پل های شگفت انگیز،مخصوص عبور حیوانات !/تصویری

mr_samyar

عضو جدید
میهن استار:پل های حیوانات ، که ممکن است با عناوین ، مجرای محیط زیست یا گذرگاه حیات وحش نیز شناخته شده باشند، ساختارهایی هستند که اجازه می دهند تا حیوانات از موانع ساخت دست بشر مثل بزرگراهها با ایمنی عبور کنند.این معابر حیات وحش که به صورت گسترده میباشند شامل موارد زیر است: تونل زیرگذر، پل ها ، رو گذر ها ، تونل های مخصوص دوزیستان ، گذرگاههای مخصوص ماهی ها و بام های سبزبر روی پلها.
گذرگاه حیات وحش در عمل برای حفاظت از زیستگاهها است و اجازه ارتباط و پیوستگی بین زیستگاه ها را میدهد و از قطعه قطعه شدن زیستگاه ها جلوگیری میکند. این گذرگاه ها همچنین از برخورد خودرو و حیوانات جلوگیری میکند ، که علاوه بر این که منجر به کشته شدن یا مجروحیت حیوانات وحشی میشوند ممکن است باعث آسیب رساندن به انسان و صدمه به اموال او نیز بشوند. بنا برگزارش، برخورد خودرو و حیوانات هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد دلار در سال برای ایالات متحده آمریکا به همراه دارد.
گذرگاههای حیات وحش برای اولین بار در فرانسه در دهه ۱۹۵۰ ساخته شد . کشورهای اروپایی از جمله هلند، سوئیس، آلمان، و فرانسه چندین دهه است که چنین ساختارهای مختلف عبور را به منظور کاهش برخورد بین حیات وحش و جاده به کار می برند و از انواع پل وزیرگذرو رو گذر برای محافظت و احیای دوباره حیات وحش مثل : دوزیستان، گورکن ها، جانوران سمی ، مهره داران و پستانداران کوچک دیگر استفاده میکنند.
جامعه انسانی ایالات متحده آمریکا گزارش می دهد که بیش از ۶۰۰ تونل نصب شده در زیر جاده های اصلی و فرعی در هلند کمک به افزایش قابل ملاحظه میزان جمعیت در معرض خطر گورکن در اروپا کرده است. طولانی ترین گذرگاه حیات وحش ، در نزدیکی Crailo در هلند با طول ۸۰۰ متر در حال اجرا است و بر روی یک بزرگراه ها و راه آهن احداث شده و یک زمین گلف نیز میباشد .
عبور و مرور حیات وحش به طور فزاینده ای در کانادا و ایالات متحده در حال افزایش است. معابری مخصوص حیات وحش در پارک ملی بنف در آلبرتا ساخته شده اند، در جایی که که این گونه پل های گیاهی عبوری ایمن را برای حیواناتی مثل خرس، گوزن، آهو، گرگ، گوزن شمالی، و بسیاری از گونه های دیگر یافت شده بر روی بزرگراه Transa کانادا فراهم کرده است. ۲۴ گذرگاه حیات وحش در بنف به عنوان بخشی از پروژه بهبود راه ها و جاده ها در سال ۱۹۷۸ ساخته شد. در ایالات متحده، هزاران گذرگاه حیات وحش درطی ۳۰ سال گذشته ساخته شده که شامل انواع آب گذر ها و و پل ها و رو گذرها است. تمام اینها برای محافظت از حیواناتی مثل بزهای کوهی در مونتانا ،سمندرها ی خالدار در ماساچوست، گوسفند های نژاد امریکایی در کلرادو، لاک پشتهای کویری در کالیفرنیا و پنلگ و یوز پلنگ در معرض خطر در فلوریدا استفاده میشود.
در تصاویر زیر پلهای مخصوص حیوانات در سراسر جهان را ملاحظه میکنید که البته چند مورد آن ناشناخته است:

1 . پارک ملی بنف، آلبرتا، کانادا





۲٫هلند



۳ .پل برکناو، آلمان



۴٫نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا




۵٫ بلژیک



۶٫ بزرگراه A50 در هلند



۷٫ مونتانا، ایالات متحده آمریکا


۸٫ هلند



۹٫بزرگراه بین ایالتی ، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا



۱۰٫ نزدیکی دریاچه Keechelus ، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا



۱۱٫ ناشناخته



۱۲٫ پارک ملی بنف، آلبرتا، کانادا


مترجم:ف.رئوفی

منبع:میهن استار
 

Similar threads

بالا