مواد امتحاني و ضرايب دروس کارشناسی ارشد - مجموعه‌ مهندسي‌ برق

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز

ضرايب‌ گرايش ها به ترتيب دروس
مواد امتحاني‌
رشته‌ امتحاني‌
1.الكترونيك
(3, 4, 4, 5, 0, 3, 3, 3, 0)
2.قدرت
‌(3, 4, 4, 0, 4, 3, 3 ,0, 4)
3.مخابرات
(3, 4, 4, 3, 0, 3, 4, 4, 0)
4.كنترل
(3, 4, 4, 3, 3, 4, 0, 4, 0)
گرايش هاي 5 و 6
(3, 4, 4, 0, 4, 3, 3 ,0, 4)

7.بيوالكتريك
‌(3, 4, 4, 3, 0, 4, 1, 4, 0)

1.زبان‌عمومي‌وتخصصي
2. رياضيات (معادلات ‌ديفرانسيل‌, رياضيات ‌مهندسي‌, آمار و احتمالات)
3. مدارهاي الكتريكي 1و2
4. الكترونيك 1و2
5. ماشين‌هاي‌ الكتريكي 1و2
6. سيستمهاي كنترل خطي
7. الكترومغناطيس
8. تجزيه و تحليل سيستم
9. ‌بررسي سيستمهاي قدرت 1

1.الكترونيك
2. قدرت
‌3.مخابرات‌
4. كنترل
5. راه‌آهن‌برقي
6. مديريت انرژي الكتريكي
7.مهندسي پزشكي‌ (بيوالكتريک)
 

thomas edison

عضو جدید
سلام دوستان
من پیشنهاد می دم به این جا یه سری بزنید
http://nasir.ir/attachment/157638.pdf
اطلاعات خوبی در مورد کنکور ارشد برق داره
ضرایب دروس رو داره نمونه کارنامه قبولی ها رو داره منابع پیشنهادی داره و خیلی چیزای دیگه
ببینید مفیده
همه کنکوری ها رو دوست دارم​
 

MehranVB

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ضرایب مربوط به دو سال پیش میشه.
الان تنها تفاوتی که کرده اینه که گرایش الکترونیک و مخابرات هر دو مواد درسی شبیه به هم دارن و درس الکترونیک در گرایش الکترونیک ضریب 4 داره.
 
آخرین ویرایش:

ROBOTICS

کاربر فعال مهندسی رباتیک
ارشد مهندسی رباتیک از طریق کنکور برق

a. زبان عمومی و تخصصی ضریب 3
b. ریاضیات ضریب 4
c. مدارهای الکتریکی 1 و2 ضریب 3
d. الکترونیک 1و2 ضریب 3
e. ماشین های الکتریکی 1و2 ضریب 3
f. کنترل خطی ضریب 4
g. مدار منطقی و ریزپردازنده ها ضریب 4
h. سایر دروس ضریب 0
 
  • Like
واکنش ها: henn

m@hd

عضو جدید
با سلام
دوستان درباره رشته مهندسي راه آهن برقي در مقطع كارشناسي ارشدهركي اطلاعاتي داره بهم بده
:gol::D
 

m@hd

عضو جدید
مهندسی راه آهن برقی : گرايش راه آهن برقی



تعريف و هدف: دروه کارشناسی ارشد مهندسی راه آهن برقی دوره ای است آموزشی و پژوهشی مرکب از دروس نظری و پروژه تحقيقاتی در زمينه های برقی کردن راه آهن، شبکه های الکتريکی راه آهن و کنترل می باشد. هدف از ايجاد اين دوره تربيت فارغ التحصيلانی استکه با فعاليت در زمينه برنامه ريزی، مديريت، طراحی و پياده کردن پروژه های پست های الکتريکی راه آهن، توزيع انرژی الکتريکی، شبکه تغذيه قطار، تراکشن موتورها، کنترل کننده های مربوط به هدايت و بهينه سازی و تاسيسات فنی مربوطه بتوانند به نحو موثری پاسخگوی نيازها و کمبودهای سيستم های مختلف حمل و نقل ريلی کشور باشند. فارغ التحصيلان اين دوره می توانند علاوه بر انجام امور آموزشی و پژوهشی در دانشگاهها، در مراکز تحقيقاتی، سازمانها، راه آهن جمهوری اسلامی ايران؟، شرکت متروی تهران و حومه، شرکتهای قطار شهری و يا شرکتهای مشاور و سازنده تجهيزات مرتبط با حمل و نقل ريلی و سازمانهای مسئول اجرای طرحهای سيستم الکتريکی و کنترلی قطار فعاليت نمايند. همچنين اين فارغ التحصيلان می توانند جهت ادامه تحصيل در دوره دکترا ادامه تحصيل بدهند. ضرورت و اهميت: امروزه توسعه و پيشرفت راه آهن بدون استفاده از قطارهای مسافری سريع و باری پرقدرت ميسر نيست. نياز به آينده و بهره برداران، حمل و نقل بين شهری را به استفاده از قطارهای برقی رهنمون می سازد که با محدوديتهای فنی کمتر قابليت کار در شرايط سخت تر را دارند. از طرف ديگر توجه روزافزون به کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ و پرترافيک مسئولين حمل و نقل شهری را به استفاده از سيستمهای قطار سبک شهری برقی و مترو تشويق می سازد. حرکت به سوی اين اهداف بدون داشتن متخصصين آگاه در زمينه برقی ميسر نيست. طرح دوره کارشناسی ارشد مهندسی راه آهن برقی در جهت پاسخگويی به اين نياز روزافزون صنعت حمل و نقل ريلی شهری و بين شهری کشور است. نقش و توانايی: فارغ التحصيلان دوره کارشناسی ارشد مهندسی راه آهن برقی می توانند: 1- به انجام پژوهشهای کاربردی و توسعه ای در زمينه نيازهای راه آهن برقی (اعم از کنترل، توسعه و بهره برداری) بپردازند و در جهت رفع مشکلات آن بکوشند. 2- اجراء و نظارت بر پروژه های برقی کردن راه آهن در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ايران و شرکتهای راه آهن شهری و ساير شرکتهای حمل و نقل ريلی. 3- در شرکتهای مهندسی مشاور فعال در زمينه حمل و نقل ريلی به طراحی سيستمهای راه آهن برقی بپردازند. 4- طراحی و کنترل کيفيت تجهيزات خطوط برقی در شرکتهای توليدی مرتبط با حمل و نقل ريلی کشور.

ادامه دارد ...

 
آخرین ویرایش:

m@hd

عضو جدید
گرايش کارشناسی ارشد حمل و نقل ريلی



تعريف و هدف:
کارشناسی ارشد مهندسی حمل و نقل ريلی يکی از گرايشهای دوره کارشناسی ارشد مهندسی راه آهن می باشد که مجموعه ای آموزشی-پژوهشي مرکب از دروس نظری، کاربردی و تحقيقاتی در زمينه مهندسی حمل و نقل ريلی است. در طراحی دوره کارشناسی ارشد مهندسی حمل و نقل ريلی، تربيت افرادی که دارای توانائيهای لازم جهتمديريت و برنامه ريزی، هدايت، طراحی و نظارت پروژه های تخصصی در زمينه مهندسی حمل و نقل ريلی باشند، مدنظر بوده است. تربيت مهندسان متخصص در زمينه مذکور و ايجاد زمينه کافی برای درک، توسعه و انتقال دانش فنی که در حال حاضر در مرزهای علم و فناوری در اين رشته قرار دارد و ارتقاء کيفی و کمی سطح صنعت حمل و نقل ريلی با استفاده از اين انتقال دانش مهندسی، هدف ديگر اين دوره می باشد. فارغ التحصيلان اين رشته توانايی انجام تحقيقات بنيادی، کاربردی و توسعه ای در حل مسائل حمل و نقل ريلی را دارا می باشند. اين تحقيقات و پروژه های تخصصی می تواند در زمينه های برنامه ريزی، مديريت و تجزيه و تحليل سيستمهای مختلف حمل و نقل ريلی باشند. ضرورت و اهميت: رشد صنعت حمل و نقل يکی از شاخصهای مهمی است که ميزان توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری را بخوبی نشان می دهد. گسترش و بهبود اين سيستم جزء پايه های رشد اقتصادی بوده و نقشی اساسی را برای فرآيند توسعه هر چه بيشتر کشور ايفا می نمايد. به بيان روشنتر توسعه حمل و نقل در سطح اقتصاد کلان باعث رشد اقتصادی و جذب سرمايه گذاران، و در سطح اقتصاد خرد نيز بهبود حمل و نقل مستقيماً باعث کاهش قيمت تمام شده کالاهای صنعتی و غير صنعتی گرديده و در نهايت اينکه توسعه در ساختارهای حمل و نقل به پيشرفت در بخشهای صنعتی و غير صنعتی می انجامد. حمل و نقل ريلی از ابزارهای اصلی و اساسی توسعه است و در مقايسه با ساير سيستمهای حمل و نقل از اهميت ويژه ای برخوردار است. مهندسی حمل و نقل ريلی در راستای رسالت خود می تواند در بهره برداری از پتانسيلها و امکانات و مزايای قابل توجه اين صنعت در مقايسه با ساير صنايع مثمرثمر باشد. بهره برداری بهتر از زيرساخت و ناوگان موجود ريلی کشور، دستيابی به سطوح بالاتر ايمنی در صنعت حمل و نقل ريلی، کاهش آلاينده های محيطی صنعت حمل و نقل، کنترل و برنامه ريزی هرچه بهتر، هدف گذاريها و سياستگذاريها در توسعه صنعت حمل و نقل ريلی در کشور، تحليل ضعفها، قوت ها، فرصت ها و تهديدهای پيش روی صنعت و ضرورت برخورداری از يک نظام مهندسی در مديريت و برنامه ريزی صنعت راه آهن همگی ضرورياتی هستند که رشته مهندسی حمل و نقل ريلی سعی در ارائه پاسخی مناسب به آنها دارد.

مهندسی ایمنی در راه آهن : گروه ايمنی در راه آهن

تعريف و هدف: دوره کارشناسی ارشد مهندسی ايمنی در راه آهن مرکب از دروس نظری و برنامه های تحقيقاتی در زمينه مديريت ايمنی، ريسک و راهکارهای تامين و تضمين ايمنی در سيستمهای حمل و نقل ريلی می باشد. اين دوره با هدف تربيت دانشجويانی که بعد از فارغ التحصيلی با فعاليت در زمينه هايی نظير: برنامه ريزی، مديريت، طراحی و نظارت بر سيستمهای تامين ايمنی در حمل و نقل ريلی بتوانند بنحو مؤثری پاسخگوی نيازها و کمبودهای کشور در اين بخش باشند، تعريف گرديده است. فارغ التحصيلان اين دوره می توانند علاوه بر کار آموزشی و پژوهشی در دانشگاهها و آموزشکده ها، در سطح مراکز تحقيقاتی و همچنين شرکتهای خصوصی و دولتی فعال در زمينه مهندسی ايمنی در سيستمهای حمل و نقل بطور کل و سيستمهای حمل و نقل ريلی بطور خاص فعاليت نمايند. ضرورت و اهميت: رشد آمار سوانح و صدمات و خسارات ناشی از آن در بخش حمل و نقل ريلی در سالهای اخير، جايگاه خالی دوره های آموزشی و تحقيقاتی لازم در اين بخش را بخوبی نمايان نموده است. مطالعات و تحقيقات انجام شده نشان می دهد هزينه های تربيت نيروی انسانی، تدوين استانداردها و اجرا و اعمال راهکارهای پيشگيری از سوانح و تصادفات بسيار کمتر از هزينه های خسارات و تلفات ناشی از وقوع سوانح می باشد. متاسفانه کمبود نيروی انسانی متخصص در اين زمينه صنعت حمل و نقل ريلی کشور را با چالشی جدی روبرو نموده است. دوره مهندسی ايمنی در راه آهن خواهد توانست ضمن تامين نيروی انسانی مورد نياز در اين بخش از صنعت، در بررسی علل و عوامل بروز سوانح، تدوين استانداردهای ايمنی، نظارت بر حسن انجام فعاليتها از ديدگاه ايمنی، تحقيق و مطالعه در بهينه سازی روشها و همچنين طراحی و اجرای سيستم مديريت ايمنی در صنعت حمل و نقل ريلی کشور مؤثر واقع شود. مدير گروه: جناب آقای دکتر اسماعيلی
نام درس واحد
اصلی-الزامی 12
تخصصی-اختياری 12
سمينار 2
پايان نامه 6
جمع 32


دانشجو برای گذراندن دوره مهندسی ايمنی بايد 32 واحد درسی و تحقيقاتی را به شرح ذيل بگذراند. تعداد واحدهای درسی: دروس جبرانی
نام درس واحد
تئوری احتمالات 3
اصول بهره برداری 3
برنامه ريزی حرکت قطارها 3
مبانی مهندسی راه آهن 3
علائم و ارتباطات و سيستمهای کنترل 3


دروس اصلی-الزامی
نام درس واحد
مهندسی فاکتورهای انسانی 3
تحليل سوانح و اصول مستندسازی 3
ارزيابابی و مديريت ريسک در سيستمهای حمل و نقل 3
تکنولوژی ايمنی در راه آهن و آزمايشگاه 3


دروس تخصصی-اختياری
نام درس واحد
قابليت اعتماد در مهندسی راه آهن 3
فرآيندهای اتفاقی 3
مديريت بحران 3
ايمنی و بهداشت شغلی 3
ايمنی محيط زيست 3
سيستمهای اطلاعاتی در راه آهن 3
تحقيق در عمليات پيشرفته 3
مديريت نگهداری و تعميرات 3
روشهای نوين نگهداری و تعمير در راه آهن 3
کنترل اتوماتيک ترافيک 3
کنترل و علائم پيشرفته 3
ايمنی و قابليت اعتماد در سيستمهای کامپيوتری 3
مباحث ويژه 3


 
آخرین ویرایش:

computer_soft

اخراجی موقت
منابع ارشد

منابع ارشد

سلام . خسته نباشید بچه ها .مواد و ضرایب ارشد برای گرایش کنترل رو میخواستم از پست های قبلی چیزی سرم نشد .ممنون میشم بهم بجوابید ؟ مرسی
 

barghghodrat.ir

عضو جدید
دوست عزیز اگر به سایتهای مووسسات مطرح مثل پارسه یا ماهان یا ... مراجعه کنی پاسخ سوالت رو می گیری حتی اطلاعات جالبی از تعداد شرکت کننده ها و مقدار ظرفیتها و غیره رو هم دارند. کتاب مجموعه نکات تستی درس مدارهای الکتریکی و ماشینهای الکتریکی رو هم می تونید از وبلاگ زیر دانلود کنید
 
Similar threads

Similar threads

بالا