پسری با بیماری عجیبی ملقب به پسر ماهی +عکس

SH.Aghighi

عضو جدید
کاربر ممتاز

یک پسر 8 ساله چینی به نام پان ژیانگ هانگ که لقب "پسر ماهی" را به او داده اند، از سر تا پاهایش پوشیده از پولک های ضخیم و خارش دار است.
به گزارش پرشین وی او در ونلینگ چین با یک بیماری پوستی ناشناخته به دنیا آمده که به عنوان ایچتیوسیس که یک کلمه یونان باستان به معنی ماهی است، شناخته شده است. این بیماری جزو یکی از 28 گونه این نوع ناهنجاری پوستی است ، تمام انواع ایچتیوسیس ها پوست را خشک، ضخیم، پولک دار یا پوسته پوسته می کنند.

بیماران دچار این بیماری معمولا این نوع پوست را در سراسر بدنشان دارند ولی در مورد پان این بیماری بسیار شدید تر بروز کرده است، چرا که حتی شکل چشم ها، بینی، دهان و گوش هایش از این بیماری تاثیر گرفته و حرکت پاها و بازوانش محدود شده است.
این وضعیت همچنین بدین معنی است که او مدام دچار درد است و به گزارش پرشین وی شب ها به دلیل خارش نمی تواند خوب بخوابد. به افرادی که دچار این بیماری هستند انواع کرم، روغن و مرطوب کننده تجویز می شود تا پوستشان مرطوب بماند.

گفته می شود که پوست این بیماران باید مرتب مرطوب شود تا از خشکی بیشتر آن اجتناب شود، چرا که خشکی زیاد منجر به شکستگی پوست شده و آن را بیشتر مستعد عفونت کرده و می تواند مهلک باشد.

 

Similar threads

بالا