۷ نشانه*ای که به دروغ نامزدتان پی خواهید برد!!

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز

آیا می*دانستید تمام مردم جهان به طور میانگین روزی دو مرتبه دروغ می*گویند؟ برخی افراد دروغگوهای خوبی نیستند و زود لو می*روند اما برخی دیگر دروغگوهای قهاری هستند.آیا دوست دارید بدانید طرف مقابل*تان در یک رابطه دروغ می*گوید یا راست؟ به این 7 نشانه دقت کنید:


1- استرس و عرق کردنشناخته*ترین نشانه*هایی که می*تواند یک فرد دروغگو را لو دهد، عرق کردن و استرس اوست. زمانی که ما دروغ می*گوییم همیشه می*ترسیم لو برویم. به همین دلیل دچار استرس می*شویم و استرس با افزایش ضربان قلب و عرق کردن همراه است.اما این موضوع در رابطه با همه مردم صادق نیست. برخی افراد به دروغگویی عادت دارند و دچار استرس نمی*شوند!


2- صدای خیلی زیر یا خیلی بم روان*شناسان معتقدند صدا علامت خوبی برای شناسایی دروغگو است. چرا؟ در واقع این ما نیستیم که صدا را کنترل می*کنیم. مغز براساس احساساتی که داریم آن را به شکل اتوماتیک تنظیم می*کند. وقتی دروغ می*گوییم، می*ترسیم رسوا شویم. به همین علت معمولا تن صدا تغییر می*کند و خیلی زیر یا خیلی بم می*شود.

3- سخنان ضد و نقیض دروغگوها به دلیل ترس از رسوا و شرمگین شدن تعادل احساسی درستی ندانسته و حتی حرف*های آنها کم و بیش ضد و نقیض است. برای آنکه مطمئن شوید یک فرد دروغ می*گوید از او بخواهید دقیقا حرفی را که در یک موقعیت خاص زده برای شما در مواقع مختلف تکرار کند، حتی سوالات متفاوت و مدام در مورد همان مساله می*تواند ثبات فکری دروغگو را بر هم بریزد.

4- میمیک*های غیرمعمول پلک زدن*های مداوم، مالیدن پلک، نگاه*های مبهم… همگی اینها نشانه میمیک صورت یک فرد حین دروغ گفتن است. صورت دقیقا احساساتی را که داریم نشان می*دهد و کنترل عمقی آنها کمی سخت است. اگر فردی میمیک غیرطبیعی و غیرمعمول دارد و حین صحبت با شما دچار تیک خاصی مثل مالیدن پلک می*شود، می*توانید به حرف*های او شک کنید.

5- ژست*های مخصوص سرفه کردن درون مشت، بالا بردن دست روی سر و عقب بردن بالاتنه موقع حرف زدن از جمله ژست*های آدم*های دروغگو است. البته باید مراقب هم بود. برخی دروغگوها برای آنکه احساسات*شان نمایان نشود حین حرف زدن کاملا خنثی عمل می*کنند.

6- حرف زدن غیر وسواسی دروغگوها معمولا در صحبت کردن وسواس به خرج نمی*دهند و همه مسایل را رو نمی*کنند. اگر شما حین صحبت*ها از فردی بخواهید با دقت بیشتری مسایل را برای شما بیان کند و به عبارتی وسواسی*تر از او سوال کنید، معمولا دروغگو چون حافظه خوبی ندارد و در دور بعد قادر به بیان همان جواب*ها نیست. درنهایت می*توانید از زبان او این جملات را بشنوید «به من اعتماد نداری؟» اگر فردی واقعا دروغگو نباشد، خیلی سریع از کوره درنمی*رود و برای بار دوم هم به برخی سوالات شما پاسخ می*دهد.

7- احساسات اغراق*آمیز وقتی فردی فقط با دهان می*خندد یعنی یا می*خواهد رعایت ادب کرده باشد یا دروغگوی ماهری است. یک لبخند صادقانه همراه با عقب رفتن لب*ها و چین خوردن پلک*ها در سمت خارج همراه است. یک دروغگو معمولا تنها با دهان می*خندد تا احساسات درونی خود را مخفی کند.

 
بالا