کادیلاک--خودرویی که خودروسازان دربرابر آن تعظیم میکنند

hamed-Gibson

عضو جدید
کاربر ممتاز
كاديلاك يك برند ساخت اتومبيل‌هاي لوكس است كه در مالكيت جنرال موتورز مي‌باشد.
اتومبيل‌هاي كاديلاك به طور رسمي در بيش از ۵۰ كشور دنيا فروخته مي‌شوند و عمده فروش آن نيز در ايالات متحده وكانادا مي‌باشد. در ميانه قرن بيستم نام كاديلاك در محدوده ايالات متحده به نامي مترادف با كيفيت بالا تبديل شد. عبارت‌هايي نظير كاديلاك ساعتها اشاره به برند رولكس دارد.شعار فعلي كاديلاك اين است:
زندگي، آزادي و كار. اين شعار به حقوقي اشاره دارد كه در بيانيه استقلال ايالات متحده شرح داده شده‌است.


  • شركت در صنعت خودروسازي
    كاديلاك به تعريف مهندسي پيشرفته,تجمل و سبك در آغاز صنعت خودروسازي كمك نمود و خودروهاي كاديلاك به عنوان خوش ساخت ترين خودروهاي جهان شناخته شدند.توليد دقيق براي قابليت تعويض پذيري قطعات به صورت واقعي, يكي از اولين‌هاي صنعت در سال ۱۹۰۸ ميلادي بود.
    كاديلاك اولين توليد كننده‌اي بود كه اتومبيل‌هايي با اتاق كاملا بسته توليد نمود(سال ۱۹۱۰ ميلادي).
    در سال ۱۹۱۲ ميلادي كاديلاك اولين توليد كننده‌اي بود كه سيستم الكتريكي شامل راه اندازي,روشنايي و استارت را به خدمت گرفت.
    در سال ۱۹۱۵ ميلادي آنها اولين خودروسازي بودند كه خنك سازي موتور را به كمك ابزارهاي دما سنجي انجام دادند و در سال ۱۹۲۲ ميلادي اوليني بودند كه كنترل حرارتي كاربراتور موتور را معرفي نمودند.
    كاديلاك همچنين اولين خودروسازي بود كه موتورهاي هشت سيلندر بالانس را ساخت(۱۹۲۳ ميلادي).
    در سال ۱۹۱۲ ميلادي كاديلاك اولين خودروسازي بود كه سيستم راه اندازي الكتريكي (استارت) را به صورت استاندارد ارايه مي‌نمود.اين سيستم توسط چارلز كترينگ توسعه داده شد و به عنوان ابزار راحتي براي بانوان راننده به بازار عرضه شد.
    در سال ۱۹۱۰ كاديلاك اولين كمپاني بود كه موفق به توليد اتومبيلي شد كه اتاقك آن كاملا متصل به شاسي اش بود.
    در سال ۱۹۲۷ كاديلاك نخستين شركت در جهان شد كه طراحان صنعتي اش را به طراحي بدنه خودرو تشويق كرد.
    در سال ۱۹۲۸ كاديلاك نخستين سيستم تعويض دنده با استفاده از چرخ دنده را توليد كرد كه تحول عظيمي در صنعت خودرو به حساب مي‌آمد.
    كاديلاك نخستين شركتي بود كه اتومبيلي با سقف تمام فلزي توليد كرد كه بسيار امن تر و بي صداتر از ساير سقف‌هاي آن زمان كه از چوب و چرم ساخته مي‌شد بود.
    در سال ۱۹۴۱ كاديلاك نخستين خودروي لوكس جهان با دندهٔ اتوماتيك را توليد كرد.
    در بين سال‌هاي ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ كاديلاك با سرمايه گذاري كه كرد توانست نخستين موتور ۱۶سيلندر جهان را طراحي كند, همچنين در بين همين سالها كاديلاك اولين موتور ۱۲سيلندر جهان را نيز توليد كرده بود.
    از ديگر ابداعاتي كه كه كاديلاك وارد صنعت اتومبيل سازي جهان كرد سيستم تهويهٔ هواي داخل اتومبيل بود, اين سيستم كه به صورت خودكار قادر بود خود را با شرايط محيط وفق دهد در سال ۱۹۶۴ بر روي اتومبيل‌هاي كاديلاك به كار گرفته شد.
    اتومبيل‌هايي كه كاديلاك در سال‌هاي ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ توليد كرد نخستين اتومبيل‌هاي جهان بودند كه در آنها براي ايمني سرنشينان از كيسه هوا استفاده شده بود.
    در سال ۱۹۳۴ كاديلاك انقلاب بزرگي را در خط توليد اتومبيل ايجاد كرده بود, در اين سال مخترعي به نام هنري اف.فيليپس دستگاهي را به بازار عرضه كرد كه به صورت خودكار مي‌توانست پيچ و مهره‌ها را محكم نمايد. كاديلاك اولين خودرو ساز جهان بود كه از تكنولوژي فيليپس استفاده كرد.
 

hamed-Gibson

عضو جدید
کاربر ممتاز
من سوار شدم.......سوار کادیلاک عموم......وقتی بچه بودم......یادمه وقتی عموم فروخت ماشینشو تا دو روز تو فکر بود!!!!!

همون کادیلاک معمولی هایی که ما سوار میشدیم و معروف به کادیلاک ایران بود امکاناتش از ماشینهای الان بیشتر بود

دیکه ببین کادیلاک فلیت وود چی بوده
ماشین تشریفات شاه یک کادیلاک فلیتوود ابی رنگ بودش که هنوزم سالم مونده و تو دنیا فقط یک نمونه ازش موجوده!
ماشیین رئیس جمهور امریکا هم سالهای سال کادیلاک بوده و هست و معروف به کادیلاک وان هستش
 

malo0osak

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
قربون شما

شما تا حالا کادیلاک سوار شدی؟

اره قبلا داییم داشت رنگ قهوه ایش خیلی جالب بود میخواستیم بریم مسافرت ما 5 نفر بودیم اونا هم 5 نفر سوار میشدیم ما بچه ها میزدیم تو سرو کله هم و سر رفتن جلو نشستن همیشه دعوا داشتیم
 

hamed-Gibson

عضو جدید
کاربر ممتاز
اره قبلا داییم داشت رنگ قهوه ایش خیلی جالب بود میخواستیم بریم مسافرت ما 5 نفر بودیم اونا هم 5 نفر سوار میشدیم ما بچه ها میزدیم تو سرو کله هم و سر رفتن جلو نشستن همیشه دعوا داشتیم

الان کادیلاک ایران اگه تمیزشو پیدا کنی بین 17 تا 20 میلیون قیمتشه!
 

rmi-ansys

عضو جدید
خیلی خوب است
آنها سال 1941 گیربکس اتومات ساختند، ایران‌خودرو تازه روی خوردوهایش نصب می‌کند.
سال 1964 تهویه خودکار داشته، ما تازه کیف می‌کنیم مثلا سمند این را داره.
آنها 40 سال پیش فهمیدن کیسه هوا یعنی چی و چه قدر لازم است، ایران‌خودرویی ها این کیسه هوا را یک آپشن می‌دانند. البته خدا را شکر که از سال دیگه روی همه خودروها باید نصب بشود.

واقعا چرا صنعت خودروسازی ما که من می‌دانم توانایی و پتانسیل خیلی از بهترین‌ها را دارد، چرا سر بعضی چیزها و امکانات هی دست دست می‌کند؟ حتما باید اجبار باشد تا کیسه هوا نصب بشود؟ خودشان نباید به فکر سلامت و ایمنی مشتری باشند؟
خدایش حیف است، این همه هزینه و تلاش و زحمت را سر این چیزها که به راتی حل شدنی هستند خراب کنند و مشتری ناراضی بشود.
 

hamed-Gibson

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی خوب است
آنها سال 1941 گیربکس اتومات ساختند، ایران‌خودرو تازه روی خوردوهایش نصب می‌کند.
سال 1964 تهویه خودکار داشته، ما تازه کیف می‌کنیم مثلا سمند این را داره.
آنها 40 سال پیش فهمیدن کیسه هوا یعنی چی و چه قدر لازم است، ایران‌خودرویی ها این کیسه هوا را یک آپشن می‌دانند. البته خدا را شکر که از سال دیگه روی همه خودروها باید نصب بشود.

واقعا چرا صنعت خودروسازی ما که من می‌دانم توانایی و پتانسیل خیلی از بهترین‌ها را دارد، چرا سر بعضی چیزها و امکانات هی دست دست می‌کند؟ حتما باید اجبار باشد تا کیسه هوا نصب بشود؟ خودشان نباید به فکر سلامت و ایمنی مشتری باشند؟
خدایش حیف است، این همه هزینه و تلاش و زحمت را سر این چیزها که به راتی حل شدنی هستند خراب کنند و مشتری ناراضی بشود.
شاعر میگه:میان ماه من تا ماه گردون-تفاوت از زمین تا اسمان است
 

Similar threads

بالا