کاریکاتور برگزیده روز // از چتر آتشین قذافی تا اندازه فلسطین جدید!

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: رسانه های جهان عرب هر روز ایده های انتقادی خود درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی را در قالب کاریکاتور بیان می کنند که به برخی از این کاریکاتورها اشاره می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، در کاریکاتورهای امروز تحولات بهار عربی و مسئله شناسایی فلسطین در مرزهای 1967 توسط سازمان ملل متحد بیشتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.
کاریکاتور برگزیده روز؛ طناب دار یونان

روزنامه المستقبل لبنان امروز در کاریکاتوری به وضعیت بد اقتصادی یونان اشاره دارد. البته در این میان به نظر می رسد کمکهای اتحادیه اروپا کارساز نبوده است و باعث بدتر شدن وضعیت این کشور شده است.
دیوار کوتاه لابی صهیونیستی!
روزنامه الاتحاد امارات امروز در کاریکاتوری به توان بیشتر اعراب در مقایسه با لابی رژیم صهیونیستی اشاره دارد. بر این اساس، اعراب در صورت اتحاد و یکپارچگی می توانند در معادلات بین المللی قویتر عمل کنند.
مرگ آزادی!
روزنامه الشرق الاوسط امروز به معضل نبود آزادی در کشورهای عربی اشاره دارد که با دیوار بلند مخالفت حاکمان دیکتاتور روبروست.
خودپرداز لعنتی؛ فردا بیا!
روزنامه الوطن عربستان امروز در کاریکاتوری به خرابی اکثر دستگاههای خودپرداز اشاره دارد که مشتریان بانکها را آشفته کرده است.
تفاوت اعراب و اسرائیل!
روزنامه الوطن عربستان امروز به دست خالی بودن فلسطینیان در برابر رژیم صهیونیستی در انجام مذاکرات و یا توافق احتمالی اشاره دارد. بر این اساس، رژیم صهیونیستی هم اکنون حمایتهای آمریکا را به همراه خود دارد.
امید به بازگشت اسرای فلسطینی
روزنامه الرایه قطر امروز در کاریکاتوری به امید خانواده های فلسطینی به آزادی اسیران از زندانهای صهیونیستها اشاره دارد.
چتر آتشین قذافی!
روزنامه الوطن قطر امروز به پناه گرفتن "معمر قذافی" در شهر سرت اشاره دارد که همچنان درگیریها در آن میان نیروهای شورای انتقالی و هواداران دیکتاتور ادامه دارد.
اندازه فلسطین جدید؛ بدون شرح
الوطن قطر دوستان واقعی؛ بدون شرح
الصباح عراق نظامیان جدایی طلب؛ بدون شرح

 

Similar threads

بالا