوچهری و سیاوش اکبرپور را در اختیار دارند که این تعداد بازیکن حتی می‌تواند استقلال را با 2 تیم خوب روانه مسابقات کند.

بدون شک استقلال این فصل را می‌توان کامل ترین استقلال همه ادوار تاریخ دانست. فصل قبل تصور می‌شد که استقلال مظلومی بهترین تیم است، اما حالا باید اعتراف کرد که نه تنها آن تیم تیم کاملی نبود، بلکه از این تیمی که به نام استقلال برابرمان قرار گرفته، حتی می‌توان از کامل ترین باشگاه تاریخ لیگ برترفوتبال ایران یاد کرد.به هرشکل باید دید امیر قلعه نویی با این مجموعه رو به راه و پر از ستاره چه نتیجه ای را در لیگ رقم خواهد زد./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
استقلال؛ آغاز فصلی نو برای نکو

پوشیدن پیراهن استقلال اما می‌تواند از نکونام بازیکن تازه‌ای در فوتبال ایران بسازد و هجمه انتقادها را نیز کاهش دهد. البته بخش اعظمی از این انتقادها حاصل این موضوع است که چرا نکونام پرسپولیس را انتخاب نکرد که نباید توجه آنچنانی به این قبیل نقدها داشت!


فارغ از بحث‌هایی که طی روزهای اخیر علیه جواد نکونام شده و برخی این بازیکن را تا قامت یک بازیکن معمولی پایین آورده‌اند فصل تازه‌ای در دوران بازیگری جواد نکونام آغاز شده است. جواد در پامپلونا بازیکنی محبوب و دوست‌داشتنی به حساب می‌آمد و همین ویژگی وی را از لحاظ ذهنی آماده ارائه بازی‌های درخشان در ترکیب این تیم می‌کرد.
نکونام اما آن ویژگی را هرگز در فوتبال ایران نداشته است اما این قرارداد می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه وی را به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران مبدل کند. نکونام با 128 بازی ملی به لحاظ محبوبیت هرگز قابل قیاس با بازیکنی مثل خسرو حیدری نبود که تعداد بازی‌های ملی‌اش هنوز از عدد 40 فراتر نرفته است.
بنابراین تصمیم نکونام در انتخاب استقلال را می‌توان یک تصمیم برخاسته از تفکر دانست. نکونام راه درستی را انتخاب کرده است. بدون شک او با 31 سال و اندی سن هنوز می‌تواند در فوتبال ایران حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و لااقل 5-4 سال دیگر خود را در اوج نگه دارد. اما آنچه جواد را در فوتبال ایران یگانه‌تر از قبل خواهد کرد این است که وی قدر این موقعیت که خود برای خود ساخته را بداند و با افزایش زمان تمرین‌ها به آمادگی خود بیفزاید. نکونام طی ماه‌های اخیر شاید به سبب نامشخص بودن وضعیتش در باشگاه اوساسونا شرایط ایده‌آلی را پشت‌سر نمی‌گذاشت و در تیم ملی توقعات را برآورده نمی‌کرد.
پوشیدن پیراهن استقلال اما می‌تواند از نکونام بازیکن تازه‌ای در فوتبال ایران بسازد و هجمه انتقادها را نیز کاهش دهد. البته بخش اعظمی از این انتقادها حاصل این موضوع است که چرا نکونام پرسپولیس را انتخاب نکرد که نباید توجه آنچنانی به این قبیل نقدها داشت!
در استقلال توقع از نکونام بالا خواهد بود. نه به خاطر اینکه او قرار است بازوبند کاپیتانی استقلال را بر دست ببندد یا اینکه از بهترین لیگ جهان گام به این تیم گذاشته است. شاید عمده دلیلی که توقع را از نکونام بالا می‌برد همین انتقادها باشد. هوادار استقلال از جواد توقع دارد با بازی‌های درخشانش پاسخ انتقادهایی که گاها به او شده را در میدان مسابقه بدهد و نشان دهد همچنان می‌تواند یک لیدر و رهبر تمام عیار در میانه میدان باشد.
دیروز در مطلبی نوشتیم استقلال در وسط زمین ژنرال نداشت. از چند بازیکن به عنوان گزینه‌های احتمالی پر کردن این خلأ نام بردیم، بازیکنانی مثل جباری، جانواریو، توزی و زندی. حالا می‌توان جواد را هم در این دایره قرار داد. بازیکنی که شاید از هر حیث فاکتورهای لازم را برای تبدیل شدن به مغز متفکر استقلال در میانه زمین داشته باشد. ‌آیا نکونام به این خواسته پاسخ مثبت خواهد داد یا خیر؟!
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
قلعه نویی : آنهایی که در استقلال با من مشکل داشتند اکنون سرکارشان هستند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: قراردادهای آنچنانی بسته شده اما هنوز پولی به بازیکنان نداده اند.
امیر قلعه نویی در برنامه 90 شب گذشته به صورت تلفنی به سوالات عادل فردوسی پور پاسخ داد. متن این گفت و گو به شرح زیر است؛
* نظرتان در مورد بحث حضور بازیکنان ایرانی در قطر چیست؟
ابتدا باید تشکر کنم که چنین بحثی را مطرح کردید. باید در بحث انتقال بازیکن باهوش عمل کنیم زیرا با قطر در رقابت های مقدماتی جام جهانی همگروه هستیم.
* اینکه از پول بیت المال به بازیکنان رقمی مثل 3 میلیارد تومان بدهید درست است؟
من با حرف شما موافقم اما باید به دنبال حلقه گمشده فوتبال باشیم. تزریق پول باید خروجی مناسبی برای جامعه داشته باشد. در تبریز که بودم 70 هزار نفر به ورزشگاه می آمدند که حدود 6 ساعت وقتشان را فوتبال پر می کرد یعنی اگر این 70 هزار نفر در شش ضرب شود ببینید چند هزار ساعت وقت جوانان ما پر می شود. در محیط های آسیب پذیر هم نرفته اند. پس باید برنامه ریزی کنیم. این ارقام پولی نیست. در همین قطر ببینید چقدر پول داده می شود یا امارات 26 میلیون دلار به مارادونا برای سرمربیگری یک تیم باشگاهی داد. بنابراین ما کاپیتان تیم ملی را آورده ایم که در میدان شهر پمپلونا به فارسی نوشته شده "سلام". چقدر باید بدهیم که این گونه برای کشورمان تبلیغ شود.
* باورش سخت است که نکونام با 350 میلیون تومان به استقلال آمده باشد؟
من در مسایل مالی دخالت نمی کنم. البته باید تشکر ویژه ای از بازیکنان داشته باشم که بدون دریافت یک ریال تمرین و بازی می کنند. قراردادهای آنچنانی بسته شده اما هنوز پولی نداده اند.
* راضی نبودید مجیدی به استقلال بیاید؟
سال اولی که به استقلال آمدم یازده بازیکن را جابه جا کردم. من بازیکنانی را انتخاب می کنم که به تاکتیک تیمی ام بخورند. اگر می خواستم جبهه گیری کنم علیه رحمتی و جباری جبهه گیری می کردم. با فتح الله زاده هم که حرف زدیم قرار شد نگاهی به قهرمانی در ایران و آسیا داشته باشیم. 4 مهاجم برای تیم گرفتیم و به نظر مردم هم احترام گذاشتیم که می گفتند فلانی را بیاور. با فتح الله زاده معامله ای نشد زیرا ما در یک کفه ترازو نیستیم اما به نظر مردم احترام گذاشتم گفتم مردم دوست دارند مجیدی بیاید، چه اشکالی دارد.
دو روز پیش به من گفتند مجیدی گفته باید کاپیتان تیم باشم که گفتم چنین مسئله ای نیست. همه باید در چارچوب باشند وگرنه به مشکل بر می خوریم. دو مسئله را هم شما به آن اشاره نکردید اول اینکه بازیکنان معرفت به خرج دادند و بدون پول تمرین و بازی کردند دیگر اینکه کیانوش رحمتی با وجود اینکه قراردادش تمام شده بود و شرایط عادی نداشت.
* اگر نکونام و مجیدی به استقلال می آمدند نکونام کاپیتان می شد؟
در همه جای دنیا بحث کاپیتانی زیر نظر سرمربی است اما در ایران سنت است که بازیکن قدیمی تر کاپیتان می شود و ما هم به این سنت احترام می گذاریم ولی زمانی که من در استقلال بودم ورمزیار کاپیتان بود که بازوبند را به من داد. من به این مسئله فکر نکرده بودم.
* نکونام گفته بود باید کاپیتان استقلال باشد؟
نه شخصیت او این گونه است و من نه آدمی هستم که به من از این حرف ها بزنند. فتح الله زاده به من زنگ زد و گفت مجیدی می گوید باید کاپیتان باشد که من گفتم نه، فردا اگر کاپیتان را بیرون بگذاری برای تیم حاشیه درست می شود و از متن و اهداف مان دور می شویم.
* می گویند شما به تمام مسایل باشگاه استقلال اشراف کامل دارید؟
نه من تکذیب می کنم خیلی از افرادی که در باشگاه استقلال بودند و با من مشکل داشتند اکنون سرکارشان هستند. اگر ماجدی هم سرپرست شد با پیشنهاد خود فتح الله زاده بود زیرا او زبانش خوب است و بحث حضور در آسیا را داریم. پورحیدری هم مدیر فنی قرار شد باشد که اکنون در خدمتش هستیم. سررشته داری هم که علیه من خیلی مطلب می نوشت نیز اکنون هست اما کادر فنی از اختیارات سرمربی است که انتخاب کند./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
فتح‌الله‌زاده: قهرمانی در ایران دیگر جذابیت ندارد


به قلعه‌نویی گفتم قهرمانی در لیگ برتر دیگر برای من جذابیت ندارد و باید قهرمان آسیا شویم.
* نکونام و جانواریو را گرفتید و جباری را هم حفظ کردید، از نقل و انتقالات راضی هستید؟
من گفتم نیمه اول را به کادر فنی اختصاص دادم و یک مربی طراز اول جذب کردیم. در نیمه دوم هم با نظر سرمربی، تیم را بستیم. خوشحالم که کاپیتان تیم ملی ایران را هم به استقلال آمد. تیمی در شان هواداران بستیم. تیم خوبی داریم که بتواند در آسیا قهرمان شود. به قلعه نویی گفتم دیگر قهرمانی در لیگ برتر ایران برایمان جذابیت ندارد و باید برای قهرمانی آسیا بجنگیم و یا اینکه حداقل بین 4 تیم برتر آسیا قرار بگیریم. این هدف و برنامه ما است که بین 4 تیم برتر قاره باشیم.
* ظاهرا بازیکنان استقلال پیشنهادهایی از تیم های قطری دارند...
یکی از آقایانی که ایجنت است اما از نظر من دلال است، این کار را می کند و اگر به حرکات شوم خود علیه استقلال ادامه دهد با آن برخورد می کنم. برخی آقایان که نمی توانند از ما باج خواهی کنند به بازیکنان ما می گویند شما را به قطر می برم. آن هم در حالی که شورایی در قطر است که گفته فعلا قصد جذب بازیکن ایرانی ندارد اما این آقا با برنامه تعیین شده چنین پیشنهادهایی می دهد ولی من با رفتن بازیکنان استقلال به قطر موافقت نمی کنم.
* گفته می شود شما با قلعه نویی معامله کردید و جباری را او خواسته و مجیدی را شما؟
مگر ما با هم همطراز هستیم که بخواهیم معامله کنیم؟ من مدیر باشگاه هستم و می توان از 25 بازیکن یک بازیکن با نظر من جذب شود. آن هم بازیکنی که مورد وثوق همه هست. معامله ای در کار نبود. من با وجود اینکه مسئولیت دارم وقتی به کسی اختیارات می دهم دیگر خودش مسئول است و بازیکن تحمیل نمی کنم زیرا قلعه نویی مسئول فنی تیم است و باید پاسخگو باشد. پنج شنبه گذشته قلعه نویی به دفتر من آمد و گفت ما نباید سرمایه سوزی کنیم و باید آخر فصل را ببینیم یا دیدار با الهلال و الاتحاد را در نظر داشته باشیم و به همین دلیل به جباری و مجیدی نیاز داریم.
* ظاهرا شما با جباری درگیری فرا لفظی داشتید؟
جر و بحث داشتیم اما فرا لفظی نبود. با بازیکنان بر سر مبلغ قرارداد چانه زنی می کنیم اما اگر به این شکل که می گویید باشد، جباری اکنون در باشگاه نبود. جباری پرخاشگر است و زود عصبانی می شود اما در مقابل مدیرعامل اینگونه نیست.
*یعنی بحث قندان پرتاب کردن نبوده؟
نه.
* حرف ها در مورد انتقال نکونام ضد و نقیض است،‌ 700 هزار یورو به نکونام داده شده یا باشگاه اوساسونا؟
در بحث انتقال نکونام نیازی به لاپوشانی نیست. قوانین این اجازه را می دهد که به باشگاه خارجی پول رضایت نامه را بدهیم و این جز سقف قرارداد نیست. من پول نداشتم به باشگاه اوساسونا بدهم و نکونام خودش پول داد و من به او چک 15 روزه دادم. از باشگاه اوساسونا هم رسید دریافت می کنیم زیرا باید اسناد را داشته باشیم چرا که ما یک باشگاه دولتی هستیم.
* روزنامه مارکا اسپانیا نوشته که بابت انتقال نکونام رقمی به باشگاه اوساسونا داده نشده است؟
شما دارید با صاحب کار صحبت می کنید، الحمدالله روزنامه های خارجی هم به میان آمدند این روزنامه برای اسپانیایی ها معتبر است نه برای من.
* باشگاه اوساسونا نکونام را بازیکن آزاد اعلام کرده زیرا نمی توانسته حقوقش را پرداخت کند؟
من از شما با مردم صادق تر هستم. ما با باشگاه اوساسونا مذاکره کردیم و قرار است پول را که دادیم رسید بگیریم. رسید را که گرفتیم می دهیم شما آن را چاپ کنید! اینکه باشگاه اوساسونا گفته حقوق نکونام بالاست دلیل نمی شود او را مفت از دست بدهد.
* شما و رسولی نژاد گفتید نکونام در حد سقف قرارداد پول گرفته است؟
شما به ما اجازه می دهید که 5 دوربین بردارم و از افراد مختلف در صدا و سیما مصاحبه بگیرم در مورد سیاست کلی صدا و سیما؟ شما می دانید سیاست ضرغامی چیست؟ ولی شما از معاون و معاون معاون سوال می کنید در حالی که من مدیرعامل باشگاه هستم. من 700 هزار یورو به باشگاه اوساسونا دادم و 350 میلیون تومان هم به خود نکونام. اگر کسی آمد و سند آورد که یک ریال بیشتر داده ام من را بازخواست کنید.
* مگر می شود قبول کرد نکونام یک میلیون یورو را در اسپانیا رها کرده و با 350 میلیون تومان به استقلال آمده است؟
او می خواسته آزاد شود و پول آزادی نکونام را ما به اوساسونا دادیم. عاشق چشم و ابروی اوساسونا نبودیم که 700 هزار یورو به این باشگاه بدهیم این پول را بخاطر نکونام دادیم و 350 میلیون تومان هم به خودش دادیم.
* مگر می شود باور کرد نکونام با این ارقام به استقلال آمده؟
حالا که آمده و دلش خواسته که بیاید. به نماز و روزه ام قسم یک ریال بیشتر از مبلغی که گفتم ندادم. اگر 10 سال بعد هم کسی گفت پول بیشتری دادم من را محکوم کنید و آبرویم را بریزید.
*بحث دو چک 700 هزار یورویی مطرح است؟
برای یک سال 700 هزار یورو است و اگر فصل آینده هم این بازیکن را بخواهیم 700 هزار یورو دیگر باید بدهیم. مدیر برنامه نکونام که اتفاقا پرسپولیسی تاپ هم هست می تواند بگوید. من قسم خوردم که دروغ نمی گویم. من اطمینان می دهم 20 درصد زیر قیمت رقیب با بازیکنان قرار داد بستیم. از وزیر محترم ورزش می خواهم که یک حکم به من و رویانیان بدهد تا ما قراردادهای باشگاه های یکدیگر را بررسی کنیم.
* انصاری فرد چقدر با باشگاه استقلال صحبت کرد؟
او از پیش ما رفته و درست نیست حرف بزنم. کریم بی معرفتی کرد و از پیش ما رفت و جواب ما را دیگر نداد اما او گفت یک باشگاه دیگر به او پیشنهاد یک میلیارد و سیصد میلیون تومانی داده است. در نهایت هم به تیم رقیب رفت. به قول رویانیان از همان عشق های یک و نیم میلیارد تومانی!
* شما و رویانیان مدام علیه یکدیگر مصاحبه می کنید؟
تاریخ مصاحبه ها را نگاه کنید. من برای رویانیان احترام قائل هستم اما او به من تهمت زد و من هم جوابش را دادم و بعد عذرخواهی کردم. من می گویم او تیم خوبی بسته است. فصل گذشته نیز برنامه 90 نظر سنجی بهترین عملکرد در فصل نقل و انتقالات را گذاشت و پرسپولیس رای آورد اما من گفتم اشکالی ندارد؛ تا فردوسی پور در برنامه 90 هست پرسپولیسی ها در تلویزیون برنده می شوند و ما در میدان مسابقه برنده هستیم.
* مهدی رحمتی سقف قرارداد را رعایت کرده است؟
یک تبصره هست که باشگاه هایی که در لیگ قهرمانان آسیا هستند می توانند جوایز مالی به بازیکنان بدهند و هر برد در آن مسابقات 40 هزار دلار پاداش دارد و در صورت صعود هم 80 هزار دلار به باشگاه پاداش مالی می دهند. بنابراین فدارسیون ابلاغ کرده که می توانیم از آن جوایز به بازیکنان پول بدهیم و اگر یک میلیون دلار پاداش بگیریم این پادش بین بازیکنانی که از سقف عبور کرده ایم تقسیم می شود.
* اسپانسر 9 میلیاردی شما چه شد. راستی پول هایی که داده اید را از کجا می آورید؟
رویانیان دستش باز است اما برخی مثل ما شهرستانی هستند و دیر دوزاری‌شان می افتد. او درست می گوید از وزارت ورزش فقط 4و نیم میلیارد تومان پول گرفته اما او از بخش های دیگر دولت پول گرفته تبصره ماده 13، حمل و نقل ریلی و سی ان جی ، برایش قدرت می آورد. نمی گویم از این نهادها پول گرفته بلکه می گویم این نهادها قدرت می آورد و قدرت هم پول.
* با قدرت می توان پول آورد؟
بله، یکی همین اسپانسر خودرو که هر وقت می خواهد می زند و پول می گیرد. قدرت، پول هم می آورد. او تیم 20 میلیارد تومانی بسته است. من آنقدر تواضع دارم که از رویانیان یاد بگیرم به ما یاد بدهد چطور پول دربیاوریم.
* هنوز بحث انتقال نکونام و اوساسونا قابل باور نیست؟
ما مسلمانیم و مسلمانان در ماه مبارک رمضان دروغ نمی گویند. 700 هزار یورو به باشگاه اوساسونا دادیم. من یکبار به رویانیان گفتم عددی نیستی که علتش این بود که رویانیان به من گفت خالی بند هستی و چک های بی محل به دست مردم می دهی. آقای فردوسی پور چرا عدالت را رعایت نمی کنید و مطالب او را نمایش نمی دهید؟ هر چه به ضرر ماست ویروسی شده است؟! ضمن اینکه از اینکه شما گفتید پهلوان زنده را عشق است ناراحتم زیرا کیانوش رحمتی با ما قراردادی نداشت و من بخاطر همین "پهلوان زنده را عشق است" با این بازیکن تمدید قرارداد کردم. چون او پایش را بخاطر استقلال از دست داد اولین بازیکنی بود که قراردادش را تمدید کردم. اگر آسیب دیده نبود با او قرارداد امضا نمی کردم./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
برهانی: نکونام از میلیاردها تومان گذشت، بازوبند کاپیتانی برایش کم است

مهاجم تیم استقلال می‌گوید وقتی جواد نکونام از میلیاردها تومان پول به خاطر استقلال می‌گذرد، بازوبند کاپیتانی برایش کم است.
جواد نکونام هم که به استقلال پیوست؟
او بازیکن بزرگی است و می‌تواند به تیم ما کمک کند. با آمدن نکونام مطمئن هستم که تیم ما خیلی بهتر از قبل شکل می‌گیرد و به آینده خوشبین می‌شویم.
ظاهرا جمع‌بندی‌ها به گونه‌ای بوده که نکونام کاپیتان استقلال شود.
نمی‌خواهم زیاد در این باره صحبت کنم چون در حیطه وظایف من نیست اما اعتقاد دارم بازوبند کاپیتانی برای کسی که از میلیاردها پول در کشورهای عربی و ترکیه می‌گذرد و به استقلال می‌آید کم است.
فارس: شرایط تیمتان چطور است؟
می‌دانم که در بازی اول فصل اصلا خوب کار نکردیم اما مطمئن هستم هفته به هفته بهتر خواهیم شد. به هواداران این اطمینان را می‌دهم که هفته‌های آینده علاوه بر بازی‌ها خوب 3 امتیاز را می‌گیریم.
در تمرین دیروز ضربه محکم جانواریو یک توپ را منفجر کرد...
قبلا هم گفته بودم توپ‌های بازی‌های لیگ برتر باید بهتر باشد. ما سال گذشته هم همین مشکل را داشتیم و فکر می‌کنم مسئولان می‌توانند حداقل توپ‌های بهتری را برای بازی‌ها در نظر بگیرند. این توپ‌ها از سوی سازمان لیگ در اختیارمان گذاشته شده و کیفیتش به درد بازی‌های لیگ برتر ما نمی‌خورد.
از عملکرد خودت در بازی با آلومینیوم راضی بودی؟
این را مربیان باید نظر بدهند اما تا زمانی که در زمین بودم تلاش خودم را انجام دادم. همه می‌دانند در هفته‌های ابتدایی بدن‌ها به خاطر بدنسازی سنگین است ولی رفته رفته در شرایط مسابقه قرار گرفتیم و روند بهتری خواهیم داشت.
بازی چهارشنبه با سایپا را چطور می‌بینی؟
این بازی بسیار سخت است. می‌دانیم تمام تیم‌ها مقابل استقلال انگیزه دارند. درست است که در بازی اول خوب کار نکردیم اما مطمئن هستم 3 امتیاز این بازی را هم می‌گیریم./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
رودریگو توزی : آماده نبودم، انتظار نداشتم بازی کنم

همیشه نخستین تجربه یا خیلی خوب است یا خیلی بد اما هرچه هست برگی می‌شود در دفتر خاطرات. برای رودریگو توزی نخستین تجربه بازی برای استقلال جمعه رقم خورد؛ دیداری که قلعه‌نویی تصمیم گرفت از هافبک برزیلی خود استفاده کند هرچند که توزی آماده نبود و اصلا انتظارش را نداشت وارد زمین شود.


نخستین بازی تو برای استقلال چطور رقم خورد؟ خوب یا بد؟
نخستین بازی همیشه تجربه خوبی است حتی اگر یک بازیکن از ابتدا بازی نکند یا بدنش آماده نباشد. جمعه فهمیدم که در استقلال همه چیز با تیم‌های دیگر فرق می‌کند. اینجا یک باشگاه بزرگ است که طرفداران پرشماری دارد. پس باید بهترین عملکرد را برای آنها به نمایش بگذاری تا راضی به خانه‌های خود بروند. من هم خوشحالم که نخستین تجربه‌ام با برد استقلال همراه شد تا طرفداران با رضایت ورزشگاه را ترک کنند.
فکر می‌کردی تنها چند روز پس از تمرین با استقلال برای این تیم بازی کنی؟
آماده نبودم و اصلاً انتظار نداشتم بازی کنم ولی وقتی مربیان گفتند بلند شو و گرم کن واقعاً خوشحال شدم. می‌خواستم کاری انجام بدهم برای پیروزی استقلال.
از بازی‌ات راضی بودی؟
اصلاً از بازی و عملکردی که ارائه دادم راضی نبودم البته همه بازیکنان تلاش کردند خوب بازی کنم اما شرایطم مناسب نبود و به خاطر تمرین‌های اندکی که با سایر بازیکنان انجام دادم نتوانستم روز موفقی را پشت سر بگذارم.
کی آماده می‌شوی؟
باید زیاد تمرین کنم تا به آمادگی کامل برسم. فکر می‌کنم دو هفته وقت می‌برد تا به سایر بازیکنان استقلال برسم. از هفته چهارم می‌شود بهتر درباره بازی من قضاوت کرد.
در تراکتورسازی نشان دادی هافبک گلزنی هستی. چرا مقابل آلومینیوم نتوانستی آن موقعیت گل را وارد دروازه کنی؟
واقعاً متأسفم که توپم گل نشد. بازیکن حریف را در 18 قدم دریبل کردم اما چون آماده نبودم، نتوانستم گل بزنم. یک لحظه تمرکزم را از دست دادم و نتوانستم دروازه حریف را باز کنم اما شک نکنید اگر آماده شوم هیچ موقعیت گلی را از دست نخواهم داد.
بعد از گلی که فابیو جانواریو وارد دروازه آلومینیوم کرد خیلی خوشحال شدی...
وقتی جانواریو گل زد انگار خودم گل زدم. خیلی برای فابیو خوشحال شدم و البته هواداران استقلال که 90 دقیقه تیم را تشویق کردند.
ولی فابیو جانواریو نسبت به تو بهتر بازی کرد، قبول داری؟
قبول دارم. خب برای فابیو که چند سالی در استقلال بازی کرده بود فضا سنگین نبود اما من زمان می‌خواهم تا با جو ورزشگاه و بازی‌های استقلال آشنا شوم.
به نظرت استقلال می‌تواند قهرمان لیگ شود؟
چرا که نه، اگر همه بازی‌های‌مان را در ورزشگاه آزادی ببریم حتی با نتیجه یک-صفر، شک نکنید خیلی راحت قهرمان لیگ می‌شویم و حریفان را جا می‌گذاریم.
قلعه‌نویی بعد از بازی با تو حرفی نزد؟
قلعه‌نویی همیشه به من اعتماد داشته و روی من حساب ویژه‌ای باز کرده. من هم سعی می‌کنم کارهایی که او می‌خواهد در زمین انجام بدهم تا رضایت او را جلب کنم.
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
استقلال - سایپا
محل برگزاری: تهران | ورزشگاه آزادی
داور:
علیرضا فغانی
كمكها: عليرضا منصوري
-بـابك داوري-حــسين زرگر
ناظر:مسعود مـرادي

هـفته دوم ليگ برتر فوتبال ايران ، امشب با ديدار دو تيم استقلال تهران و سايپاي كرج به اتمام ميرسد .اين دو تيم در حالي به مصاف يكديگر ميروند كه تيم استقلال با سرمربي گري امـير قلعه نويي ، هفته اول موفق شد تيم تازه به ليگ برتر راه يافته آلومنيوم هرمزگان را با تك گل فابيو جانواريو شكست دهـد.در آن سوي ميدان تيم نارنجي پوش سايپا به مربي گري مجتبي تقوي ، در هفته اول مسابقات نتيجه بدي را نگرفت و برابر تيم تراكتور سازي تبريز و در خانه اين تيم به نتيجه تاسوي بدون گل رسيد.
تيم استقلال ، در اين دوازدهمين دوره مسابقات ليگ برتر به عقيده بسياري از كارشناسان يكي از قوي ترين استقلال هاي تاريخ است.بازگشت امير قلعه نويي سرمربي محبوب آبيها كه ملقب به ژنرال است ، توقع هواداران اين تيم را براي قهرماني بسيار بالا برده است.تيم سايپا هـم اين فصل با تقوي كار خود را آغاز كـرده است .وي سابق بر اين نيز هدايت تيم سايپا را بر عهده داشته است امـا اين فصل شرايط فرق ميكند.تيم كرجي دو تن از بهترين مهاجمان سالهاي اخير خود را به دو تيم بزرگ پايتخت داده است و بايد ديد تدبير آقاي تقوي براي رد شدن از خط دفاعي قوي استقلال چيست.

نـبرد كمربند مياني ؛

شـايد اين بازي را بتوان نبرد هافبك ها ناميد ، به اين خاطر كه استقلال تهران چند تن از بهترين هافبك هاي حال حاضـر فوتبال ايران را در خود گنجانده است. با اضافه شدن جواد نكونام ، كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران به خط هافبك آبي ها ، امسال استقلال يكي از قوي ترين خط هافبك هاي تاريخ را دارد .تيم سايپا نـيز با اختيار داشتن بازيكناني مقل ابراهيم صادقي ، براي اين ديدار دست و پا بسته نيست.بايد ديد در نبرد اين بازيكنان بزرگ را كدام تيم پيروز خواهد شد.

مصاف كهكشاني ها با تيمي جوان و پر انگيزه ؛

دو تيم را از لحاظ نام ونشان بازيكنان اصلا نميشود قياس كرد . استقلال مملو از بازيكناني است كه به تنهايي ميتوانند نتيجه بازي را رقم بزنند.اما تيم سايپا بازيكنان جواني دارد كه بدون ترس از اين نامها با انگيزه بسيار بالايي براي گرفتن نتيجه پاي به ميدان خواهند گذاشت .بازيكناني كه ميخواهند با انجام يك بازي قابل قبول ، ضمن اينكه خود را نشان دهند تيم خود را هم به سه امتياز برسانـند.

.: تاريخچه ديدار هاي دو تيم :.
استقلال و سایپا
تا کنون 35 بار با هم روبرو شده اند که سهم استقلال 13 بردو سهم سایپا 8 برد بوده است و 14 دیدار نیز به تساوی انجامیده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قلعه نویی: مشکلی نیست، مردم حق اظهارنظر دارند/ استقلال را درست می‌کنم
سرمربی تیم فوتبال استقلال ضمن ابراز تاسف از شکست تیمش مقابل سایپای البرز در واکنش به تشویق مجیدی از سوی برخی هواداران استقلال گفت: مشکلی نیست، مردم حق اظهارنظر دارند.
به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل سایپای البرز با بیان این مطلب افزود: به من خسته نباشید نگویید! ما در بازی امشب عملکرد خوبی نداشتیم. ما در نیمه اول بد بازی کردیم و افتضاح بودیم اما در نیمه دوم تغییر تاکتیک دادیم و تا حدودی بهتر شدیم. وی که از همراهی تیم استقلال در دیدار با سایپای البرز محروم بود با یادآوری اینکه گل دوم تیم سایپا را ندیده است، گفت: تیم ما در خط دفاع و حمله مشکل دارد و باید این مشکلات را برطرف کنیم. متاسفانه تیم ما در زمان حمله و دفاع سرعت لازم را ندارد. سرمربی تیم فوتبال استقلال با اذعان به اینکه تیمش در مصاف با سایپا عملکرد مطلوبی نداشته است، گفت: تا قبل از گل سایپا بی هدف بازی می‌کردیم اما بعد از این گل و در دقایق پایانی مسابقه قدری بهتر بازی کرده و صاحب موقعیت‌هایی شدیم. قلعه نویی در واکنش به تشویق فرهاد مجیدی از سوی تماشاگران استقلال گفت: مشکلی نیست، مردم حق اظهارنظر دارند. من نمی‌توانم به آنها بگویم در مورد فرهاد مجیدی حرف نزنید. مردم فرهاد مجیدی را دوست دارند و او را تشویق می‌کنند و من نمی‌توانم بگویم او را تشویق نکنید. وی همچنین در جواب علی فتح الله زاده که گفته بود از تشویق فرهاد مجیدی خوشحال شده است، گفت: اینهم نظر آقای فتح الله زاده است و من نمی‌توانم در مورد آن چیزی بگویم. نظر مردم و مدیرعامل باشگاه برای من قابل احترام است اما من مسئول کادر فنی استقلال هستم و به کارم اعتقاد دارم. مطمئن باشید تیم استقلال را درست می‌کنم. سرمربی تیم استقلال در خصوص اینکه تیم‌هایش در ابتدای فصل نتیجه نمی‌گیرند اما رفته رفته اوج می‌گیرند، گفت: تلاش می‌کنیم تیم هرچه زودتر درست شود اما متاسفانه امروز خیلی بد بازی کردیم. قلعه نویی پرسش خبرنگاران در خصوص اظهارنظر رسولی نژاد، رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال که گفته بود، این تیم بهتر بود فرهاد مجیدی را همر به خدمت می‌گرفت، گفت: این نظر آقای رسولی نژاد است اما مسئولیت فنی تیم با من است. بنده نهایت سعی خود را خواهم کرد تا استقلال را به جایگاه اصلی خود برسانم. تیم فوتبال سایپا در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر ایران مقابل میهمان خود استقلال به برتری رسید و این اولین پیروزی نارنجی پوشان مقابل استقلال از سال 1386 به حساب می‌آید.
 

sami.20

عضو جدید
[h=1]رسولي نژاد:وجود مجيدي به تيم کمک مي‌کرد[/h]
[h=2]رئيس هيئت مديره استقلال مي‌گويد استقلال نبايد پس از باخت مقابل سايپا به حاشيه برود.[/h]


احمد رسولي نژاد در پايان ديدار سايپا و استقلال درباره تشويق شدن فرهاد مجيدي گفت: من درباره حضور مجيدي با قلعه‌نويي و فتح‌الله‌زاده صحبت کرده بودم و فرهاد مجيدي خاصيتي که داشت اين بود که اگر گل هم نمي‌زد وجودش براي تيم موثر بود. اميدوارم که مهاجمان ما در بازي‌هاي آينده عملکرد بهتري داشته باشند ضمن اينکه با يک بازي نمي‌توان درباره عملکرد تيم نظر داد.

وي افزود: تيم نبايد به حاشيه برود و اعتقادم اين است که قلعه‌نويي و تيم در بازي‌هاي آينده عملکرد بهتري خواهند داشت. معمولا تيم‌هاي قلعه‌نويي در بازي‌هاي اول نتيجه مناسب را نگرفته‌اند اما هميشه تيم‌هاي او قهرمان و نايب قهرمان شده‌اند.

رسولي نژاد در پاسخ به اين سوال که آيا مي‌توان براي جذب مجيدي جابه‌جايي در تيم انجام داد؟ گفت: اين تصميم با کادر فني است و در هر صورت بايد از تمام ظرفيت‌ها استفاده کنيم. استقلال بايد از اين بازي‌هاي خود استفاده کند چرا که در خانه به مصاف حريفانش مي‌رود و اين در حالي است که بعضي از حريفان استقلال بايد در گرماي 50 درجه به مصاف رقبايشان بروند. بنابراين بايد در اول فصل از اين موقعيت‌ها استفاده کنيم. قطعا در روزهاي آينده تيم ما بهتر خواهد شد و تماشاگران بايد صبور باشند. با يک باخت نمي‌شود درباره تيم قضاوت کرد.

وي درباره اسپانسر تيم فوتبال استقلال گفت: ما جلسات مختلفي با حدود 40 ـ 50 اسپانسر داشتيم و حتي روزهاي تعطيل هم اين جلسات برگزار مي‌شد. با يکي از اسپانسرها روي رقم 9 ميليارد به توافق رسيده بوديم و آن‌ها مدعي شده بودند که 5 ميليارد ديگر هم مي‌توانند براي بازي‌هاي جام حذفي و ليگ قهرمانان نيز اسپانسر استقلال شوند و در مجموع اين مبلغ مي‌توانست به 14 ميليارد برسد. حتي با آن‌ها قرارداد هم امضا کرديم اما چک اول آن‌ها برگشت خورد.

رييس هيات مديره باشگاه استقلال همچنين مبني بر اينکه بودجه مصوب باشگاه استقلال و پرسپوليس 6 ميليارد است يا 12 ميليارد گفت: بودجه‌اي که مجلس تصويب کرده است 6 ميليارد است.
 

sami.20

عضو جدید
[h=1]قلعه‌نويي: افتضاح بوديم[/h]
[h=2]سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت که اين تيم در بازي مقابل سايپا عملکرد خوبي نداشت و ناتواني در فشار آوردن بر حريف و سرعت کم تيم از عمده‌ترين مشکلات استقلال است.[/h]


امير قلعه‌نويي در نشست خبري پايان بازي درباره اين ديدار اظهار کرد: براي اين بازي نبايد به ما خسته نباشيد گفت. نيمه اول اصلا خوب نبوديم و افتضاح بازي کرديم. در ادامه تغييراتي ايجاد کرديم و سيستم بازي به 2-4-4 تغيير داديم و توانستيم به گل تساوي برسيم. از آنجا که من پايين بودم و بازي را از تلويزيون نگاه مي‌کردم متوجه نشدم که گل دوم را چگونه دريافت کرديم اما در مجموع فوتبال خوبي ارائه نکرديم و بايد فکري براي اين مشکلاتي که دراين دو بازي داشتيم بکنيم و اشکالات‌مان را سريع‌تر برطرف کنيم.

وي ادامه داد: تقريبا در همه خطوط مشکل داشتيم و بايد فيلم بازي را بازبيني کنيم و هرچه زودتر نظم دفاعي و حمله‌مان را به دست بياوريم. ضمن اينکه تيم ما سرعت لازم و فشاري که بايد روي حريفان بياورد را ندارد و اين دو، ايراد کلي تيم ماست. وي در پاسخ به اين سوال که چه زماني اين مشکلات برطرف خواهد شد؟ گفت: اين مسئله نياز به زمان دارد.

سرمربي استقلال در پاسخ به اين سوال که آيا از بازيکنان تيمش راضي بود يا خير؟ گفت: در مجموع تيم ما خوب بازي نکرد و اجازه بدهيد درباره بازيکنان صحبت نکنم. به غير از زماني که گل اول را به ثمر رسانديم تيم ما عملکرد خوبي نداشت. معتقدم که در مجموع استقلال در اين دو بازي اصلا فوتبال بازي نکرد.

قلعه‌نويي درباره اعتراض تماشاگران به عملکرد استقلال و تشويق فرهاد مجيدي گفت: هنوز بازي آغاز نشده تماشاگران رو به تشويق آوردند. آن‌ها حق اظهار نظر دارند. نمي‌توانيم با هر کسي که حرفي مي‌زند برخورد کنيم. عده‌اي يک بازيکن را دوست دارند و عده‌اي ديگري را دوست دارند و هيچ کس حق ندارد به اين مسئله اعتراض کند. من کاري به اين اعتراض‌ها ندارم و تا لحظه‌اي که هستم کارم را انجام مي‌دهم و مطمئن باشيد که خيلي زود تيم ما به شرايط آرماني خودش برمي‌گردد.

امير قلعه‌نويي درباره اظهارنظر فتح‌الله‌زاده که گفته بود از تشويق مجيدي خوشحال شده است و اينکه آيا اين مسئله براي تيم حاشيه ايجاد نمي‌کند؟ گفت: او مي‌تواند از اين مسئله خوشحال شود. براي چه بايد اين مسئله حاشيه ايجاد کند؟ او بازيکني است که تماشاگران تشويقش کرده‌اند.

وي درباره اظهار نظر رييس هيات مديره باشگاه استقلال که معتقد بود استقلال بايد در خط حمله بازيکنان بيشتري مي‌گرفت و اينکه به بازگشت مجيدي اصرار داشته است، گفت: معمولا مسائل فني به کادر فني مرتبط مي‌شود و رسولي نژاد هم نظر خودش را گفته است. اگر مشکلات تيمي ما برطرف شود و اينکه اگر در اين بازي نتيجه ديگري رقم مي‌خورد و آن دو گل را دريافت نمي‌کرديم، شايد اين سوال‌ها و نقطه نظرات رسولي نژاد تغيير مي‌کرد.
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز

استقلال تمام کننده ندارد
جباری: کادرفنی استقلال از بازیکنی که توهین کرد گذشت، از مجیدی نگذشت
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: کادرفنی همانطور که از بازیکنی که توهین کرد گذشت کرد، برای مجیدی هم باید گذشت می‌کرد.



علی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره شکست 2 بر یک استقلال مقابل سایپا گفت: این تیم هنوز جا نیفتاده و بازیکنان با همدیگر هماهنگ نیستند. استقلال در خط حمله بازیکن تمام کننده ندارد و مهاجمی می خواهد که راه دروازه را خوب بشناسد.
وی در خصوص شعارهای تماشاگران استقلال عنوان کرد: هواداران از یک تیم بزرگ انتظار دارند و اگر بازیکنان با هم هماهنگ نیستند، باید با توجه به اینکه بازیکن بزرگی هستند حداقل در قواره خود ظاهر شوند. این بازیکنان مقابل سایپا در حد خودشان نبودند. هوادار انتظار دارد تیم بزرگ نتیجه بگیرد.
جباری درباره تشویق فرهاد مجیدی گفت: این تشویق ها خطی نیست. این بازیکن قرار بود تا لحظه آخر با استقلال قرارداد امضا کند اما به دلیل سلیقه ها این اتفاق نیفتاد. هوادار تا روز آخر وعده شنیده و قول داده بودند این بازیکن بیاید. شرایطی بین کادرفنی و مدیریت پیش آمد که همه آن را می دانند باعث شد هواداران اینچنین شعار دهند.
رئیس کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال ادامه داد: استقلال در زمین تمام کننده ندارد و معلوم است چنین تشویقی خودجوش به وجود می آید. تیمی که همه چیز دارد، جز تمام کننده باید فرهاد مجیدی را بر می گرداند.
جباری در خصوص اینکه مجیدی سال گذشته در بدترین شرایط استقلال را ترک کرد، اظهار داشت: آن طور که خودش گفته به دلیل شرایط خانوادگی این تصمیم را گرفت. یکی هست که در بدترین شرایط تیم را ترک می کند اما به کسی توهین نمی کند اما یکی هست که در طول فصل توهین می کند و تیم را به هم می ریزد و با او قرارداد امضا می شود ولی فرهاد مجیدی را بر نمی گردانند. من آن رفتن را تایید نمی کنم اما مجیدی توهینی نکرد. این مسائل نشان می دهد پشت پرده خبرهایی است و مردم هم باهوش هستند و این مسائل را متوجه می شوند و به همین دلیل هم واکنش نشان می دهند.
جباری تاکید کرد: کاش دوستان فنی ما در استقلال گذشت می کردند همان طور که برای آن بازیکن گذشت کردند. این تیم می تواند خوب نتیجه بگیرد. استقلال پیش از آنکه برای قهرمانی در ایران بسته شده باشد برای قهرمانی در آسیا بسته شده است.
وی در پایان در ارتباط با حضورش در کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال گفت: هنوز کارم را شروع نکردم و در حال بررسی یکسری شرایط هستم. قرار شده جایی هم برای ما اختصاص دهند و اگر مشکلی نباشد استارت کار را از فردا می زنیم.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اوساسونا از نکونام قدردانی کرد/ آرزوی موفقیت در زندگی شخصی و ورزشی
پس از جدایی جواد نکونام از باشگاه اوساسونا، این باشگاه در بیانیه‌ای ضمن اشاره به حضور 6 ساله این بازیکن در پامپلونا، برای او آرزوی موفقیت کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه اوساسونا پس از صدور رضایتنامه جواد نکونام و پیوستن این بازیکن به تیم فوتبال استقلال، در بیانیه‌ای به طور خلاصه به سابقه حضور این بازیکن در اوساسونا پرداخت. این باشگاه ضمن تشکر صمیمانه از حضور درخشان و 6 ساله نکونام در اوساسونا، ابراز امیدواری کرد که نکونام در زندگی شخصی و ورزشی‌اش موفق باشد. نکونام در 174 مسابقه رسمی برای اوساسونا به میدان رفت و در مجموع موفق شد 26 گل برای این تیم به ثمر برساند. نام جواد نکونام تا هفته گذشته در فهرست بازیکنان باشگاه اوساسونا در سایت باشگاه قرار داشت. در نهایت نام این بازیکن از این فهرست خارج شد تا مسعود شجاعی تنها بازیکن ایرانی حاضر در اوساسونا باشد. تیم فوتبال اوساسونا در حال حاضر برای برپایی یک اردوی آماده سازی راهی کشور هلند شده است.
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
یزدانی: قلعه‌نویی می‌توانست معرفتش را خرج مجیدی کند

بازیکن پیشین استقلال گفت: قلعه‌نویی که بامعرفت است می‌توانست آن را برای مجیدی خرج کند.
داریوش یزدانی در مورد شرایط فوتبال ایران و اتفاقات اخیر استقلال اظهار داشت: اخبار لیگ برتر را دنبال می کنم و متاسفانه فوتبال ما هنوز هم درگیر مسائل حاشیه ای است و هنوز هم به دنبال پوشش اشتباهاتمان به روش های مختلف هستیم.

وی افزود: در دو هفته اخیر بحث فرهاد مجیدی تبدیل به یک خبر داغ در فوتبال ایران شده است. این را باید پذیرفت که ادبیات مجیدی، قلعه نویی و فتح الله زاده در مورد این مسئله اشتباه بود. ما به جای بها دادن به سرمایه هایمان فقط از آنها استفاده ابزاری می کنیم.
یزدانی تصریح کرد: این مسئله بارها در فوتبال ایران رخ داده است. فتح الله زاده زمانی که به شدت به فرهاد مجیدی نیاز داشت از هر طریقی استفاده می کرد تا فرهاد مجیدی را متقاعد کند در استقلال بماند و هرگونه حمایتی هم از او می کرد.
یزدانی ادامه داد: می دانم که در مقاطع مختلف باشگاه استقلال از امیر قلعه نویی استفاده ابزاری کرده و با توجه به همین مسئله از او توقع می رفت سر قضیه فرهاد مجیدی در حالی که شاید مجیدی نیاز داشت در استقلال بازی کند اجازه چنین رفتاری را به مجیدی نمی داد. همه می دانیم که امیر قلعه نویی با معرفت است و کاش این بار هم او چنین معرفتی برای مجیدی خرج می کرد و نمی گذاشت همان رفتارهایی که با خود او در استقلال شد، برای مجیدی هم رخ می داد.
بازیکن پیشین استقلال خاظر نشان کرد: مجیدی هم باید بداند که این واقعیت فوتبال ماست اما فتح الله زاده هم باید خوب بداند که نقش مجیدی در بازی های اخیر استقلال انکار نشدنی است و بارها هزینه های باشگاه با ترانسفر مجیدی تامین شده است. خیلی از هواداران استقلال از من می پرسند چرا دیگر به استقلال بازنگشتم اما اجازه چنین رفتاری را به آقایان ندادم و از این ادبیات فراری بودم و هرگز علاقه ای برای بازگشت از خود نشان ندادم.
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
رحمتی : مجیدی از این نوع تشویق هواداران خوشحال نمیشود

رحمتی : مجیدی از این نوع تشویق هواداران خوشحال نمیشود

به گزارش آبیته دات کام به نقل از عصرایران مهدی رحمتی گفت به هیچ وجه خودم را بزرگ‌تر از سایرین نمی‌دانم و حتی اعتقاد دارم که حق پژمان منتظری بود که این عنوان را در اختیار خود ببیند. با توجه به‌شناختی که از تعصب مجیدی به استقلال دارم، مطمئن هستم که از تشویق طرفداران خوشحال نمی‌شود…
مهدی رحمتی بر این باور است که آبی‌های تهران در حالی پا به لیگ دوازدهم فوتبال گذاشته‌اند که یکی از بهترین‌ تیم‌های این چند سال اخیر را در اختیار خود می‌بینند. سید مهدی رحمتی در گفتگو با خبرنگار عصر ایران با تشریح شرایط آبی‌های تهران می‌گوید: با توجه به چهره‌هایی که در فصل نقل و انتقالات به تیم اضافه شده‌اند، در همه خظوط مهره‌های تاثیرگذاری داریم و به همین دلیل می‌توانیم به راحتی برنامه‌های تاکتیکی تعیین شده را اجرایی کنیم. این شرایط موجب شده تا همه استقلال را به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی بدانند.​
وی همچنین با اشاره به بازی هفته دوم تیمش با ساپپا اظهار داشت: همه می‌دانند که استقلال تیم خوبی است و مهره‌های کارآمدی را به خدمت گرفته است، اما مشکل اینجاست که ما به دلیل تغییر و تحولات زیاد هنوز نتوانسته‌ایم آنطور که باید هماهنگ شویم و به همین دلیل مشخص امتیاز از دست دادن برابر سایپا نباید نشانه ضعفمان تلقی شود.
دروازه‌بان ملی پوش استقلال همچنین با اشاره به دیدار هفته سوم تمیش برابر ذوب آهن اصفهان گفت: شاگردان کربکندی با دو شکست متوالی وارد لیگ شده‌اند و به همین دلیل حتما از انگیزه بالایی برخوردار هستند تا با امتیاز گرفتن از ما بتوانند از بحران خارج شوند، پس باید اینطور گفت که آن‌ها حریفی آسان نیستند و برای اینکه بتوانیم دومین سه امتیاز فصل را از آن خود کنیم، باید از‌‌ همان دقیقه اول با تمرکز و هوشیاری بالایی توپ را به چرخش در آوریم.
کاپیتان استقلال همچنین درباره حاشیه‌های کاپیتانی می‌گوید: درشان باشگاه استقلال و بازیکنانش نیست که در مورد مساله‌ای به این ناچیزی با هم درگیر شوند، نظر قلعه نویی این بود که نکونام به دلیل سابقه ملی‌اش نفر اول تیم در زمین باشد اما نکونام به واسطه حرف و حدیث‌هایی که در این چند وقت به وجود آمد، از من خواست تا به بازوبند را در اختیار بگیرم. در حال حاضر هم به هیچ وجه خودم را بزرگ‌تر از سایرین نمی‌دانم و حتی اعتقاد دارم که حق پژمان منتظری بود که این عنوان را در اختیار خود ببیند.
رحمتی در پایان صحبت‌هایش در خصوص تشویق فرهاد مجیدی توسط استقلالی‌ها گفت: با توجه به‌شناختی که از تعصب مجیدی به استقلال دارم، مطمئن هستم که از تشویق طرفداران خوشحال نمی‌شود و حتما برای او مهم‌ترین مساله این است که استقلال بتواند برای سومین بار عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
رسولی‌نژاد: مجیدی گفت هواداران به هیچ‌وجه او را تشویق نکنند

رسولی‌نژاد: مجیدی گفت هواداران به هیچ‌وجه او را تشویق نکنند

رییس هیات مدیره باشگاه استقلال تاکید می‌کند که فرهاد مجیدی هم مانند علی دایی نمی‌خواهد در ورزشگاه‌ها اینگونه مورد تشویق قرار بگیرد.
احمد رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب که طی چند روز اخیر به غیر از خبرگزاری ایلنا با هیچ روزنامه یا خبرگزاری دیگری مصاحبه‌ای نکرده، گفت‌: متاسفانه طی یکی – دو روز اخیر به ویژه امروز برخی روزنامه‌ها به نقل از من تیترهایی بر روی جلد روزنامه زدند که من از زمان آمدن به وزارت ورزش یا حداقل در چند ماه اخیر با آن‌ها هیچگونه مصاحبه‌ای نداشتم ‌. ‌
رسولی‌نژاد افزود‌: امروز یکی از روزنامه به دروغ به نقل از من زده «رسولی‌نژاد: مجیدی را نگرفتیم، شدیم پرسپولیس پارسال» و یا یکی دیگر از روزنامه‌ها نوشته «مجیدی در منزل رسولی‌نژاد چکار داشت؟»، در حالیکه من مجیدی را حضوری ندیدم، فقط دو شب قبل او خودش زنگ زد و اعلام کرد هواداران به هیچ‌وجه او را تشویق نکنند. مجیدی گفت آرزوی من موفقیت استقلال است. استقلال امسال تیم خوبی را بسته و مربی کاربلدی دارد. ‌مجیدی همچنین در ادامه به من گفت‌: «اطمینان دارم استقلال با این مربی (قلعه‌نویی) می‌تواند قهرمان ایران شود‌. ‌ مجیدی تاکید داشت‌:» هواداران روز سه شنبه ورزشگاه را مملو از جمعیت کنند و فقط تیم استقلال تشویق شود». ‌
وی همچنین در ادامه تاکید کرد‌: این‌ها همگی صحبت‌های فرهاد مجیدی بود و حالا من به عنوان رییس هیات مدیره باشگاه استقلال از هواداران درخواست دارم فقط و فقط تیم را تشویق کنند، همانطور که در مصاحبه گذشته با خبرگزاری ایلنا تاکید داشتم با گذشت دو هفته از مسابقات لیگ بر‌تر نمی‌شود نظر فنی داد. معتقدم ما در ادامه راه هفته‌های بهتری را پیش رو خواهیم داشت. در مورد مسایل فنی هم فقط کادر فنی اظهارنظر می‌کند‌. ‌
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرهاد مجیدی : هواداران استقلال را تشویق کنند

فرهاد مجیدی : هواداران استقلال را تشویق کنند

فرهاد مجیدی از اینکه نام او را در ورزشگاه‌ آزادی فریاد زدند هم خوشحال است، هم ناراحت.
به گزارش آبیته دات کام به نقل از خبرآنلاین؛ با او درباره بازی استقلال با سایپا، پیشنهاد تیم‌ها به او و دیگر مسائل مربوط به خودش صحبت کردیم.
*بازی با سایپا را دیدی؟
بله، خوشحالم از این بابت که هواداران مرا دوست دارند. اینکه هواداران مرا تشویق کنند برایم خیلی ارزشمند است اما از یک طرف هم می‌ترسم.
*ترس؟ برای چه؟
می‌ترسم اسمم بشود چماق! نمی‌خواهم نامم برای بازیکنان استقلال سنگین شود. من دست تک‌تک هواداران استقلال را می‌بوسم. آنها مرا فرهاد مجیدی کردند. من هم به عشق آنها دوست داشتم فوتبالم را در استقلال تمام کنم. خیلی دوست داشتم برگردم اما نشد. می‌خواستم برای آخرین فصل هم برای استقلال بازی کنم. حالا که نشد نمی‌خواهم نامم تمرکز بازیکنان را به هم بزند. به عنوان کوچک هواداران استقلال از آنها تقاضا می‌کنم فقط استقلال را تشویق کنند. این بازیکنان را تشویق کنند. این بچه‌ها خیلی غیرت دارند که برای استقلال بازی می‌کنند. آنها بدون پول و برای عشق به استقلال کار می‌کنند و این خیلی ارزشمند است. باید هوای آنها را داشته باشیم.
*به هر حال هواداران می‌بینند تیم مشکل گلزنی دارد.
هواداران لطف دارند. امیدوارم این مشکل هم برطرف شود. من فقط یک نکته می‌گویم. فرهاد مجیدی مهم نیست. من انگشت کوچک بازیکنان بزرگ تاریخ استقلال هم نیستم. آنها آمدند و رفتند. چه چیز ماند؟ فقط استقلال و این هوادارانش. از هواداران می‌خواهم تیم را تشویق کنند.
*حالا به سپاهان می‌روی؟
نه.
*چرا؟ گفته می‌شد پیشنهادشان خیلی خوب بود و همه چیز تمام شده.
من بی‌نهایت از آقای رحیمی مدیر باشگاه سپاهان و کادر فنی این تیم تشکر می‌کنم. علاوه بر این باشگاه بزرگ باید از باشگاه‌های ملوان، راه‌آهن و ذوب‌آهن هم تشکر کنم. برخی از مربیان و مدیران شخصاً به من خیلی لطف داشتند. آقایان دایی، هدایتی، درودگر و کربکندی خیلی به من محبت کردند و پیشنهادهای بسیاری داده شد؛ اما من فکر می‌کنم هواداران استقلال دوست نداشته باشند مرا در ایران با پیراهن تیم دیگری ببینند. نمی‌خواهم آنها را دلشکسته کنم. پیشنهاد برخی تیم‌ها از نظر مالی واقعاً خوب بود اما همه چیز پول نیست. این هواداران در خیلی از بازی‌ها مرا مدیون خود کردند. من به آنها بدهکارم و باید کاری کنم که آنها دوست دارند. واقعیت این است که پیراهنی جز پیراهن استقلال به تن من نمی‌رود. تماشاگران ما همیشه معرفت داشته‌اند. انصاف نیست آنها را دلشکسته کنیم.
*وقتی این همه استقلال را دوست داری کاش به این تیم می‌رفتی.
یکی، دو جا خواندم که من برای استقلال شرط گذاشتم. همین جا می‌گویم هیچ وقت برای استقلال شرط نگذاشته‌ام. من فقط می‌گویم باشگاه من استقلال است. در آن به من یاد داده‌اند که به بزرگتر احترام بگذارم. امیرحسین صادقی با آن سابقه وقتی آمد بازوبند را به من داد، شعور و تربیت خودش را به رخ کشید وگرنه سابقه‌اش در استقلال خیلی بیشتر از من است. آقای قلعه‌نویی خودش خیلی به بزرگتر و کوچکتر اهمیت می‌دهد. من فقط گفتم در استقلال باید حرمت‌ها حفظ شود. این معنایش شرط گذاشتن نیست. برای من فرقی نمی‌کند که سرمربی تیم امیر قلعه‌نویی باشد یا پرویز مظلومی و صمد مرفاوی، برای من فرقی نمی‌کند مدیر استقلال واعظی‌آشتیانی باشد یا علی فتح‌ا…زاده. همه ما می‌آییم و می‌رویم. فقط استقلال و هوادارانش می‌‌مانند که باید قدرشان را دانست. برای من استقلال مهم است. با بردهایش خوشحال می‌شوم و با شکست‌هایش ناراحت که البته امیدوارم دیگر شکست این تیم را نبینم.
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهدی پاشازاده :طرفداران ساده برای تفریح دایی و مجیدی را تشویق می کنند

مهدی پاشازاده :طرفداران ساده برای تفریح دایی و مجیدی را تشویق می کنند

به گزارش آبیته دات کام به نقل از سایت گل مهدی پاشازاده، کاپیتان سابق استقلال درباره شرایط استقلال، بحث‌های کاپیتانی و امضا نکردن قرارداد فرهاد مجیدی صحبت های جالبی انجام می دهد.
- شما سالها کاپیتان استقلال بودید. در این سالها بازیکنان بسیاری آمدند و رفتند اما روی هیچ کدام به اندازه فرهاد مجیدی فشار نبود. اصلا مثالی قدیمی تر می زنیم، شاهرخ بیانی از استقلال به پرسپولیس رفت و آن سال قهرمانی به پرسپولیس رسید. حالا شاهرخ بیانی کنار قلعه نویی است. چرا روی بیانی اینقدر فشار و هجمه نبود؟
زمان بیانی یکی دو روزنامه بیشتر نبود و اخبار فوتبال اینطور پخش نمی شد. الان روزنامه ها مطلب می نویسند و برنامه نود هم به تمام حاشیه ها می پردازد. به همین دلیل مردم می توانند خیلی راحت در این باره قضاوت کنند.​
- الان می گویند چون مجیدی رفت استقلال قهرمان نشد. مگر در فوتبال حرفه‌‌ای یک تیم باید به یک بازیکن متکی باشد؟
قطعا نباید اینطور باشد. البته درباره این موضوع حرف زدن خیلی سخت است. اینکه فرهاد استقلال را رها کرد، رفت و تیم قهرمان نشد یکجورهایی درست است و یکجورهایی نه! زمان جدایی فرهاد استقلال ۹ امتیاز با تیم دوم اختلاف داشت و صدرنشین بود. یک تیم حتما یک جای کارش ایراد دارد که نمی تواند ۹ امتیاز اختلاف را حفظ کند و قهرمان نشود. وقتی مجیدی رفت استقلال نتوانست جایگزین خوبی برای او انتخاب کند. احساس می کنم این هجمه به این خاطر روی فرهاد است که هوادان نمی دانند او چرا از استقلال رفت.​
- یعنی تمام این فشارها به خاطرنداشتن دلیل قانع کننده برای جدایی از سوی مجیدی است؟
به نظر من اینطور است. اگر طرفداران آگاه شوند که چرا مجیدی از استقلال رفت راحت تر با این موضوع کنار می آیند و آن را هضم می کنند. نگفتن اینکه چرا مجیدی از استقلال رفته این فشار را به وجود آورده است. هوادار دوست دارد بداند چه دلیل محکمی باعث شد مجیدی از استقلال برود.​
- حالا هم که عدم جذب مجیدی اتفاقات سال گذشته پرسپولیس را در استقلال پیاده می‌کند. در پرسپولیس علی دایی تشویق می شد و حالا در استقلال تا تیم نتیجه نمی‌گیرد فرهاد مجیدی را تشویق می کنند…
اینها یکسری طرفدار ساده هستند که تحت تاثیر افرادی خاص قرار می گیرند. همه این طرفداران آدم های خوبی هستند و با شخصیت؛ اما متاسفانه تا یک نفر چیزی می گوید آنها هم تکرارش می کنند.انگار برای تفریح دایی و مجیدی را تشویق می کنند و همه این مسایل را به شوخی می گیرند تا وقتشان بگذرد. البته معتقدم آنها خیلی ساده هستند و تحت تاثیر قرار می گیرند.​
- این تشویق ها به استقلال ضربه نمی زند؟
این تماشاگران از عواقب این کار آگاه نیستند. به نظر من در استقلال فرد خاصی مهم نیست، مهم نام بزرگ استقلال است که همیشه باید موفق و سربلند باشد. خیلی ها برای بسته شدن تیم امسال زحمت کسیدند ، پس نباید جو تیم به خاطر یکی دو نفر به هم بخورد. این تشویق ها قطعا به استقلال ضربه می زند، طرفدار واقعی استقلال باید شرایط را بسنجد و تحت تاثیر قرار نگیرد.​
-جای قلعه نویی بودی مجیدی را به استقلال برمی گرداندی؟
هر کسی فلسفه‌ای در مربیگری دارد و باید طبق فلسفه اش کار کند. من بودم فرهاد را با خلوص نیت و دل پاک برمی گرداندم. یعنی اینکه او بدون شرط بیاید و برای استقلال بازی کند. نه اینکه بیاید و روبروی کادر فنی قرار بگیرد. وقتی اطمینان پیدا می کردم که فرهاد همینطور است قطعا او را برمی گرداندم چرا که می توانست به استقلال کمک کند.​
- ولی بحث مجیدی درباره کاپیتانی درست بود، اینکه اینجا استقلال است و نباید هرکسی از راه رسید بازوبند را از فرهاد بگیرند و به او بدهند. موافقی؟
درباره کاپیتانی تا حدودی به فرهاد حق می دهم. جواد نکونام و مهدی رحمتی بازیکنان بزرگی هستند اما نباید زحمت امثال مجیدی در لباس استقلال نادیده گرفته شود. زمانی که فرهاد در استقلال بود اینها جای دیگری بودند. به نظر من خود این سه بازیکن باید مساله را خیلی راحت حل می کردند.​
- فکر می کنم اولین بار سال ۷۵ و بازی مقابل برق تهران با ۲۳ سال سن بازوبند کاپیتانی استقلال را بستی. اگر زمان شما کاپیتان تیم ملی به استقلال می آمد بازوبند را به او می دادی؟
هرگز این کار را نمی کردم.​
_ چرا؟
به این خاطر که برای استقلال زحمت کشیدم و جوانی ام را برای این تیم گذاشتم. مساله من با سایر بازیکنان فرق می کند.​
_ چه فرقی؟
در روزهایی که تیم‌های متمول لیگ به من پول های نجومی می دادند با استقلال سفید امضا می کردم و حرفی از پول نمی زدم.بعد از نسل ما پول به فوتبال آمد و بازیکنان قراردادهای نجومی بستند. خدا را شکر در حین جوانی بازیکنان بزرگی پشت من وارد زمین می شدند. محمود فکری و علی منصوریان از این جمله بازیکنان بودند. کاپیتانی استقلال قداست دارد و یک کاپیتان باید از همه نظر الگوی دیگران باشد. استقلال بزرگ است و کاپیتانش هم باید بزرگ باشد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شرایط استقلال برای انتقال جباری به النصر/ جدایی احتمالی در نیم فصل
مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن تایید پیشنهاد باشگاه النصر امارات برای جذب مجتبی جباری گفت: در صورت موافقت امیر قلعه نویی، با شرایطی که مدنظر ماست به جباری اجازه جدایی می‌دهیم.
علی فتح‌الله‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پیشنهاد رسمی باشگاه النصر امارات برای انتقال مجتبی جباری به این باشگاه و همچنین پیشنهادات باشگاه‌های قطری به پژمان منتظری و فریدون زندی ضمن بیان مطلب فوق گفت: شرایط باشگاه‌های اماراتی با باشگاه‌های قطری فرق می‌کند. در فوتبال قطر بازیکنان ایرانی شدیدا افت می‌کنند و درحال حاضر ما نگران هستیم که این افت برای آندرانیک تیموریان هم پیش بیاید. وی در همین خصوص افزود: در باشگاه‌های اماراتی اما شرایط بازی بازیکنان ایرانی بهتر است و فوتبال آن بازیکنان تحت نظارت بیشتری از سوی مربیان ایرانی قرار دارد. مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: در حال حاضر دعوتنامه رسمی از باشگاه النصر امارات برای انتقال مجتبی جباری به این باشگاه به دست ما رسیده و قرار است امروز سه شنبه پاسخ اماراتی‌ها را به صورت رسمی بدهیم. وی درخصوص پاسخ رسمی باشگاه استقلال به باشگاه النصر در خصوص انتقال مجتبی جباری اظهار داشت: اگر این پیشنهاد رسمی از یک باشگاه قطری بود پاسخ ما به طور قطعی منفی بود اما پاسخ ما برای انجام مذاکره با مسئولان باشگاه النصر امارات مثبت است. ما باید ببینیم که مسئولین باشگاه النصر تحت چه شرایطی و در چه مقطع زمانی جباری را می‌خواهند. فتح‌الله‌زاده خاطر نشان کرد: در این خصوص با مسئولان باشگاه النصر طی هفته جاری مذاکره کرده و پاسخ نهایی خود را در رابطه با انتقال جباری به این باشگاه آخر این هفته و یا حداکثر اوایل هفته بعد خواهیم داد. مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم مسائلی که بر سر انتقال فرهاد مجیدی در فصل قبل به وجود آمد و باعث دلخوری هواداران شد، این بار در خصوص مجتبی جباری پیش بیاید بنابراین پیشنهاد باشگاه النصر را با دقت و وسواس خاصی بررسی کرده و تمام موارد را برای مذاکره با اماراتی‌ها در نظر می‌گیریم. وی با تاکید براینکه امیر قلعه نویی باید نظر نهایی را در خصوص حفظ و یا انتقال مجتبی جباری به باشگاه النصر بدهد، گفت: اصلی‌ترین شرط ما برای باشگاه اماراتی مربوط به مقطع زمانی است که آنها می‌خواهند مجتبی جباری به این باشگاه منتقل شود. ما فقط در صورتی با این انتقال موافقت می‌کنیم که در پایان نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر صورت گیرد. فتح‌الله‌زاده افزود: به نظر می‌رسد که اماراتی‌ها نیز این مقطع زمانی را برای انتقال جباری در نظر گرفته‌اند. البته این موضوع در مذاکره مستقیم ما با مسئولان باشگاه النصر مشخص می‌شود اما بازهم تاکید می‌کنم که در این خصوص سرمربی تیم باید نظر نهایی را بدهد. مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص پیشنهادات باشگاه‌های قطری برای جذب برخی از بازیکنان این تیم گفت: ما چند پیشنهاد رسمی از باشگاه‌های قطری برای انتقال بازیکنانی مانند پژمان منتظری و فریدون زندی داشتیم که پاسخ منفی قطعی به این پیشنهادات دادیم و همانطور که گفتم مخالف انتقال بازیکنان ایرانی به لیگ قطر هستیم، حتی اگر این پیشنهاد برای بازیکنی مانند مجتبی جباری باشد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
باشگاه النصر امارات رسما خواهان مجتبی جباری شد
باشگاه النصر امارات با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال رسما خواهان به خدمت گرفتن مجتبی جباری شد.
به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی جباری یکی از بازیکنانی بود که در آخرین لحظات فصل نقل و انتقالات دوازدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قرارداد خود را با باشگاه استقلال تمدید کرد. با این وجود مجتبی جباری طی روزهای اخیر پیشنهاداتی از باشگاه‌های قطری داشته که با مخالفت باشگاه استقلال و در راس آن امیر قلعه نویی انتقالش به لیگ ستارگان این کشور منتفی شده است. درشرایطی که علی فتح الله زاده و امیر قلعه نویی طی روزهای اخیر رسما مخالفت خود را با انتقال مجتبی جباری به لیگ قطر ابراز داشته‌اند، امروز دوشنبه خبر رسید که باشگاه النصر امارات نیز خواهان این بازیکن شده است. باشگاه النصر امارات با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال رسما برای جذب مجتبی جباری وارد عمل شده و برای مذاکره با آبی پوشان اعلام آمادگی کرده است. این درحالی است که پیش از این تعدادی از مدیر برنامه‌های بازیکنان ایرانی اعلام کرده بودند باشگاه‌های اماراتی دیگر تمایلی برای جذب بازیکنان کشورمان ندارند.
 

sami.20

عضو جدید
ماجدي :
[h=1]تعامل هواداران و کادرفني از دلايل برد استقلال بود[/h]
[h=2]سرپرست تيم استقلال تاکيد کرد يکي از دلايلي که باعث برد استقلال برابر ذوب آهن شده تعامل هواداران و کادرفني بوده است.[/h]


ميرشاد ماجدي، با اشاره به پيروزي اين تيم مقابل ذوب آهن اظهار داشت: بايد يک تشکر ويژه از هواداران استقلال داشته باشم که يکي از دلايل اين برد تعامل بين هواداران و کادر فني بود. تماشاگران اجازه دادند بازيکنان استقلال به خود باوري برسند و حمايت هاي آنها تا آخرين لحظه جاي تشکر دارد.

سرپرست استقلال ضمن تشکر از ليدرهاي اين تيم گفت: آنها هماهنگي خوبي به وجود آوردند و هواداران نشان دادند با هيچ تماشاگري در دنيا قابل قياس نيستند. تشويق طرفداران استقلال در بازي شب گذشته نشان داد آنهايي که هفته گذشته شعارهايي را سر دادند تعداد انگشت شماري بودند که خنثي شدند.


 

sami.20

عضو جدید
[h=1]نکونام: در استقلال مي‌مانم[/h]
[h=2]هافبک تيم فوتبال استقلال گفت: براي هماهنگي با بازيکنان و رسيدن به اوج آمادگي نياز به زمان دارم.[/h]


جواد نکونام پس از برتري يک بر صفر استقلال برابر ذوب‌آهن گفت: براي هماهنگي بيشتر نياز به زمان دارم. اين موضوع طبيعي است که با استقلالي‌ها هماهنگ نيستم. در تمرينات شرايط خاصي دارم و بايد روي بدنسازي بيشتر تمرکز کنم تا به اوج آمادگي برسم.

وي ادامه داد: در بازي برابر ذوب‌آهن نسبت به هفته گذشته شرايط بهتري داشتيم و اميدوارم اين روند ادامه داشته باشد.

نکونام وقتي با سوالي درمورد پرداخت 700 هزار يورو به باشگاه اوساسونا براي دريافت رضايت‌نامه‌اش روبرو شد، خاطرنشان کرد: اگر سوال فوتبالي و فني داريد بپرسيد تا جوابتان را بدهم.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا استقلال قهرمان مي‌شود گفت: فعلا هفته سوم است و نمي‌توان درخصوص قهرماني اظهار نظر کرد. تمام تيم‌ها خوب هستند و هر پيروزي 3 امتياز دارد. تنها پرسپوليس حريف ما نيست و بايد برابر تمام تيم ها با قدرت ظاهر شويم.

هافبک استقلال درمورد رفتنش به قطر يا امارات تصريح کرد: مطمئن باشيد در استقلال مي‌مانم و به هيچ کشور ديگري نمي‌روم.

نکونام وقتي با سوال مجددا يک خبرنگار درمورد موضوع 700 هزار يورو براي دريافت رضايتنامه به باشگاه اوساسونا روبرو شد، گفت: مخلص شما هستم؛ خداحافظ!

 

sami.20

عضو جدید
[h=1]رحمتي:خدا عزت داد تا توپ‌ها را دفع کنم[/h]
[h=2]کاپيتان تيم فوتبال استقلال گفت: استقلال هر روز که جلوتر مي‌رود بهتر و هماهنگ‌تر از گذشته مي‌شود.[/h]


سيدمهدي رحمتي پس از پيروزي يک بر صفر برابر ذوب‌آهن در جمع خبرنگاران گفت:‌ ذوب‌آهن خوب بازي کرد و خداوند به من عزت داد که آن توپ‌ها را مهار کنم. هر روز که مي‌گذرد بهتر مي‌شويم اما بايد کار و تلاش بيشتري کنيم تا به موفقيت بيشتري برسيم.

وي ادامه داد: بازيکنان خوبي داريم که باتجربه هستند انشاءالله هفته‌هاي بعد تيم بهتري خواهيم شد و بازي روان‌تري به نمايش مي‌گذاريم. اين برد را به هواداران استقلال تبريک مي‌گويم که حامي ما بودند.

 

h@med_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]احتمال عمل جراحي پاي منتظري وجود دارد[/h]
[h=2]پژمان منتظري مدافع تيم استقلال بدليل مصدوميت حضور در بازيهاي استقلال را در فصل جاري تا به حال از دست داد و اين مصدوميت جدي تر شده است و احتمال عمل نيز براي وي وجود دارد.[/h]


پژمان منتظري مدافع تيم استقلال، با مصدوميت روبرو شده و ممکن است اوضاع را براي اين بازيکن با تغيير روبرو سازد اين بازيکن کرد و هفته ها حضور در ترکيب استقلال را از دست داده است براي ادامه بازي ها نيز وضعيت مشخص ندارد و مصدويتش با آسيب ديدگي شديد مينيکس پاي جدي شده است با اينکه مسئولان تيم استقلال اعلام کردند که آسيب ديدگي وي آن طور که تصور مي شد جدي نيست اما شرايط براي اين بازيکن متفاوت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، احتمال جراحي پا براي اين بازيکن وجود دارد و منتظري بايد در حال حاضر به درمان مشغول شود تا در خصوص عمل جراحي اش تصميم گيري شود. شايان ذکر است، دوري وي از ميادين 4 هفته اعلام شده است و پزشکان نيز معتقدند که اين بازيکن بايد با شرايطي پيش برود که دچر مشکلات جدي نشود و با اوضاع مناسب براي بازي هاي استقلال آماده شود .

اين بازيکن تا بحال سه بازي و از اين پس نيز براي 4 ديدار آينده استقلال دچار مشکل است و نمي تواند استقلال را همراهي کند به همين دليل با وضعيتي روبرو شده است که بايد منتظر بماند تا تصميم نهايي پزشکان تيم اعلام شود تا وي براي ادامه بازي ها با شرايط مناسبي روبرو شود. پيش از اين قرار بود منتظري به خط دفاعي منتقل شود اما در حال حاضر وي آماده بازي نيست.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جباری غایب بود، منتظری برگشت، عمران‌زاده و توزی تمرین نکردند


خبرگزاری فارس: مجتی جباری در تمرین امروز تیم استقلال غایب بود و دو بازیکن دیگر هم با این تیم تمرین نکردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال استقلال یک روز پس از برتری مقابل ذوب‌آهن از ساعت 19 امروز در کمپ مرحوم حجازی تمرینات تاکتیکی خود را پیگیری کرد.
در تمرین امروز مجتبی جباری همچنان به دلیل مصدومیت غایب است اما پژمان منتظری پس از رفع آسیب‌دیدگی به تمرینات این تیم بازگشت و در کنار دیگر بازیکنان کارهای گروهی را پشت سر گذاشت.
* حنیف عمران‌زاده به دلیل آسیب‌دیدگی جزئی و همچنین رودریگو توزی پس از صحبت با سرمربی تیم استقلال تمرین نکردند.
* بازیکنانی که در ترکیب اصلی آبی‌پوشان مقابل ذوب‌آهن به میدان رفته بودند پس از ریکاوری راهی استخر و سونا شدند.
* منصور پورحیدری، میرشاد ماجدی و علی امیری در تمرین امروز آبی‌پوشان حضور داشتند.
*‌ تنها 50 نفر از هواداران استقلال در تمرین امروز این تیم شرکت کردند.
* میلاد میداودی نیز که در بازی با ذوب‌آهن به میدان نرفت با حل مشکل مصدومیت پا به پای دیگر بازیکنان به تمرین پرداخت.
* سرمربی تیم استقلال که به مراسم ضیافت افطاری باشگاه هنرمندان دعوت بود زودتر محل تمرین را ترک کرد.
* بازیکنان ذخیره که مقابل ذوب آهن به میدان نرفته بودند در قالب دو گروه آبی و نارنجی به فوتبال درون تیمی پرداختند.
* یک نوجوانان معلول در تمرین امروز آبی‌پوشان حضور داشت و با سرمربی و بازیکنان این تیم عکس یادگاری گرفت.
* میثم حسینی که به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده به تمرینات اختصاصی پرداخت.
* بحث تعویق آبی‌پوشان مقابل پرسپولیس سوژه اصلی تمرین امروز بود.
این تیم روز دوشنبه در ورزشگاه باهنر میهمان مس کرمان خواهد بود.
 

h@med_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اکبرپور : دوست داشتم عنايتي استقلالي شود[/h]
[h=2]من و رضا دوستاني صميمي هستيم و هميشه آرزوي موفقيت براي او دارم و از گلزني او خوشحال مي‌شوم اما او هم مي‌داند حساب اين بازي از ساير بازي‌ها جداست و عنايتي نبايد به استقلال گل بزند.[/h]


استقلال در شرايطي اين هفته مقابل مس کرمان قرار خواهد گرفت که تقابل اکبرپور و عنايتي جالب‌توجه خواهد بود. آن‌ها که دوستان صميمي هستند و در استقلال با هم هم بازي بودند ‌، حالا بايد در مقابل هم قرار گيرند.

اکبرپور در گفتگو با گل در مورد تقابل با عنايتي مي‌گويد : "من و رضا دوستاني صميمي هستيم و هميشه آرزوي موفقيت براي او دارم و از گلزني او خوشحال مي‌شوم اما او هم مي‌داند حساب اين بازي از ساير بازي‌ها جداست و عنايتي نبايد به استقلال گل بزند.

"من خيلي دوست داشتم او به استقلال بيايد تا در کنار هم باشيم اما اين اتفاق نيفتاد و براي او آرزوي موفقيت مي‌کنم."

اکپرپور در مورد بازي با مس کرمان ادامه مي‌دهد : "برخلاف تصور خيلي‌ها اين يک بازي سخت براي استقلال است ، چون مس به دليل بحراني که دارد ، تحت هر شرايطي به پيروزي فکر مي‌کند. از طرفي ما هم دنبال قهرماني هستيم و حتي در بازي‌هاي بيرون از خانه هم بايد به فکر برد باشيم. فکر مي‌کنم بازي قشنگي شود و اميدوارم تيم ما برنده باشد."

اکبرپور در مورد انتقادهائي که در اين سه بازي از استقلال شده ، مي‌گويد : "تيم ما دچار تغييرات زيادي شده و نياز به زمان داريم. اين‌که بطور کامل هماهنگ نيستيم طبيعي است. ولي بطور حتم ، تا هفته‌ي ششم و روز دربي همان تيمي مي‌شويم که هواداران مي‌خواهند

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه میداوودی در خصوص مصدومیت و غیبتش در بازی با پرسپولیس

مهاجم استقلال گفت: از ناحیه مینیسک خارجی ضربه خوردم و خوشحالم که رباط پایم آسیب دیده نیست.
چه شد که مصدوم شدی آن هم به این شکل؟
فقط باید بگویم که خدا را شکر چون خیلی شانس آوردم. در یک صحنه در میانه میدان با بازیکن حریف برخورد کردم و فکر می‌کنم ضربه خیلی بدی خوردم اما باز هم خدا را شکر که رباطم آسیب ندید. از ناحیه مینیسک خارجی ضربه خوردم و خوشحال هستم که این آسیب‌دیدگی زیاد جدی نیست. شاید باور نکنید در حال حاضر درد مچ پایم بیشتر از زانویم است و پس از آسیب‌دیدگی، درد زانویم به حدی بود که اصلا آسیب‌دیدگی مچم را حس نکردم اما یک چیز برایم در آن لحظات جالب بود.
چه چیزی؟
آنهایی که بالای سرم بودند، مدام می‌گفتند چیزی نشده اما هر لحظه منتظر بودم که بگویند رباطم پاره شده است.
دکتر نوروزی گفته 3 هفته از میادین دوری و بدین ترتیب دربی را از دست دادی...
خیلی ناراحت هستم که دربی را از دست دادم و دوست داشتم در این مسابقه بازی کنم چون برایم اهمیت زیادی دارد اما به مصلحت و تقدیر احترام می‌گذارم و انشاءالله در دربی برگشت این غیبت را جبران می‌کنم. حالا هم به 3 هفته استراحت احتیاج دارم و پس از مشورت با پزشکان تیم و زیر نظر آنها تمریناتم را پیگیری خواهم کرد./ش-ا
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
فتح الله زاده: برای پرسپولیس کری نمی‌خوانم،مظلوم‌تر از ما دو تیم وجود ندارد.

علی فتح الله زاده درباره کمک های مردمی برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی اظهار داشت: روز گذشته 15 کامیون کمک غیر نقدی از سوی باشگاه استقلال و با مشارکت مردم راهی خطه زلزله زده شد. تا 10 روز آینده هم بنده کمک‌های نقدی بازیکنان تیم را به یکی از روستاهای زلزله زده خواهم برد تا در ساخت و ساز روستای آسیب دیده نقش داشته باشیم.
وی در مورد چکی که دست بازیکنان استقلال داده عنوان کرد: تاریخ پاس شدن این چک ها برای 10 روز آینده است و تا آن روز بازیکنان می‌توانند با خیال راحت به فوتبال فکر کنند. ضمن اینکه با اسپانسر مورد نظرمان هم به نتیجه رسیدیم و امروز یا فردا قرارداد امضا می‌شود.
مدیرعامل آبی‌ها در مورد وضعیت این تیم گفت: به دلیل اینکه در ماه رمضان شب‌ها بازی می‌کردیم و ما مجبور بودیم در روشنایی تمرین کنیم هماهنگی بین بازیکنان کمتر بود اما شرایطمان خوب است. مجتبی جباری هم به تازگی عمل کرده و به زودی خوب می‌شود و به جمع تیم باز می‌گردد.
فتح الله زاده در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهاد قطری نکونام را رسما رد کرده اند یا خیر گفت: من این موضوع را در اختیار خود نکونام گذاشتم و بعید هم می‌دانم که او بخواهد از استقلال جدا شود. وقتی این پیشنهاد رسید و آن را مطرح کردم بعضی فکر کردند که من موافق این انتقال هستم و قلعه نویی مخالف در صورتی که من هم مخالف بودم اما باید نکونام را در جریان این پیشنهاد قرار می‌دادم تا فردا روزی نگوید اگر این پیشنهاد را می‌دانست قبول می‌کرد. این حق او است که بداند پیشنهاد 15 میلیاردی دارد.
مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد اینکه آیا هتل برای بازی با پرسپولیس رزرو کرده‌اند یا خیر گفت: ما با یکی از هتل‌های خوب تهران به توافق رسیدیم. البته به دلیل شرایطی که پیش آمده و برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران برای هتلی که توافق کردیم دوبرابر مبلغ هزینه کردیم. البته ما بعدا از آقای سعیدلو مابه‌التفاوت این پرداخت را می‌گیریم. چون خود ایشان گفته پرداخت می‌کند.(با خنده)
وی در مورد اینکه سعیدلو در مصاحبه‌ای عنوان کرده دربی آخر را توانسته‌اند 10 نفره ببرند، گفت: (باخنده) اشکالی ندارد. چون چهار دربی قبل تر را باخته‌اند، عذاب کشیدند و در سختی قرار گرفتند.
فتح الله زاده در خصوص اینکه برای بازی با پرسپولیس کری‌ نمی‌خواند، گفت: کری نمی‌خوانم. ما با پرسپولیس دو بال برجسته فوتبال هستیم و هر دو تیم‌های بزرگی هستیم و هر تیمی بهتر بازی کند برنده می‌شود.
مدیرعامل استقلال در این‌ رابطه که همیشه در آستانه دربی کری می‌خواند، تصریح کرد: اکنون می‌بینم که از دو تیم استقلال و پرسپولیس مظلوم تر وجود ندارد و به همین دلیل کری نمی‌خوانم. ضمن اینکه برای ما فعلا بازی حساس ملوان اهمیت دارد و 3 امتیاز این مسابقه را می‌خواهیم. من هم از بازیکنان می‌خواهم 3 امتیاز سخت این بازی را بگیرند. چون روی 3 امتیاز این بازی حساب کرده‌ام.
فتح الله زاده در ارتباط با جلسه هیئت مدیره استقلال و اینکه محور جلسه بعدی چه خواهد بود، گفت: شاید هفته دیگر جلسه‌ای داشته باشیم. محور جلسه هم در مورد بی پولی است. من به تنهایی نمی‌توانم بار مشکلات مالی را به دوش بکشم و باید در این باره به راهکاری برسیم.
وی در پایان در خصوص برگزاری بازی داماش و پرسپولیس گفت: اگر فدراسیون با برگزاری بازی پرسپولیس و داماش در ورزشگاه سردار جنگل موافقت کند باید بازی استقلال و داماش هم در این ورزشگاه باشد تا ما هم در چمن طبیعی با این تیم بازی کنیم. نه اینکه وقتی به استقلال رسیدند بگویند بازی ما در عضدی رشت باید باشد./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
فتح الله زاده: سال دیگر استقلال در المپیک یک طلایی دارد

به آقای رویانیان برای حمایتش از قهرمان های ملی تبریک می گویم اما این خرید ها باعث نمی شود که من هم راه بیفتم و بروم اوسین بولت را برای استقلال بیاورم
اولین واکنش به قرارداد احسان حدادی و بهداد سلیمی با پرسپولیس از زبان کسی بیرون نمی آید الا علی فتح اله زاده !

به گزارش گل علی فتح الله زاده مدیر استقلال درباره خرید های غیر فوتبالی پرسپولیس به خبرآنلاین می گوید:« مبارک شان باشد. به آقای رویانیان برای حمایتش از قهرمان های ملی تبریک می گویم اما این خرید ها باعث نمی شود که من هم راه بیفتم و بروم اوسین بولت را برای استقلال بیاورم!

وی با اشاره به اینکه او و باشگاهش سالهاست حامی المپیکی ها هستند و در این زمینه حق آب و گل دارند می گوید: ما سالها قبل از حامیان رشته های المپیکی بودیم. حسن رنگرز و مهدی حاجی زاده با لباس استقلال توانستند قهرمانی لیگ کشتی ایران را برای مان بدست بیاورند. در همین تیم المپیک مان ها ، یک استقلالی یعنی محمدرضا رودکی از استقلال برای کشورمان سهمیه حضور در بازی ها را کسب کرد.

فتح الله زاده سپس با مخلوطی از متلک و شوخی درباره استراتژی استقلال در زمینه سرمایه گذاری روی قهرمانان غیرفوتبالی می گوید: استقلال این طوری کار می کند . یعنی قهرمان رو می کند. برای 4 سال بعد هم مطمئن باشید استقلال قرار است یک مدال آور و طلایی در المپیک داشته باشد. کسی که ما پدیده اش می کنیم. نه اینکه یک قهرمان را به تیم مان بیاوریم./ش
 
Similar threads

Similar threads

بالا