پرواز آزمايشی بالون تحقيقاتی جديد ناسا

Saeed Esmaili

عضو جدید
سازمان ناسا جدید ترین بالون پرفشار تحقیقاتی خود را به منظور آزمایش مقاومت و کارایی آن بر فراز منطقه آنتراکتیکا و در ارتفاع 11 هزار فیتی به پرواز درآورد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان ناسا با همکاری بنیاد ملی علوم به تازگی بالن پرفشار جدیدی را به صورت آزمایشی و به منظور انجام تحقیقات علمی در ارتفاع بالا در منطقه آنتراکتیکا به لبه فضا فرستاده است.

این بالون پرفشار مسئولیت انجام حجمی گسترده از تحقیقات علمی را در مرز فضا و اتمسفر زمین و به مدت 100 روز یا بیشتر به عهده دارد.

بالون پرفشار جدید ناسا که حجمی برابر 7میلیون فوت مکعب دارد یکی از بزرگترین بالونهای پرفشار و مستحکمی است که تا به حال ساخته شده است.

پس از اتمام ماموریتهای تحقیقاتی ناسا، این سازمان بالغ بر 22 میلیون فوت مکعب بالن خواهد داشت که این میزان توانایی حمل یک تن تجهیزات را در ارتفاعی برابر 110هزار فیت خواهد داشت. ارتفاعی که به نسبت ارتفاع پرواز هواپیماهای مسافربری 3 الی 4 برابر است.

پس از آغاز پرواز آزمایشی، این بالون به ارتفاع 111هزار فیتی دست یافته و ارتفاع خود را در همین سطح حفظ کرده است. موفقیت در این پرواز استحکام و کارایی این بالون جدید را که در شکلی جدید و با استفاده از موادی متفاوت تولید شده است، به اثبات خواهد رساند. از مواد اصلی سازنده بالون می توان به نوارهای مخصوص و بسیار باریک و سبک وزن پلی اتیلن اشاره کرد.

بر اساس گزارش سایت رسمی ناسا، هزینه انجام چنین ماموریتهای تحقیقاتی در ارتفاع بسیار از هزینه تحقیقات ماهواره ای بسیار کمتر بوده و در عین حال تجهیزات آزمایشگاهی ارسال شده توسط این بالونها قابل بازگشت و استفاده مجدد خواهند بود. به همین دلیل بالونهای پر فشار در حال حاضر یکی از تجهیزات مطلوب تحقیقاتی در ارتفاع بالا به شمار می روند.

خبرگزاري مهر
 

jimmi

عضو جدید
متشکرم ... و همون که اونجا گفتم.
من نفهمیدم چی شد که مدیر عوض شد امیدوارم مدیر جدید حداقل به وعده های مدیر قبلی پایبند باشن.
موفق باشید...
 

Similar threads

بالا