چند اصل یادگیری زبان

smooth criminal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اگر شما علاقه به یادگیری صحیح و اصولی دارید و میخواهید از اشتباهاتی که در طول پروسه یادگیری زبان انگلیسی رخ می دهد مبرا باشید پس مقاله "چند اصل یادگیری زبان" که توسط خانم لادن جعفری اصل نوشته شده را مطالعه فرمایید.



1-قانون اول : همیشه جملات و پاراگرافهای کوتاه را مطالعه و مرور کنید :

حفظ لغت به تنهایی کافی نیست. بلکه بایستی شما بتوانید جایگاه لغت در جمله را به شکل صحیح تشخیص دهید و کاربرد آن یاد بگیرید. به این منظور بایستی همیشه جملات و پاراگرافهای کوتاه را مطالعه کنید.

تهیه فهرستی از واژگان و لغات و مرور روزانه آنها در یادگیری زبان هیچ نقشی ندارد و اشتباه بزرگی است که صرفا بخواهید لغات و کلمات را از حفظ کنید. شاید علت آنکه معنی لغتی نوک زبانتان است و یا کلمه برایتان آشناست ولی معنی آن را به خاطر نمی آورید همین موضوع باشد.

هر گاه لغت جدیدی را مشاهده کردید، سعی کنید آن را در قالب جمله قرار دهید و جملاتی را که آن لغت در آن قرار دارند را کشف کنید.

یک روش مفید: برای این منظور می توانید آن لغت را گوگل جستجو نمایید و متنهایی را که به کار رفته را چند بار مطالعه کنید.


2- قانون دوم : هرگز قواعد گرامری را حفظ نکنید :

بهره گیری و دقت به نکات گرامری و دستوری و شنیداری در داستانهای کوتاه و جملات کاربردی می تواند مفید فایده باشد.


3- قانون سوم : خوب بشنوید :

شما وقتی که کودک بودید و هنوز زبان باز نکرده بودید ابتدا شنونده خوبی بودید و به صحبت های اطرافیانتان و صداهای محیط خوب گوش فرا میدادید و بر طبق همین اصل زبان مادری خود را فرا گرفته اید.

کما اینکه نوزادانی که کر بدنیا می آیند به خاطر همین اصل لال هم می شوند و لال شدن آنها اکتسابی است و نه ارثی!

گوش دادن به فیلم و موسیقی زبان خارجی در یادگیری شما کاملا موثر است.

4- قانون چهارم: عمیقا یاد بگیرید :

هرگز مطلبی را که گمان میکنید فرا گرفته ایدبه طور کامل کنار نگذارید و هرازچندگاهی آن را مرور کنید.


5- قانون پنجم: از منابع صحیح برای یادگیری استفاده کنید.

6- از روش "بشنو و جواب بده" استفاده کنید.

به طور مستمر دانسته هایتان را بکار بگیرید.اگر مطالبی را که یاد گرفته اید بکار نبندید به مرور زمان اصطلاحا زبانتان سنگین شده و توانایی مکالمه را از دست خواهید داد.

شاید برای شما بارها اتفاق افتاده باشد که متنی انگلیسی را کامل متوجه شوید و یا فیلمی را کاملا متوجه شوید و بگویید چقدر ساده است اما خودتان از ساختن چنان جمله های ساده ای در بمانید هرچند لغات فراوانی را از حفظ باشید.
این مشکل به عدم تمرین و تکرار شما بر میگردد.

شجاعت به خرج دهید هرچند از درست بودن جمله ای مطمئن نباشید باز هم آن را استفاده کنید تا از طریق آزمون تجربه و خطا صحیح آنرا فرا بگیرید.
منبع: سایت لرن باکس
 
بالا