چاله آسانسور!

hadise mohammadi

عضو جدید
سلام مهندسای عزیز*
دوستان موقع طراحی پی نواری دوطرفه باید دقت کنیم که نوارها در قسمت آسانسور نیفتن؟اصلا عمق این چاله آسانسور چقدر هست؟!مثلا اگه آسانسور کاملا چسبیده باشه به یک ستون,با توجه به اینکه نصف نوار میوفته تو ناحیه آسانسور ,چیکار باید کرد؟؟
ممنون اگه راهنمایی کنین:confused:
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
همون طور که دوستمون گفتم شما در نرم افزار safe اون قسمت را opening تعریف میکنی ولی باید از لحاظ اجرایی چاله آسانسور یکم از ستون فاصله داشته باشه یا نوع بیس پلیت ات توری باشه که صفحه بیس پلیت نیاد تو چاله آسانسور واسه اون ستون چسبیده به چاله رو میگم عمق چاله آسانسور هم تاثیری در محاسبات نداره و جایی وجود نداره که اون رو وارد نرم افزار سیف کنید
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
[h=2]نرم افزار Lift Designer[/h] نرم افزار LIFTdesigner
نرم افزار طراحی و محاسبات آسانسور ، بالابر و سیستم های لیفتینگ LIFTdesigner و CABINdesigner
همراه با کرک تضمینی بدون محدودیت زمانی
 

imanfaraji

عضو جدید
عمق چاله اسانسور از کف تمام شده ی پایین ترین طبقه باید حدود 180 سانتیمتر باشه که با اجرای بتن مگر و یک لایه بتن مسلح 30 سانتی که چند تا پلیت هم توش برای نصب ضربه گیر ها کار گذاشته می شه باید حدود 150 سانتیمترش بمونه. یکی از علت های این عمق اینه که اگه کسی داخل چاله باشه و کابین به هر علتی از حد مجاز پایین تر بیاد ضربه گیر نگه ش داره و فاصله حدود یه متری ضربه گیر با کف چاله باعث میشه اتفاقی براش نیفته. یکی از علت هایی که سکوی اسانسور رو بالا تر از سقف اخرین طبقه اجرا می کنن هم همین ایمنی تعمیر کاره
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
سلام مهندسای عزیز*
دوستان موقع طراحی پی نواری دوطرفه باید دقت کنیم که نوارها در قسمت آسانسور نیفتن؟اصلا عمق این چاله آسانسور چقدر هست؟!مثلا اگه آسانسور کاملا چسبیده باشه به یک ستون,با توجه به اینکه نصف نوار میوفته تو ناحیه آسانسور ,چیکار باید کرد؟؟
ممنون اگه راهنمایی کنین:confused:



با سلام دوستان راهنمایی کردند -بخصوص راهنمایی جامع ومفید مهندس ایمان فرجی -من لزومی نمی بینم با ز توضیحی داده شود-اما دو نکته را از نظر طراحی های اینده شما عرض می کنم.
1-در طراحی ستونها وانتخاب محل انها دقتی که خودتان هم اشاره کردید بفرمایید.که پی ها را رسم کنید (اتوود اولیه وباصطلاح ما قدیمی ها:مدادی!) بعد محل اسانسور را تطبیق بدهید تا چنین مواردی پیش نیاید.
2-یک وقت هم هست یا کارفرما حاضر به تعویض نقشه نیست ویا شما بعلل کمبود فضا ویا تکمیل بنا(افرادی که طبقه به وضع موجود اضافه می کنند) چاره ای نداریددر این مواقع حداقل از پی پاشنه ای یا باسکولی استفاده کنید. اکنون نمیدانم به چه نام مصطلح است ولی این فونداسیونها را برای حالات اجباری این چنین البته برای حداکثر دو ستون - صفحه بیس پلیت درست یک لبه اش مماس بر منتها الیه (لب به لب) با ضلع عرضی بتن فونداسیون قرار می گرفت-در محاسبه به برش (پی) چک می شد. مثل اینکه ستون شما روی نصف بیس پلیت سوار شود ولذا ستونهای دیگر را برای حالتی که اینها را ساپورت کنند محاسبه می کردیم. این پی ها را در واقع نوعی کانتیلور:contilever یا کنسول بحساب اورید. ودر صورت ناچاری استفاده کنید. مانند یک کنسول معلق بالکنی در فضا علیرغم محاسبه ودقت هیچگاه مهندس محاسب راغب باجرای انها نیست.حتی اگر در ایین نامه امده باشد. قضاوت مهندسی ارجح است و ا نها را کامل تایید نمی کند. ایین نامه ها وحی منزل نیستند .وگرنه هر سال ویرایش واصلاح نمی شدند.برای محاسبه اگر راهنمایی خواستی علاوه برهمکاران حقیر هم در خدمتم.
 
بالا