۵ علامت عجيب بيماري هاي قلبي

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
شناخت علائم بیماری قبلی می تواند از پیشرفت آن جلوگیری و به بهبود بی انجامد
افکار نیوز - همه مي دانند كه حمله قلبي نشانه آن است كه قلب درست كار نمي كند اما علائم ديگري نيز وجود دارد كه مي توان نشانه مشكل قلبي در افراد باشد. در اين مطلب برخي از آنها را با هم مرور مي كنيم.

دندان درد هنگام راه رفتن
«آنژين صدري» مي تواند خود را در بسياري از بخش هاي بدن از جمله گردن، فك، شانه، بازو يا دندان آشكار كند. يكي از علائم كلاسيك مشكل قلبي، دندان درد در شرايطي مانند پياده روي به خصوص در راه شيب دار و پس از استراحت است. فك درد هم يكي از علائم مشكل قلبي چند هفته قبل از حمله قلبي است. اين درد ممكن است به صورت درد تير كشنده به دندان و فك باشد كه به گوش درد نيز مي تواند منجر شود.

وجود توده در دست

توده زرد رنگ يا به رنگ پوست در دست مي تواند نشانه «هيپر كلسترولمي فاميلي» باشد. بيش از ۱۰۰ هزار انگليسي نمي دانند كه مشكل كلسترول بالا را به ارث برده اند كه به خودي خود خطر بيماري هاي قلبي را در سنين جواني افزايش مي دهد. در اين شرايط معمولاً بدن كلسترول بد را در خون تشخيص نمي دهد.

اغلب اوقات اين علائم واضح است اما در برخي از افراد توده اي در تاندون ها به ويژه در تاندون آشيل بالاي پاشنه پا تشكيل مي شود كه ناشي از رسوبات كلسترول است. اگر چنين توده اي در بدن خود يافتيد و همچنين اگر سابقه خانوادگي ابتلا به بيماري هاي قلبي را داشتيد، حتماً با پزشك مشورت كنيد. لكه هاي زرد چربي در اطراف چشم يا لكه هايي كه در چشم قابل رويت است هم مي تواند نشانه كلسترول بالا باشد.

آنفولانزايي كه بهبود پيدا نمي كند

آنفولانزايي كه بعد از ۵ تا ۶ روز بهبود پيدا نمي كند، مي تواند علامت بيماري قلبي باشد. اين علائم ممكن است به صورت خستگي و تنفس سخت باشد اما درد مفاصل وجود ندارد. آنفولانزا مي تواند به «ميوكارديت عفونتي ويروسي» هم منجر شود كه موجب آسيب به قلب مي شود.

سرگيجه يا احساس خالي شدن

اين احساس معمولاً صد در صد به علت آريتمي اتفاق مي افتد كه در اين حالت ضربان قلب آهسته شده يا برعكس افزايش مي يابد و اين به دليل اختلال در فعاليت الكتريكي طبيعي قلب اتفاق مي افتد. در اين وضعيت فشار خون پايين آمده و خون كافي به مغز نمي رسد و همچنين احساس سرگيجه ايجاد مي شود.

كچلي كامل

ريزش مو در مردان به ويژه در تاج سر مي تواند نشانه مشكلات قلبي باشد. يك مطالعه در دانشگاه هاروارد نشان داده، طاسي در مركز سر ۳۶ درصد احتمال حمله قلبي را افزايش مي دهد، در حاليكه طاسي خفيف اين احتمال را ۲۳ درصد افزايش مي دهد. مردان مبتلا به طاسي پيشاني هم تاكنون فقط ۹ درصد خطر بيماري هاي قلبي را افزايش مي دهند. يك تئوري اين است كه تستسترون بالا كه به طاسي مرتبط است به مشكلات قلبي هم ارتباط دارد.

منبع : سيب سبز۳۲
 
بالا