نرم افزار آموزشی شبیه سازی با هایسیس

chemblog

عضو جدید
شاید تا به حال عنوان آموزش های تعاملی را شنیده باشید.آموزشی تعاملی همان آموزشی است که در حال حاضر در سیستم آموزشی کشور ما تاکید زیادی بر روی آن می شود و در واقع آموزشی است که در آن در سر کلاس درس دانش آموز و دانشجو باید فعالیت داشته باشد و استاد متکلم وحده نباشد.این نوع آموزش به دلیل اهمیت و بازده ای که دارد در محیط اینترنت نیز راه پیدا کرده است و نرم افزار های آموزشی جدید به گونه ای نوشته می شوند که برای کاربر زمینه ای فراهم شود تا در حین اموزش و در همان محیط نرم افزار آموزشی بتواند با نرم افزار کار کند.اما متاسفانه گاهی شاهد هستیم که این روند آموزشی در محیط اینترنت نتیجه ی معکوس دارد و کاربر پس از مدت کوتاهی کار با نرم افزار آموزشی از آن خسته می شود و این شاید به دلیل تفاوت جو کلاس درسی و محیطی باشد که کاربر به مطالعه ی نرم افزار می پردازد (که معمولا در منزل است).مطمئنا آن جو و احساس کلاس درس در خانه و پشت میز کامپیوتر وجود نخواهد داشت و این برای کاربر خسته کننده خواهد بود که نرم افزار به او بگوید این کار را انجام بده و روی آن گزینه کلیک کن و کاربر هم بارها مجبور به این کار شود. با این وجود نمی توان گفت که باید این نوع آموزش را در محیط اینترنت کنار گذاشت.شاید راه حل مناسب استفاده از نرم افزار های آموزشی نیمه تعاملی باشد که در آن ها کاربر تنها می بایست برخی از کار ها را در محیط آموزش خود انجام دهد و مطمئنا ان کار ها کلیدی و نکات اصلی آموزش خواهند بود.
“نرم افزار اموزشی شبیه سازی با استفاده از هایسیس” از طرف مرجع تخصصی مهندسی شیمی ایران پس از شش ماه تلاش و تحقیق بر اساس آموزش نیمه تعاملی برای شما مهندسان شیمی ساخته شده تا با استفاده از آن بتوانید شبیه سازی های خود را شروع کنید.این نرم افزار سرفصل های مهم و کلیدی مورد نیاز برای شروع یادگیری شبیه یازی را شامل می شود و در ادامه کمی جلوتر رفته و جزییات بیشتری را بررسی می کند.



نمایش دموی نرم افزار

به دلیل حجیم بودن فایل ممکن است بارگزاری آن مدتی طول بکشد.شکیبا باشید…
Password: www.irchemeng.ir



در فصل اول با مدل سازی، شبیه سازی و مفهوم آن ها آشنا می شود و می آموزید که هدف از شبیه سازی چیست و چرا به شبیه سازی نیاز داریم. مگه چه اشکالی دارد که واحد صنعتی را در ابتدا در همان مقیاس صنعتی شروع به ساخت کنیم؟ این سوالی است که به آن پاسخ داده می شود.

برای شروع کار می بایست محیط نرم افزار را ببینید و با آن آشنا شوید.پس نرم افزار را بر روی سیستم خود نصب کرده و سپس اموزش قسمت های آن را در فصل دوم آموزش به ما بسپارید.
درس شیرین ترمودینامیک را به یاد دارید؟ اگه جوابتان منفی است پیشنهاد می کنم برگردید و یک بار دیگر این درس را مرور کنید.ضرر نمی کنید…

معادلات ترمودینامیکی رابطه هایی هستند که رفتار یک سیستم را مشخص می کنند.معادله ی حالت، معادله ی ون در والس، معادله ی پینگ رابینسون و …
در شبیه سازی فرایند های شیمیایی نیز مطمئنا با این معادلات سر و کار خواهید داشت.در فصل سوم ما این معادلات و کاربرد آن ها را به شما معرفی کرده و خواهیم گفت چگونه از آن ها در شبیه سازی استفاده کنید تا به نتیجه ی نزدیک به واقعیت برسید.

حال با اطلاعاتی که دارید وقت آن رسیده است که شبیه سازی را شروع کنیم.برای شروع کسب تسلط شما بر روی شبیه سازی ابتدا واحد های عملیاتی مانند پمپ، کمپرسور، برج تقطیر و … را به صورت تکی مورد بررسی قرار داده و برای هر کدام یک مثال حل می کینم.
در شبیه سازی های بزرگ و در مقیاس صنعتی مجموعه ای از واحد های عملیاتی که در فصل قبل مورد بررسی قرار گرفتند در کار یکدیگر عمل می کنند و باید مجموعه ای از آن ها با هم شبیه سازی شوند.برای آمادگی شما مجموعه های بزرگتری را در فصل پنجم شبیه سازی کردیم.


نمی دانم از آن دسته دانشجویانی هستید (یا بوده اید) که از درس سینتیک و راکتورهای شیمیایی فراری بوده اند یا نه اما در هر صورت ما اینجا شیرینی این درس را به شما خواهیم چشاند.در فصل شش با انواع راکتور های شیمیایی آشنا خواهید شد و نحوه ی تعریف واکنش های شیمیایی، اتصال واکنش ها به معادله ی ترمودینامیکی و در نهایت یک مثال عملی از راکتورها را خواهید آموخت.مثال حل شده مربوط به عملیات تولید متانول می باشد.
ادوات منطقی هایسیس برای بهینه سازی شبیه سازی شما به کار می روند.اگر می خواهید بدانید شدت جریان یک خط را چگونه تغییر دهید تا به جداسازی مطلوب در یک برج جذب برسید و مواردی شبیه به این، در فصل آخر این نرم افزار آموزشی با ما باشید.
حال که مقدمات شبیه سازی هایسیس و کمی فراتر از آن را آموختید وقت آن رسیده که امتحان دهید. استرس نداشته باشید.این امتحان برای خود شما و سنجش آموخته های شماست و کسی شما را به خاطر این آزمون بازخواست نمی کند.پس نفسی عمیق بکشید و با اعتماد به نفس سوالات را حل کنید.

این نرم افزار آموزشی توسط خانه نرم افزار مهندسی ایران حمایت شده است.


در آخر ذکر این نکته را لازم می دانم که بدون نظر، انتقادات و پیشنهادات شما امکان پیشرفتی برای ما نخواهد بود.پس لطفا در صورتی که این نرم افزار آموزشی را دانلود و استفاده کردید نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا در ورژن های بعدی این نرم افزار و همچنین دیگر آموزش ها آن ها را لحاظ کنیم.

برای اجرای نرم افزار به فلش پلیر ۱۱ و یا بالاتر از آن نیاز خواهید داشت.
رمز فایل فشرده و فایل اجرایی نرم افزار: www.irchemeng.ir
حجم فایل: ۱۶۸٫۹MB



دانلود

منبع

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا