" کاربرد های توربین گازی در صنایع نفت ، گاز و تولید انرژی الکتریکی "

john zink

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
"استفاده از توربین گازی در صنایع نفت و گاز "

" انتقال و پمپ کردن سوخت "
اکتشاف نفت و گاز معمولا در صحرا یا دریا ، به دور از مراکز تولید برق انجام می گیرد .

در این حالت ، از توربین گازی به عنوان موتور پمپ و یا موتور کمپرسور برای انتقال نفت و گاز از صحرا ، دریا یا مناطق دور افتاده ، به مراکز مورد نظر و نیاز مانند مراکز صنعتی یا بنادر استفاده می شود در ابتدای خط لوله ، حدود 7 تا 10 در صد کل گاز ، در توربین برای بالا بردن فشار ( کمپرس کردن )مصرف می شود .

در سالهای اخیر به دلیل افزایش مصرف گاز ، سیستم های پمپ کردن با کارایی بالاتری طراحی شده اند . در این سیستم ها از توربین هایی – که قابلیت مصرف سوخت تصفیه شده را داشته باشند – برای انتقال و پمپ کردن استفاده می شود ، که در مقایسه با انتقال سوخت از طریق جاده و راه آهن هزینه کمتری دارد .

"پشتیبانی فشار مخازن "


از توربین گازی برای پشتیبانی و حفظ فشار مخازن نفت در موقع استخراج استفاده
می شود . این کار معمولا با تزریق آب انجام می شود .

نوع خاصی از توربین گازی که دارای حجم کمتر و مشخصاتی ویژه است ، در سکوهای نفتی برای استخراج نفت حتی در عمق های بسیار زیاد، بکار می رود .

"تصفیه و پالایش"

استفاده از توربین گازی در صنعت تصفیه و پالایش چند مزیت دارد . به عنوان مثال توربین گازی را به عنوان موتور دستگاههای مکانیکی در این صنعت به کار می برند .

هوای فشرده ای که از کمپرسور خارج می شود در سیستم ها به مصرف می رسد . انرژی حرارتی گازهای خروجی توربین که حاوی 80 درصد اکسیژن نیز می باشد ، برای مصارف مختلفی به کار می رود . علاوه بر موارد فوق به دلیل قابلیت مصرف سوختهای مختلف ، به ویژه گازهای حاصل از واکنش ها که معمولا تلف می شود از توربین گازی استفاده می شود . درنتیجه مصرف کنندگان واحد های توربین گازی در صنعت پالایش ، چندین برابر است
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا