میوه هایی که شاید متوجه اهمیت و ارزش آن ها برای سلامتی نیستید

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]


در این مقطع سال شما ۲ انتخاب متفاوت، یعنی ۲ گروه انتخاب متفاوت در میان میوه ها دارید؛ یکی میوه های بومی که در نزدیکی محل زندگی شما کاشته شده اند و شما می توانید آن ها را تازه تازه مصرف کنید و یک دسته هم آن هایی که از هزاران کیلومتر دورتر، از کشورهای دیگر می آیند. ولی در میان آن ها کدام انتخاب ها بهترین است؟ قطعا در مورد فواید پرتقال، نارنگی، لیموشیرین و گریپ فروت چیزهای زیادی شنیده اید و می دانید این میوه ها غنی از ویتامین C هستند و در فصل آنفلوآنزا و سرماخوردگی خوردن آن ها می تواند بدن شما را در مقابل بیماری ها محافظت کند. ما این توصیه ها را هم برای شما داریم.


● یک جایگزین مناسب برای انار

کام کوات
بهتر است گاهی اوقات انار را فراموش کنید و از کام کوات به جای آن استفاده کنید. این میوه کوچک که شبیه پرتقال کوچک است و البته اندازه اش به اندازه زیتون های بزرگ است و پر از آنتی اکسیدان هایی است که با بیماری ها می جنگد و بدن شما را از بیماری ها مصون نگه می دارد. اکثر این آنتی اکسیدان ها در پوست کام کوات ها جمع شده اند و برای همین نباید آن ها را پوست بکنید، در ضمن ۲ یا ۳ کاکونات، یک چهارم میزان روزانه شما به فیبر را برطرف می کند، در ضمن این میوه منبع غنی از پتاسیم و ویتامین های A و C است و به سلامت قلب شما هم کمک می کند. این میوه را می توان به تنهایی خورد یا این که آن را خرد کرد و در سالاد ریخت. حتی می توانید آب آن را به عنوان طعم بخش به غذاها و سالادها اضافه کرد. یک پیشنهاد هم این است که کام کوات و آووکادو را خرد کنید و با اضافه کردن پیاز قرمز، لیموترش و گوجه فرنگی یک سالاد سالسای خوشمزه درست کنید. یادتان باشد، بهترین کام کوات ها آن هایی هستند که رنگ نارنجی روشن داشته باشند (سبزها هنوز کامل نرسیده اند). کام کوات ها را در دمای اتاق می توان برای ۲ تا ۳ روز و در فریزر تا ۲ هفته نگه داشت.



● میوه ای که قلب تان را محافظت می کند

خرمالو
نتایج مطالعه ای که در نشریه «شیمی تغذیه بهتر» به چاپ رسیده نشان می دهد، خوردن یک عدد خرمالو در روز برای سلامت قلب از خوردن یک سیب بهتر است (می دانید که ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: خوردن یک سیب در هر روز سلامت قلب شما را تضمین می کند). هر خرمالو حاوی مقدار مناسبی فیبر، مواد معدنی لازم برای بدن و ترکیبات فنلی است که از روند آترواسکلروز که باعث بروز مشکلات قلبی است، جلوگیری می کند و اینگونه از میزان بروز حمله ها و سکته های قلبی هم می کاهد. در ضمن خرمالو آنتی اکسیدان هایی دارد که جلوی ابتلا به بیماری دیابت و آسیب های سلولی این بیماری را می گیرد. خرمالو میوه خوشمزه ای است که البته بهتر است پوست نازک آن را جدا کنید زیرا پوست آن در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند. از این میوه می توانید در درست کردن شیرینی و پودینگ هم استفاده کنید. حتی می توانید از گوشت خرمالو در درست کردن سالسا، به خصوص با سبزی هایی مثل کاهو و کلم استفاده کنید.



● خوشمزه ضد دیابت

گلابی
گلابی را نمی توان میوه زمستانی نامید اما حالا انواعی از گلابی در بازار است که در واقع گلابی زمستانی هستند. انواع گلابی ها فایده های زیادی دارند و برای همین بهتر است آن ها را در سفره روزانه خود قرار دهید یا حداقل چند روز یک بار یک گلابی بخورید. بر اساس تحقیقات انجام گرفته میزان فیبر گلابی تقریبا از تمام میوه هایی که انسان به طور معمول می خورد بیشتر است، برای همین است که خوردن این میوه می تواند شما را از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و نیز دیابت دور نگه دارد. یادتان باشد که بهترین گلابی آنی است که کاملا رسیده باشد اما له نشده باشد. برای آن که بهترین گلابی را بخرید می توانید آن ها را بو کرده و گلابی هایی که بوی شیرین دارند را انتخاب کنید. این میوه را می توان یک هفته در دمای اتاق و تا ۳ ماه در فریزر نگه داشت. درست است که گلابی را به صورت میوه می خورید اما یادتان باشد که می توانید از گلابی برای سالاد هم استفاده کنید، البته چند پیشنهاد هم برای شما داریم از جمله مخلوط میوه ها با ترکیب گلابی، سیب، پرتقال و انبه به صورت خرد شده با مقدار بسیار کمی شکر مخلوط خوبی هستند. پیشنهاد دیگر هم این است که می توانید از تکه های گلابی به عنوان پیش غذا در کنار زیتون و گردو استفاده کنید.



● به به به «به»

به
«به» میوه ای است که شبیه میوه های هم خانواده اش (سیب و گلابی) فواید زیادی دارد، اما فایده اصلی «به» این است که جدا از ویژگی های تغذیه ای سیب و گلابی ضد آنفلوآنزا و سرماخوردگی هم است. «به» ۲برابر سیب و گلابی ویتامین C دارد و در عین حال غنی از ترکیبات فنلی است که خاصیت ضدویروسی دارد و این باعث می شود که میوه ای فوق العاده و ضدسرماخوردگی و ضدآنفلوآنزا ارزیابی شود. البته «به» میوه ای است که مدت زمان زیادی در بازار نمی ماند اما می توان آن را تکه تکه کرد و بدون پوست برای چند ماه در فریزر از آن نگهداری کرد. با این میوه می توان غذاهای مختلفی درست کرد ولی یادتان باشد خوردن «به» به صورت طبیعی و خام آن شاید مفیدتر هم باشد. «به» را می توان به تنهایی خورد یا آن را خرد کرد و با سایر میوه ها مخلوط کرد یا از قطعات آن در کنار سایر میوه ها برای شکل دادن یک سالاد میوه استفاده کرد. یک توصیه هم این است که هر غذا یا پیش غذا یا دسری که با سیب و گلابی درست می کنید را با استفاده از «به» امتحان کنید.



● غریبه پرفایده

رامبو تانتاهی
این میوه مدت زیادی نیست که در کشورهای جهان شهرت یافته اما تبلیغات زیادی که در حول وحوش آن انجام گرفته آن را به میوه ای مشهور بدل کرده است. رامبوتانتاهی که در برخی نقاط جهان به «هولابری» یا «لیچی مودار» شهرت دارد میوه ای تابستانی پاییزی است ولی در زمستان هم می توان آن را پیدا کرد. برخی محققان تغذیه می گویند، این میوه حتی بهتر از چای سبز است. این میوه غنی از فلاونوئید ها و آنتوسیانین هاست. این ۲ گروه از آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که از ابتلای بدن به بیماری های مزمن جلوگیری می کنند. تحقیقات نشان داده، رژیم غذایی غنی از فلاونوئید و آنتوسیانین میزان ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و نیز برخی سرطان ها را کاهش می دهد. در ضمن رامبو تانتاهی یک منبع عالی آهن و کلسیم نیز است. یادتان باشد، رامبوتانتاهی میوه ای شکننده و نرم است و نمی توانید بیشتر از یک یا حداکثر ۲ روز آن را در دمای اتاق نگه دارید. اگر نمی خواهید بلافاصله این میوه را مصرف کنید چند تا از آن را در یک کیسه پلاستیکی گذاشته و آن را در داخل فریزر بگذارید. می توانید این میوه را پوست کنده یا بشکنید یا این که داخل آن را با سایر میوه ها مخلوط کنید و یک بشقاب میوه بسازید.




گردآوری:پرتال فرهنگی اجتماعی پرشین پرشیا
-
:نویسنده​
زندگی ایده آل:منبع
 

Similar threads

بالا