[ پاویون ] Second Nature ، نمایشگاه کریستالی

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
Second Nature ، نمایشگاه کریستالی

همزمان با هفته ی طراحی توکیو، طرحی برای یک نمایشگاه توسط یک طراح ژاپنی به نام Tokujin Yoshioka اجرا شده بود که در انتقال روحیه ی نمایشگاه به مخاطبان و ارتباط بین فضای طراحی شده با موضوع نمایشگاه از بهترین ها محسوب میشد.
این نمایشگاه که با نام Second Nature برگزار شد، محلی برای نمایش صندلی هایی بود که با استفاده از روش های شیمیایی، با استفاده از کریستال ها و شبکه های پلی استری ساخته شده بود. بر اساس همین موضوع، yoshioka تصمیم گرفت که با استفاده از همین تکنولوژی، فضایی خلق کند تا افراد بیننده، هر چه بیشتر خود را در محیطی حس کنند که با این صندلی ها تطابق داشته باشد و به قول خود او، آنها خود را در یک طبیعت سرد و خاموش بیابند. وی برای این منظور حتی توانست هاله های ابر مانندی را با استفاده از این کریستال ها در نمایشگاه ایجاد کند.

اگر در دیکشنری، دنبال عبارت “second nature” بگردید، هدف طراح از ایجاد این مححیط را هم درک خواهید کرد. Second nature ، به معنای گرایش و میل شخصی ای است که که به صورتی عمیق در یک انسان وجود دارد، به طوری که با تلنگری هر چند کوچک، ظاهر خواهد شد … به گفته ی خود طراح، این طرح سعی داشته تا با استفاده از قدرت زیاد طبیعت، و ذهنیتی که در درون سرشت هر فرد وجود دارد، وی را برای مدتی کاملا” از محیط قبل جدا کند و به دنیایی جدید و سرد ببرد؛ به عبارت دیگر هدف طراح این بوده که از طریق احساسات و روحیات افراد بر آنها تاثیر بگذارد، نه با استفاده از فرم. و اما هدف این نمایشگاه، تلنگر زدنی در باره ی نگرانی های زیست محیطیست و این واقیت که محیط پیرامون ما، از کوچکترین چیزها مثل صندلی و ماشین و … پیوسته در حال تغییر و تحول است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا