کشف پایه های تشکیل دهنده dna در شهاب سنگها

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کشف پایه های تشکیل دهنده dna در شهاب سنگها دانشمندان ناسا با بررسی 12 تکه شهاب سنگی که به زمین فرود آمده اند توانستند پایه های تشکیل دهنده dna را در این اجرام آسمانی شناسایی کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، چند دهه قبل نظریه ای ارائه شد که به نقش شهاب سنگها در تشکیل حیات بر روی زمین تاکید می کند.

شهاب سنگها تکه هایی از سیارکها و ستارگان دنباله دار هستند که پس از یک سفر کیهانی به زمین می رسند. به گفته دانشمندان این سنگهای آسمانی یک "کیت" آزمایشگاهی کامل برای ساخت ارگانیسمهای زنده هستند. به طوریکه شهاب سنگها درون خود از عناصر شیمیایی که در زمان جوانی منظومه خورشیدی ساخته شده اند نگهداری می کنند.
در این راستا، محققان آزمایشگاه بیولوژی نجوم در ناسا علاوه بر کشف تعداد زیادی از عناضر آلی توانستند آجرهایی از dna را شناسایی کنند.

براساس گزارش cbs، این محققان با آزمایش 12 تکه از شهاب سنگهایی که به روی زمین افتاده اند توانستند آجرهای ماده ژنتیکی جانداران یعنی پایه های نوکلئیکی را کشف کنند.
همچنین این دانشمندان موفق شدند از طریق واکنشهای شیمیایی سیانید آمونیوم که در فضا به وفور وجود دارد نشان دادند که این پایه های نوکلئیکی که در شهاب سنگها کشف شده اند در بیولوژی زمین بسیار نادر هستند و نتیجه تماسهای احتمالی این سنگهای آسمانی با جانوران زمینی ایجاد نشده اند.
یکی از نتایجی که در این تحقیق به دست آمد پیشنهاد می کند که اولین اشکال حیات بر روی سیاره ما می تواند توسط موادی که در ابتدای زندگی زمین توسط شهاب سنگها آورده شده اند به وجود آمده اند.
 

Similar threads

بالا