پیكسل سیتی، تلفیقی از طبیعت و صنعت

هدیه.

مدیر تالار مهندسی شهرسازی
مدیر تالار
در مجاورت آب های Nord havnen سرزمین جدید سبزی طراحی شده كه مسیرهای آن با سبزی و طراوت طبیعت مشخص شده و خودنمایی می‌كند.



این شهر سبز با نام شهر Pixel یا پیكسل سیتی شناخته شده كه می تواند در حین برخورداری از یك زندگی صنعتی تلفیقی از طبیعت و سرسبزی را به نمایش عموم بگذارد. این طراحی شهر پیكسل تعادل لازم را میان بخش های فرهنگی، بازرگانی، طبیعت گرایی، تاریخی و زیست محیطی زندگی بشر برقرار می كند و زندگی اسنان را از لحاظ درونی و بیرونی تطبیق می دهد.



چراكه ذهن بشر با طبیعت ارتباط خاصی داشته و تداخل این نوع شرایط با زندگی انسان ها می تواند بسیار تأثیرگذار و موثر باشد. پیكسل سیتی به گونه ای طراحی شده كه در روز، شب، تابستان، زمستان و هرگونه شرایط خاص آب و هوایی عكس و العمل های متفاوتی نشان داده و می تواند تطابق لازم را از طریق سیستم های به كار رفته در خود با شرایط نامبرده برقرار كند.



در واقع می توان گفت این شهر سبز مكان های خاص با معماری های منحصر به فرد را در خود جای داده تا هر یك از شهروندان بتوانند با عقاید و ذهنیت های مختلف به راحتی در كنار یكدیگر زندگی كنند. اكثر این بخش های اختصاصی به نوعی خلاقانه و بر گرفته از ذوق نصری طراحی شده است تا این نوع هنر را در وجود هر انسانی زنده كند.



در واقع می توان چرخشی منظمی را میان سیستم های تأسیساتی آب دریافتی از رودخانه اطراف این شهر و تأمین آب شرب ساكنان آن مشاهده كرد. همچنین شهروندان Nord havnen می توانند به راحتی از سیتسم حمل و نقل از طریق اتوبان و بزرگراه برای سفر كردن استفاده كنند. شهر پیكسل سیتی به دلیل برخورداری از سیستم های سبز و استفاده از انرژی های طبیعی همچون باد و خورشید برای تأمین مصا انرژی شهروندان، از انتشار بی رویه گازهای گلخانه ای و دی اكسید كربن جلوگیری كرده و مصارف انرژی شهروندان، از انتشار بی رویه گازهای گلخانه ای و دی اكسید كربن جلوگیری كرده و در كاهش آلودگی های زیست محیطی بسیار موثر عمل می كند. این شهر از یك مركز ویژه برخوردار بوده كه به عنوان هسته اصلی شهر طراحی شده و تمامی سیستم های طبیعی را در خود جمع آوری كرده است.



بخش جنوب شرقی این شهر سبز كاملاً نمادی از تاریخ Nord havnen است كه با طراحی خود نه فقط محورهای X و Y را به نمایش می گذارد، بلكه نمایانگر محور z نیز خواهد بود. در واقع این نوع محورها در طراحی ساختمان و بافت شهری آن مشاهده می شود.




قسمت غربی پیكسل شهر نیز هسته بازرگانی آن به شمار می رود كه در برگیرنده انواع ساختمان های اداری و تجاری است. همچنین نمادی از هتل های تاریخی – فرهنگی با ساختارهای اختصاصی نیز در این منطقه مشاهده می شود. بخش شمال غربی شهر سبز نامبرده نیز به مركز تفریحی و سرگرمی اختصاص یافته كه می توان انواع استادیوم، هتل، رستوران و یك كلیسا جذاب را در آن مشاهده كرد.بخش پایانی پیكسل شهر را ساختمان های آموزشی – فرهنگی و انواع مدارس و دانشكده ها فراگرفته كه ساختمانی متفاوت با طراحی خاص نیز یك موزه تاریخی، علمی و فرهنگی را در خود جای داده است.


 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
هدیه. آسپرن سیتی 2008 اخبار و تازه های شهرسازی 0

Similar threads

بالا