هرز آگهی

robic

عضو جدید
آگهی و نیازمندی های اینترنتی در ایران قدمتی تقریباً به اندازه خود اینترنت دارد. کودک نوپای سرویس تبلیغات در سایتهای ایرانی به درستی تربیت نشده است. متاسفانه بسیاری از سایتهای آگهی تولید کننده هرز آگهی هستند. هرز آگهی، نوع جدیدی از تبلیغات اینترنتی می باشد که بر اساس تکنیک های موتورهای جستجو، به نمایش آگهی‌های غیر مرتبط با واژه‌ جستجو شده می پردازد. در این روش کاربری که در یک موتور جستجو به دنبال کلمه ای می گردد، به سایتهایی وارد می‌شود که ربطی به موضوع جستجو شده ندارد و آگهی هایی را مشاهده می‌کند که هیچ ربطی به واژه مورد جست و جو ندارند.هدف از ایجاد هرز آگهی، جذب بازدید کنندگان هرچه بیشتر، از موتورهای جستجو می باشد. مدیران اینگونه سایتها از این افزایش بازدید، جهت جذب آگهی و در آمد بیشتر استفاده می کنند .بسیاری از سیاتهای آگهی در ایران با چنین روش هائی اقدام به جذب کاربر می کنند. متاسفانه عدم بکار گیری الگوریتمهای جدید گوگل در جستجوی فارسی هم مزید بر علت شده تا صاحبان برخی از اینگونه سایتها براحتی در محیط مجازی جولان دهند و کاربران در اکثر جستجو هایشان با نتایجی روبرو شوند که ربطی به خواسته شان ندارد. ولی متاسفانه هنوز در ایران سایتهای زیادی از این روشها برای جذب بازدید بیشتر استفاده میکنند. البته آگهی دهنده ها هم غالباً درک درستی از کارکرد اینترنت ندارند و در هنگام درج آگهی خود بیشتر به رتبه الکسا ی اینگونه سایتها توجه میکنند. حال اینکه کسب رتبه الکسا تا رتبه های ده هزار هم با روشهای fake براحتی امکان پذیر است.در حال حاضر نکات زیر برای صاحبان کسب و کار خرد در اینترنت در هنگام درج آگهی مهم است:
[h=2]• رتبه الکسا[/h]همانطور که در بالا گفته شد روشهای زیادی برای کسب رتبه بالا در الکسا وجود دارد. الکسا آمار خود را عمدتاً از تولبار نصب شده بر روی مرورگر کاربرانش دریافت میکند و تعداد بازدید و زمان حضور در سایت را بر آن اساس محاسبه میکند. با توجه به اینکه اکثر کاربران این تولبار را نصب نمی کنند پس الکسا آمار را تقریبا حدس میزند.[h=2]• تعداد بازدید آگهی های رایگان و ویژه[/h]برای تعداد بازدید هر آگهی از یک COUNTER استفاده می شود که در اکثر اوقات بدون توجه به IP کاربر بازدید را ثبت میکند. این یعنی می توان با Refresh یک آگهی تعداد بازدید را بصورت دروغین بالا برد.[h=2]• رتبه آگهی های ویژه رقبا[/h]کسب رتبه های اول در گوگل با توجه به عدم اجرای درست الگوریتم های ضد اسپم گوگل در جستجوی فارسی برای کسانی که دستی در این رشته دارند کار سختی نیست. تقریبا تمامی سایتهای اگهی از یک روش مشابه استفاده میکنند.این روش در طی سالها تغییرات عمده ای نداشته است. سایتهای آگهی از ترفند آگهی رایگان برای جذب کاربر و ثبت آگهی بیشتر استفاده میکنند. طبق برآورد ها به ازای هر ۵۰۰ آگهی رایگان فقط یک اگهی ویژه ثبت می شود. به غیر از چند استثناء بیشتر سایتهای آگهی پذیرنده از رنک پائینی برخوردار هستند. مهمترین نکته برای صاحبان این دسته از وب سایتها آمار الکساست. روش شناسائی سایت های هرز آگهی افزودن کلی کلمات کلیدی جستجو شده در url سایتهای هرز آگهی برای پنهان سازی و مشابه سازی خود در بین سایتهای مشابه و واقعی دیگر، از روشهای مختلفی سود می برند. این روشها همراه با پیشرفت فناوری و افزایش تجربه مدیران سایت، پیشرفته تر می شوند و پس از یک دوره زمانی تغییر چهره میدهند. در ادامه به برخی از این روشها می پردازیم. بیاد داشته باشید که این روشها کلی بوده و گاهی بصورت ترکیبی از چند روش نیز بکار میرود.
پس از جستجو و نمایش نتایج و با دقت در url لینک مشکوک به هرز آگهی در موتور جستجو، به الگوهای مشابه زیر بر می خوریم:​
http://www.example.com/?keyword=keyword(1)+keyword(2)+…+keyword(n) http://www.example.com/?Result=keyword(1)_keyword(2)_…_keyword(n) http://www.example.com/keyword(1)_keyword(2)_…_keyword(n).html http://keyword(1)_keyword(2)_…_keyword(n).example.com​
در تمام موارد، واژه‌های جستجو شده به عنوان بخشی از لینک سایت مشاهده می شود. این کلید واژه‌ها گاهی بصورت زیر دامنه، و گاهی بصورت یک فایل html در پایان آدرس و یا بصورت افزودن یک به یک آدرسها در بخشی از سایت مشاهده میشود. در این لینکها، کلید واژه ها، با کاراکترهایی همچون “+”(plus) و یا “_” (underline) و یا “-” (dash) و یا “۲۰%” (space) و یا … در کنار هم قرار می گیرند و به آدرس کلی سایت اضافه می گردند.

منبع:ایده دیزاین
 

Similar threads

بالا