ژن مدیران موفق کشف شد

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
مطالعات محققان امریکایی نشان می دهد، ژن ها تاثیر و نقش به سزایی را در موفقیت و همینطور پیشرفت یک مدیر ایفا می کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، برخی از روزها برای مدیران سخت و دشوار است اما برخی از روزها سرشار از موفقیت و کامیابی است. مطالعات اخیر محققان نشان می دهد، تاثیر ژن ها بر میزان موفقیت یا کامیابی مدیران بی تاثیر نیست.


مطالعات محققان دانشگاه علوم روانشناسی ایالت کانزاس نشان می دهد، دوپامین ناقل ژن DAT۱ می تواند تاثیرات مثبت و منفی بر کنترل و مدیریت در محیط کاری داشته باشد. این مطالعه منجر به شناسایی عملکرد خاص ژنتیکی مرتبط با تصدی موقعیت مدیریت شد. محققان دریافتند تبدیل به یک مدیر خوب و موفق شدن یک مساله ذاتی و ژنتیکی است.
در این تحقیقات آمده است :
«موفقیت یک مدیر می تواند با مسائل DNA و ژنتیکی همراه باشد تا یک شرکت و کمپانی تبدیل به کمپانی موفق شوند زیرا DAT۱ می تواند مهارت های یک مدیر یا تبدیل شدن به انسانی با انگیزه و موفق را ترغیب کند.»
Wendong Li، سرپرست این پروژه می گوید :« این ژن می تواند تاثیرات مثبت و منفی بر مدیریت داشته باشد البته این موضوع مستلزم ارتباط با فاکتورهای محیطی برای تعیین متغییرهای مختلفی است که در نهایت به نتایج مثبت یا منفی ختم می شود.»

محققان دریافتند، افرادی که ۱۰ مورد allele تکراری در دوپامین ناقل دارند با رفتارهای نابه هنجار در دوران نوجوانی خود روبرو هستند. این ناهنجاری ها با شانس تبدیل به یک مدیر خوب شدن در آینده در ارتباط هستند. اما برعکس افرادی که از ژن ناقل دوپامین کمتری برخوردارند دارای شخصیتی بیش فعال هستند که منجر به تغییرات مثبت شده و در مدیریت از اهمیت زیادی برخوردار است.


اما در پایان این تحقیقات آمده است، برای اینکه مدیر خوبی از نظر کاری و اخلاقی باشید، ژن ها، محیط و فاکتورهای مختلفی دخیل هستند.
 

arex_decor

عضو جدید
کاش ما هم این ژن را داشتیم و درست مدیریتش میکردیم. مقاله جالبی بود. ممنون
 
بالا