کتابچه ی بیوگرافی هنرمندان در تمامی گرایشهای هنری

Data_art

مدیر بازنشسته
آثار هانری روسو

آثار هانری روسو


 

چوبین

عضو جدید
نقاش و مجسمه ساز فیگوراتیو - Scott Burdick

نقاش و مجسمه ساز فیگوراتیو - Scott Burdick

اسکات بوردیک، هنرمند توانای فیگوراتیو در ایالت شیکاگوی آمریکا به دنیا آمد.او خود می گوید:"در دوران کودکیم زمان زیادی را در بیمارستان و در گچ به همراه چوب زیر بغل گذراندم و در آن هنگام مادرم من را با هنر طراحی آشنا کرد.از آن پس زمان با سرعت زیادی برایم گذشت."او آموزش های هنری را در آکادمی هنر آمریکا و همچنین در باشگاه هنری "پالت و قلم"فرا گرفت.در این زمان بود که با سوزان لیون که خود نقاشی تواناست آشنا شد و با وی ازدواج کرد.او خود در این باره می گوید:"این بسیار چیز ارزشمندی است که ما دو نفر همیشه در حال نقاشی هستیم و به عنوان دو هنرمند پرورش پیدا می کنیم."مقاله های زیادی در رابطه با آثار او در نشریه های معتبری همچون آمریکن آرتیست به چاپ رسیده است.او سفرهای گسترده ای برای یافتن موضوعات آثارش به سراسر دنیا انجام می دهد و از وسیله هایی مانند رنگ و روغن، زغال و مداد به خوبی استفاده می کند. او یکی از اعضای انجمن نقاشان آمریکاست و هم اکنون به همراه همسرش در در کارولینای شمالی و در میان طبیعتی بکر و زیبا زندگی می کند.



منبع : http://www.figurativepainters.com/scott_burdick.html
 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
گران قیمت ترین آثار نقاشی جهان

گران قیمت ترین آثار نقاشی جهان

هنر میلیون دلاری

آثار نقاشی همواره از گران‌قیمت‌ترین آثار هنری به شمار آمده‌اند و در حراج‌های هنری بالاترین قیمت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از این آثار متعلق به کلکسیون دارهای شخصی یا افراد ثروتمندی است که این آثار را خریداری کرده‌اند.
قیمت‌گذاری بسیاری از این آثار مشخص نیست و دلایل محبوبیت و گران‌تر بودن آنها نسبت به سایر آثار هنرمندان نیز معلوم نیست. گران قیمت‌ترین آثار هنری در واقع نشان دهنده گران‌ترین آثار هنری نیستند چه بسا آثاری به مراتب گران قیمت‌تر باشند که چون هنوز به حراج راه نیافته‌اند، قیمت گذاری نیز نشده‌اند. با این حال از روی آثاری که به حراجی‌ها راه یافته‌اند، می‌توان لیستی از 10اثر بزرگ گران قیمت را دریافت كرد که بیش از نیمی‌از آنها متعلق به پیکاسو و ونگوگ هستند. برای بسیاری از این آثار‌میلیون‌ها دلار جابه‌جا شده است؛ اما بسیاری از این نقاش‌ها در دوران زندگی خود با فقر و کم‌پولی دست به گریبان بودند.
 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
1 - یک پسر با پیپ ( 104‌میلیون دلار)

شاهکار سال 1905 پابلو پیکاسو (1881- 1973)با عنوان «یک پسر با پیپ» گران قیمت‌ترین اثر نقاشی جهان نام گرفته است. این اثر در سال 2004 در یک حراجی در نیویورک به قیمت 104‌میلیون دلار به یک فرد ناشناس فروخته شد. با فروش این اثر به این میزان عنوان برترین اثر از «دکتركچت» ونگوگ پس گرفته شد. «دکتر كچت» در 1990 به قیمت 5/82میلیون دلار فروخته شده بود. پیکاسو «پسر و پیپ» را در دوران آغازین کار نقاشی و در 24 سالگی کشیده است. در این اثر یک پسر پاریسی در حالی که تاج گلی از رز را برسر نهاده و پیپی نیز در دست چپش قرار داده، سوژه اصلی است. این اثر حتی پیش از فروش نیز رکورد قیمت اولیه را با 70‌میلیون دلار شکسته بود.
گران قیمت‌ترین اثر پیکاسو پیش از این «زن دست به سینه» بود که در سال 2000 به قیمت 50‌‌میلیون دلار به فروش رفته بود.
از 10اثر گران قیمت جهان که در حراجی‌ها به فروش رفته، 4 اثر متعلق به پیکاسو بوده است. نام اصلی او پابلو دیه گو جوزه فراچسکو دی پائولو جان نوچوموچنو ماریا دلوز رمدیوس سیپریانو دلا سانتیسما‌ترینیداد کلیتو رویزاست .
او یکی از مشهورترین نقاشان جهان و به همراه جورج براک پدیدآورنده سبک کوبیسم به شمار می‌رود. به گفته مادرش اولین کلمه‌ای که او یاد گرفت و گفت piz خلاصه شده lapiz (به معنی قلم) بود.
این اثر پیکاسو پیش از این متعلق به خانواده ویتنی بود. جان ویتنی سفیر آمریکا در انگلستان این نقاشی را در 1950 به قیمت 30‌میلیون دلار خرید که به پول سال 2004 بالغ بر 229‌هزار دلار می‌شد. این نشان می‌دهد به رغم آنکه این اثر از خانواده ویتنی بیرون رفته، اما هنوز هم آنها بیشترین پول را برای این اثر پرداخته‌اند. جان ویتنی خود در سال 1982 از دنیا رفت .
 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
2 - دکتر کچت ( 82‌میلیون دلار)

وینسنت ویلیام ونگوگ (1853-1890) امپرسیونیست هلندی که در 37 سالگی خودکشی کرد، پدیدآورنده گران قیمت‌ترین آثار هنری جهان است. او در طی 10سال پایانی زندگی‌اش بیش از 2000 کار ارائه داد که شامل 900 نقاشی و 1100 طرح می‌شود. مشهورترین آثار ونگوگ در دو سال پایانی‌اش متولد شد؛ در سال‌هایی که بیماری روانی‌اش آنقدر آزارش داد تا سرانجام او را به خودکشی کشاند. از این اثر ونگوگ دو نسخه وجود دارد که در هر دو دکتر کچت نشسته و تکیه داده به دست راست خود، دیده می‌شود؛ ولی این دو اثر به سادگی از یکدیگر قابل تمایز است. دکتر کچت مراقبت از ونگوگ در آخرین ماه‌های زندگی او را برعهده داشت. او علاقه‌مند به نقاشی و از دوستان صمیمی‌نقاش به شمار می‌آمد. در این اثر در کنار دکتر کچت گل انگشتانه‌ای دیده می‌شود که از عصاره آن برای معالجه برخی بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود.
 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
4 - قتل عام بی‌گناهان (76‌میلیون دلار)

تابلوی قتل عام بی‌گناهان اثر پیتر پاول روبنز چهارمین اثر گران‌قیمت نقاشی جهان است.
روبنز یکی از مشهورترین نقاشان قرن هفدهم و از وفادران به سبک باروک است. سبکی که روی حرکت، رنگ و نفسانیات تاکید دارد.
تابلوی قتل عام بی‌گناهان براساس داستانی از انجیل درباره کشتن کودکان کشیده شده است و هم اکنون در موزه هنرهای اونتاریای کانادا قرار دارد. این اثر روبنز در سال 2002 در حدود 76‌میلیون دلار به فروش رفته است.
 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
5 - پرتره ونگوگ( 65‌میلیون دلار)

رتبه پنجم گران‌قیمت‌ترین آثار نقاشی جهان باز هم به ونسان ونگوگ اختصاص دارد و این بار دیگر پرتره خود نقاش است. ونگوگ در طول زندگی خود تعداد قابل توجهی پرتره از خود به یادگار گذاشته و احتمالا هیچ گاه نمی‌دانسته خود سوژه‌ای‌ میلیون دلاری برای آینده خواهد بود؛ ولی این پرتره مشهور او که در بسیاری از مقالات و مطالب مربوط به او نیز به کار می‌رود، اثری است که در سال 1998 در حدود 65میلیون دلار به فروش رفته است.
 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
6 - Rideau, Cruchon et Compotierب(۶۰میلیون دلار)

پل سزان فرانسوی (1839-1906) رتبه ششم گران‌قیمت‌ترین نقاشی را به خود اختصاص داده است. او نیز از نقاشان پست امپرسیونیست و همچنین از پایه‌گذاران مکتب کوبیسم است.
اثر مشهور او Rideau, Cruchon et Compotier در فاصله سال‌های 1893 تا 1894 کشیده شد و گران قیمت‌ترین اثر اوست. این اثر او که طبیعت بی‌جان و تعدادی میوه درون ظرف را نشان می‌دهد، هم بخشی از کلکسیون خانواده ویتنی بود که به قیمت 60‌میلیون دلار به فروش رفت.

 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
7 - عروسی پیر( 51‌میلیون دلار)

اثر گران‌قیمت هفتم جهان باز هم متعلق به پیکاسو است و در سال 1905 کشیده شده است. «عروسی پیر» در زمانی کشیده شد که نقاش فقید در غم خودکشی دوست صمیمی‌اش کارلوس کاساگماس به سر می‌برد. این اثر به جوزف استرانسکی دوست پیکاسو تعلق داشت که او آن را به پسر پیکاسو و سپس به دولت فرانسه اهدا كرد.
این اثر در 1989 به قیمت 51‌میلیون دلار در یک حراجی به فروش رفت.

 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
8 - زن دست به سینه ( 50‌میلیون دلار)

پیکاسو همچنین اثر هشتم گران‌قیمت جهان را در اختیار دارد. این اثر 50‌میلیون دلاری «زن دست به سینه» است که در سال 1902 در دورانی موسوم به «دوره آبی» زندگی نقاش کشیده شد. زن درون نقاشی ناشناس است؛ اما تصور می‌شود مربوط به زنی در زندان يا بیمارستان سنت لازار پاریس باشد. این اثر در سال 2000 در حراج کریستی به قیمت 50‌میلیون دلار معامله شد.
 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
9 - زنبق‌ها

اثر نهم نیز باز متعلق به ونگوگ است. «زنبق‌ها» از جمله آثار نخستین سال‌های کار نقاش و در دورانی است که هنوز نقاش بیمار نشده بود. این اثر در سال 2006 به قیمت حدود 54‌میلیون دلار شد، فروخته اما خریدار به دلیل مرگش قادر به پرداخت پول آن نبود و لذا این اثر به صاحب قبلی آن پس داده شد.
 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
10 - رویا ( 49‌میلیون دلار)

و بالاخره «رویا» اثر پابلو پیکاسو دهمین اثر گران‌قیمت جهان است که در ژانویه 1932 کشیده شده است، زمانی که پیکاسو 50 ساله بود. گفته می‌شود این اثر در یک بعدازظهر کشیده شده است. این اثر در 1941 فقط 7000‌دلار قیمت داشت؛ اما حال شایع است که حتی 139‌میلیون دلار هم فروخته شده است، اگر این شایعه صحت داشته باشد این اثر پیکاسو رتبه نخست گران‌قیمت‌ترین اثر هنری را از آن خود خواهد کرد، اما تا پیش از آن قیمت آن 49‌میلیون دلار بوده است.
 

چوبین

عضو جدید
وانشا رودبارکی، نقاش فرهنگ و تمدن ایران

وانشا رودبارکی، نقاش فرهنگ و تمدن ایران

وانشا نقاش طبیعت هم هست. او در شهر رشت به‌دنیا آمده است. در همان‌جا نقاشی را نزد استادش سیاوش یحیی‌زاده آغاز کرده، تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته‌ی ریاضیات به پایان رسانده، اما همیشه نقاش باقی مانده است. بیش از بیست‌ سال است که در فرانسه زندگی می‌کند و در حال حاضر از چهره‌های شناخته‌شده‌ی نقاشی در این کشور است.
تازه‌ترین نمایشگاه وانشا رودبارکی در حال حاضر در مرکز جهانی زرتشتیان در پاریس برپاست. تابلوهایی با سوژه‌های طبیعت، شقایق‌ها، خورشید ایران در تابلوهای میترا و خلیج فارس با عقابی که از منطقه‌ی جیرفت کشف شده است و نشانه‌ی زنده‌ای از تاریخ چند هزارساله‌ی این سرزمین و مردمان آن به شمار می‌رود.





وانشا رودبارکی خود درباره‌ی این نمایشگاه تازه‌اش به زمانه می‌گوید:
در این نمایشگاه، آخرین کارهای من به نمایش درآمده است. کارهایی است که طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ و در این سه سال اخیراجرا شده‌اند. سوژه‌ی کارها باز همان سوژه‌ای است که من همیشه در ذهن خودم داشته‌ام. تکنیک هم همان است؛ یعنی تکنیکی که در گذشته می‌دیدید. منتهی روش انجام کار و چگونگی‌اش کمی متفاوت است. تا حدی به سمت مناظر گرایش دارد. من در این کارها روی روح مناظر بیش‌تر تأکید کرده‌ام؛ روح مناظر، به‌اضافه‌ی حضور شخصیت در بعضی از کارها. درواقع مقایسه‌ای است بین روح طبیعت و روح یک انسان هنرمند.

کنکاش در طبیعت
این نقاش ایرانی طبیعت‌گراست و طبیعت را موضوع مهمی برای انسان می‌داند.
بله. دقیقاً همین‌طور است. من هم طبیعت‌گرا هستم، ولی اگر بخواهید بدانید چرا طبیعت‌گرا هستم، به خاطر این است که فکر می‌کنم طبیعت یک موضوع مهم است برای انسان که در آن زندگی می‌کند. نمی‌شود گفت جنگ یا مبارزه، ولی این کنکاشی که وجود دارد میان انسان و محیط پیرامونش، و به‌خصوص طبیعت، از مدت‌ها قبل وجود داشته و هم‌چنان ادامه خواهد داشت.


ندای ایران
وانشا رودبارکی، با وجود زندگی و کار در خارج از ایران در۲۰ سال گذشته، هم‌چنان رویدادهای ایران را دنبال می‌کند؛ رویدادهایی که روی آثار هنری او هم اثر می‌گذارند. تابلوی «ندای ایران» که در حال حاضر نامزد جایزه‌ی عقاب شهر نیس در جنوب فرانسه شده است، ازجمله‌ی آنهاست.
این هنرمند می‌گوید: «فردای روزی که آن فاجعه اتفاق افتاد، آن کشتاری که در ایران صورت گرفت و آن بانوی جوان ایرانی به آن شکل بسیار ناگوار و تکان‌دهنده کشته شد، پس از دیدن فیلم مربوط به آن، تابلوی ندای ایران را توانستم بسازم که نمایانگر حرکت اعتراضی و جنبش مردم ایران بود. پس از آن چند تابلوی دیگر به‌نام مردان گود درپی تابلوی ندای ایران کشیدم که هنوز به نمایش درنیامده‌اند.»


شقایق‌های وطن
در نمایشگاه نقاشی‌های وانشا رودبارکی،‌ شقایق‌های سرخ در زمینه‌ی آبی‌رنگ با اندازه‌های بزرگ خودنمایی و تماشاگر را به‌سوی خود جلب می‌کنند. شقایق‌هایی که به‌یاد جان‌باختگان جنگ در ایران کشیده شده است:
«من البته روی موضوع شقایق خیلی نقاشی کشیده‌ام و این تازگی ندارد. ولی این که از چه زمانی خواستم شقایق را با این ابعاد نقاشی کنم، از سال ۲۰۰۸ به بعد بوده است. شقایق برای من یک‌جورایی یادآور دوران جنگ است. در دوران جنگ ایران و عراق من در ایران به‌سرمی‌بردم و از نزدیک شاهد بودم که چگونه جوانان ایرانی به جنگ و تا پای جان هم می‌رفتند و جان‌شان را نثار نگهبانی خاک ایران می‌کردند.
من همواره با این موضوع زندگی می‌کنم و هربار که تابلوی شقایق را نقاشی می‌کنم، در واقع برای شادی روان این عزیزان از دست رفته‌ی ایرانی است که جان‌شان را برای پاسداری از خاک ایران از دست دادند.»


سفر فرهنگ ایران
وانشا رودبارکی تاکید می‌کند که با ایران زندگی می‌کند و بخشی از آن را همه‌جا با خود می‌برد:
«همیشه گفته‌ام که من در خاک ایران نیستم، ولی با ایران زندگی می‌کنم. یعنی بخشی از ایران در موجودیت من هست. فکر می‌کنم که من این دوری را به این ترتیب برای خودم حل کرده‌ام. فلسفه‌ی من این است که به‌هر جا که می‌روم، بخشی از ایران را با خودم می‌برم. برای این که موجودیت من با موجودیت وطنم ایران به‌هم آمیخته‌اند و ازهم جدایی‌ناپذیرند.»

نمایشگاه‌های بعدی او در چین، آمریکا، کانادا، فرانسه و سپس بینال بین‌المللی فلورانس در ایتالیا خواهد بود: «نمایشگاه دیگری که الان دارم آماده می‌کنم و تابلوهایش را فرستادم، نمایشگاهی‌ است که در یکی از ایالات شمالی کشور چین خواهد بود. آنجا یک مرکز فرهنگی تأسیس شده است، به‌اضافه‌ی یک موزه که از من دعوت شده برای افتتاحیه‌ی آن، تابلوهای من به نمایش دربیاید. الان هم حدود صدتا تابلو در پکن هست که آماده‌ی نمایش هستند.
پروژه‌ی بزرگی است و من باید برای آن مدتی در چین بمانم. قبل از آن دو نمایشگاه دیگر هم هست که در آمریکا و در کانادا خواهد بود: در لس‌آنجلس و تورنتو. نمایشگاه دیگری که خواهم داشت، در ماه نوامبر سال آینده، در فرانسه خواهد بود. بعد مجدداً به بینال بین‌المللی فلورانس خواهم رفت.»


قدمت پنج‌‌هزارساله تابلوی «خلیج فارس»، روایت دیگری از وانشا رودبارکی از این خلیج ایرانی است:
«رنگ‌های اصلی تابلوی خلیج فارس، رنگ آبی است که همان رنگ خلیج فارس است. آبی تیره و روشن. بعد آن رنگ قرمز و نارنجی است. حال برای‌تان توضیح می‌دهم که چرا از این رنگ‌ها و از این سوژه استفاده کردم. سوژه‌ی این تابلو، یک عقاب است؛ عقابی مشابه‌ همان عقاب که در حفاری‌های جیرفت کشف شد. من سعی کردم آن عقاب را با همان ابعادی که داشت در این تابلو بازسازی کنم و در همان جایی بگذارم که کشف شده بود.
البته به طور تقریبی، چون به‌هرحال کاری که من می‌کنم آن قدر دقیق نیست. پس به طور تقریبی در محلی گذاشتم که کشف شده بود. در رابطه با استفاده از رنگ قرمز و نارنجی نیز باید بگویم که مدتی روی گنجینه‌ای که در جیرفت کشف شده بود، مطالعه کردم. قدمتی که این اشیا دارند چیزی است در حدود سه‌هزار تا سه‏هزار و پانصد سال پیش از میلاد. یعنی در کل می‌شود پنج‌هزار تا پنج‌هزار و پانصد سال پیش.
متخصصین و کارشناسانی که از یونسکو، فرانسه و اروپا به آنجا رفته بودند، وقتی این نمونه‌ها را بررسی کردند، متوجه شدند مرجان‌هایی که برای دکوراسیون این اشیا استفاده شده، از خلیج فارس آمده و تنها در خلیج فارس است که ما می‌توانیم چنان رنگی از مرجان‌ها ببینیم. به خاطر همین من زمین ایران را بیش‌تر با همین رنگ کشیده‌ام. این کار برای من بازهم نوعی بیان تاریخ و تمدن ایران بود. با نگاه به اسنادی که در دست داریم، می‌توانیم بگوییم ما بیش از پنج‌هزار و پانصد سال قدمت داریم؛ قدمتی با این زیبایی، با این هنر، با این مهارت و با این دقت.
برای من استفاده از رنگ مرجان‌ها نوعی بیان ارتباط میان قدمت خلیج فارس با ایرانی‌، نژاد آریایی و آراتا بود. آراتا در واقع همان نژادی بود که در منطقه‌ی جیرفت زندگی می‌کردند و همان آریایی‌ها بودند، اما سومری‌ها به آنها آراتا می‌گفتند.»
حالا خلیج فارس، ندا، نماد جنبش آزادیخواهی مردم ایران، مردان گود، دماوند و شقایق‌های وانشا رودبارکی به همه‌ جای دنیا به‌ عنوان نشانه‌های نابی از فرهنگ سرزمین ایران سفر می‌کنند.
 

پیوست ها

  • 4%20seaison%20II-Vanecha%20ROUDBARAKI.jpg
    4%20seaison%20II-Vanecha%20ROUDBARAKI.jpg
    61.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Grandeur%20des%20coquelicots.jpg
    Grandeur%20des%20coquelicots.jpg
    50.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
مشاهیر ِ هنر

مشاهیر ِ هنر

با سلام و احترام . . .:gol:
به نظر میاد که ظرفیت ِ یک تاپیک ، برای یک موضوع با این همه گستردگی و تنوع ، کافی نباشه ؛ اونقدر این مطلب وسیع و شاخه شاخه هست ، که به نظرم میتونه خودش یه بخش مجزا رو داشته باشه ( زیر تالار ) .
تعداد شاخه ها و گرایش های هنری خیلی زیاد هستن ، و به همین طریق ، تصور کنید که چقدر هنرمند در این زمینه ها داریم ؛ و باز متصور بشید که در رابطه با هنر تمام دنیا بخواهیم مطالعه داشته باشیم !!!
من شخصا به عنوان عضو کوچکی از تالار هنر ، تصمیم به تفکیک ِ این موضوعات گرفتم . امیدوارم مورد استقبال دوستان قرار بگیره .
تفکیک هم به این صورت هست که ابتدا مشاهیر ِ یکی از هنر ها رو بررسی میکنیم و مطالبش رو تکمیل می کنیم و بعد به معرفی و شرح ِ مشاهیر سایر هنر ها خواهیم پرداخت . ( البته هم راستا و موازی هم میشه این فعالیت ها رو پی گرفت ؛ این توضیح ، دور نمایی از فعالیت های آینده بود ) .

بیوگرافی مشاهیر ِ خوشنویسی

[h=3][مشاهیـــــر هُنـــــر] خوشنویسی - 01 - استاد غلامحسین امیرخانی[/h]
[h=3][مشاهیـــــر هُنـــــر] خوشنویسی - 02 - استاد عماد الکتاب قزوینی[/h]
[h=3][مشاهیـــــر هُنـــــر] خوشنویسی - 03 - استاد میرزا محمدرضا کلهر[/h]
.
.
.
.
:gol:
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: mpb
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
D I S A [درباره هنرمندان] - حرمان هنرمندان مشاهیر هنر 0

Similar threads

بالا