چرا باید شرکت را به ثبت برسانیم؟

Sepide.khooshnaa

عضو جدید
برای اینکه کسب و کار شما وجه قانونی داشته باشد و به عنوان یک کسب و کار قانونی شناخته شود باید حتما شرکت خود را با استفاده از موارد قانونی به رسمیت برسانید و از طرف دیگر باید حتما شرکتی که قصد دارید آن فعالیت نمایید شخصیت حقوقی داشته باشد تا بتوان در صورت به روز مشکلات مختلف براساس اساس نامه شرکت اقدام نمود. بنابراین دلایل باید حتما شرکت در اولین زمان ثبت گردد. به نظر شما چرا باید شرکت را به ثبت برسانیم ؟



مسئولین و مراجع قانونی دولت باید حتما در امر ثبت شرکت نظارت خاص خود را داشته باشند که امکان هر نوع سو استفاده ای به صفر برسد و کسی از نام تجاری و یا شرکت خاصی برای کارهای نامناسب استفاده نکند.
بیشتر سوال هایی که درباره ی ثبت شرکت ها صورت می گیرد این است که با توجه به قوانینی که شما نیاز دارید دلیل اصلی ثبت شرکت چه می باشد که در ادامه این مطلب از دلایل اصلی ثبت شرکت صحبت خواهیم کرد که شامل چهار قانون اصلی برای ثبت شرکت می باشد.

دلایل ثبت شرکت با توجه به قانون تجارت

اولین قانونی که وجود دارد این است که با توجه به ماده 195 قانون تجارت، ثبت تمامی شرکت ها باید از تمام قوانین ثبت شرکت پیروی نمایید و هیچ گونه نقص و اشکالی که خلاف قوانین ثبت شرکت باشد در ان وجود نداشته باشد.
دومین قانونی که در زمان ثبت شرکت ها باید در مورد آن اطلاع کافی داشته باشد این است که شرکت شما باید حتما در اولین زمان ممکن باتوجه به قانون ثبت اسناد، شرکتنامه خود را به ثبت برساند. زیرا این مطلب برای تمام شرکت ها کاملا اجباری می باشد. و در صورت ثبت نشدن شرکتنامه شما این شرکت از نظر مراجع قانونی دارای وجه قانونی نخواهد بود.
مورد سوم این است که با در نظر گرفتن تبصره 1 ماده 5 قانون اصلاح قانون نظام صنفی که در سال 1368 تصویب شد ثبت شرکت ها کاملا الزامی و اجبارری می باشد.
مورد آخری که درباره ی ثبت شرکت ها وجود دارد این است که در سال 1911 نظامنامه قانون تجارت وزارت عدلیه ثبت شرکت های تجاری را کاملا الزامی کرده است.
http://brandregistration.company/wp-content/uploads/2017/12/چرا-باید-شرکت-را-به-ثبت-برسانیم-1024x683.jpg

با توجه به قوانینی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم اگر هر کدام از این قوانین در زمان ثبت شرکت رعایت نشود شرکت شما به رسمیت شناخته نمی شود و هیچ گونه وجهه ی قانونی برای هرگونه فعالیت قانونی را نخواهد داشت. در کنار این موضوع می توان گفت که در صورت ثبت نشدن شرکت هرگونه فعالیت شما غیرقانونی می باشد و مراجع قانونی می توانند از فعالیت شما در زمینه های گوناگون جلوگیری به عمل آورند.
ثبت شرکت ها نوعی رسیدگی بر آمار شکل گیری شرکت های مختلف می باشد که مسئولین مربوط با در نظر گرفتن شخصیت های حقوقی، به این نتیجه می رسند که دقت لازم برای رعایت قوانین در این شرکت ها صورت گرفته است یا خیر که در صورت فراهم نشد فضای مطلوب و مورد قبول با خاطیان برخورد مناسبی شکل گیرد.
جدا از تمامی این موارد باید این موضوع را خاطر نشان کرد که ثبت شرکت فایده های بسیار زیادی برای افراد ذی حساب دارد که با توجه به شرایط خود و در نظر گرفتن شخصیت های حقوقی و حقیقی و با توجه به اهداف و فعالیت خود تصمیم گیری های لازم را به عمل آورد.
اطمینان مشتریان به شرکت

واضح ترین موردی که درباره ی ثبت شرکت وجود دارد این است که با ثبت شرکت می توانیم شرکتی رسمی و قانونی داشته باشیم که می تواند به افراد معامله کننده این اطمینان را بدهد که می توانند قراردادهای مهمی را با شرکت تنظیم نمایند. به طوریکه طرف قرار داد با استفاده از ابزارهای عمومی بتوانند از جزییات شکل گیری و پرونده ی ثبت شرکت دسترسی داشته باشد.
http://brandregistration.company/wp-content/uploads/2017/12/چرا-باید-شرکت-را-به-ثبت-برسانیم-1.jpg
هر مشتری و مخاطبی که قصد دارد با شرکت شما قرارداد کاری تنظیم نماید باید از میزان اختیارات و توانایی مدیران شما اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند تصمیمات مناسبی را برای اقدامات آینده ی خود اتخاذ نماید.
 
آخرین ویرایش:
بالا