مکمل های دارویی را خودسرانه مصرف نکنید

bahar10

عضو جدید
رییس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر خرید داروهایی مانند مکمل های غذایی که روی آن ها مهر و مجوز وزارت بهداشت وجود دارد، گفت: چنانچه افراد در مورد مجوز آن شک داشتند، دارو را به نزدیکترین داروخانه نشان دهند.
دکتر رهبر مژدهی آذر در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، با اعلام این مطلب توصیه کرد: برای مصرف مکمل ها به پزشک مراجعه یا با داروساز داروخانه محله خود مشورت کنید. البته مشاوره با پزشک بهتر است.
رییس انجمن داروسازان با بیان اینکه مکمل ها را نباید خودسرانه مصرف کرد، گفت: در کشوری مانند ایران، میوه های گوناگونی در هر فصل وجود دارد بنابراین چندان به مصرف مکمل هایی مانند ویتامین نیاز نیست و باید چنین مکمل هایی را با تشخیص پزشک مصرف کنیم.
وی درباره مکمل هایی که در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تبلیغ می شود، گفت: مردم نباید به اینگونه تبلیغات توجه کنند چرا که روی جلد ۹۹ درصد از داروهای تبلیغ شده در این شبکه ها قید شده است که این کالا مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) نیستند.
مژدهی آذر درباره وضعیت داروخانه ها نیز اظهار کرد: نوع قرارداد سازمان های بیمه گر با داروخانه ها به گونه ایست که این سازمان ها، داروخانه ها را محدود کرده اند، چرا که داروخانه ها در ۱۹ ۲۰ بند باید تعهداتی را به سازمان های بیمه گر ارائه دهند.
به عنوان نمونه آنان ملزم می شوند که مواردی مانند تغییر نام داروخانه، تغییر دکتر فعال در داروخانه را به اطلاع سازمان های بیمه گر برسانند.
وی افزود: بر اساس قرارداد سازمان های بیمه گر با داروخانه ها، بازرسان این سازمان ها اجازه دارند که همه بخش های داروخانه را بازرسی کنند این در حالیست که وزارت بهداشت این کار را انجام می دهد.
مژدهی آذر در پایان گفت: سازمان های بیمه گر متعهد می شوند که در مدت دو ماه مطالبات داروخانه ها را بپردازند اما در صورت دیرکرد ملزم به پرداخت جریمه نمی شوند و حتی به دلایلی مانند مخدوش بودن متن نسخه یا مهر پزشک بخش هایی از مطالبات داروخانه ها را پرداخت نمی کنند.
 

Similar threads

بالا