پاسخ سوالاتی که تاکنون بی جواب مانده بودند!

یک دختره

عضو جدید
کاربر ممتاز
1- چرا دکمه های لباسهای زنانه اغلب در سمت چپ قرار دارند؟ ۲- چرا به “هات داگ” می گیم هات داگ؟
3- چرا وقتی مدت طولانی در آب میمانیم پوستمان چروک می شود؟
4- چرا نباید خربزه را با عسل خورد؟
۵- چرا نیش پشه ها باعث خارش می شود؟

۱- چرا دکمه های لباسهای زنانه اغلب در سمت چپ قرار دارند؟
چون بیشتر مردم با دست راست کار می کنند به همین سبب دکمه های لباس را سمت راست می دوختند تا افرادی که راست دست هستند به آسانی بتوانند دکمه های لباس خود را باز کرده یا ببندند. زنان اشرافی و ثروتمند جامعه در آن زمان هیچ گاه لباس خود را شخصاً به تن نمی کردند، بلکه خدمتکاری داشتند که این کار را برایشان انجام می داد. چون خدمتکار برای بستن یا گشودن دکمه لباس بانوی خود مقابل او قرار می گرفت، دوزندگان لباس زنانه معمولاًدکمه لباس را در سمتی قرار می دادند که خدمتکار بتواند به راحتی با دست راست خود آنها را باز کرده یا ببندد. از این رو دکمه لباس زنانه را سمت چپ می دوختند، هرچند امروزه استفاده از دکمه عمومیت یافته و دیگر از خدمتکاران خبری نیست، اما هنوز هم این اصل به قوت خود باقی مانده و دکمه های لباس های زنانه سمت چپ دوخته می شود.
!!! در حالی که بستن دکمه چپ برای خانم ها اغلب مشکل است.
۲- چرا به “هات داگ” می گیم هات داگ؟
هات داگ در وافع در سال ۱۸۵۲ در آلمان متولد شد. توسط یک قصاب فرانکفورتی که به ذهنش رسید این محصول رو که عبارت از یک سوسیس باریک و دراز بود، تهیه کند و اسم این فراورد جدید رو به افتخار شهرش، فرانکفورتر نامید. بعدها شخص مجهولی به نظرش رسید که این dachshund سوسیس فرانکفورتی ، شبیه نوعی از سگ که پاهای کوتاه و بدن کشیده ای داشت بود به نام dachshund که دش یه معنای گورکن و هوند به معنای سگ در آلمانی و دانمارکی هست به همین دلیل انرا دشهوند نامید و از آن پس نام این سوسیس محبوب به سرعت به دشهوند عوض شد
خلاصه … در سال ۱۹۰۶، جناب Harry Mosley Stevens که صاحب بزرگترین زنجیره ی توزیع بستنی و نوشابه در نیویورک بود، تصمیم میگیره که این دشهوند رو به لیست محصولاتش اضافه کنه. چون که می دید در عصرهای سرد نیویورک مردم رغبت زیادی به بستنی ندارند و یک سوسیس داغ خوشحالترشون می کنه و برای جلب مشتری بیشتر؛ استیونس جان ، به فروشندگانش سپرد که داد بزنند؛ این سوسیس ها از داغی سرخ سرخند. و بیاین داشهونداتونو ببرید تا وقتی که داغند و از دهن نیفتادند.
یک کاریکاتوریست زیرک،Ted Dorgan این ایده ی جدید استیونس رو دید و ازش خوشش اومد و تصمیم گرفت که اونهم از این ایده در کاریکاتورهاش استفاده کنه برای همین در یکی از کاریکاتورهاش فروشندگان سگ رو نشون میده که سگهای دشهوند شون رو توی یه گاری گذاشتن و داد میزنن بیایید سگهای داغتون رو ببرید! و اینطوری شد که بین مردم واژهی هات داگ جا افتاد.
۳- چرا وقتی مدت طولانی در آب میمانیم پوستمان چروک می شود؟
پوست انسان پس از مدت طولانی قرار گرفتن در آب، چروک نمی شود بلکه انبساط پیدا می کند. پوست انگشتان و کف دست ها و پاها پس از آنکه از آب اشباع می شود چنین حالتی را بروز می دهد. پوست دستها و پا ها از پوست صورت و شکم ضخیم تر و محکم تر است این لایه هنگامی که از آب پر می شود بسط پیدا می یابد و همین انبساط است که چروکیدگی را بوجود می آورد.
شاید بپرسید چرا پوست بخش های دیگر بدن چروک نمی شود؟ در واقع پوست این نقاط هم چروک می شود، اما چون نسبت به پوست دست و پا بزرگترو مسطح تر است، فضای بیشتری برای جذب آب دارد و بسیار دیرتر از پوست دست و پا چروکیدگی را نشان می دهد.
۴- چرا نباید خربزه را با عسل خورد؟
یکی از باورهای قدیمی درباره تغذیه این است که خوردن بعضی مواد غذایی با بعضی دیگر ناسازگار است .منع خوردن خربزه با عسل هم یکی از همان باور های بسیار قدیمی بشمار می رود. که ظاهرا باور درستی است. ترکیب خربزه با عسل در بدن، التهابات شدید و دل درد به دنبال دارد. از دیدگاه شیمی این واکنش را به قند های موجود در این مواد نسبت می دهند. عسل دارای قند لولوز و خربزه دارای قند گلوکوز است. هردو قند به سرعت جذب بدن می شوند و آنتالپی را بالا می برند. افزایش آنتالپی می تواند وضعیت عمومی بدن را بهم بریزد.
۵- چرا نیش پشه ها باعث خارش می شود؟
همانطور که می دانید تنها پشه ماده نیش می زند ،البته دلیلش دشمنی نیست. او برای تولید مثل به خون نیاز دارد. پشه ماده برای انتخاب قربانی خود ابتدا حسگرهای خود را به کار می گیرد تا شکارش را پیدا کند. این حسگرها روی دو شاخک و سه جفت پایش قرار دارند. با این حسگرها رطوبت، دما و ترکیبات موجود در عرق بدنتان را بررسی می کند. اگر چیزی را که پیدا کرده است دوست داشته باشد نیش می زند. پشه ماده برای نیش زدن خیلی آهسته روی پوست شما می نشیند و پوستتان را با خرطومش سوراخ می کند.خرطوم نوعی دهان است که درست زیر چشمهایش قرار دارد و شامل شش وسیله تیز به نام استایلنز است. او همزمان هر شش استایلنز را در پوست فرو می کند واز رگ خونی تغذیه می کند. این کارها خیلی سریع و به آرامی اتفاق می افتد، طوری که ممکن است اصلا احساس نکنید. خارش نیش پشه در حقیقت به دلیل نیش زدن نیست،این خارش ناشی از بزاق دهان پشه است که با خون شما مخلوط می شود تا از لخته شدن آن هنگام مکیدن جلوگیری کند.
 

MAHDI.VALVE

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خدا رو شکر بدون فهمیدن این مطا لب نمردیم
الان دیگه آماده ایم
 

Similar threads

بالا