پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

  • در مورد معماري باشد

    رای: 0 0.0%
  • در حد امكان در مورد كارهاي اجرايي باشد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

underwood

عضو جدید
تجمع پلانکتونها در آبهای ساحلی با وقوع زلزله مرتبط است

تجمع پلانکتونها در آبهای ساحلی با وقوع زلزله مرتبط است

:):)
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]تحقیقات نشان می‌دهد تمرکز رنگدانه‌های طبیعی «کلروفیل» در آبهای ساحلیجهان به صورت لکه‌هایی بزرگ، احتمالاً قبل از وقوع زلزله‌ها افزایش پیدا می‌کند. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]به گزارش سایت اینترنتی «بی‌بی‌سی‌نیوز»، این افزایش رنگدانه‌های «کلروفیل» باافزایش تعداد موجودات ذره‌بینی موسوم به «پلانکتون» که از رنگدانه‌ها برای تبدیلانرژی نور خورشید به انرژی شیمیایی(فتوسنتز) استفاده می‌کنند، مرتبط است. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دانشمندان آمریکایی و هندی در مطالعه‌ای جدید به تجزیه و تحلیل تصاویرماهواره‌ای گرفته شده از آبهای ساحلی نزدیک به مرکز چهار زلزله اخیر از جمله زلزلهشهر بم، پرداختند. به گفته این محققان، رسیدن میزان رنگدانه‌های «کلروفیل» بهبیشینه خود می‌تواند اطلاعات مفیدی را در زمینه یک زلزله در شرف وقوع، در اختیارکارشناسان قرار دهد. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]تحقیقات انجام گرفته نشان می‌دهد پیش از وقوع زلزله و درپی سایش صفحات زمین بهیکدیگر، مقداری انرژی گرمایی از زمین آزاد می‌شود و همین انرژی گرمایی است که بهافزایش تمرکز رنگدانه‌ها می‌انجامد. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فرایند فوق بدین صورت است که آزاد شدن گرما پیش از وقوع زلزله، افزایش دمایآبهای سطحی دریا و در نتیجه افزایش انرژی منتقل شده از دریا به جو از طریق بخار آبرا سبب می‌شود و در ادامه این روند، آبهای سردتر و سرشار از مواد غذایی از نواحیعمیق تر به سطح دریا می‌آیند که در نتیجه روند تولید مثل «فیتوپلانکتون»ها افزایشیافته و لکه‌های بزرگ از رنگدانه‌های «کلروفیل» را در سطح آب بوجود می‌آورد. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]به گفته «دکتر رامش سینگ» از موسسه فن‌آوری هند در «کانپور»، چنانچه مرکز زلزلهبه ساحل دریا نزدیک باشد، پیش از وقوع زلزله تمرکز لکه‌های بزرگ ناشی از افزایشرنگدانه‌های «کلروفیل» در سطح آب دریا به صورت کاملاً مشهود افزایش می‌یابد. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در این مطالعه دانشمندان از اطلاعات مربوط به زلزله «بم» در ایران در سال،۲۰۰۳زلزله جزایر «آندامان» در سال ‪ ،۲۰۰۲زلزله الجزیره در سال ‪۲۰۰۲و زلزله «گوجارات» هند در سال ‪ ۲۰۰۱استفاده کردند. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محققان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و سنجش دمای زمین موفق شدند رابطه موجودمیان تمرکز رنگدانه‌ها در آب نواحی ساحلی و وقوع زلزله را شناسایی کنند. میزان اینپدیده به عمق دریا و همچنین نزدیکی مرکز زلزله، بستگی زیاد دارد. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دانشمندان عقیده دارند چنانچه ابری بودن آسمان امکان تصویر‌برداری ماهواره‌ها ازسطح زمین را غیر ممکن کند، کارشناسان می‌توانند از افزایش دمای زمین نیز به عنوانزنگ خطری در زمینه وقوع زلزله‌ها استفاده کنند[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]منبع : مرکز عمران ایران .;):)[/FONT]
 

underwood

عضو جدید
اصول طراحی غرفه نمایشگاهی

اصول طراحی غرفه نمایشگاهی

;):):) 1- غرفه، انبار نیست طراحی غرفه چیزی بسیار فراتر از پر کردن فضا با اشیای موجود در انبار سازمان است. بسیاری از کارفرماها در آخرین لحظاتی که باید به نمایشگاه بروند از واحد خدمات یا روابط عمومی می خواهند چیزهایی را برای بردن به نمایشگاه آماده کنند. در نتیجه بسیاری از غرفه های نمایشگاه ها بیشتر به انبار شرکت ها و سازمان ها شباهت دارند تا یک اثر هنری!

2-غرفه، اثر هنری است غرفه می تواند محل تجلی هنری طراح و نشان دهنده سطح دانش و بینش فرهنگی هنری و سلیقه وی باشد. غرفه، لباس کارفرماست و طراح موظف است بهترین طرح دوخت را برای آن ارائه دهد.

3- طراحی غرفه، تخصص است نجارها، آهنگرها، نقشه کش ها، معماران، طراحان داخلی، طراحان صنعتی، طراحان صحنه و لباس، طراحان گرافیک و گاه حتی مهندسان عمران و کامپیوتر، همه خود را در زمینه طراحی غرفه جامع و مانع می دانند. در حالی که طراحی غرفه خود می تواند یک رشته مستقل باشد برخی هنرمندان تصور می کنند طراحی غرفه عملی تفننی است و در کنار کارهایشان به آن می پردازند. این طور هم می توان نگاه کرد، اما حاصل این رویکرد به هیچ رو غرفه حرفه ای نیست.
4- ایده خلاقانه، محور طراحی غرفه است ایده خلاقانه، فرآیند پیچیده ای دارد و ایده یابی دارای روش هایی است که به مطالعه نیاز دارد. طرح باید مخاطب را در غرفه نگه دارد و پاسخگوی افکار و احساساتش باشد. باید دانست کارفرما چه هدفی دارد و روی آن تمرکز کرد که به طور حتم به یافتن ایده های ناب می انجامد. البته باید با حساسیت و دقتی بیش از کارفرما این کار را انجام داد و خواسته هایش را به سوی اهداف جدید هدایت کرد. یکی از هنرهای طراح غرفه باید همین باشد که با حساسیتی که دارد به سرعت درک کند چه خواسته هایی سره و چه چیزهایی ناسره اند. برای درک این نکات باید مدت زیادی تحقیق کرد و با خدمات و محصولات به نمایش درآمده، فرآیند کار، یا هر چیز مشابه دیگر در مجموعه کارفرما سر و کار یافت.

5- جزئیات در غرفه به خوبی دیده می شوند نمی شود غرفه را همین جوری طراحی کرد، مخاطب آنقدر به اشیا نزدیک می شود که تمام سهل انگاری ها را می بیند، بنابراین طرح باید به گونه ای باشد که بیننده نتواند اتصالات را بفهمد، یا اگر فهمید خیال کند یک اتصال حرفه ای دیده است. خلاقیت فقط در سیر کولاسیون نیست بلکه در تمام جنبه های غرفه باید احساس شود.

6- در نمایش یک چیز معمولی، نباید غلو شود گاه کیفیت محصولات کارفرما بسیار پایین تر از حد انتظار است. در این حالت ها بهتر است به شکل مودبانه از او خواسته شود که نمونه های بهتری را در اختیار بگذارد و اگر نمونه بهتری در دست ندارد، یا محصولش کیفیت پایین دارد باید او را از اجاره غرفه منصرف کرد. البته پل های پشت سر را نباید خراب کرد!

7- گاه سکوت و خلوت بهتر است روش های طراحی مینی مال گاه چنان آرامشی در مخاطب ایجاد می کند که چاره ای جز ایستادن در غرفه ندارد. نمایشگاه ها اغلب مکان هایی پرآشوب و هیاهو با رنگ ها و نورهای گوناگون اند که بیننده را عصبی می کنند. طراح بهتر است خود را جای مخاطب بگذارد.

8- طراحی غرفه، چابکی می خواهد طرح غرفه مثل جرقه است مثل طرح پوستر، غرفه کارزار طراحی است و تنها از عهده افراد چابک و حساس برمی آید. افراد فاقد این ویژگی ها طراحی غرفه را فراموش کنند.
9- دیدن تصویر سودمند است دیدن تصویر به ویژه هنگام خلق ایده بسیار موثر است. در مواقعی که طراح، غرفه ای در دست طراحی ندارد می تواند به بازدید نمایشگاه ها برود، مجله ها را ورق بزند، یادداشت بردارد، فیلم ببیند، استراحت کند و کروکی بزند.
10- طراح، مشاور واقعی کارفرماست این نکته بسیار مهمی است باید به شکل صادقانه مشاوره داد و حتی اگر لازم شد کارفرما را از گرفتن غرفه منصرف کرد (یعنی در کوتاه مدت نان خود را آجر کرد). کارفرما نباید گمان کند با آدمی پولکی طرف است، یا در برآوردهای اولیه و مراحل قرارداد سرش کلاه رفته است. طراحان خود را در جای کارفرما بگذارد.
11- طراح دست به کار شود طراحان به جای این که نقشه را به کارگاه فکس کند و به روش اداری از آن ها بخواهد نسبت به اجرای کار در نهایت وسواس و سرعت اقدام کنند، خود باید دست به کار شود تا مسائل اجرایی را از نزدیک بفهمد و در صورت لزوم طرح را در حین اجرا تغییر دهد.
12- تفکر مهندسی لازم است طراح باید تحلیل گر با حوصله باشد، یعنی بتواند با دقت فراوان یک دانشمند چیزها را بشکافد و از این راه به کشف های تازه ای در کار خود دست یابد. دقیق و حساس بودن، نگاه تولید انبوهی داشتن، ظریف فکر کردن، عاشقانه به جزئیات رسیدگی کردن، خسته نشدن و سرسری کارنکردن، از علایم تفکر مهندسی است.
13- طراح غرفه نباید واهمه داشته باشد گاه پیش می آید که کارهای دیگران را داوری کنیم و گاه نیز دیگران کارهای ما را به داوری می گیرند، در هر حال نباید ترسید و باید دانست که ما به عنوان طراح از آن ها حرفه ای تریم. نباید لحظه ای به خود تردید داشت و از داوری حرفه ای هاو معمولی نگران بود. باید درباره کارهای دیگران نظر داد اما تا نپرسیدند، نگویید!

14- بهترین راه فراگیری، آموزش است بهترین راه یاد گرفتن، یاد دادن است. شما هم تجربه کرده اید، تلاشی که می کنید برای اینکه یک بازی را به کسی یاد دهید، شما را مجبور می کند که خود آن را فرا گیرید. هیچ اشکالی ندارد که از این ضعف انسانی در جهت اعتلا استفاده شود. نقد هنری هم در همین نکته ظریف نهفته است.
15- سیستم های مدولار و پیش ساخته توصیه نمی شوند استفاده از این سیستم ها گاه خوب و گاه بسیار بد است. در حال حاضر این طور شده که طراحان از سرتنبلی یا کم سوادی، از این سیستم ها استفاده می کنند. این یک روش خوب است به شرطی که فکر شده باشد و برای غرفه خودتان بومی سازی شده باشد یا اینکه هدف خاصی را تعقیب کند. سیستم های پیش ساخته تبلیغاتی اغلب برای کسانی است که می خواهند بیش از نظر مخاطب، نظر کارفرما را تأمین کنند. البته بعضی از کارفرماها تصور می کنند اگر یک پرینت طولی روی یکی از این سیستم های پیش ساخته بزنند، دیگر نیازی به طراح ندارند. روابط عمومی خودش این کارها را می کند!
16- فرم، نور، رنگ و بافت و صدا و بو عوامل طرح غرفه اند فرم، نور، رنگ، بافت، صدا و بو مصالح کار طراح غرفه هستند برای رسیدن به طرح خوب؛ اگر شکل یک غرفه ارتباطی به کالا نداشته باشند، غرفه ها حالتی بی حال پیدا می کنند و اگر خیلی جیغ بنفش باشند، مبتذل می شوند. صدا عامل بسیار مهمی است و به راحتی از غرفه های اطراف به داخل غرفه ما می آید. بو نیز کاربردی مانند صدا دارد که توسط چشم، درک نمی شود اما تأثیرش روی انسان بسیار زیاد است. من اگر غرفه ای شیک (به لحاظ بصری) ببینم و از آن بوی سیرداغ دریافت کنم چه عکس العملی نشان می دهم؟ اگر در یک غرفه فروش لاستیک با ورود شما به قسمت نمایش، بوی سوختن لاستیک و صدای ترمز را بشنوید و همزمان خط ترمز لاستیک روی یک پرده ظاهر شود چه حالی می شوید؟ یا برای مثال در غرفه نمایش روغن نباتی به جای بوی سوختن روغن نباتی، بوی لیمو در فضا عطرآگین باشد؟
17- سلسله مراتب دیده شدن اشیا و درک آن ها را نباید فراموش کرد چشم انسان با ورود به هر فضا به سرعت دنبال چیزهای جدید می گردد، به همین دلیل اشیای نمایشی و اشیای تزیینی را باید در جای مناسب گذاشت، بسیار مهم است که اول چه چیزی دیده شود و کجای مخروط دید چه چیزهایی دیده شود، تمرکزهای نوری در کجاست و کجاها و چه چیزهایی در سایه اند، دور و بر چه اشیایی خلوت و چه اشیایی شلوغ است، هر شیء چقدر از زمان خیرگی نگاه را به خود معطوف می کند. اغلب غرفه های به ظاهر زیبا، بدون توجه به این اصول طراحی می شوند و فقط خوشگل هستند، اما هدف اصلی غرفه دار را تامین نمی کنند.
18- عمر غرفه یک هفته است این نکته بسیار حیاتی است و نباید آن را باساختمان اشتباه گرفت. غرفه نباید محکم باشد، بلکه باید لق باشد و خود چند روز پس از نمایشگاه فرو بریزد!
منبع: http://www.kishtpc.com/trade/Desc.asp?id=206&id2=105&id5=6
 

وطن دوست

عضو جدید
استفاده ای جالب از پله :


توضیحات طراح هم جالب است :
can’t even begin to explain how much clutter fills my house at the moment. With the ever growing stream of gadgets I have flowing into my house, I’m simply running out of room to put shit. This ingenious design from Vogue Living Australia installs drawers into your stairs, allowing for a completely optimal use of space.
We’re sick of big and bulky dressers filling our limited living space. And not only that, but thieves would never think to look for drawers in the stairs if, God forbid, your house ever gets broken into. — Andrew Dobrow.

منبع :
کد:
http://www.gearfuse.com/storage-in-stairs-the-coolest-thing-since-sliced-bread/
 

D.N.A

عضو جدید
مدرسه

مدرسه

سلام
من دنباله یک سری اطلاعات جامع و کامل در مورد تمام جزعیات و کلیات نقشه های اجرای یه مدرسه هستم.کسی هست که بتونه کمکم کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:que::que::que::que::que:
 

sahar a

عضو جدید
کاربر ممتاز
عجباااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!

عجباااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!

:victory:چند تا ساختمون عجیب غریب
نظر یادت نره
:rambo:
 

parham_shokoohi

عضو جدید
روشهای اجرای ساختمان

روشهای اجرای ساختمان

دوستان در جریان هستن که آزمون نظام یه بخشیش راجع به روشهای اجرای ساختمان هست و از اونجایی که منابع موجود در بازار در باره ساختمان های بنایی هستن در نتیجه اطلاعات ما در این باب خیلی کمه البته به جز امتحان نظام مهندسی داشتن اطلاعات در کار حرفه ای هم به درد ما میخوره...
می خوام بگم هر کی هر چی در این باره بلده بگه که بقیه هم استفاده کنن فکر می کنم مفید باشه...
1) معرفی منبع/کتاب و ....
2)تجربه هایی که سر کار اجرا بدست آوردید یا از دیگران شنیدید
3)هر چیزی در باره روشهای اجرا خوندید یا بلدید
4)مراحل اجرای یک ساختمان از اول تا آخر (پی تا سقف)
5)مراحل کار بازسازی در معماری داخلی
و....
 
معرفی وبلاگ برای کمک...

معرفی وبلاگ برای کمک...

با سلام خدمت مهندسین جوان:)
این وبلاگ کلیت کارش کمک رسانی به رفقای هموطنمان میباشد
:cool:www.memaranjavan64.blogfa.com:cool:
 
با سلام خدمت مهندسین جوان:)
این وبلاگ کلیت کارش کمک رسانی به رفقای هموطنمان میباشد
:cool:معماران جوان64.بلاگفا./
 

Eshragh-Archi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینجا خلیج فارس از بندر جاسک الوده شده از تنگه هرمز هم گذشته..
یه ماهه یه بوی بدی تمام استان و گرفته یه بویی شبیه ماهی گندیدس.. اوف اوف.. غیر قابل تحمله..
نمیدونم چرا وقتی یه روزایی هوا گرمتر میشه بو هم بد تر میشه..:(
خدا نصیبتون نکنه... جاتون خالی تا دلت هم بخواد زلزله میاد... اونقدر که از حساب خارجه..
بندرعباس اونقد زلزله عادی شده که دیگه اخبار هم به خودش زحمت نمیده خبرشو پخش کنه..
 

2dot

عضو جدید
مرسی از همه فکر کنم یاد گرفتم. کشیدم نمره م رو هم گرفتم :)
 

mahsa_vicy_moon

عضو جدید
در مورد اين تصوير


از نقاشي بالاي اون بر مياد كه از قرار معلوم سعي داشته دريا رو به تصوير بكشه و اون حركت خمش صعودي هم سنبلي از موج
بنابر اين ميشه نتيجه گرفت شكل بيضي تداعي كننده حبابِ !!!!
تركيبش نوين اما اصلا موضوعيت رنگهاي كاربرديش قابل درك نيست
شايد هم ميخواسته اسمان كشتي و دريا رو به يكباره به نمايش بگزاره
تكه تكه ست و اولين سبكي رو كه به ذهن بيننده ميرسونه تصوري از خانه هاي چيني ِ





واقعا شبيه كلاژ..........!









 

p.a.r.i

عضو جدید
در مورد اين تصوير


از نقاشي بالاي اون بر مياد كه از قرار معلوم سعي داشته دريا رو به تصوير بكشه و اون حركت خمش صعودي هم سنبلي از موج
بنابر اين ميشه نتيجه گرفت شكل بيضي تداعي كننده حبابِ !!!!
تركيبش نوين اما اصلا موضوعيت رنگهاي كاربرديش قابل درك نيست
شايد هم ميخواسته اسمان كشتي و دريا رو به يكباره به نمايش بگزاره
تكه تكه ست و اولين سبكي رو كه به ذهن بيننده ميرسونه تصوري از خانه هاي چيني ِ





واقعا شبيه كلاژ..........!

حالا نمیشه تو یزد، تو این کویر که هیچیش به آب و دریا مربوط نیست و یک ساختمان رو جدا و بدون این که به هیچ جا متصل باشه اون وسط رها نکنه؟

البته برای قضاوت بهتر بایدساختمونهای اطراف رو هم میدیدید.
 

Mehran_kh_d

عضو جدید
طراحان داخلي آستين ها رو بالابزنيد نياز به كمك دارم

طراحان داخلي آستين ها رو بالابزنيد نياز به كمك دارم

سلام
بعد از مدت ها تصميم گرفتيم اتاق بي روح و بي جان خونه رو تبديل كنيم به يك اتاق مطالعه اما نمي دونم بايد از چه رنگ هايي استفاده كرد و چطوري اونها رو به كار برد ازتون خواهش ميكنم در اين مورد كمكم كنيد.در ضمن رنگهاي مورد علاقه من سبز و آبي و زرشكيه !
سوالاتي كه برام مطرح شده ايناست:redface::
1-رنگ مناسب براي اين اتاق مطالعه چه رنگ هايي هستند؟
2-از چه نوع قاب عكس هايي استفاده كنيم و با چه نوع عكس هايي تزئين؟
3-اين اتاق را با چه وسايلي تزئين كنيم؟
4-از چه نوري براي بالا بردن كيفيت مطالعه استفاده كنم ؟
5- در ها داراي چه نوع رنگ هايي باشند؟
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=7951&stc=1&d=1234272721


http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=7952&stc=1&d=1234272842










پيشاپش از كمك هاي شما متشكرم
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    16.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 2.jpg
    2.jpg
    28 کیلوبایت · بازدیدها: 0

wildshaghayegh

عضو جدید
اولش هنگ کردم .. یه کم فکر کردم ببینم واقعا ترسیم سریعتره؟
بعد به این نتیجه رسیدم که اون لوکوربوزیه است

اين جمله ات خيلي خوشگل بود.به نظر من قد جمله اصلي ارزش داره...
.
در ضمن اين جمله رو هم از من داشته باشيد.منظورم متن امضامه...
خوب حالا معروف نيستم...بلاخره كه يه روز معروف ميشم.
;)
 

soha.soha

عضو جدید
کاربر ممتاز
[/center]

اين جمله ات خيلي خوشگل بود.به نظر من قد جمله اصلي ارزش داره...
.
در ضمن اين جمله رو هم از من داشته باشيد.منظورم متن امضامه...
خوب حالا معروف نيستم...بلاخره كه يه روز معروف ميشم.

;)



:cool::D

آره..
جمله ی خیلی قشنگیه .. و من هم خیلی دوست دارم روزی برسه که مطمئن باشم خوب زندگی کردم و اون تنها وقتیه که می تونم به خودم افتخار کنم:smile:

ممنون;)
 

zhsaffar

عضو جدید
سلام به همه دوستان.

براي تحليل بنا يكي از كتابهايي كه مي تونه بهتون كمك كنه و ايده هاي خوبي براي بيان مطالب چه بصورت گرافيكي و چه به صورت نوشتاري بهتون بده وكمك كنه بهتر درك كنيم به چه هدف داريم اين تحليل ها رو ميكنيم كتاب ماهيت معماري هست از نشر خاك و ترجمه محمد احمدي نژاد.

چند صفحه ايش رو بعنوان نمونه براتون قرار ميدم.اميدوارم كمكتون كنه:

صفحه راهنماي گرافيكي:

تحليل چند نمونه كار.
ماريو بوتا:




تادائو آندو:


 
آخرین ویرایش:

Mandan

عضو جدید
ممنون آقاي وطن دوست
منظور من هم كاملا همينه
اما جسارتا چون قصد هم تمرينه و هم در آغاز كار هستيم پيشنهاد من اين بود كه از يه بناي مشهور گذشته كه همه بشناسن و در موردش هم مطلب وجود داره شروع كنيم و در ادامه با متد شما كار كنيم. يعني وقتي كه نقدمون پيشرفت كرد و دستمون اومد كه چه كنيم.البته شما كه از همه ي ما تجربه و صلاحيت بيشتري داريد.
اين نظر من بود.
 

Mandan

عضو جدید
من پيشنهادم بناي مشهوري از لوكوربوزيه س.
به عنوان مثال ويلا ساووا
البته مي دونم كه ديگه اين سوژه براي تحليل داره نخ نما ميشه...!
اما ميخوام از تحليل ها و نقدهاي موجود شروع كنيم تا به نظر خودمون ( نظر واقعيمون . نه فقط تمجيد از شاهكار يه معمار يا چيزي شبيه به اين..) برسيم.
من تو جلسه هاي نقد از اين كه مي بينيم از كليشه شروع مي شه و به تاييد و تصديق صد در صد و چشم بسته ختم مي شه بيزارم.
اگه موافقيد بهم بگيد
 

Mandan

عضو جدید
واسه شروع مي خوام از كليشه شروع كنم...:redface:


ويلا ساووا 1929 = 1931
ايده ي لوكوربوزيه براي طراحي مسكن ايده آل دهه ي 20 تا 30
اين ويلا ايده هاي كلاسيك لوكوربوزيه را به نمايش مي گذارد، ايده هايي منتج از احترام او به پارتنون
بنايي شبيه به يك ويلاي رنسانس. داراي فرم مركزي و مانند معابد، در يك دورنماي وسيع و مستقر بر فراز پيلوتي ( نمونه ي معاصر ستونهاي كلاسيك ) ...
ويلا علاوه بر دارابودن مفاهيم معاصر و تاريخي نمادي از سيستم تفكر قدم به قدم لوكوربوزيه است.
در مرحله اول، او هر بنا را جزئي از شهر تخيلي خود ميداند. در گام بعد، تلاش مي كند تا نشان دهد كه چگونه معماري فيزيك و فرهنگ زندگي را غنا مي بخشد.
واسطه ي ظهور تفكر او، يك فرم هندسي كنترل شده و داراي ارتباطات منحصر به فرد با طبيعت است.
(به نقل و تلخيص از كتاب : لوكوربوزيه، تجزيه و تحليلي فرم ، جفري اچ بيكر، ترجمه ي رضا افهمي، انتشارات نسل باران )
 

Mandan

عضو جدید
منظورم از تغيير رنگ بعضي از اين غبارات اينه كه براي شروع اين عبارات رو تشريح كنيم. احترام لوكوربوزيه به پارتنون رو تو اين بنا چطور مي شه تفسير كرد؟
 

Mandan

عضو جدید
فكر نمي كنم شروع بدي باشه...
اگه كسي درباره ي هر يك از عبارات مشخص شده چيزي مي دونه يا نظري داره بگه.
مي شنويم...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا