پیش‌بینی خبرهای داغ فناوری 2009

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

اگر «فناوری‌باز » هستید و می‌خواهید آخرین فناوری‌های روز را دراختیار داشته باشید، این مطلب را بخوانید
اگر شما هم از جمله کسانی هستید که حاضرند برای در اختیار داشتن فناوری روز، هزینه‌اش را هم بپردازند؛ اگر از گوشی‌باز بودن و ماشین‌باز بودن خسته شده‌اید و با یک درجه ارتقا، فناوری‌باز شده‌اید؛ این مقاله را حتما بخوانید، چون دست‌کم به شما کمک می‌کند تا بخشی از برنامه خریدهای سال آینده‌تان را تنظیم کنید و پولتان را هدر ندهید.
بعد از یک سال که هم کنسول جدید بازی نینتندو بازارها را تسخیر کرد، و هم آی‌پاد اپل در هر جیبی جا گرفت، طرفداران فناوری در سال 2009 انتظار چه چیزی را می‌توانند داشته باشند؟ گوشی‌های همراه جدید، بازی‌های ویدیویی یا نسل جدید تلویزیون‌های پرکیفیت؟
گوشی‌های همراه
به نظر می‌رسد در سال آینده، دو گوشی جدید بازارها را فتح خواهند کرد؛ یکی گوشی گوگل یا همان G1 T-Mobile و دیگری، گوشی جدید نوکیا مدل 5800 XpressMusic که ادعا می‌کند رقیب آی‌فون اپل است و در بهمن ماه به بازار عرضه خواهد شد.​
نقدهای نوشته شده درمورد گوشی گوگل هم نکات مثبت را شامل می‌شود و نکات منفی؛ از یک سو به طراحی جالب آن پرداخته‌اند و از سوی دیگر از وزن بسیار زیاد آن برای یک گوشی که 158 گرم است، گلایه می‌کنند.
عباراتی چون هر روز باید شارژ شود و بدون قابلیت نمایش فلش ویدیو ،هر طرفدار فناوری را اذیت خواهد کرد. ولی وقتی به نمایشگر لمسی راحت آن می‌رسیم، شرایط عوض می‌شود. این گوشی یک صفحه نمایش کشویی دارد که با بالا رفتن آن، کی‌بوردی تقریبا به بزرگی خود گوشی نمایان می‌شود.

وقتی که نام گوگل را یدک می‌کشید، مرورگر اینترنتی هم باید به خوبی همین نام باشد، که در این مورد هست؛ و مهم‌تر این‌که تا این لحظه، تمام نرم‌افزارهای کاربردی آن که می‌توانید آنها را از فروشگاه اینترنتی آندروید دانلود کنید، برای شما رایگان است. این در مقایسه با App Store آی‌فون شرکت اپل امتیاز بزرگی است. فروشگاه اینترنتی آندروید با کمک به تولیدکنندگان برای عرضه محصولاتشان به کاربران شبیه یک سیستم توزیع آزاد عمل می‌کند.

شرایط نوکیا 5800 XpressMusic چگونه است؟ با طراحی نرم و شفاف و وزن کم 109 گرمی که تقریبا دو سوم گوشی سنگین گوگل است، به نظر می‌رسد رقیب سرسختی برای آی‌فون باشد، حتی اگر مسوولان نوکیا در ظاهر از این رقابت استقبال نکنند.
سازندگان آن می‌گویند این تلفنی است که بخش خدمات موسیقی نوکیا فقط برای کار با آن به‌راه افتاده است. لمس یک دگمه روی صفحه خانگی گوشی کافی است تا شما به میلیون‌ها قطعه موسیقی دسترسی پیدا کنید. 8 گیگابایت حافظه داخلی نیز بدین معناست که شما می‌توانید حدود 6هزار قطعه از آن‌ها را نیز نگاه دارید.




بهتر از HDTV

هر چند زمان زیادی از ورود تلویزیون‌های صفحه‌تخت با کیفیت بالا (HDTV) به بازار نگذشته است، ولی باید به زودی عنوان نه چندان خوشایند نسل قبلی تلویزیون را به آنها اطلاق کرد. تلویزیون OLED، تلویزیونی کم‌مصرف، بسیار باریک و با کیفیتی فوق‌العاده بالاست که صفحه آن فقط چند میلی‌متر عمق دارد تا بتواند تصاویر روشن‌تر و با کیفیت‌تری را نشان دهد.

این نمایشگر از دیودهای آلی تابنده نور، او.ال.ای.دی (Organic Light Emitting Diode) برای تولید تصویر استفاده می‌کند و در نتیجه به نسبت تلویزیون‌های ال.سی.دی که برای تقویت میزان درخشندگی تصویر به منبع نور پشتیبان نیاز دارند، انرژی کمتری مصرف می‌کند.

البته کیفیت تصویری که می‌بینید، بستگی به ورودی شما دارد که طبیعتا شبکه‌های HD و دی‌وی‌دی‌های بلو-ری بهترین کیفیت تصویر را به شما خواهند داد؛ ولی منبع تصاویر شما هر چه باشد، تفاوت را در کیفیت تصویر این تلویزیون نسبت به نسل‌های قبلی احساس خواهید کرد.
یک مثال برای این تلویزیون‌ها، سونی XEL-1 است. با 30 تا 40 میلیون ریالی که خواهید پرداخت، یک نمایشگر 11 اینچی بیش از اندازه کوچک به نظر می‌رسد؛ ولی این شرکت برای ارائه مدل‌های بزرگ‌تر به بازار در سال آتی برنامه‌ریزی کرده است. پس منتظر بمانید.


بازی‌های ویدیویی
چهار سال بعد از آخرین سری رزیدنت اویل که به بازار عرضه شد، نسخه پنجم این بازی برای نصب روی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن3 در اسفندماه در اختیار دوست‌داران بازی قرار خواهد گرفت.

کریس‌ردفیلد از رزیدنت اویل اولیه با توپخانه‌ای از کاردها، تپانچه‌ها، اسلحه‌های خودکار و تفنگ‌های دوربین‌دار باز خواهد گشت تا جلوی خروج شیطان را از خانه‌اش بگیرد.
آن‌ها که بازی‌های کمی قدیمی‌تر را هم دوست دارند، منتظر باشند که جنگجوی خیابانی4 ( استریت‌فایتر )در اول اسفندماه به بازار عرضه می‌شود.

یوشی اونو، رئیس capcom انتظار دارد این بازی که نسخه‌های آن هم برای بازی روی ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3 و کامپیوترهای شخصی تهیه شده‌اند، نسبت به ویرایش سوم استریت فایتر ساده‌تر باشد و توجه و علاقه بیشتری را به خود جلب کند.
او در گفتگو با خبرنگاران سایت gamesmaker.com گفت: «SF III با بازگشت به نسخه‌های اولیه‌اش دوباره سخت شده بود، ولی نسخه چهارم راحت‌تر است. شاید اگر نسخه پنجمی در کار باشد، ما چرخشی به جهت دیگر داشته باشیم و دوباره بازی را سخت کنیم. برای گفتن آن کمی زود است. ولی الان که به آن فکر می‌کنم ایده جالبی خواهد بود.»

20 سال بعد از آخرین فیلم از سری گوست‌باستر، فراری‌دهندگان ارواح در اواخر خردادماه برای بازی با پلی‌استیشن3، ایکس‌باکس360، نینتندو Wii ، پلی‌استیشن2 و هم‌چنین کامپیوترهای شخصی وارد فروشگاه‌ها می‌شوند.
گوست‌باسترهای واقعی یعنی هارولد ریمیس، دان اکروید، ارنی هادسن و بیل مورای دور هم جمع شده‌اند تا صداگذاری کاراکترهای اسپنگلر، استانتز، زدمور و ونکمان را انجام دهند.
ماموریت بازی، دور هم جمع‌کردن اعضای گروه و نجات نیویورک از جدیدترین جنگ آن با ارواح و موجودات ماوراالطبیعه است.
 
بالا