چگونگی تنظیم شبکه

alireza14223

عضو جدید
تنظيم شبكه

Ø جهت تنظيم شبكه روى آيكونNetwork Neighborhoodكليكراست نموده و سپس گزينهPropertiesرا انتخاب مىنماييم.
در پنجره باز شدهدقت مىكنيم حتما" گزينه هاىمورد نياز موجود باشند از جمله:
· Client for Microsoft network
Dial-up Adapter
Tcp/Ip
File and printer sharing for Microsoft Network
Ø و درصورتى كه يكى از آنها نبود به روشى كه گفته شد با كليك بردكمهAddآنرا انتخاب و اضافه مىنماييم. مثلا" براى اضافه نمودن پروتكلTcp/Ipروى دكمهAdd كليك كرده و از پنجره باز شده گزينهProtocolرا انتخاب مىنماييم و سپس در سمت راست آن پنجره دكمه Add موجود راكليك مىكنيم. پنجره اى باز مىشود كه دو قسمت مىباشد،

Ø دربخشManufacturesنوع سازنده مثلا" Microsoft راانتخاب مىكنيم و در بخشNetwork protocolsپروتكل مورد نياز مثلا" Tcp/Ip را انتخاب مىنماييم. براى افزودنFile and printer sharing for Microsoft Networkروى دكمه File and Printers Sharingواقع در پايينپنجرهConfigurationكليك نموده و در كادر جعبه اى گزينه ها كليك كرده وانتخاب مىنماييم.

Ø بعد از تنظيم و كنترلConfigurationدر قسمت Identificationكليك نموده و يك اسم به كامپيوتر خود جهت شناسايى راحت ديگراندر شبكه در قسمت نام كامپيوتر ( Computer Name ) مىدهيم و در بخش گروه كارى ( workgroup ) با دقت نام گروه كارى را مثلا" SAF را كه براى تمامىكامپيوترها يكسان و شبيه است را نوشته و در صورت نياز در بخشComputer Descriptionتوضيحى در زمينه آن كامپيوتر مىنويسيم كه لزومى نيست.

Ø بعد از اتمام تنظيمات اگر روى دكمه Ok كليك نماييد، پنجره شروع بهفعاليت نموده و نسبت به تنظيم و نصب برنامه هاى تنظيمى اقدام مىكند و احتمالا" سىدىويندوز و يا درايوار يا راه انداز كارت شبكه را از شما خواهد خواست كه با هدايت آنبه مسير مربوطه و نصب موارد خواسته شده كامپيوتر مجددا" راه اندازى (Restart ) شدهو بالا خواهد آمد و درصورتى كه گزينهClient for Microsoft networkرا درپنجرهConfigurationدر بخشPrimary Network Logonانتخاب نمودهباشيد،كامپيوتر هنگام بالا آمدن پنجره ورودى كاربر را بالا خواهد آورد و شما بانوشتن نام كاربر و رمز ورود مىتوانيد وارد شبكه شويد. دقت شود كه مىتوانيد در صورتعدم نياز رمز ورودى را براى راحتى همه خالى گذاشته و شماره كامپيوتر را به عنواننام كاربر نوشته و دكمهOkرا كليك نماييد.
تذكر:
مشاهده مىشود بعضي از كاربران بدون زدن دكمهOkو ياEnterبا زدن دكمهCancel يا دكمهEscapeواردكامپيوتر مىشوند كه در اينصورت قادر نخواهند بود از شبكه استفاده نمايند. شما برایاطمينان از اينكه كاربر درست وارد شبكه گرديده است،اگر در قسمتStart كليكنموده و در بخشLog off نام كاربر را ببينيد، مطمئن مىشويد كاربر وارد شبكهگرديده و مىتوانيد از آن استفاده نماييد. ولى اگر در آن قسمت چيزى نبود نشان ميدهدكه كاربر با زدن دكمه كنسل(Cancel)وارد شبكه نگريديده است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا