siavash82ir
اخراجی موقت
اخیراً در مطالعه ای با استفاده از ردیابی حرکات چشم کاربران این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به برخی از نتایج پژوهش مذکور؛ Jakob Nielsen در حین بررسی های خود به موردی دست یافت. نتایج این بررسی ها حاکی از این بود که کاربران در دو حرکت افقی که با یک حرکت عمودی ادامه پیدا می کند (به شکل حرف F) نتایج جستجو را مورد بررسی کلی قرار می دهند. مثال زیر (که مربوط به سال 2006 است) نشان می دهد که دو یا سه نتیجه اول، بیشترین توجه کاربر را به خود جلب نموده و نتایج پایین تر از چهارم یا پنجم، بسیار اندک مورد توجه قرار گرفته اند.
در گذشته بخش عمده نتایج گوگل صرفاً شامل متن بود اما اکنون نتایج جستجو تغییر نموده است. امروزه در نتایج جستجو عواملی مانند تصاویر و ویدئو ها نیز حضور دارند که نگاه کاربر را به خود جلب می کنند.
منبع http://www.rahkarenovin.com/article/241/کاربران-چگونه-به-نتایج-جستجو-نگاه-میکنند/

- حذف آگهی های سمت راست نتایج جستجو توسط گوگل، تصمیم درستی بود

- تفاوت های میان گوگل و بینگ
- زمان بیشتری می برد تا کاربران بینگ به سراغ مطالعه توضیحات ذیل لینک آبی رنگ نتایج بروند. کاربران گوگل پس از حدود 7.1 ثانیه شروع به بررسی اطلاعاتی می نمایند که در ادامه لینک های نتایج آورده شده است اما این زمان برای کاربران بینگ حدود 10.5 ثانیه است.
- کاربران بینگ زمان بیشتری را صرف بررسی چند نتیجه برتر می نمایند. کاربران بینگ حدود 9.8 ثانیه برای بررسی نتایج بالاتر وقت می گذارند در حالی که این زمان در مورد کاربران گوگل، 7.8 ثانیه است.
- زمان بیشتری سپری می شود تا کاربران بینگ بر روی اولین نتیجه ارگانیک جستجوی خود، کلیک کنند. کاربران گوگل بعد از 3.3 ثانیه بر روی نخستین نتیجه ارگانیک کلیک می کنند در حالی که این زمان برای کاربران بینگ حدود 8.8 ثانیه است.
منبع http://www.rahkarenovin.com/article/241/کاربران-چگونه-به-نتایج-جستجو-نگاه-میکنند/