چگونه از خطر ابتلا به سرطان سینه پیشگیری کنیم

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک زن ممکن است نتواند در مورد سابقه ابتلا به سرطان سینه در خانواده و اقوام خود کاری کند اما حتما می تواند در رژیم غذایی خود را کنترل کند.
تحقیقات دانشمندان نشان می دهد خوردن سبزی و میوه بیش تر و اجتناب از نوشیدن مشروبات الکلی میتواند خطر ابتلا به سرطان سینه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
دکتر سارا برنان از دانشگاه بلفست در شمال ایرلند که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت : با افزایش میزان ابتلا به سرطان سینه در جهان فاکتورهای موثر در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
تخمین زده می شود در کشور آمریکا از هر 100 هزار نفر ، نزدیک به 120 نفر در هر سال به سرطان سینه دچار شوند.این در حالی است که رژیم غذایی مناسب میتواند در کاهش تعداد مبتلایان نقش مهمی داشته باشد.
برنان و همکارانش برای بررسی این موضوع ، 18 مطالعه را که تا کنون روی بیش از 400 هزار نفر انجام شده بود مورد بازبینی دقیق قرار دادند.در این تحقیقات رابطه بین خطر ابتلا به سرطان سینه و حداقل یک الگوی غذایی معمول بررسی شده بود که از جمله آنها می توان به رژیم های ناسالم غربی که شامل مقادیر فراوان گوشت قرمز است تا رژیمهای غذایی سالم تر اشاره کرد که دارای مقادیر زیادی میوه و سبزی بودند.
این تیم تحقیقاتی متوجه شدند زنانی که در رژیم غذایی خود دقت بیشتری داشته و مقادیر بالای میوه و سبزی مصرف می کردند با احتمال 11 درصد کمتر به سرطان سینه دچار می شوند.این تحقیقات همچنین نشان داد نوشیدن مشروبات الکلی می تواند خطر ابتلا را تا 21 درصد افزایش دهد.
محققان متوجه شدند هنوز هم بسیاری به تاثیر رژیم غذایی سالم در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه آگاهی ندارند ، اما معمولا خطر افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه در اثر نوشیدن مشروبات الکلی تقریبا برای همه واضح و روشن است.
برنان در این باره گفت : این تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقادیر زیاد میوه و سبزی و محصولات طبیعی می تواند به عنوان بهترین روش برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مورد توجه قرار گیرد.شواهد علمی بسیاری وجود دارد که نشان می دهد مصرف این مواد غذایی می تواند خطر ابتلا به سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
 
بالا