نمونه های مدلسازی و رندرینگ:SKETCHUP

معماری سنتی

عضو جدید
آقای یگانگی با دین نمونه کارها توی وبلاگتون فکر میکنم باید بیام به اصفهان ودر کلاسهای شما شرکت کنم واقعا کارتون عالیه
 

Arash_shah

عضو جدید
ممنون.
آب یه صفحه با لایه رفلکت 96 درصده + پرلین نویز به عنوان بامپ مپ (perlin noise - bump map ). و چمنها رو با پلاگین component spray روی زمین پخش کردم.

استاد یگانگی عرض سلام و درود
اگه میشه لطف کنین پلاگین component spray را خودش یا آدرسشو بزارین تا ما هم استفاده کنیم، اگه تکنیک خاصی داره که توضیح می خواد، ممنون میشم . راستش من همیشه با درست کردن طبیعت مشکل داشتم. البته یه پلاگین از سایت podium گرفتم که خیلی به درد میخوره و به همه پیشنهاد می کنم حتما دانلودش کنن : "Podium Plants & Trees"
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
برای کسانی که میخوان نمونه کارای خوبی از su ببینن دیدن این سایت خالی از لطف نیست:
http://dwanimations.org/
و همچنین این لینکها:
This is SU + Maxwell
http://web.me.com/fillieverhoeven/bouwe ... chviz.html
http://web.me.com/fillieverhoeven/bouwe ... ebouw.html (maxwell for wooden lookalike of SU model)
http://web.me.com/fillieverhoeven/archi ... ntoor.html (maxwell for the light shading)
http://web.me.com/fillieverhoeven/archi ... slijn.html (scroll down and see the design sketches made with SU and rendered in Maxwell)
http://web.me.com/fillieverhoeven/archi ... plund.html (maxwell for wooden lookalike of SU model)

This is just SU work some with a little PS here and there
http://web.me.com/fillieverhoeven/bouwe ... chviz.html
http://web.me.com/fillieverhoeven/archi ... ingor.html
http://web.me.com/fillieverhoeven/archi ... angju.html
http://web.me.com/fillieverhoeven/archi ... enten.html
http://web.me.com/fillieverhoeven/bouwe ... iling.html

Francois Verhoeven
 

Arash_shah

عضو جدید
با عرض سلام خدمت استاد و همه دوستان
من توی vray sketchup با قرار دادن خورشید و تنظیم position مشکل دارم، یعنی اصلا دستور این کارو نمی دونم. ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
برای گذاشتن خورشید چندتا کار لازمه . اول سایه رو توی su فعال کنید. سپس توی v-ray گزینه gi رو مطمئن بشید فعاله ( این به وی-ری میگه که نور محیطی رو در نظر بگیره) . حالا موقع تنظیم environmentیا محیطه. گزینه بالایی sky light یا نور آسمونه . جلوش یه m کوچیکه که روش کلیک کنید یه صفحه دیگه باز میشه. حالا اینجا مپی که به وی-ری میگه برچه اساس نور رو تنضیم کنه دردسترس شماست . گزینهsky رو از منوی آبشاری انتخاب کنید و در سمت راست که تنظیمات sky هستش ،default رو انتخاب و apply کنید.میبینید که حالا m بهM تغییر کرده.
حالا همه چیز باید درست باشه . فقط اینکه اگه رندر گرفتید و همه چیز سفید بود معلوم میشه که شما perset ی رو انتخاب کردید که لازمه شدت نور خورشید رو درش کاهش بدید . وی-ری خورشید رو حدود 50000 بار قویتر از نورای معمولی میگیره ،لذا باید شدت نور رو (multiply) رو به اندازه بین 30000 تا 60000 بار کاهش بدید و رندر بگیرید. البته اگه همهچیر رو resetکرده و شرو کرده باشید ، این مساله رو ندارید.
این رندرا رو و مدلش رو باsu کار کردم.

 

manp_m

عضو جدید
سلام آقای یگانگی من هم مشکل تنظیم نور رو دارم . وقتی از سایه خود su استفاده می کنم سفید می شه ولی متوجه نشدم از کجا می شه مقدارشو کم کنم.ممنون می شم در مورد نور خورشید بیشتر راهنمایی کنید.
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
زیر قسمتی که sky رو به عنوان مپ به وی-ری معرفی میکنید،گزینهmultiply رو تنظیم کنید . سعی میکنم یه تصویر بگذارم.
 

manp_m

عضو جدید
زیر قسمتی که sky رو به عنوان مپ به وی-ری معرفی میکنید،گزینهmultiply رو تنظیم کنید . سعی میکنم یه تصویر بگذارم.


ممنون اگر بشه یک سری آموزش وی ری را از ابتدا با یک مدل که خودتون کار کردین اینجا بزارین فکر کنم مشکل خیلیها مثل من حل بشه .
باز هم ممنون و تبریک به خاطر کار های عالیتون:gol:
 
سلام دوست عزیز
امیدوارم که حالتون خوب باشه
لطفا اگه زحمتی نیست لینک دانلود پلاگینهای اسکچ آپ را به ایمیلم بفرستید . ممنون
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
سلام آقای یگانگی من هم مشکل تنظیم نور رو دارم . وقتی از سایه خود su استفاده می کنم سفید می شه ولی متوجه نشدم از کجا می شه مقدارشو کم کنم.ممنون می شم در مورد نور خورشید بیشتر راهنمایی کنید.
حقیقتا شاید این دشوارترین کار باشه ، که بشه اینطوری وی-ری رو آموزش داد . اولا خود فایل راهنمای pdf خیلی خوبه (ولی همه چیز رو پوشش نداده ) و نیازهای معمارا رو برآورده میکنه. درثانی من سعی میکنم هربار یه چیزی رو ( بر اساس همون pdf) مطرح کنم.
اینم طبق قول قبلی ، تنظیمات خورشید: ( هرجایی که رنگیه و با یه مستطیل رنگی مشخص شده رو کلیک کنید یه صفحه دیگه باز میشه): اول m رو بزنید،( که پس از تنظیم به M بزرگ تغییر میکنه) سپس از محلی که با مستطیل سبز مشخص شده ، مپ رو sky انتخاب کنید. زیرش multiplier هست که شدت آسمون رو به وی-ری میگه. حالا default رو انتخاب و apply کنید
 

Arash_shah

عضو جدید
با سلام
من هنوز با سایه vray مشکل دارم: اینکه بعد از فعال کردن سایه در su و Sky در vray سایه ها فقط به صورت کاملا عمودی میوفته که با تغییر دادن سایه su هم هیچ تغییری نمی کنه ، ممنون میشم اگه کسی راه حلشو بدونه
 

manp_m

عضو جدید
برای دوستانی که مثل من مشکل تنظیم نور خارجی یا داخلی دارند این تنظیمات رو داخل ستینگ وی ری کپی کنید بعد از روی اینها لود کنید .می بینید که دیگه مشکلی ندارید.;)
 

پیوست ها

  • New WinRAR ZIP archive.zip
    3.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

HADI-TEHRANI

عضو جدید
سلام من تازه شروع به کار باUsکردم میشه توضیح بیشتری در مورد Bump map در Us بدین من پلاگینای V ray, Podium رو دارم اگه میشه با استفاده از این دو تا باشه . ممنون
 

Arash_shah

عضو جدید
با عرض معذرت خدمت استاد، اینبار من جوابه دوستمونو میدم:
bump یا bumping در هر نرم افراری که باشه برای ایجاد ناهمواری روی سطح از یه map استفاده میکنه که یکی از انواع این map ها ، Bitmap یا هر تصویر دو بعدیه که بر طبق اون تصویر ، در ایجاد نا همواری ، تیره ترین رنگ به عنوان فرورفته ترین قسمت در نظر گرفته میشه. امادر مورد podium :
podium میتونه خود texture متریالو به عنوان bumpmap بشناسه ،تنها کاری که باید بکنید اینه که به آخر اسم متریال bump1_ تا bump5_ که میزان بامپینگ را تعیین میکنه اضافه کنید
 

Arash_shah

عضو جدید
اما در مورد vray :
برای bump map میتونید از خود تصویر Diffuse map استفاده استفاده کنید اما بهتره اون تصویرو با photoshop یا هر نرم افزار دیگه به تصویر grayscale یا سیاه سفید تبدیل کنید، بعد در پنجره متریال ها در قسمت maps روی حرف m کنار bump کلیک کنید، در پنجره باز شده ،قسمت type ، bitmap رو انتخاب کنید، حالا روی m کنار file کلیک کنید و فایل bump map که ساختید رو open کنید، می تونید از خود تصویر Diffuse map هم استفاده کنید. در ضمن Scale بامپمپ باید با scale که به diffuse دادید یکی باشه(در بخش UVW Transform )

 

HADI-TEHRANI

عضو جدید
ممنون از پاسخ هایی که دادی من یه مشکل دیگه هم دارم تویه رندره پودیم وقتی به یک سطح رفلکس میدم تکسچر شو حذف میکنه رندره زیر رو ببین سطح هایی که رفلکس دارن تکسچر ندارن چیکار کنم:(
 

پیوست ها

  • 20090105000638_25m39s.jpg
    20090105000638_25m39s.jpg
    37.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Arash_shah

عضو جدید
ممنون از پاسخ هایی که دادی من یه مشکل دیگه هم دارم تویه رندره پودیم وقتی به یک سطح رفلکس میدم تکسچر شو حذف میکنه رندره زیر رو ببین سطح هایی که رفلکس دارن تکسچر ندارن چیکار کنم:(

مشکل شما اینه که متریالتونو به Group دادید ، در حالی که reflect به خود سطح داده میشه و این باعث میشه متریال شما در رندر نشون داده نشه، راه حل اینه که متریال را به تک تک سطوحی که reflect دارن در سطح زیر گروه اعمال کنید . امیدوارم مطلب را رسونده باشم.
 

HADI-TEHRANI

عضو جدید
آرش جان من ساعت Su رو به 7:30 -8 اما تو رندره پودیم نور محیط حذف نمیشه چه جوری نورو حذف کنم؟ ( یعنی شب بشه )
یه سوال دیگه چرا texture هایی که تویه V-Ray میدم تو حالت Shaded With Texture دیده نمیشه؟
 

Arash_shah

عضو جدید
آرش جان من ساعت Su رو به 7:30 -8 اما تو رندره پودیم نور محیط حذف نمیشه چه جوری نورو حذف کنم؟ ( یعنی شب بشه )
یه سوال دیگه چرا texture هایی که تویه V-Ray میدم تو حالت Shaded With Texture دیده نمیشه؟
کاری که شما میکنید فقط نور محیطو کم میکنه، مثلا نوره شبه اما مثل شبای قطبی روشنه،
به هر حال برای از بین بردن نور محیط چند تا راه هست:
1. میتونی در قسمت Style ، تب background ، تیک Sky رو بر داری و برای background بر حسب میزان تاریکی شب یه نور تیره انتخاب کنی. مثلا برای تاریکی مطلق رنگ سیاه کامل

2. میتونی دور تا دور کارت یه دونه Box بزرگ قرار بدی که جلوی رسیدن نور به حجمتو بگیره، درست مثل تاریکی مطلق با background سیاه کار میکنه، البته راه اول منطقی تره
 

emadafshar

عضو جدید
سلام من فايلهاي piranesi رو دانلود كردم اما پسورد دارن.
پسورد اونو هم بدين
 

Arash_shah

عضو جدید
اینو یادم رفت بگم که متریالای vray توی محیط su قابل دیدن نیستن (مشکل بزرگیه) فقط
vray linked materials این امکان داره ، اونم به این دلیل که از تکسچرهای خود su به عنوان
Diffuse Map استفاده میکنه.
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
سلام arash جان و چه خوب که شما اینقدر دقیق و صحیح به سئوالات جواب دادید. هم در مورد podium و هم v-ray.
bump خودش به معنی برجستگیه و بیشتر منظور برجستگیای کوچیک سطح متریاله و مسلما هر متریالی ( اگه اصلا بامپ لازم داشته بهشه) با دیگری متفاوته که یکم تجربه میخواد.
در مورد رندرها هم تقریبا خوبن . یه کم اگه به چوبها و چرم صندلی براقیت بیشتری بدید واقعی تر میشن و بهتره لبه نورها شارپ و واضح نباشه...
 

Similar threads

بالا