کتاب های راهنمایی بچه های دهه شصتی

مخی گیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوستالژی، خاطره‌انگیز یا یادمانه یا دریغ نگاشت را می‌توان به احساس درونی تلخ و شیرین به اشیا، اشخاص و موقعیت‌های گذشته تفسیر کرد. گاهی هم نوستالژی دلتنگی شدید برای زادگاه‌ است.

در اینجا عکس های خاطره انگیزی از کتاب های دهه شصت برای شما به نمایش می گذاریم که به نوعی دور افتاده از سال های مدرسه است؛ با هم می بینیم.





دهه شصتی ها
تابناک باتو
 

meytim

متخصص محاسبات عددی و MATLAB
کاربر ممتاز
دقیقاً همه این جلدها، جلدهای همون کتابهایی هست که ما داشتیم.
ما به نوعی موش آزمایشگاهی برای تست بعضی از این کتابها هم بودیم؛ مثلاً اون کتاب آمادگی دفاعی یک سال قبل از بقیه شهرها و استانها، با ما تست شد و از سال بعدترش جاهای دیگه هم باب شد.
اون کتاب انگلیسی سوم هم اولین سالی که چاپ شد به ما خورد؛ معلم ما تا 2 ماه از کتاب قدیمی سال قبل درس می داد و از مدرسه نفری یه جلد کتاب کهنه بهمون داده بودن. تا اینکه این کتاب از زیر چاپ در اومد و ما از اول شروع به خوندن این کتاب کردیم. معلم همیشه یه جمله از درس اول رو تکرار می کرد و از بچه ها می پرسید، واسه همین من هنوز هم اون جمله رو بیاد دارم و گاهاً با آواز و با ریتمهای مختلف می خونم. حتی یه مدت که هند کار می کردم، ویرایش هندیش رو هم درست کرده بودم و یه همکار خانم داشتیم به اسم هملتا که اگه چند وقت نمی شنید، ازم تقاضا می کرد که براش بخونم. راستی اون جمله این بود:

Some of the people are sitting on the benches and talking to their friends​
 

Similar threads

بالا