گرایش به ادیان مختلف

sh.mojtaba

عضو جدید
سلام
توی این تاپیک قصد توهین به هیچ دین یا فرقه ای ندارم.
یکی از دوستان یک تاپیک نوشته بودند در رابطه با بهائیت. چند وقت پیش هم با یکی از رفقا در همین رابطه داشتم صحبت میکردم. چرا یک نفر از دین خودش برمیگرده و به یک دین دیگه یا فرقه ی دیگه ایمان میاره.
2 جواب به نظر من میرسه:
1- اینکه طرف ما خیلی فعال هست. به قول یکی از دوستان یک کافر فعال همیشه بهتر از یک مسلمون راکد هست. کافر فعال میشه سلمان فارسی که از زرتشتی به مسیحیت و سپس به اسلام روی میاره و مسلمون راکد هم میشه طلحه و زبیر!!!! (خلاصه گفتم. امیدوارم منظورم رو رسونده باشم.)
2- اینکه دین قبلی اش ارضا نمیکنه. حالا هر دینی که میخواهد باشه. من اسلام رو مثال میزنم چون خودم مسلمون هستم. اگر یک مسلمون به مسیحیت گرایش پیدا کنه نشون میده که یا طرف اسلام رو به طور کامل درک نکرده که اسلام او را ارضاء کنه و یا اینکه چیزی رو در دین جدید دیده که اون طرفی رفته. راستی یک سوال دین کامل چه شکلیه؟
لطفا اگر کسی میخواهد نظر بگذاره فقط نظر خودش رو بگه از احادیث و از جملات کتب دینی خودش استفاده نکنه، دلیلم این هست که فرض کنید یک نفر که از دین خودتون نیست رو میخواهید مجاب کنید که دینتون کامله.
 

عبید

عضو جدید
به نظر من دین کامل دینیه که برای تمام نیازهای یک انسان پاسخ داشته باشه و بتونه همه ی اقشار بشر رو اعم از عوام و خواص ارضا کنه.:)
 
بالا