مهم ترین اخبار فوتبال ایران

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1043955 زمان ارسال : يکشنبه 1392/11/27 17:31

پيروزي فجر در فينال انتهاي جدول
[h=1]جدال مدعيان قهرماني به تساوي انجاميد[/h][h=2] بيست‌وهفتمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور با پيروزي تيم فوتبال فجر شهيد سپاسي مقابل ذوب آهن و تساوي تيم‌هاي بالاي جدولي نفت تهران و فولاد خوزستان آغاز شد.[/h]

هفته بيست‌وهفتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور از ساعت 15:30 امروز (يک‌شنبه) با برگزاري 4 ديدار آغاز شد که در پايان اين ديدارها نتايج زير رقم خورد:

استقلال خوزستان يک - داماش گيلان يک

گل‌ها: موسي کوليبالي (85) براي استقلال خوزستان و امين متوسل‌زاده (70) براي داماش

سايپاي البرز يک -گسترش فولاد تبريز يک

گل‌ها: کاوه رضايي (70) براي سايپا و سيدايمان موسوي (53) براي گسترش فولاد

نفت تهران يک - فولاد خوزستان يک

گل‌ها: رضا نوروزي (25 - پنالتي) براي نفت و آرش افشين (13) براي فولاد

ذوب‌آهن اصفهان صفر - فجرشهيد سپاسي شيراز يک

گل: آرمان رمضاني (15)

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هفته بيست‌وهفتم ليگ برتر

هفته بيست‌وهفتم ليگ برتر

کد خبر : 1054269 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/11/30 17:25

هفته بيست‌وهفتم ليگ برتر
استقلال در مرداب انزلي فرو رفت

استقلال تهران بار ديگر در بندرانزلي به مانع دشوار ملوان برخورد.

در ادامه هفته بيست‌وهفتم ليگ برتر فوتبال ايران در انزلي نتيجه جالب توجهي رقم خورد. در تک ديدار برگزار شده امروز (چهارشنبه) ملوان در خانه با نتيجه 4 بر 2 استقلال را در هم کوبيد تا با سه امتياز به دست آمده از اين بازي با 41 امتياز موقتا به رده ششم جدول صعود کند.

گل هاي اين بازي را سيامک کوروشي (10)، احمد آهي (14)، شاهين ثاقبي (48) و مهدي دغاغله (53)به ثمر رساندند و گل‌هاي استقلال را نيز محمد قاضي (52) و حنيف عمران‌زاده (94) وارد دروازه ميزبان کردند.

استقلال با اين شکست فرصت بازگشت به صدر جدول را از کف داد تا فولاد 51 امتياز و يک امتياز بيشتر نسبت به استقلال در صدر جدول باقي بماند.

نيمه نخست:

ملوان بازي را هجومي آغاز کرد و بيشتر از استقلال توپ را در اختيار داشت. خطا پشت محوطه جريمه استقلال را جلال رافخايي با شوت محکم به سمت دروازه رحمتي شليک کرد که اشتباه دروازه‌بان استقلال در دفع توپ باعث شد توپ مقابل دروازه خالي به سيامک کوروشي برسد و او هم نخستين گل بازي را براي ملوان به ثمر برساند.

حملات ملوان با وجود پيش بودن از استقلال ادامه داشت و ارسال کوروشي از گوشه محوطه جريمه با ضربه سر دقيق احمد آهي وارد دروازه استقلال شد تا ملوان خيلي زود با دو گل از حريف مدعي خود پيش بيفتد.

استقلال که در غياب تيموريان و خسرو حيدري سردرگم بازي مي‌کرد کمتر مي‌توانست به دروازه ملوان نزديک شود و در اين نيمه تنها يک موقعيت از روي ضربه سر محمد قاضي در دقيقه 38 داشت که در دستان اميد صادقي، سنگربان ملوان قرار گرفت.

نيمه دوم:

ملواني ها نيمه دوم را نيز هجومي آغاز کردند و با حمله هاي متعدد دروازه استقلال را تهديد کردند. تنها سه دقيقه طول کشيد تا ملوان سومين گل را وارد دروازه تيم مهمان کند. در اين دقيقه شاهين ثاقبي با نفوذ به داخل محوطه جريمه استقلال توپ ارسالي هم تيمي اش را با يک بغل پاي دقيق وارد دروازه رحمتي کرد.

در ادامه استقلالي‌ها که گويي تازه دريافته بودند چه نتيجه‌اي در حال رقم خوردن است به سمت دروازه ميزبان يورش بردند و موفق شدند در دقيقه 52 به گل برسند. محمد قاضي با شوت از راه دور اين گل را براي تيمش به ثمر رساند.

گل استقلالي ها يک دقيقه بيشتر دوام نداشت چون مهدي دغاغله در دقيقه 53 باز هم دروازه مهدي رحمتي را باز کرد تا اختلاف گل ها باز هم به عدد سه برسد.

روند بازي در نيمه دوم به گونه اي بود که هر لحظه مي شد انتظار به ثمر رسيدن گلي ديگر را داشت. در يکي از حساسترين صحنه ها شوت مهاجم ملوان به ديرک دروازه استقلال برخورد کرد. در صحنه اي ديگر هم کبه در موقعيت تک به تک با دروازه بان ملوان نتوانست کاري از پيش ببرد تا اه از نهاد استقلالي ها برآيد.

شکست امروز استقلال برابر ملوان از چند جنبه قابل بررسي است. استقلال تاکنون چند بار در انزلي ناکام مانده و نتايج عجيب و ناگواري را تجربه کرده است. نخستين بار در اولين فصل ليگ برتر فوتبال ملوان در خانه استقلال را شکست داد تا اين تيم از دستيابي به جام قهرماني ليگ برتر باز بماند. بار ديگر هم در حالي که هيچکس انتظارش نداشت، استقلال با نتيجه 4 بر 2 برابر ملوان شکست خورد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هفته بيست‌وهفتم ليگ برتر

هفته بيست‌وهفتم ليگ برتر

کد خبر : 1054358 زمان ارسال : پنج شنبه 1392/12/01 18:22

هفته بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال
شکست سنگين تراکتور مقابل راه‌آهن در تبريز

تيم فوتبال تراکتورسازي در تبريز متحمل شکستي سنگين شد.

تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز که هفته گذشته قهرمان جام حذفي شده بود امروز در هفته بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال ميزبان راه‌آهن بود که در خانه متحمل شکست سنگين 3 بر صفر مقابل اين تيم شد.

به گزارش فارس، تراکتوري‌ها در نيمه اول با دريافت دو گل توسط رامين رضائيان و بهادر عبدي در دقايق 10 و 12 به رختکن رفتند و در نيمه دوم نيز با دريافت يک گل ديگر که حامد نورمحمدي در دقيقه 54 به ثمر رساند، در مجموع 3 بر صفر بازنده شدند تا کام تبريزي‌ها که به دليل قهرماني جام حذفي شيرين شده بود، تلخ شود.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هفته بيست‌وهفتم ليگ برتر

هفته بيست‌وهفتم ليگ برتر

کد خبر : 1054351 زمان ارسال : پنج شنبه 1392/12/01 17:35

هتفه بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال
تساوي بي‌حاصل براي مس و سپاهان

تيم‌هاي فوتبال مس کرمان و سپاهان در هفته بيست و هفتم ليگ برتر به تساوي بدون گل دست يافتند.

تيم‌هاي فوتبال مس کرمان و سپاهان که بازي‌شان در نيمه اول بدون گل خاتمه يافته بود در نيمه دوم نيز دو تيم نتوانستند دروازه يکديگر را باز کنند و حساب کارشان در هفته بيست و هفتم ليگ برتر بدون گل مساوي خاتمه يافت.

قضاوت اين بازي بر عهده شاهين حاج بابايي بود که وي در دقيقه 3+90 هادي عقيلي کاپيتان سپاهان را از بازي اخراج کرد.

با اين نتيجه سپاهان با 47 امتياز در مکان چهارم جدول باقي ماند و مس نيز با 19 امتياز از جاي خود در قعر جدول رده بندي تکان نخورد.

در ديگر بازي امروز تراکتورسازي تا پايان نيمه اول 2 بر صفر نتيجه را به راه‌آهن واگذار کرده است.

آخرين بازي هفته را تيم‌هاي پرسپوليس و صبا جمعه در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌کنند.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ليگ قهرمانان آسيا

ليگ قهرمانان آسيا

د خبر : 1054969 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/12/07 17:58

ليگ قهرمانان آسيا
پيروزي تراکتورسازي 10 نفره برابر الاتحاد

تراکتورسازي در مقابل الاتحاد با 10 بازيکن به پيروزي رسيد.

در اين بازي که بيش از 40 هزار هوادار تراکتورسازي از نزديک شاهد اين بازي بودند دو تيم در نيمه اول که بازي تا حدي به سود تراکتورسازي بود بدون گل به رختکن رفتند.

در نيمه دوم اما بازي با حملات تراکتورسازي در جريان بود که علي کريمي در دقيقه 59 به دليل انجام خطا و گرفتن کارت زرد دوم از بازي اخراج شد تا به تيمش شوک وارد کند.

با اين حال توني مهاجم تيمش را با مهاجم تعويض کرد تا نشان دهد که دفاع در تفکراتش جايي ندارد حتي اگر يک بازيکن هم کمتر در زمين داشته باشد.

با 10 نفره شدن تراکتورسازي اين الاتحاد بود که کم کم خودش را جلو کشيد و چند موقعيت خيلي خوب به دست آورد که مي توان به ضربه سرکش عبدالرحمان که از کنار تير دروازه تراکتورسازي رد شد و ضربه دقيقه 80 که به تيرک دروازه تراکتورسازي برخورد کرد اشاره کرد. الاتحاد که با 10 نفره شدن تبريزي ها جلو کشيده بود اما نتوانست راه به جايي ببرد و تراکتورسازي هم با تعويض هايي که کرد موفق نشد دروازه اين تيم که از سال 1927 تشکيل شده را به خطر بيندازد تا اين که در دقيقه 82 با حرکت فوق‌العاده کريم انصاري فرد اين تبريز بود که به جشن و سرور تبديل شد تا پرافتخارترين تيم باشگاهي در ليگ قهرمانان آسيا دست خالي به جده باز گردد.

اين برد در اولين بازي مي تواند براي تراکتورسازي شروعي اميدوار کننده باشد چرا که اين تيم در آخرين ديدارش در ليگ برتر با 3 گل در همين زمين مقابل راه آهن شکست خورده بود و با اين نتيجه شاگردان توني اوليويرا با روحيه بيشتري به ديدار لخويا در قطر بروند.

اين بازي در دقايق آخر با طعم درگيري هم مواجه شد که البته با دخالت داور موضوع فيصله پيدا کرد.

حالا تراکتورسازي همانند سال گذشته که هفته اول ليگ قهرمانان را در تبريز با نتيجه 3 بر يک از الجزيره امارات بازي را برد در دومين حضورش هم با برد بازي ها را آغاز مي کند؛ آن هم با تيمي 10 نفره.

در اين بازي مهدي کياني و علي کريمي با کارت زرد داور هنگ کنگي مواجه شدند که کريمي با گرفتن کارت زرد دوم از بازي اخراج هم شد.

اين ديدار در نيمه دوم 6 دقيقه وقت اضافه داشت!

در اين ديدار تراکتورسازي با ترکيب حامد لک، مهدي کياني، مهدي کريميان( 90+4 ميثم بائو)، علي کريمي، جواد کاظميان (دقيقه 57 محمد ابراهيمي) ، کريم انصاري‌فرد، مسعود ابراهيم‌زاده، محمد نصرتي، ميلاد فخرالديني، سعيد دقيقي (دقيقه 64 فرشاد ابراهيم زاده) و مرتضي اسدي به مصاف الاتحاد عربستان رفت.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ليگ قهرمانان آسيا

ليگ قهرمانان آسيا

کد خبر : 1054993 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/12/07 20:53

ليگ قهرمانان آسيا
شکست تلخ سپاهان مقابل السد

تيم فوتبال سپاهان در خانه السد قطر در دقايق پاياني شکست تلخي را پذيرا شد.

تيم فوتبال سپاهان ايران عصر امروز از ساعت 19 ميهمان السد قطر بود که اين مسابقه در پايان با نتيجه 3 بر يک به سود السد خاتمه يافت.

گل اول السد را خلفان ابراهيم در دقيقه 17 وارد دروازه رحمان احمدي کرد. اما در دقيقه 78 مهدي شريفي با ضربه‌اي زيبا گل تساوي تيمش را به ثمر رساند. در حالي که سپاهان چند دقيقه بيشتر تا کسب بک تساوي ارزشمند در قطر فاصله نداشت، بلهاج در دقيقه 88 با ضربه‌اي مهار نشدني دروازه رحمان احمدي را گشود و در دقيقه 90 هم رودريگو تاباتا اختلاف را به عدد 2 رساند تا السد اين مسابقه خانگي را با نتيجه 3 بر يک به سود خود به پايان برساند.

در اين ديدار رائول گونزالس به علت مصدوميت بازي را از روي سکوها و در کنار فرزندش تماشا مي‌کند.

سپاهان براي بازي مقابل السد با ترکيب رحمان احمدي، شجاع خليل‌زاده، هادي عقيلي، حسين پاپي (سوکاي در دقيقه 90)، علي کريمي (محرم نويدکيا دقيقه 58)، اميد ابراهيمي، مهدي شريفي، احسان حاج صفي، بولکو، علي حمودي و يعقوب کريمي (سرجيو ون‌ديک دقيقه 59) وارد زمين شد.

در اين مسابقه همچنين بولکو از سپاهان در دقيقه 61 از داور کارت زرد گرفت.

در ديگر بازي اين گروه از ساعت 20:55 الهلال عربستان ميزبان الاهلي امارات است.
 

ex5*ser

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیروزی ۱۰ نفره تراکتورسازی مقابل الاتحاد

پیروزی ۱۰ نفره تراکتورسازی مقابل الاتحاد

تیم فوتبال تراکتورسازی در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا با تک گل دقیقه ۸۲ کریم انصاری فرد موفق شد الاتحاد عربستان، قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیا را شکست دهد. در این دیدار قرمزپوشان تبریزی از دقیقه ۵۹ علی کریمی را به علت دریافت کارت زرد دوم در اختیار نداشتند اما در نهایت با تک گل دقایق پایانی کریم انصاری فرد سه امتیاز این دیدار را به دست آوردند.
[URL="http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/12/7/348594_973.jpg"]

[/URL]


 

RAMTIN64

عضو جدید
واقعا نمی دونستم ولی خدایش حال کردم ...
دم بروبچ لر گررررررررررممممممممممممممم...
 

nikro

عضو جدید
قهرمانی: من با دایی برای گرفتن پول تماس گرفتم

قهرمانی: من با دایی برای گرفتن پول تماس گرفتم

محسن قهرمانی که متهم به دریافت پول و قضاوت های ناعادلانه در فوتبال است بلاخره سکوت خود را شکست و یکی از روزنامه ها مصاحبه مفصلی نموده که امروز چاپ شده است
به این مصاحبه توجه فرمایید:
یک دست مبل با پایه چوبی و روکشی پارچه‌ای که حتی در زمان حضور ما هم روکش پلاستیکی روی آن کشیده شده بود.
مبل‌ها هدیه پدرزن به مناسبت ازدواج بود. یک ال‌سی‌دی که صداوسیما به دلیل حضور در برنامه کارشناسی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا هدیه داده و یک دستگاه فاکس که ۱۱۰هزار تومان،۲سال پیش خریداری شده است. قابل توجه‌ترین وسایل این خانه صدمتری، همین‌ها بود. به اینها اضافه کنید یک پنکه، یک دست راحتی، یک تابلوی وان‌یکاد و یک میز‌ناهارخوری شش‌نفره. محسن قهرمانی چندروز نخست حاضر نمی‌شد رودرروی ما بنشیند. می‌گوید بارها خبرنگاران با من تماس گرفته‌اند و صحبت کردیم اما یا حرف‌های من را چاپ نکردند یا آن‌ قسمت‌هایی که مورد هدف‌شان بود را استفاده کردند. دست آخر با وساطت علی خسروی این گفت‌وگو انجام شد. گفت‌وگو در خانه او شروع شد، در حرم امام‌رضا(ع) ادامه پیدا کرد و در طبقه همکف اداره پست شهر مشهد به پایان رسید. «قهرمانی» لهجه مشهدی تلطیف شده‌ای دارد وبه عادت هفت مرتبه در حین گفت‌وگو قسم امام‌رضا (ع) را خورد که این موارد با ذکر در همین مقدمه، از متن گفت‌وگو پاک شده است. حاصل ازدواج او با دختردایی‌اش، دو فرزند دختر و پسر است. روزهای سه‌شنبه از ساعت۱۲ تا ۲۰مسئول ویلچر در حرم است و در اداره ناحیه هفت پست هم تمبرهای یادگاری را مدیریت می‌کند.
قبل از اینکه درباره وضعیت مالی‌تان حرف بزنیم می‌خواهیم از سوابق کاریتان بدانیم.
من از بچگی چه سر زمین چه در مغازه حصیرفروشی، کنار دست بابا بودم. پول کارگری هم می‌گرفتم؛ یعنی پدر و پسری نبود. من مشخصاً کارگر بابا بودم.
چقدر می‌گرفتید؟
نمی‌دانم.

یعنی کار می‌کردید و نمی‌دانید چقدر حقوق می‌گرفتید؟
من قراری با بابا گذاشتم. گفتم تا وقتی که ازدواج نکردم خرج زندگی‌ام با شماست. حقوق من دست شما امانت بماند یک روز همه‌اش را به من پس بدهید.
هیچ‌وقت نپرسیدید چقدر پول دارید؟
یک‌بار حدود سال۷۳ نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و پرسیدم. آن‌وقت شده بود ۳۵۰هزار تومان که رقم قابل توجهی بود. رفتم سربازی، در سربازی، سرباز معلم شدم و به عنوان معلم ورزش می‌رفتم مدرسه. ساعت۱۲ که مدرسه تعطیل می‌شد می‌رفتم مغازه و به‌جای بابا آنجا بودم. مثلا یادم هست یک بار رفتیم با هم نصب حصیر منزل یکی از همسایه‌ها. وقتی آمدیم بیرون بابا دست کرد جیبش ۱۰۰تومان به من داد بابت اجرت کار. پول را به خودش پس دادم و گفتم این را هم بگذار پیش بقیه پول‌ها؛ یعنی من حتی یک ریال هم آن موقع نگرفتم و همه‌اش ماند دست بابا. بعد بابا از کار حصیر آمد بیرون چون سن و سالش اجازه نمی‌داد. مغازه و دوچرخه بابا هنوز اما همان‌جاست. شغلش شد اینکه برود کنارون و قوچان و شهرهای اطراف، باغ‌ها را فعال می‌کرد و میوه‌هایش را می‌گرفتند و به کارخانه‌های کمپوت‌سازی و اینها می‌دادند. اتفاقاً آنجا هم کارگری‌اش را کردم.
این پول‌ها بالاخره گرفته نشد از بابا؟
اتفاقاً نه. اما یک اتفاق افتاد که اصلا دیگر نیازی به این پول‌ها نبود. سال۱۳۷۹ ازدواج کردم. تا آن روز پیش بابا بودم و دستمزدها هم پیش بابا بود. هزینه ازدواج، عقد، خریدها، مراسم و حتی رهن خانه را تا ریال آخر بابا داد. پدرخانم‌ام که دایی من هم هست خیلی کمک کرد. خُب فکر کنم تا همین‌جا کل حقوق من را داده بود. بابا وقتی من خانه خریدم ۴۵میلیون تومان از پول خانه‌ام را که کم داشتم هم داد. حتی همان‌وقت ازدواج چون قوم و خویش‌هایی در تهران داشتیم یک عروسی هم در تهران برای ما گرفت. فکر کنم نصف این مقدار هم من برای بابا کار نکرده بودم اما دوبرابرش را به من داد.
درباره کار صحبت می‌کردید. بعد از اینکه پدر به دلیل سن و سال کار را ادامه نداد، حصیرفروشی را گرداندید؟
نه. من اصلا اهل بازار و این حرف‌ها نیستم. اصلا درکی از کارهای اقتصادی ندارم و واقعا در این کار ناتوانم. پدر که گذاشت کنار من هم بلافاصله کار را رها کردم. سال۷۵ موسسه آموزشی امام‌حسین(ع) با من قرارداد بست به عنوان معلم حق‌التدریسی. تا سال۸۱ هم بیمه همین موسسه بودم. اولین سال ازدواج‌مان بود. ماهیانه ۶۰هزار تومان حقوق می‌گرفتم. بابا که پول رهن خانه را داده بود، من باید ماهی ۴۰هزار تومان اجاره خانه می‌دادم. ۵ تا ۱۰هزار تومان پول تلفن خانه بود. ۲هزار تومان هزینه تلفن همراه و ۵هزار تومان هم برق و اینها. با همین شرایط زندگی را شروع کردم. یادم هست پدرم روزهایی که من خانه نبودم، خریدهای کلی خانه را انجام می‌داد و می‌آورد تحویل خانم‌ام می‌داد که مثلا به غرور من برنخورد. یا پدرخانم‌ام در این روزها خیلی از هزینه‌های زندگی را دورادور بر عهده گرفته بود و کمک می‌کرد.
نقطه عطف بهبود وضعیت مالی شما کجا بود؟
از وقتی داور بین‌المللی شدم ناگهان شرایط فرق کرد. خوب یادم هست اولین باری که داوری بین‌المللی داشتم تورنمنت جوانان در ترکمنستان بود. سال۲۰۰۳ رفتم این کشور قضاوت کردم و ۸۰۰دلار به عنوان دستمزد گرفتم. بلافاصله چند وقت بعد رفتم اردن مقدماتی المپیک را قضاوت کردیم و ۲۲۰۰دلار دستمزد گرفتم. این رقم‌ها خیلی برای ما خوب بود. قسمتی از این پول را خرج و قسمت بیشتری را هم در بانک پس‌انداز می‌کردیم و سودش را می‌گرفتیم.
همان وقت‌ها خانه خوبی هم خریدید.
نمی‌دانم منظورتان از خوب چیست اما خودم از اینکه در این خانه صدمتری زندگی می‌کنم راضی هستم ولی خدا پدر سازنده اینجا را بیامرزد. من اینجا را پیش‌خرید کردم. قرار هم بود بر اساس برنامه پول به سازنده بدهم اما کم آورده بودم. این شد که خرد خرد پول می‌دادم. ماهی صدهزارتومان وماهی پنجاه هزار تومان. یادم هست شب عید پست ۶۰۰هزار تومان ریخت به حساب ما و من عیناً دادم به سازنده. خیلی خوش‌انصاف بود که ایراد نمی‌گرفت چون مثلا قرار بود من ظرف یک مدت زمان مشخص ارقام میلیونی به حسابش بریزم. الان هم خانه من ۱۸میلیون وام دارد.
می‌توانیم بپرسیم خانه‌تان را چند خریدید و پولش را از کجا آوردید؟
بله. ۴۵میلیون که پدرم به ما داد. ۲۲میلیون مجموع پول‌هایی شد که از سفرهای خارجی به دست آوردم. ۱۸میلیون هم وام مسکن گرفتم که ماهیانه ۲۵۰هزار تومان به حساب بانک باید واریز کنم (دفترچه اقساط بانکی را نشان داد) و ۷سال هم از اقساط آن باقی مانده است. خلاصه اینکه زندگی ما زندگی اقساطی است. ما قسطی زندگی می‌کنیم و قسطی نفس می‌کشیم.
چطور رفتید پست؟ در زمان ورود شما به پست سعید فائقی رئیس پست مرکزی بود؟
بله. اتفاقا از همین طریق رفتم پست. سال۸۰ یا ۸۱ بود که یکی از دوستان مشترک با آقای فائقی پیشنهاد داد و من هم قبول کردم و واقعا از این دو عزیز ممنونم که اجازه دادند یک کار مشخص اداری داشته باشم.
ماشین دارید؟
خیر. شنیدم که می‌گفتند قهرمانی یک اسپورتیج۲۰۱۲ در مشهد دارد. من اصلا سوار این ماشین هم نشده‌ام.
دوست ندارید ماشین داشته باشید یا پولش را ندارید؟
هر دو. من اگر قرار باشد ماشین بخرم می‌توانم الان در حد پراید یکی داشته باشم. اما باید از روی پولی که در بانک پس‌انداز کردیم بردارم.
این پول بانک از کجا آمده؟
این پول را هم پدرم به ما داد. وقتی ازدواج کردیم هدیه داد تا کار کنیم. من هم چون توان کار اقتصادی ندارم از همان اول بدون ریسک پول را گذاشتم داخل بانک و سودش را ماه به ماه گرفتم.
پدر ۴۵میلیون برای پول خانه به شما داد. یک مقدار پول هم داده که داخل بانک گذاشتید. پول رهن خانه‌تان را هم داده بود. خرجی هم می‌داد و هزینه‌های ازدواج را هم داد. تازه نه خانه پدری را فروختید و نه باغ پدری را. ۸فرزند هم هستید. اینها شائبه‌آفرین است. به بقیه هم همین‌قدر لطف داشتند؟
راستش نه. پدر به من و برادرم خیلی کمک کرد. اما برای بقیه اینطور نبود. حالا شاید نباید می‌گفتم اما وقتی برای خواستگاری من به تهران آمدیم یکی از خواهرهایم به پدر گفت که مگر خون محسن از خون ما رنگین‌تر است که اینقدر کمکش می‌کنید؟ من چون همیشه کنار پدر بودم، خیلی برایش محبوب بودم انگار.
سر نفروختن خانه و باغ اختلافی بین خواهرها و برادرها نیست؟ چرا تا امروز نفروخته‌اید؟ گفته بودید که پدر ۲سال قبل از دنیا رفت و مادر بیش از ۱۰سال قبل فوت کردند.
ما زندگی مرفهی نداریم. سه خواهر من اجاره‌نشین هستند و یکی از خواهرها هم در همان خانه پدری زندگی می‌کند. تا همین ماه قبل همه اعتقاد داشتیم که باید این خانه را به یادگار حفظ کنیم اما من الان دوهفته‌ای است که خانه را برای فروش گذاشتم و به املاک سپردم تا مشتری برایش پیدا کند.
چرا؟
هم قیمت ملک پایین آمده و هم واقعا ۳-۲ نفر از بچه‌ها نیازمند هستند و باید پول برای‌شان فراهم کنیم.
الان قیمت منزل پدری چقدر است؟
با قیمت فعلی بازار نزدیک به ۹۰۰میلیون تومان.
و باغ چطور؟
سه‌دانگ باغ متعلق به پدر است و صاحب سه‌دانگ دیگر را نمی‌شناسیم چون خیلی دست به دست شده. اما سه‌دانگ ما یکی، دو سال قبل ۶۰میلیون تومان خواهان داشت که نفروخته بودیم. البته باغ که به آن معنا نیست. باغچه‌ای است که سال۷۲ پدر خریده بود.
آقای قهرمانی؛ موضوع اختلاف با علی دایی و باشگاه پرسپولیس حاشیه‌های زیادی برای شما ایجاد کرد. درباره این اتفاق صحبت کنیم؟
بله. اتفاقی که افتاد را همه می‌دانند اما تبعات آن خیلی تلخ‌تر از چیزی بود که انتظار می‌رفت. خواهرانم دو هفته است که دائم گریه می‌کنند. برای من ختم قرآن گرفته‌اند و مراسم دعاخوانی. زندگی ما از روال عادی خارج شده. دختر و پسر من چه گناهی کرده‌اند که باید این شرایط را تجربه کنند. دیروز آقای قرائتی در تلویزیون صحبت می‌کرد، اشاره کرد به داستانی که برای من ایجاد شده. اسم از من نبرد اما به فوتبال اشاره کرد. بعد گفت یکی، سه هفته قبل درباره من قرائتی تهمتی زده که هنوز هم نتوانسته اثبات کند. بعد می‌گفت مؤمن واقعی کسی است که حتی اگر انتقاد و اتهامی هم وارد می‌کند، جار نزند. طرف میلیاردها تومان اختلاس کرده هنوز اسمش در رسانه‌ها مخفف می‌خورد و صورتش شطرنجی می‌شود، بعد۱۲روز عکس من جلد همه روزنامه‌ها بود و انگار نه انگار که من یک انسان هستم. به آقای کفاشیان هم در مشهد گفتم. گفتم اینها انصاف نیست. یک دوست وکیل دارم، می‌گفت محسن، صحبت‌های آقای علیپور قابل پیگیری است. من از شما می‌پرسم. آقای علیپور مگر قاضی است که با تلویزیون مصاحبه می‌کند و می‌گوید اتهامات قهرمانی قابل تأمل است. دیروز غیرمستقیم به فرزندم گفتم دور ورزش را خط بکشد. به مادرش گفتم برو به محمدامین بگو برای ثبت‌نام هیچ رشته ورزشی پیش من نیاید که عصبانی می‌شوم. حتی سر سوزنی با من حرف نزند. من که عاشق کارم شده بودم، حالا به این مرحله رسیدم.
این یعنی خداحافظی با داوری؟
خیر. من تمرینم منظم انجام می‌شود. در جامعه هم حضور دارم چون به خودم اعتماد کامل دارم. من هنوز ۶سال بر اساس قانون داوری می‌توانم قضاوت کنم. اگر بدنم مشکلی نداشته باشد حداقل تا ۳سال آینده به‌راحتی می‌توانم به کارم ادامه دهم.
شما با علی دایی برای دریافت یک مبلغ مالی تماس گرفته بودید و دایی جواب رد داده بود؟ اگر دوست دارید به این سؤال جواب بدهید اما حتما صادقانه.
بله، من تماس گرفته بودم. دروغ نمی‌گویم.
توضیح می‌دهید؟
من نه هفته پیش و دو هفته پیش، قبل از شروع رقابت‌های فصل لیگ برتر با دایی تماس گرفتم و خواهش کردم به یک نفر که نیازمند است کمک کند. در مشهد این آدم آبرودار است و نیاز به کمک داشت تا یکی از مشکلاتش را حل کند. دایی هم قبول نکرد و تمام. اتفاقا بازی اول لیگ پرسپولیس و تراکتورسازی را من قضاوت کردم. خُب آقای دایی آمده می‌گوید چون به قهرمانی جواب رد دادم دارد این کارها را انجام می‌دهد. اگر قرار بود اذیت کنم چرا بازی اول این کار را نکردم؟ چرا باید صبر کنم الان انتقام بگیرم؟ بازی اول یک پنالتی برای پرسپولیس گرفتم و با همین پنالتی تراکتور را شکست داد. خیلی از کارشناسان هم می‌گفتند که به ضرر تراکتور سوت زدم. چرا آنجا من رفیق بودم و این‌جا نارفیق؟ این حرف‌ها به نظرم اشتباه بزرگی است که در حق یک انسان مرتکب می‌شوند. من نمی‌خواستم بحث را باز کنم اما واقعاً انسانیت فدا شد این وسط.
فکر می‌کنید آخر و عاقبت این موضوع چیست؟
من هفته پیش در جمعی بودم که آقایان مسئول هم حضور داشتند. یکی از عزیزانی که سابقاً مدیرعامل یک باشگاه هم بوده و الان هم ارتباط خوبی با فدراسیون دارد روی تخته با انگشت برای من سه حرف Y، Xو Z را کشید و گفت ببین از سه طرف برای تو برنامه دارند. یک سناریو برای تو درست کرده‌اند که حذف بشوی. من همین‌جا می‌گویم. اگر از این سناریو بتوانم سربلند خارج شوم، حتما به کارم در این حوزه ادامه می‌دهم و سعی می‌کنم البته در زمین مسابقه کمی خوش‌اخلاق‌تر باشم تا شاید همین یک‌دندگی من، بهانه‌ای نشود برای دعواهای بعدی… .
باز نشر : پارس کده
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جديدترين رده بندي فدراسيون آمار و ارقام

جديدترين رده بندي فدراسيون آمار و ارقام

کد خبر : 1055573 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/12/14 00:30

بايرن‌ همچنان بهترين تيم جهان
استقلال در جايگاه سوم آسيا قرار گرفت

در جديدترين رده بندي فدراسيون آمار و ارقام ، باشگاه استقلال در جايگاه سوم آسيا گرفت.

فدراسيون آمار و ارقام برترين باشگاه هاي جهان را معرفي کرد.

در اين تازه ترين رده بندي جهاني بين باشگاه هاي جهان تيم استقلال با 23 پله سقوط رتبه سوم آسيا و هفتاد و هشتم جهان را به خود اختصاص داد.

در قاره آسيا تيم فوتبال گوانگژو اورگراند چين با 178 امتياز برترين تيم قاره آسيا و در مکان سي‌و‌ششم جهان است. اف‌سي‌سئول کره‌جنوبي هم با 161 امتياز در مکان دوم آسيا و پنجاهم قاره کهن قرار دارد.

بر اساس اين اطلاعات که از سوي فدراسيون آمار و ارقام منتشر شده است ، تيم هاي بايرن مونيخ، رئال مادريد و بارسلونا اول تا سوم شدند.

رده‌بندي 10 باشگاه برتر جهان به شرح زير است:

1- بايرن مونيخ آلمان 370 امتياز (بدون تغيير)

2- رئال مادريد اسپانيا 301 امتياز (بدون تغيير)

3- بارسلوناي اسپانيا 267 امتياز (2 پله صعود)

4- چلسي انگليس 262 امتياز (يک پله سقوط)

5- اتلتيکو مادريد اسپانيا 239 امتياز (يک پله سقوط)

6- اتلتيکو مينيرو برزيل 238 امتياز (3 پله صعود)

7- اف‌سي بازل سوئيس 234.5 امتياز (يک پله صعود)

8- ايندپندنته سانتا کلمبيا 234 امتياز (5 پله صعود)

8- فيورنتينا ايتاليا 234 امتياز (9 پله صعود)

10- بورسيا دورتموند آلمان 233 امتيار (4 پله صعود)
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پشت‌پرده سياسي اخراج ايويچ


بيژن ذوالفقارنسب، مربي سابق تيم‌ملي‌ ايران كه در جام‌جهاني 98 روي نيمكت تيم‌ملي‌ نشسته بود، سال‌ها پس از بركناري تومسيلاو ايويچ در پي شكست ايران مقابل آاس رم جمله تازه‌يي را در اين باره به زبان آورد. دكتر بيژن كه مشخص بود كماكان از انتخاب جلال طالبي به عنوان سرمربي در آن رقابت‌ها دلخور است. علت ناراحتي خود را اين مساله اعلام كرد كه جلال طالبي به دليل عدم حضور در فوتبال ايران در سال‌هاي متمادي شايسته حضور در پست سرمربيگري تيم‌ملي‌ نبوده است. ذوالفقارنسب كه از زمان حضور والدير ويه راي برزيلي در ايران دستيار مربي برزيلي ايران شد و اين سمت را پس از انتخاب ايويچ هم در اختيار داشت بدون شك از بيرون آمدن نام جلال طالبي دلخوري شديدي داشته و او اين موضوع را به هيچ عنوان مخفي نكرد. اما حرف‌هاي او يك نكته ويژه در خود داشت، آنجا گفت: اگر قرار به اخراج ايويچ بود مربيان با رزومه‌تري حضور داشتند كه مي‌توانستند روي نيمكت تيم‌ملي‌ در جام‌جهاني بنشينند نه اينكه فردي خارج از مجموعه فوتبال ايران اين سمت را در دست بگيرد. دكتر بيژن ذوالفقارنسب سپس گفت كه جلسه‌يي طولاني در تهران درباره وضعيت تيم‌ملي‌ باعث شده كه ايووژيچ از كار بركنار شود. او گفت: اين جلسه از 8 شب آغاز شده و تا سه و چهار صبح صحبت ادامه داشته و در آن راي به بركناري ايويچ داده شد. ذوالفقارنسب در لابه‌لاي حرف‌هايش تاكيد كرد كه شايد بنابر اين نبوده كه فرد يك چهره خارجي روي نيمكت ايران نشيند و البته اين مساله به رييس وقت فدراسيون فوتبال ايران ديكته شده است. پيش از اين هم بارها گفته شده بود كه دولتمردان اصلي در ايران چندان راغب به حضور يك مربي خارجي در تيم ‌ملي‌ ايران نيستند، آن هم در يك رقابت جهاني كه قرار بود با امريكا رقابت كنيم.






.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تکذیب واگذاری سرخابی‌ها به نزدیکان معاون رییس‌جمهور

تکذیب واگذاری سرخابی‌ها به نزدیکان معاون رییس‌جمهور

نوبخت در مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک

تکذیب واگذاری سرخابی‌ها به نزدیکان معاون رییس‌جمهور





بحث واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی این بار، برعکس دوره هشت ساله ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، بسیار جدی و قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد. هرچند در دوره‌های مختلف انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از وعده‌های همیشگی نامزدها، واگذاری این دو تیم به بخش خصوصی بود، اما هیچ‌گاه این وعده عملی نشد تا اینکه با انتخاب حسن روحانی و مشخص‌شدن وزیر ورزش بحث واگذاری سرخابی‌ها وارد فاز جدی و عملیاتی شد. قسمت اول این واگذاری مشخص‌شدن مقدار بدهی این دو باشگاه است که به نظر می‌رسد تا چندروز دیگر با مشخص‌شدن بدهی‌های استقلال اعلام شود. امیر رضا خادم مسوول واگذاری این دو تیم در مورد مشخص‌شدن بدهی می‌گوید: حسابرسی پرسپولیس به اتمام رسیده است، در این باشگاه بی‌نظمی مالی در دوره‌های مختلف وجود دارد و سازمان بازرسی روی دارایی‌های این باشگاه حساس شده است. در این‌باره شنیدم که ماجرای آقای شیرینی هم به‌خاطر همین ابهامات بوده است. خادم در مورد زمان واگذاری این دو باشگاه گفت: همه برنامه‌ها مبنی بر این است که اگر به جمع‌بندی‌های لازم رسیدیم در همین قالب کار انتقال دو باشگاه صورت گیرد. وزارت ورزش و جوانان چارچوبی را در نظر گرفته است که اگر این کار تا پایان فصل انجام نگیرد مشکلی برای آینده به وجود نیاید. از سوی دیگر بعضی رسانه‌های منتقد دولت اعلام کرده بودند که قرار است این دو باشگاه به نزدیکان اسحاق جهانگیری معاون رییس‌جمهور واگذار‌شود، اما محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و سخنگوی دولت در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان واگذاری سرخابی‌ها به نزدیکان دولت را تکذیب کرد و گفت این موضوع صحت ندارد: «اگر قرار است واگذار شود می‌خواهیم به مردم بدهیم.» او در مورد شرایط واگذاری این دو باشگاه گفت: واگذاری به همین راحتی نیست. ما قصد مردمی‌کردن این دو باشگاه را داریم. باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا مضیقه‌ها و موانعی که هر دو باشگاه دارند بررسی و برطرف شود. صرف واگذاری نه از طریق بورس و نه مزایده، هدف نیست. هدف این است که این دو باشگاه را به دست کسانی بسپاریم که مشکلات حل شود. سخنگوی دولت برای اینکه حساسیت‌های زیاد دولت برای این دو باشگاه را نشان دهد یک مثال بسیار ساده زد او عنوان کرد: «هیچ فردی دخترش را به اولین فردی که از راه می‌رسد، شوهر نمی‌دهد. حداقل اینکه تحقیق می‌کند و بعد از اینکه بابت بررسی‌های خود اطمینان پیدا کرد پاسخ می‌دهد. حکایت پرسپولیس و استقلال و واگذار‌کردن این دو باشگاه هم همین است.»











.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
روز خوب سپاهان و تراکتورسازی در آسیا


روز دوم هفته دوم لیگ‌قهرمانان آسیا برای تیم‌های ایرانی به خوبی به پایان رسید. دو تیم تراکتورسازی و سپاهان در شهرهای دوحه و اصفهان موفق شدند نتایج مورد نظر خود را به دست بیاورند. در شهر اصفهان تیم سپاهان در هوای بارانی توانست در یک بازی جذاب و دیدنی تیم الهلال عربستان را شکست دهد. در ابتدای بازی بولکو بازیکن سپاهان این تیم را پیش انداخت، اما در دقایق بعد حریف عربستانی دوگل به ثمر رساند تا نیمه‌اول پیروز میدان باشد. در نیمه‌دوم سپاهان حملات خود را ادامه داد و به‌وسیله مهدی شریفی گل تساوی را به ثمر رساند. دقایقی هادی عقیلی ضربه پنالتی را از دست داد تا هر دو تیم به تساوی رضایت دهند، اما در دقایق اضافی بازی شوت از پشت محوطه جریمه جواهیر سوکای گل سوم سپاهان را به ثمر رساند تا زردپوشان ایرانی اولین برد خود را در آسیا کسب کنند و با سه امتیاز به رده دوم جدول صعود کند. دیگر نماینده کشورمان تراکتورسازی در ورزشگاه خانگی لخویای قطر میهمان این تیم بود که این بازی در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا تراکتورسازی ایران به چهارمین امتیاز خود در رقابت‌های فصل 2014 لیگ‌قهرمانان آسیا دست یابد. در این تیم لخویا یک ضربه پنالتی از دست داد.





.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وحيد طالب‌لو در گفت‌وگو با «اعتماد»:

در مقابل رقابت ناسالم سكوت نمي‌كنم




گلر سابق استقلال و تيم ملي در چند فصل اخير به دليل انتخاب‌هاي نامناسب و همچنين مصدوميت طولاني مدت، كم‌كم از سطح اول فوتبال ايران دور شد. وحيد طالب‌لو كه گفته مي‌شود در ليست خريد استقلال توسط امير قلعه‌نويي در فصل بعد قرار دارد درباره تصميمش براي فصل بعد و رقابت احتمالي با مهدي رحمتي، شكست استقلال در ليگ قهرمانان و كم شدن شانس صعود اين تيم حرف زديم كه در ادامه مي‌خوانيد.


گفته مي‌شود در حال حاضر با تيم نفت تهران تمرين مي‌كني. اين يعني فصل بعد به اين تيم مي‌پيوندي؟


نه، اين موضوع خيلي اتفاقي بود. فعلا هيچ برنامه‌يي ندارم چون هنوز زود است. تيم‌ها بازي دارند و بايد صبر كنيم ليگ تمام شود. در ضمن تكليف نفت هم براي فصل بعد معلوم نيست و اصلا مشخص نيست كه آقاي گل‌محمدي، فصل بعد هم در اين تيم بماند يا نه. من فقط براي اينكه آمادگي بدني خودم را حفظ كنم و از شرايط تمرين دور نمانم با تيم نفت تمرين مي‌كنم.

چرا چند سال اخير در انتخاب تيم‌ها زياد خوب عمل نكردي؟

من در آن لحظات سعي كردم بهترين انتخاب را داشته باشم اما طبيعي است كه نمي‌شود پيش بيني اتفاقِ نيفتاده را انجام داد. به هر حال قسمت من اين بود و البته شرايط خاص فوتبال هم در اين موضوع تاثير داشت. البته من آسيب‌ديدگي شديد و طولاني مدتي هم داشتم اما براي فصل بعد برنامه‌هاي خوبي دارم.

تو هميشه بازيكني بي‌حاشيه بودي اما اين فصل به اختلافات شديدي با منصور ابراهيم‌زاده برخوردي. دليل اين موضوع چه بود؟


من حاشيه‌يي نداشتم، چون آدمي هستم كه اصول خاصي را رعايت مي‌كنم و آن صداقت است. به همين خاطر دوست دارم طرف مقابلم هم روراست باشد. رابطه بازيكن و مربي، يك تعامل است و طبيعي است كه از يكديگر استفاده كنند اما نبايد سوءاستفاده انجام شود. من 20 هفته روي نيمكت نشستم در حالي كه اصلا حقم نبود.

پس از نيمكت نشيني ناراحت بودي؟


راه آهن جزو تيم‌هايي است كه زير ذره‌بين نيست و تمرينات من به چشم نمي‌آمد در حالي كه اگر در استقلال بودم، تمرينات و آمادگي من بازتاب پيدا مي‌كرد. من دوست داشتم حرف‌ها به صورت مستقيم زده شود اما شرايط كمي مشكوك بود. اين هم كه مي‌گفتند من اخراج شدم و عذرم را خواستند اصلا صحت نداشت. كادر فني و مديريت تمايل داشتند كه من بمانم اما با اعضاي هيات‌مديره صحبت كردم و رضايت نامه‌ام را گرفتم و ديگر هم سر تمرين نرفتم. ديگر نه راه آهن مي‌توانست به من كمك كند و نه من مي‌توانستم براي اين تيم مفيد باشم.

گفته مي‌شد با حامد فلاح‌زاده، ديگر دروازه‌بان راه آهن هم مشكلاتي داشتي؟

اصلا اين طور نبود. ايشان هم يك بازيكن است و مربي صلاح مي‌بيند كه چه كسي درون دروازه بايستد. متاسفانه پست دروازه‌باني شرايط خاصي دارد چون وقتي يك نفر روي نيمكت مي‌نشيند سريع اين صحبت مطرح مي‌شود كه او با دروازه‌باني كه در تركيب قرار مي‌گيرد، مشكل دارد. من با حامد هم صحبت كردم و خودش مي‌داند كه هيچ مشكلي با او نداشتم.

گفته مي‌شود نام تو در ليست فصل بعد امير قلعه‌نويي براي استقلال وجود دارد. آيا صحبتي انجام شده است؟


اطلاعات من هم مانند شما در حد شنيده‌هاست. خيلي از هواداران استقلال در اين مدت به من لطف داشتند و هر وقت من را در خيابان مي‌بينند مي‌گويند ممكن است برگردي؟ من هم در حد صحبتي كه در محافل شده، شنيده‌ام. به صورت مستقيم با من صحبتي نشده و اتفاق خاصي هنوز نيفتاده است.

تو هم جزو طلبكاران باشگاه استقلال هستي. توانستي به جايي برسي؟

يك جلسه با فتح‌الله‌زاده درباره طلبي كه از 3 سال پيش از استقلال دارم، برگزار كردم. ايشان به من قول‌هايي دادند كه اميدوارم محقق شود.

اگر به استقلال بروي دوباره بايد با مهدي رحمتي رقابت كني. او هم كسي نيست كه نيمكت‌نشيني را تحمل كند. نگران نيستي همين شرايط برايت تكرار شود؟


نمي‌خواهم درباره اين موضوع صحبت كنم. بايد ديد شرايط به چه صورت خواهد بود. تا زماني كه رقابت سالم و بي‌حاشيه باشد هيچ حرفي نمي‌زنم چون قطعا يكي بهتر است. من در اين مدت با دروازه‌بان‌هاي بزرگي مانند هادي طباطبايي، پرويز برومند و خود مهدي رحمتي رقابت كردم و تا زماني كه رقابت سالم باشد صدايم درنمي‌آيد چون دوست دارم بهترين اتفاق براي تيم بيفتد. وابسته به فرد و ارگاني نيستم و در باند هيچ مربي و مديرعاملي هم قرار ندارم. اگر احساس كنم شرايط رقابت، طبيعي نيست و اتفاقات غيرفوتبالي در تركيب تيم نقش دارد بحثش جداست و واكنش شديدي نشان مي‌دهم.

عملكرد ضعيف دنيل داوري در بازي تيم ملي مقابل گينه با انتقادات شديدي روبه‌رو شد و عده‌يي خواستار بازگشت رحمتي به تيم ملي شدند. البته رحمتي هم با اشتباه فاحش مقابل الريان، شانس خود را كمرنگ كرد. نظرت در اين باره چيست؟

با يك بازي نمي‌شود قضاوت كرد و بايد يكي، دو مسابقه ديگر هم به او فرصت بدهند. ما رحمان احمدي را هم داريم كه در بازي‌هاي منجر به صعود تيم ملي به جام جهاني، تاثير زيادي داشت. او گلر خوبي است و حالا تجربه ملي و حضور در ليگ قهرمانان آسيا را دارد. به نظر من او به پختگي لازم رسيده و مي‌تواند از پس وظيفه بزرگي چون حفاظت از دروازه تيم ملي در جام جهاني بربيايد. در ضمن من نمي‌توانم درباره اشتباه رحمتي صحبت كنم. به هر حال هر بازيكني مرتكب اشتباه مي‌شود اما اشتباه دروازه‌بان چون تاثيرگذار است نمود زيادي پيدا مي‌كند.

فكر مي‌كني استقلال با اين دو شكست بتواند از گروه خود صعود كند؟


كار آنها خيلي سخت شده است اما نمي‌توان نااميد بود. در 4 بازي هزار اتفاق ممكن است بيفتد. اميدوارم برخلاف اين دو بازي، اين‌بار شانس با آنها يار باشد و بتوانند به دور بعد صعود كنند.







حميد ابراهيمي

منبع: روزنامه اعتماد - شماره 2921 - 22 اسفند 1392











.

 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کفاشیان: مجمع مقابل صداوسیما پشتم نایستد، استعفا می‌کنم/ دیگر اجازه پخش بازیها را نمی‌دهیم

کفاشیان: مجمع مقابل صداوسیما پشتم نایستد، استعفا می‌کنم/ دیگر اجازه پخش بازیها را نمی‌دهیم

[h=2]



مخالفت کی‌روش با حضور صالح در تیم ملی
[/h]
[h=1] کفاشیان: مجمع مقابل صداوسیما پشتم نایستد، استعفا می‌کنم/ دیگر اجازه پخش بازیها را نمی‌دهیم

[/h]





سال 92 با تمام بالا و پایین‌هایش برای فوتبال ایران به پایان نزدیک شده. اگر قرار باشد روزهای تلخ و شیرین فوتبالی 92 را یک برانداز کنیم، همان "معجزه مونسو" کافی است که همه تلخی‌های گذشته را فراموش کنیم.
حالا یک سال سخت پیش‌روی علی کفاشیان و فوتبال ایران است. جام‌جهانی می‌تواند برای فوتبال "نتیجه‌گرای" ایران یک متر و معیار باشد. اینکه کفاشیان باز هم در فوتبال بماند یا نه اما خودش می‌گوید مهمترین وظیفه‌اش در سال جدید گرفتن "حق" فوتبال از صداوسیماست. او در گفت‌وگوی مفصلی که با ایسنا انجام داده می‌گوید اگر فوتبالی‌ها در سال جدید بر سر حق پخش تلویزیونی پشتش نایستند، استعفا می‌دهد.
علی کفاشیان با نزدیک شدن به آخر سال1392در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امسال را بهترین سال فوتبالی در دوران حضور 6 ساله‌اش در فدراسیون فوتبال قلمداد کرد و از عزم جدی‌اش برای گرفتن حق فوتبال از هر نهاد حکومتی و غیرحکومتی سخن گفت.
او به سوالات مختلفی پیرامون مسایل ریز و درشت فدراسیون و فوتبال ایران، تیم ملی، تداوم حضور کارلوس کی‌روش، تیم المپیک، حضور نلو وینگادا، ایستادگی فدراسیون در برابر صداوسیما، درآمدزایی‌های جدید فدراسیون، لابی‌های مختلف برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2019 و... تا حضورش در سریال پایتخت 3 پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:







** فکر کنم با این مساله موافق باشید که سال 92 بهترین سال فوتبالی دوره مدیریت شما در فدراسیون بود و راهیابی تیم ملی به جام جهانی 2014 قضاوت درباره تمام عملکرد شما را تحت تاثیر قرار داد؟



بله، بسیار مهم بود. یکی از اصولی که ما در فوتبال اجرا کردیم و نتیجه‌اش را هم دیدیم این بود که ثابت کردیم اگر برنامه‌ریزی و ثبات مدیریتی در راس فوتبال باشد و اهداف مشخصی را دنبال کنیم، نتیجه کار را می‌بینیم. البته من صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 را صرفا حاصل کار خودمان نمی‌دانم. لطف خدا و دعای مردم در آن دخیل بود. بالاخره همانطور که در دوره قبل با یک گل نزدن به جام جهانی نرفتیم، این بار با یک گل زدن رفتیم.
سال گذشته غیر از صعود به جام جهانی برزیل که خدا کمک کرد و در یک شرایط حساس به این موفقیت رسیدیم و واقعا به همه کارهای ما رنگ دیگری داد، عملکرد و نتایج خوب دیگری هم داشتیم.





** چه عملکرد و نتایجی؟




در فوتسال بانوان مقام دوم آسیا را برای اولین بار کسب کردیم. تیم ملی فوتبال ساحلی دو مرتبه چه در بازی‌های آسیایی و چه رقابت‌های قهرمانی آسیا اول شد و در جام بین‌قاره‌ای هم قهرمان شد؛ اینها رتبه تیم ایران در جهان را به رده پنجم، ششم رساند. همینطور تیم ملی نوجوانان ما توانست عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشد و از گروهش صعود کند. اینها نشان می‌دهد که بچه‌های ما در تمام تیم‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی پتانسیل بالایی دارند که اگر حمایت شوند می‌توانند جزو تیم های مطرح جهان باشند.




** حتی تیم ملی بزرگسالان؟!


بله، شک نکنید اگر یک مقدار فوتبال‌مان را بیشتر تقویت کنیم، تیم ملی بزرگسالان ایران پتانسیل قرار گرفتن جزو 20 تیم برتر دنیا را دارد اما این منوط به سرمایه‌گزاری است.

فدراسیون در سال 92 در حوزه‌های دیگری هم فعال بود و به طور مثال سپ بلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال به ایران آمد و کنگره‌هایی را هم برگزار کردیم. در بحث لیگ هم توانستیم بعد از ژاپن بهترین آسیا باشیم و چهار سهمیه در لیگ قهرمانان بگیریم.




** نکات منفی کارنامه‌ فوتبال را چه می‌دانید؟


فکر می کنم عدم تمکن مالی باشگاه‌ها که یک مقداری به ما لطمه زد و باعث شد یکسری بازیکنان به کشورهای عربی بروند. امیدوارم بتوانیم این نقایص را در سال آینده برطرف کنیم.




** به همین عملکردها و نتایج در فدراسیون قانع هستید؟



خیر، واقعا خواسته‌ام فقط اینها نیست. من می‌خواهم جریان فوتبال مانند کشورهای پیشرفته که سرمایه‌گذاری کرده‌اند و رشد داشتند، حرکت قوی داشته باشد. اما متاسفانه سال گذشته و سال‌های قبل‌تر از آن حمایت‌های لازم از ما صورت نگرفت و شاهد یکسری دیدگاه‌های سلیقه‌ای بودیم که به پیشرفت فوتبال ضربه می‌زند. اگر بخواهیم فوتبال‌مان رشد کند و حرفه‌ای باشد، باید از آن رویکردها پرهیز کنیم.









** کدام رویکردها؟ چه حمایت‌هایی باید از شما می‌شد؟




خیلی نمی‌شود گفت! به هر حال باید از فوتبال حمایت می‌شد نه از شخص. در سال گذشته و سال‌های قبل‌تر از آن نه تنها حمایت‌هایی نبود بلکه گاهی اوقات شاهد ضدحمایت‌هایی هم بودم که به فوتبال لطمه می‌زد. سلیقه‌های مدیریتی که از بالا وجود داشت، دیگر نباید وجود داشته باشد. باید دیدگاه‌ها را تغییر دهیم. نباید به این فکر کنیم چه کسی فدراسیون را اداره می‌کند. به این فکر کنیم مردم به فوتبال علاقه دارند و باید از فوتبال حمایت کرد. هم حمایت‌های سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری.




** مگر چه دیدگاهی وجود داشت که باید تغییر یابد؟! ظاهرا با صعود به جام جهانی از بار انتقادها علیه فدراسیون هم کاسته شد.


بالاخره در دولت قبلی دیدگاه‌های مختلفی وجود داشت. با وجود آنکه رییس‌جمهور علاقه شدیدی به فوتبال داشت اما مدیریت حاکم بر ورزش دولت، آن علاقه را نداشت و نمی‌خواست فوتبال پیشرفت کند!



** با تغییر دولت دیدگاه‌ها تغییر کرد؟


هنوز هم احساس می‌کنم مدیریت حاکم بر امور شامل دولت، مجلس و... یکسری موانع را بر سر راه می‌بینند و در خیلی جاها از فوتبال دلخور هستند.



** مثلا در کجاها دلخور هستند؟


همین مسایل مربوط به سقف قراردادها، فساد، ‌تبانی و... . من معتقدم همه اینها به این شکلی که گفته می‌شود غیر واقعی است. متاسفانه اینها را وارد ذهن یکسری افراد کردند و بعد هم که می‌آییم با مجلس یا دولتمردان صحبت می‌کنیم، می‌گویند فوتبال فساد دارد و ما به آن ورود نمی‌کنیم. متاسفانه اینها براساس یکسری مسایل غیرواقعی بیان شده که به فوتبال لطمه می‌زند.




** فکر نمی‌کنید این صحبت‌ها در واکنش به بعضی فسادهای مدیریتی قابل رویت در فوتبال باشد؟!


خواسته مردم این است که از فوتبال حمایت کنیم و به فرد هم ربط ندارد. ربطی ندارد چه کسی رییس فدراسیون است. این روند فوتبال است که باید به جلو حرکت کند و همه ما سعی کنیم به آن لطمه نزنیم، حالا اگر در جایی عملکرد خوب مدیریتی نبوده و اثرات بدی گذاشته است، ما نباید آن را به تمام فضای فوتبال و وضعیت مدیریتی آن تعمیم دهیم.




** فدراسیون به عنوان متولی فوتبال می‌خواهد دیدگاه‌ها را نسبت به فضای فوتبال تغییر دهد؟


ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و جلو می‌رویم. سعی می‌کنیم اصلاحات انجام دهیم و جلوی فساد و تبانی را بگیریم اما اینها حرفش بیشتر از خودش است. 10 حرف در مقابل یک نصفه حرکت! بعد این حرف‌هاست که ذهنیت‌ها را خراب می‌کند. اگر در یک جمع 20 نفره‌ یک نفر مشکل داشته باشد، نمی‌توانید بگویید همه این‌ها فاسدند. این خراب کردن ذهنیت‌ها نه عادلانه است و نه اسلامی. معتقدم این روش‌ها باید درست شود و فدراسیون یک عضو است و به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. باید با کمک سایر بخش های از جمله رسانه‌ها تلاش کنیم ذهنیت‌ها را تغییر دهیم.




** اما حق بدهید چون فوتبال ما صاحب ساختار و سیستم مشخصی نیست، فساد هم بتواند به آن رخنه کند و باعث قضاوت افراد بیرون صحنه باشد.



در وهله اول باید برای ما مهم باشد که مردم به فوتبال علاقمندند و می‌خواهند فوتبال مملکت‌شان رشد کند. بر همین اساس ایرادها را برطرف کنیم. همچنین باید منابع درآمدی مشخص و کاملی داشته باشیم و به فوتبال سلیقه‌ای نگاه نکنیم. باز هم می‌گویم بیشتر این اتفاقات بخاطر این است که با مسایل سلیقه‌ای برخورد می‌شود.




** می‌شود مثالی از این دیدگاه سلیقه‌ای بزنید؟



مثلا به یک باشگاه می‌گویند به شما پول نمی‌دهیم و به "حسن" می‌دهیم! چون او موافق سلیقه ماست. بعد از مدتی "حسن" خوب کار نکرد دوباره نظرشان عوض می‌شود، سلیقه جدید تا می‌آید ببیند چه خبر است، باید برود و مقدار زیادی تعهد از خودش بجا می‌گذارد. بالاخره طرف را از بیخ و بن می‌زنند. مدتی بعد کل گروه مدیریتی آن مجموعه تغییر می‌کند، برنامه‌شان عوض می شود و... مثل آشی می‌ماند که هی آن را بهم می‌زنند. همه اینها به مدیریت فوتبال لطمه می‌زند. بنابراین ما نیاز داریم تا محکم بایستیم و قوانین محکمی برای فوتبال بگذاریم.









** چه قوانینی؟




بگوییم اگر فوتبال خوب می‌خواهید باید این قوانین بین‌المللی و مشخص را اجرایی کنیم که همه ابعاد فوتبال از کانال‌های درآمدزایی مشخص تا عملکرد شفاف و نظارت جامع را در بر می‌گیرد. اگر هم نمی‌خواهید که کار را رها کنید و دیگر این بحث‌ها هم نباشد. فوتبال آماتوری شود، مثل قدیم که ما با توپ پلاستیکی توی کوچه بازی می‌کردیم و بعد همسایه‌ها می‌آمدند می‌گفتند چرا شلوغ می‌کنید و دنبال ما می‌دویدند و ما فرار می‌کردیم و بعد هم شدیم دونده!




** از این بحث‌ها بگذریم پیش از حضور ما کارلوس کی‌روش در اتاق شما بود، جلسه‌تان درباره تمدید قراردادش بود؟


خیر، این جلسه هم یکی از جلسات لازم برای برنامه‌ریزی 3 ماه آینده بود. کی‌روش برنامه‌ریزی از اولین روز عید را انجام داده و برنامه‌های ما برای اردوهای سه‌گانه‌ای که در آفریقای جنوبی، اتریش و برزیل داریم، مشخص است. هزینه‌ها را برآورد کردیم که اگر بودجه را تامین کنیم، آنها را انجام می‌دهیم و اگر نشد هم مجبوریم بخشی را حذف کنیم.




** هزینه‌ برآورد شده چقدر است؟


حدود 4 تا 5 میلیون دلار هزینه است. این شامل تمام هزینه‌های هر سه اردوی آفریقای جنوبی، اتریش و برزیل و همینطور حق فنی، پاداش بچه‌ها و... می‌شود.




** موضوع تمدید قرارداد کی‌روش به کجا رسید؟


هنوز نهایی نکردیم، کی‌روش یکسری پیشنهادهای دیگری دارد. ما هم باید حداقل مبلغی نزدیک به آن پیشنهادها را تامین کنیم.




** رقم حدودی آن را نمی‌توانید بگویید؟



حالا، فعلا که توافقی نکردیم، ببینیم در آینده چه می‌شود.




** کی‌روش در این 3 سال انتقادهای زیادی به ابعاد مختلف فوتبال ما داشت، می‌خواهد بعد از جام جهانی در ایران بماند؟


به هر حال به شرایط کار در ایران هم آشنا شده و هم عادت کرده است. او صراحتا می‌گوید علاقه دارد بماند اما باید ببینیم ما می‌توانیم خواسته‌هایش را تامین کنیم یا خیر، این مهم است.




** اختلاف مبلغ‌تان زیاد است؟


حالا، بالاخره ما که نمی توانیم او را از پیشنهادهای دیگر محروم کنیم. نمی‌توانیم به کی‌روش بگوییم از ما کمتر بگیر و به تیم‌های دیگر که پول بیشتری می‌دهند نرو! اما اگر بتوانیم با او تفاهم کنیم این کار را می‌کنیم و اگر هم نتوانیم چاره‌ای نداریم.




** معتقدید کی‌روش اگر قاطعانه بخواهد بعد از جام جهانی برود، از الان می‌گوید؟ فکر نمی‌کنید شاید بخاطر بحث مدیریت تیم و حرف‌شنوی بازیکنان از او در جام جهانی، همکاری‌اش را مشروط نگه دارد؟


خیر، من معتقدم بازیکنان انگیزه لازم را دارند. آنها می‌خواهند خودشان را نشان دهند چون دنیا عملکرد آنها را می‌بیند. سرمربی بعدی هم اگر کی‌روش نباشد قطعا عملکرد بازیکنان را در جام جهانی می‌بیند.




** تکلیف این موضوع چه زمانی روشن می‌شود؟


تلاش می‌کنیم هرچه زودتر مشخص شود. اگر کی‌روش بماند که خیالمان راحت می‌شود. اگر هم نشد باید از الان به فکر باشیم. به هر حال دو سه ماه وقت داریم و فکر می‌کنیم.




** غیر از کی‌روش به گزینه خاصی فکر کرده‌اید؟


خیر. به هیچ وجه.








** شروط شایعه شده از جمله داشتن زمین مناسب و مسایلی از این دست صحت دارد؟



خیر، این‌ها فرع ماجراست. قضیه به صراحت این است که کی‌روش گفته می‌مانم اما منوط به تامین خواسته‌های مالی‌اش.




** در بحث انتخاب جانشین امید نمازی در کادر فنی، ظاهرا نام مجید صالح را به عنوان اصلی‌ترین گزینه برده‌اید!


خیر، اصلا نگفتم! کی‌روش می‌خواهد بجای نمازی کسی را بیاورد و به او گفتیم خودت بررسی کن و هر وقت به مربی مشخصی رسیدی، بیا تا با هم صحبت کنیم.




** هنوز به مربی مشخصی نرسیده است؟



او در جلسه‌ای که داشتیم در این باره هم صحبت کرد و گفت هنوز نتوانستم با کسی تفاهم کنم. مربی خارجی که می‌آورد اما خودش می‌گوید برای اینکه با بازیکنانم ارتباط بهتری برقرار کنم به یک مربی ایرانی در کادر فنی نیاز دارم اما هنوز کسی را پیدا نکردم.



** شما پیشنهادی نداده‌اید؟


خیر. چون نمی‌دانیم ملاک‌های دقیق او چیست. مثلا باید زبان انگلیسی بلد باشد، سریع ارتباط برقرار کند. ضمن اینکه کی‌روش هر مربی را هم نمی‌پسندد.




** کی‌روش در اوایل حضورش در ایران قصد داشت با مجید صالح همکاری کند اما بنا به دلایلی نشد. الان نظرش از همکاری با او چیست؟


خودش یکبار گفت مجید صالح به او پیشنهاد شده اما صالح مشغول لیگ است و بعد هم در لیگ قهرمانان درگیری دارد. کی‌روش گفت "صالح با استقلال قرارداد دارد و اصلا حرفه‌ای نیست به طور مستقیم با خود او صحبت کند." از طرفی می‌گوید " نمی‌توانم به امیر قلعه‌نویی بگویم هم بازیکنانت را هنگام بعضی از بازی‌های لیگ قهرمانان به تیم ملی بده و هم دستیارت را " بخاطر همین گرفتاری ظاهرا او را قبول نکرده است.



** شما هم تاکید دارید غیر از مارکار آقاجانیان، یک مربی ایرانی دیگر در کادر فنی تیم ملی باشد؟


خیر، خود کی‌روش می‌خواهد.





** ماجرای امید نمازی و پیگیری حقوقی که می‌گفتید به کجا رسید؟ همچنان با استعفایش مخالفت کردید؟


هیچ اتفاقی نیافتاده است. ما ایشان را به کی‌روش واگذار کردیم و کی‌روش از رفتار او بسیار ناراحت است و گفته باید بیاید عذرخواهی کند. حالا اگر او عذرخواهی کرد شاید از پیگیری حقوقی انصراف بدهیم. البته بیشتر بخاطر پدرش!



** شایعه شده بود که سه سال پیش هم بخاطر پدرشان با حضورش در تیم ملی موافقت کردید؟


خیر. پدرش قبلا یکی دو بار نزد من آمده بود که گفتم ما جایگاهی نداریم به او بدهیم و باید در تیم های باشگاهی فعالیت کند. اما کی‌روش خودش او را انتخاب کرد. حالا از فعالیتش در آمریکا شناخت داشته یا او را آنجا دیده بوده است.




** در بحث بازی‌های تدارکاتی تیم ملی پیش از جام جهانی، نهایتا به همین تعداد بازی اعلام شده، رسیدید؟


بله همین هاست. البته شاید به صورت غیر رسمی با بعضی تیم‌های باشگاهی بازی کنند اما برنامه بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی بسته شده است.




** پس هیچ برنامه‌ای برای بازی با یک تیم ملی بزرگ در اردوی برزیل ندارید؟


خیر. شاید حالا بعد از جام جهانی به آن هم فکر کنیم اما تا جام جهانی با تیم‌های ملی بزرگ بازی نمی‌کنیم.




** موضوع آریا جسور هاسه‌گاوا را دیگر پیگیری نکردید؟


خیر.




** تکلیف آوردن پژمان منتظری و مجتبی جباری به تیم ملی هنگام جام امیر قطر به کجا رسید؟ آنها پول طلب کردند؟


با رییس فدراسیون قطر صحبت کردیم و یک قولی داده است. گفته باید اول صبر کنید ببینیم شرایط چه می‌شود. می‌گویند جام امیر کاپ خیلی برایمان مهم است، ضمن اینکه یک پولی هم برای این بازیکنان هزینه کردیم اما ما تاکید داشتیم آنها را به ما بدهند.








** می‌دانید که در نهایت باشگاه‌هایشان باید تصمیم بگیرند؟



بله همینطور است.



** پس قول رییس فدراسیون قطر چه ارزشی دارد؟!


قول قطعی نداده است. قول داده‌ در حد 50 درصد کمک می‌کند.



** قولش در این حد است که گفته " تیم های الاهلی و ام‌صلال به احتمال زیاد جزو چهار تیم نهایی لیگ قطر نیستند و به طور مستقیم به امیرکاپ صعود نمی‌کنند و چون کارشان در پلی‌آف سخت می‌شود احتمالا به این بازی‌ها راه پیدا نمی‌کنند!"


در آن صورت که دیگر کاری نکرده‌اند و به طور طبیعی بازیکنان برمی‌گردند. اگر الاهلی و ام‌صلال به امیرکاپ بروند و آنها بازیکنان را بدهند، مهم است.




** ظاهرا جواد نکونام گفته است خودم مشکلم را حل می‌کنم؟


بله همینطور است. گفته خودم صحبت می‌کنم. با کی‌روش هم هماهنگ است که خودش مشکل را حل می‌کند.



** از انتقادهایی که بعد از بازی با گینه علیه دانیال داوری شد ناراحت شدید؟


خیر اصلا. من از این انتقادها ناراحت نمی‌شوم. از فوتبالیست‌های داخلی این همه انتقاد می‌کنند ناراحت نمی‌شویم، حالا داوری که تازه به تیم ملی ما آمده است. بالاخره باید خودش را درست کند.



** به موضوع سرمربی تیم المپیک برسیم؛ بالاخره با وینگادا هم توافق کردید؟


بله، او باید به تهران بیاید و اگر قرارداد امضا کردیم کارش را شروع کند.




** ظاهرا تنها اختلاف باقیمانده بر سر دستیار ایرانی و خارجی است؟


تقریبا اما اختلافات حل شده است. ما گفتیم با دستیار ایرانی کارت را جلو ببر و اگر نظرت را تامین نکرد، مربی خارجی هم به کادر فنی اضافه کن. فعلا هم می‌توانید به صورت پاره وقت از مربی خارجی استفاده کنید، مثل مربی بدنساز یا یک مربی دیگر. اوفعلا باید دو سه ماه کار کند و در آینده اگر با مربی ایرانی کارش جلو رفت که هیچ و در غیر این صورت دستیار خارجی جدید اضافه کنیم.




** وینگادا این نظر را پذیرفته است؟


بله.



** گزینه دستیار ایرانی او کیست؟


حالا باید خودش بیاید و با مربیان مختلف صحبت کند. ما که نمی‌توانیم بگوییم چه کسی را انتخاب کند.




** کمیته المپیک مخالف حضور وینگادا بوده است؟


خیر، آنها کاملا کار را به ما سپرده‌اند و هیچ دخالتی ندارند.




** یعنی آنها موافق مربی ایرانی نبودند؟!


آنها گفتند روی مربیان ایرانی‌ هم فکر کنید. ما روی ایرانی‌ها فکر کردیم و روی خارجی‌ها هم فکر کردیم و دیدیم وینگادا بهتر است. هیچ گزینه خارجی دیگری هم نبود.



** ظاهرا کمیته گفته است صرفا تیم‌هایی که شانس مدال دارند به بازی‌های اینچئون اعزام می‌شوند. با توجه به اینکه تیم المپیک فعلی باید از بازیکنان جوانان سابق تشکیل شود و احتمالا شانش مدال نباشد، چه می‌کنید؟


من معتقدم ما در فوتبال شانس مدال داریم. حالا ممکن است با نظر سرمربی تیم چند بازیکن بزرگسال هم کنارشان بگذارند که خیلی از تیم‌ها این کار را می‌کنند. ما در فوتبال آقایان جزو سه چهار تیم اول هستیم.









** به بحث حق پخش تلویزیونی برسیم. ظاهرا ایستادگی جدی را در این زمینه آغاز کردید و می‌خواهید به هر شکلی رقم دریافتی از صداوسیما را شش، هفت برابر کنید. دفعه قبل که موفق نشدید و نهایتا کوتاه آمدید، الان چقدر عزم‌تان جدی است؟




فوتبال برای اینکه ساختار خودش را بدست آورد و همان چیزی که گفتید بی‌نظمی نداشته باشد و سیستم داشته باشد، باید در مسیری حرکت کند که تیم‌های سلیقه‌ای تشکیل نشود. مثلا الان ملوان این قدر خوب بازی می‌کند اما یکی می‌گوید تیم را نمی‌خواهم، یکی می‌گوید می‌خواهم، یکی می‌گوید آمدم خوب بود، الان بد است و.. اینها بد است. برای قانونمند شدن اول باید زیرساخت‌ها و ابزارهای اقتصادی را درست کنیم. الان بیشتر از همین رقم درخواستی 170، 180 میلیاردی از محل حق پخش تلویزیونی در فوتبال صرف می‌شود؛ ما می‌خواهیم همین پول قانونمند وارد فوتبال شود. متاسفانه این بودجه الان سلیقه‌ای داده می‌شود و سلیقه‌ای صرف می‌شود.




** یعنی پولی که از دولت در بخش‌های مختلف به باشگاه‌های دولتی و نیمه دولتی تزریق می‌شود، در قالب حق پخش وارد فوتبال شود؟



بله، در تمام دنیا این قانون در فوتبال تعریف شده است. ما که نمی‌توانیم به باشگاه بگوییم تو برو آهن فروشی کن،‌ ساختمان فروشی‌کن، از ستاد سوخت بگیر و در فوتبال خرج کن و بعد هم هزار دردسر در آن ایجاد شود! یا مثلا خانه و ماشین به بازیکنانت بده و امثالهم. باید همه چیز مثل تمام دنیا تعریف شده باشد. فوتبال حرفه‌ای می‌خواهید یا نه؟ اگر نمی‌خواهند، همه چیز را بهم می‌زنیم تا هر کسی برای خودش بازی بگذارد و ما کاری نداریم و فوتبال هم نخواهیم داشت. اما اگر فوتبال حرفه‌ای می‌خواهیم باید بپذیریم باشگاه‌ها درآمدهایشان 60 تا 70 درصد از محل حق پخش تلویزیونی است؛ درصدی از طریق تبلیغات محیطی تامین می‌شود که در حال حاضر تقریبا تحقق پیدا می‌کند. یک بخشی از بلیت فروشی و موارد دیگر است.

درآمد 60 تا 70 درصدی فوتبال از حق پخش تلویزیونی مساله بسیار مهمی است که باید یا در مجلس تصویب شود و قانون را به صداوسیما ابلاغ کنند یا اجازه دهند یک شبکه تلویزیونی خصوصی برای فوتبال داشته باشیم. ما در آنجا خودمان درآمدزایی می‌کنیم، همه فوتبال‌ها را آنجا پخش می‌کنیم، همه برنامه‌ها را آنجا می‌سازیم، 90 ، 100 و... تبلیغات می‌گیریم و هیچ نیازی هم نداریم به پول صداوسیما نداریم و تازه یک پولی هم به آنها می‌دهیم. حکایت ما و صداوسیما شده حکایت آن شخصی که از کاسه گوشت تکه تکه جلوی گربه‌اش می‌انداخت و هر دفعه گوشت می‌انداخت گربه "میو" می‌کرد. آخر خسته شد گفت بیا همه کاسه برای تو یکجا بخور و حالا من می‌گویم "میو!"
ما هم می‌گوییم شبکه اختصاصی به ما بدهند، هیچ پولی نمی‌خواهیم، یک پولی هم می‌دهیم.




** درخواستی در این باره ارایه کردید؟


چند بار برای رییس سازمان صداوسیما نامه نوشتیم و درخواست برگزاری جلسه کردیم اما متاسفانه پاسخی ندادند. حالا باید ببینیم از طریق مجلس چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.




** اگر نتوانستید کاری کنید چه؟ باز هم کوتاه می‌آیید؟


خیر، از همین جا اعلام می‌کنم اگر این قضیه حل نشود، یک بار برای همیشه ما نمی‌گذاریم هیچ مسابقه فوتبالی از تلویزیون پخش شود.




** واقعا می‌توانید؟!


بله، پخش که نشد یا مردم اعتراض می‌کنند و عده‌ای به مسوولان می‌گویند چرا پخش نمی‌کنید، یا می‌گویند اصلا پخش نشود؛ در آن صورت ما هم می‌گوییم خب پخش نشود. ما هم پول نمی‌خواهیم. بازی‌های مختلف برگزار می‌کنیم و از طریق تبلیغات و بلیت فروشی درآمدزایی می‌کنیم.




**‌اهرم فدراسیون برای اجرایی کردن این تصمیم چقدر قوی است؟ شما چه پشتوانه‌ای دارید؟


پشتوانه ما مردم و مجمع فدراسیون هستند. مجمع ما با هفتاد و چند نفر عضو پشتوانه ماست. وزارت ورزش پشتوانه ماست. اما بنده رسما اعلام می‌کنم اگر مجمع فدراسیون در این قضیه پشت من نایستد و این حرف را قبول نکند، بنده دیگر نمی‌توانم مدیریت کنم و از ریاست فدراسیون استعفا می‌دهم. حالا یکی دیگر بیاید و مشکل را حل کند.




** فدراسیون با پشتوانه‌هایش می‌تواند مقابل صداوسیما بایستد؟ می‌دانید که بالاخره صداوسیما از سوی کدام نهادها حمایت می شود.


بله، هر نهادی باشد، ما می‌گوییم با این وضع نمی‌خواهیم فوتبال را پخش کنیم. ببینید من که نمی‌گویم صداوسیما از خودش پول بدهد. می‌گوییم مجلس بیاید وسط و به تلویزیون بگوید این بودجه را به شما می‌دهم و شما به فدراسیون بدهید. این بودجه الان هست. سپاهان، مس و ... همه می‌گیرند. همین پول است اما می‌خواهیم قانونمند شود.




** می‌خواهید شرایط بودجه نسبتا یکسانی را برای باشگاه‌ها فراهم کنید؟


اگر این کار انجام شود از فردا همه کار را می‌توان در فوتبال قانونمند کرد. ضوابط بیشتری شکل می‌گیرد. باشگاه‌ها باید رعایت یکسری مسایل را بکنند. سلیقه‌ای هم نیست که امروز حسن می‌آید یک پولی به او می‌دهند، اما مدتی بعد او را از بین می برند. حسین می‌آید می‌گوید نمی‌خواهم، یکی می‌گوید می‌خواهم. تمام این بحث‌ها را می‌توانیم جمع کنیم.




** الان کار در چه مرحله‌ای است؟ همچنان منتظر پاسخ صداوسیما برای درخواست‌تان هستید؟


بله، ما از صداوسیما خواستیم و به مجلس هم گفتیم. صداوسیما با ما همکاری نکرده است. چند بار از ضرغامی جلسه خواستیم اما جدی نگرفت. حالا یا علاقه ندارد یا می‌خواهد برود، من نمی‌دانم چطوری است. اما ما به همه مسوولان گفتیم که حرف ما این است و اگر فردا مشکلی پیش آمد باید بیایند آن را حل کنند.









** ظاهرا وزیر ورزش در اظهارنظری گفته‌ موافق گذاشته شدن سقف قراردادها برای باشگاههاست. نظر شما در این باره چیست؟



سقف قرارداد برای بازیکن یک تجربه ناموفق است. اما اگر سیستم درست شود و بودجه خاصی برای باشگاه‌ها بگذاریم یک باشگاه حداکثر یک بودجه خاص دارد. آن وقت می تواند در آن بودجه خاص مانور کند اما برای ورزشکارانش از یک حدی بیشتر نمی‌تواند. حالا ممکن است یک بازیکن را با رقم بالاتر و سه بازیکن را با مبالغ پایین‌تر جذب کند. اما حقوق بیجا نمی‌توانند بدهند، قول بیجا و بدون پشتوانه مالی و بودجه کافی نمی‌توانند بدهند. اگر چنین کنند و پیشنهادهای بالای بدون پشتوانه بدهند، فدراسیون با اجازه‌ای که از وزارت ورزش و جوانان گرفته است با مدیریت‌ آنها سخت برخورد می‌کند. از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بگیرید تا باشگاه‌های دیگر. ما شدیدا برخورد می‌کنیم چون آنها نمی‌توانند سیستم جامع فوتبال را برهم بزنند. خیلی سریع وضعیت‌شان را رصد می‌کنیم. این فرایند به شفاف شدن فعالیت باشگاه‌ها می‌انجامد و قطعا باید هر قراردادی که امضا می‌شود همان اول ارقام و تعهدات در آن مشخص باشد. مدیر باشگاه باید دلایلش را برای هر قرارداد بگوید. باشگاه‌ها باید با هم رقابت منفی نداشته باشند.




** نتایج جام جهانی را چطور پیش بینی می‌کنید؟


بالاخره ما دوست داریم نتایج خوبی بگیریم. خیلی امیدواریم با انگیزه‌ای که دارند نتایج خوبی بگیریم و تیم‌مان را نباید دست کم بگیریم. تیم ما می‌تواند شگفتی‌ساز شود.




** نتایج تیم ملی در جایگاه مدیریتی شما که تاثیری ندارد؟


هیچ ربطی ندارد. من فقط در یک صورت گفتم در فدراسیون نمی‌مانم، آن هم زمانی است که مجمع از من برای حق پخش حمایت نکند. در آن حالت احساس می‌کنم که ماندن فایده‌ای ندارد. اما در هر صورت 2 سال دیگر هستیم. بعد از آن هم چون خوب کار کردم که تا چهار سال بعدش هم هستم. (با خنده)



** احیانا از ریاست فدراسیون خسته که نشدید؟


خیر، تازه مشغول برنامه‌ریزی برای آینده هستیم.




** در بحث اسپانسر هم صراحتا می‌پرسم، درست است فدراسیون تمام درآمدهای فضای مجازی را به صورت انحصاری به یک یا دو شرکت واگذار کند و برای خودش در درآمدزایی‌های فوتبال شریک بتراشد؟ یعنی اگر کسی هر طرح جدیدی داشت به اجبار باید اسپانسرهای فدراسیون را هم شریک کند؟!


بله ما درآمدزایی را انحصاری به آنها داده‌ایم. ما در 5 یا 6 سال گذشته هیچ درآمدزایی خاصی نداشتیم. هر کسی زمانی آمد یک تکه‌ای از فوتبال را گرفت. الان یک شیوه جدید را اجرا کردیم و برایش قرارداد یکساله هم بستیم. 10 ساله نبستیم، یک‌ساله بستیم. آمدیم گفتیم ما بازاریابی فدراسیون را به شما کنترانت می‌دهیم و این شرکت باید درآمدزایی کند. حالا الان در ماموریت ما کمپانی و دستگاهی نیست که بیاید یکجا همه هزینه‌ها را بدهد اما خیلی‌ها حاضرند کم کم بدهند. مثلا می‌گویید 20 میلیارد بده نمی‌آید اما حاضر است 500 میلیون بدهد. این شرکت اینها را جمع می‌کند. ما یک مبلغ کف هم گذاشتیم که چه پروژه‌ای انجام شود و چه نشود. اگر این شیوه خوب اجرا شود،‌ دیگر تیم ملی بی‌نیاز می‌شود و درآمدهایش بالا می‌رود.



** شعار تیم ملی مشخص شد؟


هنوز که مشخص نشده است. فیفا شعارها را جمع‌آوری کرده و اعلام می‌کند. کمیته فرهنگی فدراسیون در این زمینه مشغول است و مردم باید نظرشان را درباره شعار تیم ملی بدهند و در نهایت یک شعار انتخاب شود. فدراسیون تنها می‌تواند جریان نظردهی را هدایت کند که مثلا پیشنهاد می‌کنیم شعاری با مضمون سربازان‌مان را آزاد کنید یا... را انتخاب کنید.




** اخیرا بازیگر هم شدید؟ در سریال پایخت جلوی دوربین رفتید!


از اول هم بازیگر بودم. اصلا من از اول که به فوتبال آمدم، هنرپیشه بودم. هنرپیشه صداوسیما که حداقل هستیم. صداو سیما هر روز بخواهد ما را می‌برد بالا، هر روزی بخواهد می‌کوبد. نتیجه نمی‌گیریم می‌گویند باید برود و نتیجه می‌گیریم می‌گویند حالا ببینیم در آینده چطور است. همه ما بازیگر هستیم! اصلا من و تمام کارکنان و اهالی فوتبال بازیگر صداوسیما شده‌ایم و همینطور برخی رسانه‌ها. هر کاری خواستند با ما کردند.








** در پایتخت نقش طنز بازی کردید؟


خیر، یک نقش جدی را اجرا کردم.



** چه بود؟


ما یک برنامه رونمایی از پیراهن تیم ملی داشتیم اما صداوسیما گفت پول بدهید تا برنامه را پخش کنیم! ما گفتیم پول نداریم بدهیم اما شما وظیفه‌تان است بخاطر پیراهن ملی، برنامه را پخش کنید. آنها برنامه را ضبط کردند اما به ملت نشان ندادند چون به آنها پول ندادیم! بعد دیدیم به شرکت‌هایی که 20 ، 30 میلیون تومان به تلویزیون می‌دهند اجازه می‌دهند طرف 2 ساعت سخنرانی کند اما برنامه تیم ملی را چون پول ندادیم پخش نکردند! نهایتا وقتی موضوع این سریال پیش آمد، فرصت خوبی دیدیم که در این سریال همان برنامه رونمایی از پیراهن تیم ملی را اجرا کنیم. همین هم شد و من رفتم برای مسوولین سخنرانی کردم، اتفاقا بهتر از قبل.




** یعنی در هیچ صحنه طنزی حضور نداشتید؟!



نه بابا طنز نبود، واقعا جدی بود. سناریو داشتند. اتفاقا نگفتند چه چیزی هم بگویم و من خودم همه مسایل مربوط به تیم ملی را عنوان کردم. همان کلیپ‌هایی که ما از ورزشکاران تهیه کرده بودیم و احساساتشان را از صعود به جام جهانی ابراز می‌کردند در آن گنجانده شد. گریه آندرانیک تیموریان و صحنه‌های مربوط به بچه‌های قدیم و جدید. در واقع می‌شود گفت 25 دقیقه از برنامه رونمایی پیراهن تیم ملی در این سریال پخش می‌شود. حالا ما هم در این 25 دقیقه رفتیم به نقی و تقی یک هدایایی دادیم و یک امضا هم کردیم. من وقتی دیدم، چنین برنامه‌ای دارند استقبال کردم.




** بزرگترین برنامه‌ها و آرزوهایتان برای سال 93 چیست؟


دو آرزو در فوتبال دارم. فدراسیون، فوتبال پایه، جشنواره‌ها و ... را دنبال می‌کند و اینها جزو برنامه‌های اصلی ما هم هستند اما 2 برنامه را ویژه دنبال می‌کنیم و تحقق اینها آرزو‌های من برای سال 93 است. یکی گرفتن میزبانی جام ملت‌های 2019 هرچند البته برای مسابقات فوتبال ساحلی جهانی هم درخواست دادیم اما برگزاری جام ملت‌ها با حضور 24 تیم برای اولین‌بار بسیار مهم است.


آرزوی دوم هم سروسامان گرفتن تیم المپیک و صعودش به المپیک برزیل است. باید این دو را با تمام توان انجام دهیم که بدست بیاید. حالا امیدواریم در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا تیم ملی نتیجه خوبی بگیرد، تیم‌های خانم‌ها از گروه‌شان صعود کنند و بتواند جهانی شوند. اگر این اتفاقات در سال 93 بیافتد نشان می‌دهد که پایه فوتبال قوی شده و یک حرکتی کرده است. یک مساله هم ساخت‌ و سازهای نیمه‌کار در کمپ است که باید تکمیل کنیم.



** تکلیف صعود تیم امید به المپیک 2016 که سال 93 مشخص نمی‌شود؟


حالا تا یک مرحله‌ای کارش پیش برود و یک شکلی بگیرد برای ما بسیار مهم است.




** با توجه به کنار نرفتن امارات و عربستان و تایلند از کورس رقابت با ایران برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2019، کدامیک از این کشورها را رقیب اصلی ایران می‌دانید؟


امارات رقیب قوی است. عربستان را نمی‌دانم. تایلند هم دیگر جلو نمی‌آید. من با رییس فدراسیون‌شان صحبت کردم و برنامه جدی ندارند اما الان رقیب اصلی ما امارات است. آنها پارتی و لابی‌های خوبی هم دارند و مشغول برنامه‌ریزی هستند.




** در مدیریت جدید AFC نقش لابی‌ها در گرفتن این میزبانی چقدر است؟


بسیار زیاد. ما هم باید لابی‌های زیادی انجام دهیم.



** لابی شما به چه معناست و چگونه است؟


ما با بعضی از مسوولان خارجی صحبت کردیم. به محض اینکه بازدید نمایندگان AFC از امکانات ایران انجام شد، باید گروهی درست کنیم و دائم در کشورهای مختلف با آنهایی که تاثیرگذارند و تصمیم‌گیرند رایزنی کنیم.







** منظورتان اعضای کمیته اجرایی است؟


بله، دقیقا.



** با توجه به 24 تیمی شدن جام ملت‌ها از سال 2019، تعداد شهرهای میزبان از 5 به 7 شهر افزایش یافته است. الان کدام شهرها با استادیوم‌های استاندارد مدنظر شما هستند؟


تهران، تبریز، مشهد، شیراز و اصفهان که بود و الان کرمان هم هست. می‌خواستیم یزد را هم معرفی کنیم اما سایر امکانات آنجا آماده نبود و احتمالا از تهران دو ورزشگاه مثلا استادیوم‌های آزادی و تختی را معرفی کنیم.




** فدراسیون عید تعطیل است؟


خیر، از روز اول کی‌روش می‌آید اینجا و جلسه می‌گذارد. البته جلسات ما دیگر در آکادمی فوتبال برگزار می‌شود. ما هیچ وقت تعطیلی نداریم.




**و سخن آخر...



آرزوی سلامتی و موفقیت برای مردم ایران و همچنین سربلندی خانواده فوتبال.








گفت‌وگو از خبرنگار ایسنا- فرهاد بهارفر

منبع : ایسنا --


جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۳




کد خبر: 92122314847













.

 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] مجید صالح: استقلال با حضورم در تیم ملی مخالفتی ندارد/ نمی‌دانم چرا نظر کی‌روش عوض شده است

[/h]








مجید صالح می‌گوید، استقلال مخالفتی با حضور او در تیم ملی ندارد و نمی‌داند چه اتفاقی افتاده که نظر کی‌روش در عرض 24 ساعت عوض شده است.

مربی تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اینکه یکی از گزینه‌های دستیاری کی‌روش در جام جهانی بوده اما نظر سرمربی تیم ملی تغییر کرده، اظهار کرد: چند روز پیش یک صحبت خصوصی با کی‌روش داشتم و پیشنهاد دستیاری در تیم ملی را دریافت کردم. من بلافاصله این جریان را با قلعه‌نویی در میان گذاشتم او هم خیلی خوشحال شد و به من گفت افتخار می‌کند که یکی از اعضای مجموعه استقلال و افرادی که در کنار او کار می‌کنند قرار است به تیم ملی برود. قلعه‌نویی گفت من کاملا با رفتن شما موافق هستم.
وی ادامه داد: با وجود اینکه همه اعضای تیم از باخت به الریان در قطر ناراحت بودند اما به این موضوع افتخار می‌کردند که یکی از اعضای باشگاه قرار است دستیار سرمربی تیم ملی شود، حتی فتح‌الله‌زاده در قطر به من تبریک گفت و برایم آرزوی موفقیت کرد. قلعه‌نویی معتقد بود که این برای من به منزله پیشرفت است. من هم از قلعه‌نویی به خاطر محبتش و نظری که در این رابطه داشت تشکر می‌کنم.
صالح در ادامه گفت: کی‌روش انتخاب خود را انجام داده بود و این را به کفاشیان هم گفته بود اما نمی‌دانم در 24 ساعت گذشته چه اتفاقی افتاده که رییس فدراسیون مصاحبه می‌کند و می‌گوید که به خاطر شرایط استقلال، کی‌روش از انتخاب من صرف‌نظر کرده است، در حالی که این عین جمله قلعه‌نویی به من بود که ما هیچ مشکلی با رفتن شما نداریم و با وجود اینکه درگیر بازی حساس با الجزیره هستیم اما اگر خواستید همین فردا هم می‌توانید به تیم ملی بروید.
مربی استقلال گفت: من وقتی که خبر مخالفت کی‌روش را به نقل از کفاشیان خواندم فکر می‌کردم از داخل مجموعه استقلال با رفتن من به تیم ملی مخالفت شده اما همان‌طور که گفتم هم قلعه‌نویی و هم فتح‌الله‌زاده واکنش مثبتی به این موضوع داشتند و به عنوان یک افتخار از آن یاد می‌کردند، مثل رفتن یک بازیکن به تیم ملی. شما می‌دانید که بعضی تیم‌ها مصاحبه می‌کنند و از اینکه بازیکن‌شان به تیم ملی دعوت نشده ناراحت هستند. مجموعه استقلال هم به خاطر انتخاب من به عنوان یک مربی برای حضور در تیم ملی خوشحال بود. ضمن اینکه کی‌روش و مسئولان فدراسیون می‌دانستند که من در آغاز اردوی تیم ملی درگیر بازی‌های آسیایی استقلال هستم و اینطور نیست که بگوییم تازه این موضوع را متوجه شدند.
وی تصریح کرد: شاید یکسری مسائل مثل تسلط به زبان و افتخارات مربیگری در این انتخاب تاثیرگذار بوده اما باید بگویم که من سه سال پیش هم پیش از آن که نمازی دستیار کی‌روش شود از سوی ترابیان برای این کار به کی‌روش معرفی شده بودم و حتی جلسه یک ساعته‌ای هم با هم برگزار کردیم اما در نهایت نمازی انتخاب شد. الان هم مثل آن دوره اسم من مطرح شده اما انتخاب من دوباره منتفی می‌شود. نمی‌دانم این چه جریانی است و فکر می‌کنم رسانه‌ها بر آن کنکاش کنند که در این 24 ساعت اخیر چه اتفاقی افتاده که نظر کی‌روش عوض شده است.








.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ادامه صدرنشینی سیاه جامگان و نفت مسجد سلیمان در لیگ یک


هفته بیست و سوم لیگ دسته یک فوتبال با انجام 10 بازی و ادامه صدرنشینی سیاه‌جامگان و نفت مسجدسلیمان در گروه‌های الف و ب پیگیری شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور امروز با برگزاری 10 بازی آغاز شد و در مهم‌ترین بازی‌ها سیاه‌جامگان، پدیده مشهد و نفت مسجدسلیمان مقابل حریفان خود پیروز شدند.
در گروه الف و در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها سیاه‌جامگان در خانه میزبان گیتی‌پسند بود و در پایان با حساب 3 بر یک به پیروزی رسید تا جایگاه خود را در صدر جدول این گروه مستحکم کند.
همچنین پدیده مشهد در دیداری حساس در آبادان مهمان نفت بود و در پایان با تک گل یونس شاکری (31) برابر میزبانش به پیروزی رسید تا همچنان یکی از شانس‌های صعود از این گروه باشد.
در گروه ب هم نفت مسجدسلیمان میزبان ابومسلم مشهد بود و در پایان با نتیجه پرگل 4 بر 3 مقابل این تیم پیروز شد. نفت مسجدسلیمان با این پیروزی به امتیاز 40 رسید و همچنان در رده نخست این گروه قرار دارد.



تابلوی نتایج:



گروه الف:

نساجی مازندران
2
2
الوند همدان
سیاه‌جامگان
3
1
گیتی پسند
نفت آبادان صفر
0
1
پدیده مشهد
گل‌گهرسیرجان
1
1
فولاد یزد
نیروی زمینی
2
1
شهرداری بندرعباس
گهر درود
1
3
شهرداری یاسوج


گروه ب:


پیکان
3
0
البدر بندر کنگ
نفت‌مسجد‌سليمان
4
3
ابومسلم
یزد لوله
0
1
نفت و گاز گچساران
راهیان کرمانشاه
2
3
مس رفسنجان
پاس
1
0
پرسپولیس شمال




بازی تیم‌های آلومینیوم و پارسه تهران هم به تعویق افتاد. (شنبه 24 اسفند )














.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] یاهو: رحمتی، بدترین دروازه‌بان تاریخ؟!

[/h]

پایگاه اینترنتی یاهو با انتشار یک فیلم به اشتباه مهدی رحمتی در بازی استقلال مقابل الریان پرداخت.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم فوتبال استقلال در دومین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه شب به مصاف الریان قطر رفت و در پایان با یک گل مقابل این تیم تن به شکست داد تا دومین باخت متوالی خود را هم متحمل شود.
تگ گل این بازی روی اشتباه فاحش مهدی رحمتی در خروج از دروازه به سود تیم قطری به ثمر رسید.
بخش عربی پایگاه اینترنتی یاهو (Yahoo Maktoob) امروز با انتشار فیلم اشتباه دروازه‌بان استقلال آن را یکی از بدترین اشتباهات ذکر کرد و اینگونه نوشت:

دروازه‌بان استقلال اشتباه فاحش کرد



رحمتی کاپیتان استقلال در بازی تیمش مقابل الریان در لیگ قهرمانان آسیا اشتباهی خنده‌دار انجام داد.
این سایت همچنین این خبر را در صفحه نخست خود قرار داده و برایش اینگونه تیتر زد: بدترین دروازه‌بان تاریخ؟









.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] پرسپولیس از نساجی قائمشهر شکست خورد

[/h]








پرسپولیس با یک گل مقابل نساجی مازندران شکست خورد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم فوتبال پرسپولیس در دومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی مازندران از ساعت 14:30 به مصاف نساجی قائمشهر رفت و در پایان با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد.

در این بازی پرسپولیس با ترکیب نیلسون، مهرداد پولادی (میثم حسینی)، رضا نورمحمدی، محسن بنگر، حسین ماهینی، مهرداد کفشگری، رضا حقیقی(میلاد کمندانی)، قاسم دهنوی، امید عالیشاه (حمیدرضا علی‌عسگر)، محمد عباس زاده(فرزاد حاتمی) و محمدرضا خلعتبری به میدان رفت.

این بازی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شد و نزدیک به 10 هزار نفر جدال دو تیم را از نزدیک دیدند.

محمد نوری صبح امروز برای انجام برخی کارهای شخصی به تهران برگشته بود و در این بازی حضور نداشت.

محمد پنجعلی هم پس از حضور دو روزه در تهران از شب گذشته به اردوی پرسپولیس برگشت.

نزدیک به پانصد نفر از هواداران پرسپولیس پیش از آغاز بازی مقابل هتل محل اقامت این تیم جمع شده بودند و همین امر باعث ایجاد ترافیک شدید در اتوبان منتهی به ورزشگاه شده بود.

تماشاگران مازندرانی با لهجه شیرین خود شعارهایی در حمایت از پرسپولیس سر می‌دادند و به ویژه علی دایی و محمد عباس‌زاده را تشویق کردند.

پیش از این بازی دو تیم نونهالان پرسپولیس قائمشهر و نساجی به مصاف هم رفتند که نتیجه این بازی دو بر دو مساوی بود.

پیش از شروع بازی دست نشان سرمربی نساجی با دایی خوش و بش کرد.









.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بابک زنجانی راه‌آهن را می‌فروشد




باشگاه «راه‌آهن‌سورینت» که پس از بازداشت بابک زنجانی با مشکلات عدیده مالی مواجه است، با پیشنهاداتی جدی برای خرید امتیاز این باشگاه مواجه شده که در صورت نظر موافق بابک زنجانی و تایید قوه‌قضاییه ممکن است این باشگاه تهرانی پیش از پایان لیگ سیزدهم به فروش برسد. به گزارش مهر، در شرایط فعلی مسوولان باشگاه راه‌آهن‌سورینت پس از جلساتی که با خریداران جدید داشتند، نتیجه مذاکرات را طی صورت‌جلسه‌ای در اختیار رابط قوه‌قضاییه قرار داده‌اند تا آنها ضمن بررسی این پیشنهادات و حسابرسی باشگاه، بابک زنجانی را نیز در جریان قرار دهند و نظر وی را درخصوص واگذاری باشگاه به مالکان جدید جویا شوند. در صورت موافقت بابک زنجانی و مسوولان قوه‌قضاییه با فروش امتیاز باشگاه راه‌آهن‌سورینت، این باشگاه تهرانی پس از دوسال فعالیت در زیرمجموعه هلدینگ سورینت، از سال آینده به شکل خصوصی‌ و زیر مجموعه شرکت دیگری اداره خواهد شد.








.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منصور پورحيدري در گفت‌وگو با «اعتماد»:

تنها رحمتي مقصر شكست نبود




استقلال در سه بازي گذشته خود در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا سه شكست را متحمل شده و اين شرايط را براي آبي‌هاي پايتخت كمي بحراني كرده است. استقلال در حالي مقابل الريان با يك گل بازنده شد كه خيلي‌ها اشتباه مهدي رحمتي را در گل دريافتي بي‌تاثير در نتيجه به دست آمده نمي‌دانند. نماينده ايران روز سه‌شنبه اين هفته بايد در استاديوم آزادي به مصاف الجزيره امارات برود و آخرين روزنه‌هاي اميدش براي صعود را در اين بازي جست‌وجو كند. منصور پورحيدري، مديرفني باسابقه اين تيم نداشتن تمركز را دليل شكست بازيكنان استقلال مي‌داند و اميدوار است در فرصت باقي مانده امير قلعه نويي از نظر روحي و رواني روي آنها كار كند تا همچنان تيمي كه در فصل گذشته توانسته بود جزو چهار تيم ليگ قهرمانان آسيا شود در اين دوره از گروهش صعود كند. استقلال در ليگ برتر ايران هم شرايط مناسبي براي قهرماني دارد اما نتايج اخير اين تيم و تقابل استقلال با حريفان اصلي‌اش (نفت و فولاد) هواداران اين تيم را كمي به آينده بدبين كرده است. پورحيدري در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره شرايط استقلال در ليگ قهرمانان و ليگ برتر توضيح داده كه در ادامه حرف‌هاي سرپرست اين تيم را مي‌خوانيد.


حتي با توجه به مصدوميت بازيكنان اصلي و برخي مسائل ديگر تصور اينكه استقلال با يك گل به خودي بازي را واگذار كند نيز وجود نداشت.

استقلال در حد نام خودش در اين بازي به ميدان نرفت. ما نمي‌توانيم با توجيه كردن، خودمان و ديگران را به اشتباه بيندازيم. ايده‌هاي ما در اين بازي مطابق

پيش بيني جلو نرفت و اگر همان‌طور كه مي‌خواستيم بازي مي‌كرديم الريان نمي‌توانست حريف سرسختي براي ما باشد. بازيكنان استقلال در جريان بازي اصلا تمركز نداشتند.

‌ اما استقلال در جريان بازي هم آن‌طور كه بايد در زمين با برنامه ظاهر نشد.

شرايط استقلال واقعا سخت است. خسرو حيدري، بيگ‌زاده و جمشيديان كه حساب ويژه‌يي روي آنها باز كرده بوديم در اين فصل با توجه به مصدوميت نتوانستند زياد در خدمت استقلال باشند. از آن سو آندو تيموريان هم در بدترين فرصت مصدوم شد و دست استقلال خالي ماند. نفرات جايگزين هم براي هماهنگي فرصت مي‌خواهند كه در اين شرايط فرصت چنداني نداريم. به هر حال بايد به بازي‌هاي بعدي اميد داشت.

مشكلات مالي؛ اين چيزي است كه استقلالي‌ها در مصاحبه‌هايشان در چند وقت اخير به آن اشاره كرده‌اند و به نظر مي‌رسد يكي از دلايل عدم تمركزي كه شما از آن نام برده‌ايد به اين مساله برگردد.


مشكلات مالي در همه تيم‌ها وجود دارد و فقط مختص استقلال نيست. در همين تيم استقلال هم فقط امسال نبوده كه مشكل مالي داشته‌ايم و تمام بازيكنان در دوره‌هاي مختلف با اين مساله روبه‌رو بوده‌اند. خوشبختانه آقاي فتح‌الله‌زاده قبل از اين بازي مبلغي را فراهم كرده بود و توانستيم هر چند كم اما تا حدودي بازيكنان را آماده كنيم. اما من دقيقا نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده كه تمركز بازيكنان در اين بازي بهم ريخته بود و نمي‌توانستند جريان بازي را مطابق پيش‌بيني‌هاي مان به نفع خودمان برگردانند. اين بحث مشكل مالي هم همانطور كه گفتم هميشه با ما بوده و يك سري بازيكنان طلب دارند اما همه بايد شرايط تيم را در اين روزهاي حساس درك كنند و فقط مي‌توانم ابراز اميدواري كنم آنها روز سه‌شنبه فارغ از تمام مسائل دو بازي گذشته را جبران كنند. امير قلعه نويي مربي باتجربه‌يي است و كارش را به خوبي بلد است و مي‌تواند تيم را به شرايط مسابقه برگرداند و اميدوارم تا بازي با الجزيره امارات آماده شويم.

البته گل مبتديانه‌يي كه مهدي رحمتي در اوايل بازي دريافت كرد هم به اين شكست كمك زيادي كرد!

مهدي رحمتي يكي از بازيكنان تاثيرگذار ما بوده و اشتباه براي همه بازيكنان وجود دارد. مگر مهاجمي كه توپ‌ها را گل نمي‌كند اشتباه نمي‌كند. نبايد به خاطر آن اشتباه مهدي رحمتي را مقصر اين شكست بدانيم. مقصر اين شكست فقط مهدي رحمتي نبود و كل بازيكنان در آن سهيم هستند. ما گل بدي در اوايل بازي خورديم و فرصت زيادي براي جبران آن داشتيم اما دو توپ ما به تيرك دروازه خورد و به نظرم بدشانسي هم در اين بازي مزيد بر علت شد تا با اين نتيجه زمين را ترك كنيم.

به نظر مي‌رسد از زماني كه مهدي رحمتي شانس خودش براي رسيدن به تركيب تيم ملي را از دست داده انگيزه گذشته را ندارد و اين اتفاقات به وجود آمده.

اين‌طور هم كه مي‌گوييد نيست. اين اتفاقات مربوط به خيلي وقت پيش است و مهدي رحمتي با اين قضيه كنار آمده است. خودش مقصر بوده و اين مساله را قبول دارد. مهدي در بازي گذشته هم تاثير مثبتي روي نتايج استقلال داشته است و نبايد به خاطر يك اشتباه كل كار فني او را زير سوال برد. مهدي اينقدر باتجربه است كه دوباره مي‌تواند به لحاظ فني و تجربي تاثيرش را روي بازي بگذارد.

با اين نتيجه به نظرتان شانس صعود استقلال وجود دارد؟

شرايط سخت شده است اما هيچ چيز غيرممكن نيست. ما اگر بتوانيم دو بازي خانگيمان را با پيروزي خوب به پايان برسانيم كه در اين راه مطمئنا هواداران‌مان تاثير زيادي خواهند داشت شانسمان براي صعود افزايش خواهد يافت. به هر حال 4 بازي باقي مانده و به نظر نمي‌رسد استقلال چيزي را از دست داده باشد. مطمئنا هنوز شانس زيادي داريم و هيچ كدام از كادرفني، بازيكنان و مديريت از صعود نااميد نيستند و از هواداران هم مي‌خواهيم در دو بازي خانگي استقلال حمايت لازم را داشته باشند تا بتوانيم از اعتبار و نام استقلال دفاع كنيم.

در ليگ برتر هم به نظر مي‌رسد شانستان كمتر شده است. بعد از باخت به ملوان و تقابلي كه مقابل نفت و فولاد به عنوان حريفان اصلي‌تان خواهيد داشت اگر بخواهيد منصفانه بگوييد چقدر اميدوار هستيد؟


در اينجا هم سه بازي باقي مانده و همه‌چيز در دست خودمان است. فولاد و نفت نشان داده‌اند حريفاني هستند كه جا خالي نمي‌كنند و بايد با تمام توان به مصاف آنها برويم و با كسب پيروزي شانس قهرماني‌مان را افزايش بدهيم. استقلال از روز اول در ليگ برتر مدعي قهرماني بود و تا امروز كه 90 درصد از مسير را پيموده‌ايم همچنان يكي از مدعيان اصلي هستيم و بايد اين خوان آخر را هم با موفقيت به پايان برسانيم. تجربه استقلال در اين روزها مي‌تواند به كمك ما بيايد و بايد همه از تيم حمايت كنند تا از اين شرايط بيرون بياييم. اگر نفت و فولاد را ببريم مي‌توانيم قهرمان شويم اما اين مساله را بايد در زمين مسابقه و جريان بازي به عمل تبديل كنيم و در نهايت اميدوارم تيم ما در اين شرايط سخت فصل، كار را با قهرماني به پايان برساند.






منبع : روزنامه اعتماد - شماره 2923 - 25 اسفند 1392


.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مریم ایراندوست،‌ سرمربی مستعفی تیم ملی فوتبال بانوان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.






به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان مریم ایراندوست،‌ پس از قهرمانی ملوان در جام حذفی کشور از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.





متن نامه مریم ایراندوست به شرح زیر است:




"نمی‌دانم چگونه آغاز کنم، سخن از عشقی که امروز پایانش را رقم زدم. انگار همین دیروز بود. در عین ناباوری با راه‌اندازی شدنِ فوتبال بانوان در ایران من، همان دختری که در آرزوی حرفه‌ی پدر بود، به خواسته‌ی خود رسید و چه بهای سنگینی داشت این عشق ابدی من. روزها، ماه‌ها و سال‌ها در پس آفتاب سوزان و زیر رگبار باران و باد، چه خوش بودیم با بچه‌ها با ملوان.

دوازده سال تلاش،جدیت،انگیزه، پشتکار و مشکلات، مشکلات مشکلات ...

اما ما بچه‌های ملوان بودیم، ما نظام خود را داشتیم جنگ برای سربلندی قوی سپید ...

نام ملوان به گونه‌ای مقدس است که قادر به ضعیف دیدنش نیستم، خدا را شکر که لطفش شامل حال بنده شد که توانستم عناوین مختلفی را برای عشقم کسب و ذخیره کنم (سه مقام قهرمانی، چهار نائب قهرمانی و یک قهرمانی بین‌المللی)

به راستی ملوانم، تو لیاقتت بالاتر از این‌هاست، تو را به جوانانی که سمبل اخلاق و ایثار و تعصب هستند می‌سپارم. نمی‌دانم چگونه توصیف کنم لحظه‌ای را که در آن هستم. بسیار سخت و طاقت فرساتر از شروع کار. اما امروز ایستاده مردن را ققنوس وار رقم میزنم تا ملوانم به راه خود ادامه دهد.

با تشکر از پدر بزرگوارم که همیشه همراه و یاور من بود، باشگاه بزرگ ملوان و همه‌ی مسئولین شهر و هوادارنی که به واقع این جام را مدیونشان هستم.

خداحافظ فوتبال، خداحافظ ملوان..."






.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا کم شد

[/h]
» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال

کد خبر: 92122516587
یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶



با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آتی کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی تاج، رییس سازمان لیگ در نشست خبری امروز، درباره تعداد سهمیه‌های فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده با اعلام این خبر گفت: با تصمیم AFC سهمیه ایران در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا به سه و نیم سهمیه کاهش یافت.
او افزود: سه تیم ایرانی به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان می‌رسند و یک تیم دیگر باید در پلی‌آف شانس خود را برای حضور در این رقابت‌ها آزمایش کند.
تاج در توضیح این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار کرد: طبق قوانین جدید AFC دو کشور اول آسیا بر اساس امتیازبندی، سهمیه سه تیم مستقیم و یک تیم پلی‌آف در لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت. در حال حاضر ایران 905 امتیاز دارد و بعد از ژاپن که 923 امتیاز دارد قرار گرفته است. اما این قانون برای دو سال است و در فصل 2016 – 2015 و 2017 – 2016 است.
وی افزود: دو کشور اول سه و نیم سهمیه دارند و کشور سوم و چهارم سهمیه‌شان دو تیم مستقیم و دو تیم پلی‌آف خواهد بود و کشور پنجم یک تیم مستقیم و یک تیم پلی‌آف است. بنابراین هیچ کشوری در اسیا چهار سهمیه مستقیم دیگر نخواهد داشت. ملاک امتیازدهی 20 درصد عملکرد تیم ملی و 80 درصد عملکرد تیم‌های باشگاهی است. برای هر برد 3 امتیاز و مساوی یک امتیاز در نظر گرفته‌اند بنابراین باید به امتیازهای تیم‌های باشگاهی نیز حواس‌مان باشد. فدراسیون رتبه اول هم 100 امتیاز می‌گیرد. ما تلاش می‌کنیم که این شرایط را تغییر دهیم.
تاج افزود: شش اردیبهشت هم زمان بازدید بازرسان AFC مشخص خواهد شد. طبق قانون جدید 12 تیم اول آسیا طبق رنکینگ فیفا به طور مستقیم راهی جام ملت‌ها می‌شوند بنابراین با قرار گرفتن ایران در بین این 12 تیم ما دیگر بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها نداریم و بسیاری از فیفا دی‌ها را می‌توانیم برای خودمان استفاده کنیم.
وی در این نشست اخبار زیادی را درباره برگزاری مسابقه‌های لیگ برتر، قوانین جدید داخلی و خارجی به رسانه‌ها داد.
تاج گفت: چهاردهمین دوره لیگ برتر 9 و 10 مرداد 93 آغاز خواهد شد. قرعه‌کشی این مسابقه‌ها هم 4 تیر خواهد بود.
او همچنین گفت: طبق گزارشات ما استفاده از بازیکنان جوان در لیگ برتر و لیگ دسته یک بسیار کم است. در لیگ یک تنها 18 درصد از جوان‌ها استفاده می‌کنند که از این تعداد هم کمتر از یک درصدشان در بازی‌ها به میدان می‌روند. در لیگ برتر هم از جوان‌ها بسیار کم استفاده می‌شود. بنابراین با چند هدف از جمله جوان‌سازی لیگ و پایین آوردن مبالغ قراردادها فعلا اعلام کردیم هیچ باشگاهی تا تصویب نهایی آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات حق عقد قرارداد ندارد.
تاج با بیان اینکه آیین‌نامه نقل و انتقالات جدید بر اساس جوان‌گرایی نوشته می‌شود گفت: بنده با پیشکسوتان زیادی در فوتبال از جمله جلالی، حاج‌رضایی، کربکندی و همچنین مربیان خارجی چون بگوویچ، کرانچار، اسکوچیچ، بوناچیچ و ... صحبت کردم. محمدرضا ساکت که از او دعوت کردیم در این قضایا در سازمان لیگ به ما کمک کند هم با اشخاصی صحبت کرده است. در نهایت آیین‌نامه‌ای تنظیم شده که در آن چهار اتفاق می‌افتد. اول اینکه قوانین محدود کننده به حداقل می‌رسد. دوم قوانین تشویقی در آن افزایش یافته است. سوم، ارزیابی از باشگاه‌ها بیشتر می‌شود و چهارم، چرخه تولید بازیکن که اکنون معیوب است و خوب کار نمی‌کند، مشکلاتش حل می‌شود.
تاج گفت: به طور مثال در لیگ کرواسی تیم‌ها باید بازی‌هایشان را با دو بازیکن زیر 21 سال آغاز کنند اما این محدودیت‌ها درکشورهای دنیا بسیار نادر است. ما سعی کردیم در قوانین نقل و انتقالات شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که لیگ جوان شود. طبق آیین‌نامه جدید که البته هنوز در مرحله تحلیل است، تعداد بازیکنان بالای 23 سال تیم‌های لیگ برتر، که اکنون 25 نفر است، به 17 بازیکن کاهش می‌یابد. این اتفاق باعث می‌شود 60 تا 70 درصد تعداد بازیکنان جوان نسبت به گذشته در تیم‌ها افزایش یابد و خود به خود تیم‌ها و مربیان مجبور به استفاده از جوان‌ها می‌شوند.
تاج همچنین گفت: مرز پختگی در لیگ ما 25 سال است در حالی که طبق آمار در دنیا 20 سال است. همچنین مسئله سربازی یکی از مسائل مهم ماست که باید برای آن شیوه درستی تعیین شود. در حال حاضر تنها تیم‌های فجر، ملوان، تراکتورسازی از لیگ برتر و نیروی زمینی از لیگ یک می‌توانند بازیکن سرباز بگیرند اما اکنون می‌بینید بسیاری از بازیکنان آن‌ها هم سرباز نیستند. ما باید این مشکل را حل کنیم که تا باشگاه‌ها بازیکنی را می‌سازند به مرحله سربازی رسیده ، آن وقت باید به تیم دیگر بروند.
وی گفت: لیگ برتر که قطعا 16 تیمی می‌ماند و کسی دیگر از افزایش تعداد تیم‌های لیگ صحبت نمی‌کند. ما امسال حق میزبانی را احیا کردیم و مسائلی چون برگزاری بازی در ساعت مقرر و ... هم دیگر عادی شده است. بنابراین اکنون باید به دنبال کیفیت باشیم.
رییس سازمان لیگ با بیان اینکه فیفا و AFC در استعلام‌هایی که ما گرفته‌ایم مخالف سقف مبلغ برای قراردادها و تعیین مدت مشخص برای آن هستند، اظهار کرد: برای باشگاه‌ها سقف بودجه می‌گذاریم اما در عین حال طبق آیین‌نامه جدید و قوانینی که مصوب می‌شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. برخی از این قوانین عبارتند از: 1- مسئله مالیات‌دهی بازیکنان مشخص می‌شود و تمام بازیکنان موظف می‌شوند خودشان مالیات‌شان را بپردازند. 2- تمام قراردادهای مربیان و بازیکنان افشا می‌شود. 3- وجه پرداختی به تمام مربیان و بازیکنان آن بر اساس ریال خواهد بود و دیگر کسی حق ندارد دلار، ماشین، خانه، آهن، میلگرد، گاوداری و... به مربیان و بازیکنان بدهد. 4- نحوه پرداخت که چند درصد اول، وسط، آخر یا حتی ماهانه و هفتگی باشد را سازمان لیگ تعیین می‌کند. 5- بازیکنان و مربیان خارجی هنگام خروج از کشور باید تسویه کرده باشند و هر بازیکن یا مربی‌ای که با دارایی تسویه نکرده و مالیاتش را نپرداخته باشد، ممنوع‌الخروج می‌شود. 6- هیچ باشگاهی حق ندارد مالیات مربی یا بازیکنی را بر عهده بگیرد و این خلاف مقررات است. البته سهم مالیات باشگاه از 5 درصد به 3 درصد کاهش یافته است.
تاج ادامه داد: خوشبختانه دستگاه‌های نظارتی پذیرفته‌اند که نظارت دقیقی داشته باشند و قراردادها افشا شود. همچنین در بحث مالیات تاکید می‌کنیم که مالیات بر اساس پرداخت‌هاست. بنابراین اگر باشگاهی قرارداد هنگفتی بسته و هنوز اندکی از آن را پرداخت کرده، بازیکن یا مربی نباید به اندازه کل قرارداد مالیات بدهکار باشد. او دریافتی اندکی داشته است. در اینجا حق با بازیکنان است. متاسفانه ما اکنون مشکلات زیادی از این دست داریم. کسانی هستند که قراردادهای سنگینی بسته‌اند اما پول کمی دریافت کرده‌اند و اداره مالیات، مالیات را بر اساس قراردادها آن‌ها حساب کرده و اکنون با مشکلاتی چون ممنوع‌الخروجی مواجه شده‌اند. با شفاف شدن سیستم عقد قراردادها و این آیین‌نامه جدید همه مشکلات برطرف می‌شود.
تاج تاکید کرد: هرگونه پرداخت زیرمیزی و غیر عرف تخلف بوده و متخلف مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. طبق قوانین جدید هیات مدیره باشگاه‌ها باید کارشان را درست انجام دهند و امضای آنها به نوعی زیر عملکرد کار باشگاه است.
تاج در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع فساد در فوتبال و برنامه‌های سازمان لیگ برای از بین بردن آن اشاره کرد و گفت: نظر نهایی ما پس از بررسی‌ها و تحلیل‌های زیادی که داشتیم این است که باید دادگاه رسیدگی به تخلفات ورزش تشکیل شود. ما در مجموعه‌های مختلفی، دادگاه‌های رسیدگی به تخلفات داریم که انواع آن را در جامعه می‌بینیم و الان جای دادگاه رسیدگی به تخلفات ورزشی خالی است تا در آنجا به هر نوع شکایت و ادعایی رسیدگی شود. ما باید تلاش کنیم ارزیابی مردم نسبت به فوتبال مثبت باشد. وقتی مردم ببینند متخلف مشخص شده، نامش افشا می‌شود و حکمش هم اجرا می‌شود، آرام می‌گیرند و دیدگاه بهتری نسبت به فوتبال پیدا می‌کنند. هیات رییسه فدراسیون و سازمان لیگ هم با جدیت موافق این موضوع است و آن را پیگیری می‌کند. ما باید تلاش کنیم با آرام شدن فضا ببستر برای حضور نیروهای مفید و قوی‌تر در فوتبال فراهم شود. صداوسیما و رسانه‌ها محلی برای رسیدگی به تخلفات نیستند و ما قطعا باید دادسرا را داشته باشیم.
وی درباره بحث ایجنت‌های فوتبال هم گفت: آژانس‌های نقل و انتقال باید در فوتبال ما با مجوزهای قانونی فعال باشند و مالیات‌شان را هم به شکل دقیق بدهند. در حال حاضر 31 کارگزار فیفا در ایران داریم که اخیرا 4 کارگزار جدید هم تایید شده‌اند. همچنین 16 فروردین 93 آزمونی را برگزار می‌کنیم و پس از مشخص شدن نتایج آن فکر می‌کنم تعداد کارگزاران رسمی فیفا در کشورمان به حدود 50 نفر برسد.
تاج از آمار تاسف‌باری از عملکرد فنی تیم‌ها و بازیکنان در لیگ برتر و لیگ دسته یک داد و گفت: متاسفانه میانگین سنی لیگ امسال ما 30 سال است و میانگین دوندگی بازیکنان ما در لیگ امسال 4 و نیم کیلومتر است! سازمان لیگ عدد دقیقه بازی کردن تمامی بازیکنان در لیگ امسال را مشخص کرده است که بسیار مفصل است و فعلا از گفتن آن پرهیز می‌کنم تا حرف و حدیث و حاشیه‌ای به راه نیفتد. در لیگ یک هم عدد‌ها تقریبا به همین اندازه است.
وی در بیان میانگین ارقام قراردادهای لیگ نیز گفت: میانگین رقم قراردادهای بازیکنان داخلی ما امسال 298 میلیون و 440 هزار تومان بود و میانگین رقم قرارداد بازیکنان خارجی هم حدود 300 میلیون تومان بود. متاسفانه این میانگین ارقام بسیار بالاست. ما پیش‌بینی می‌کنیم پس از جوان‌گرایی در لیگ، میانگین قیمت‌ها پایین بیاید. برای مدت قرارداد هم بازه یک تا 5 ساله تعیین شده است. البته مکانیزم‌های دیگری وجود دارد که تشکیلات مثل وزارت صنایع و... و صاحبان تیم‌ها باید از آن استفاده کنند و مدت سه سال را به صورت میانگین در نظر بگیرند اما این را ما نمی‌توانستیم به صورت قانون درآوریم چون فیفا با آن مخالف است.
تاج با بیان اینکه موضوع تبلیغات محیطی سازمان لیگ مشکلات زیادی را به وجود آورده بود گفت: متاسفانه قراردادی که قبلا در بحث تبلیغات محیطی بسته شد، سه ساله بود و در این مدت هم ما با مشکلات زیادی مواجه بودیم و حرف و حدیث‌های مختلفی هم پیرامون کار وجود داشت. بالاخره مدت این قرارداد تمام شد و ما امسال تبلیغات محیطی را به مزایده عمومی گذاشتیم که 26 شرکت از آن استقبال کردند.
وی ادامه داد: در قرارداد سه ساله گذشته رقم تبلیغات محیطی در سال اول تا سوم به ترتیب 14، 16 و 18 میلیارد تومان بود که ما این رقم را بسیار پایین می‌دانستیم اما قرارداد بسته شده بود. امسال کف مبلغ مزایده برای تبلیغات محیطی را 30 میلیارد تومان برای سال اول و 36 میلیارد تومان برای سال دوم در نظر گرفتیم. پیش‌بینی کردیم با به مزایده گذاشتن این کار، ارقام پیشنهادی بالا می‌رود که همین هم شد. از میان این 26 شرکت 11 شرکت یک درصد مبلغ پایه مزایده یعنی 300 میلیون تومان را واریز کردند و با گرفتن اسناد مزایده در آن شرکت داشتند و پس از باز شدن پاکت‌ها، در حضور رییس فدراسیون، نماینده سازمان بازرسی، تمامی اعضای هیات رییسه سازمان لیگ و مسئولان حراست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال که جمعا تعدادشان 17 نفر بود، 4 شرکت مبالغ بیشتری نسبت به بقیه داشتند که آن‌ها را به عنوان برنده اعلام کردیم و پس از مذاکراتی که با این 4 شرکت خواهیم داشت، یکی را انتخاب خواهیم کرد. به مزایده گذاشته شدن تبلیغات محیطی باعث شد تا مبلغ پیشنهادی بالا رود و ما شاهد ارقام دو ساله‌ای چون: 158 میلیارد و 800 میلیون تومان، 159 میلیارد تومان، 160 میلیارد تومان و 160.7 میلیارد تومان از سوی این چهار شرکت باشیم.

تاج درباره بحث خصوصی سازی نیز گفت: خصوصی‌سازی باید با شیب ملایم صورت گیرد و باشگاه‌ها باید به نوعی خصولتی (خصوصی - دولتی) شوند. در قدم اول باید ورزشگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار و منابع درآمدزایی باشگاه‌ها را شفاف کرد. در حال حاضر 9 باشگاه لیگ برتری زیان‌ده هستند و باید شرایط باشگاه‌ها را از وضعیت زیان‌دهی خارج کرد تا بتوانیم آن‌ها را خصوصی کنیم. این کار به یکباره انجام نمی‌شود.
تاج گفت: سازمان لیگ می‌تواند برنامه یک ساله لیگ را بدهد و این کار را انجام خواهد داد مشروط بر اینکه برنامه اردوها و بازی‌های تیم ملی چه در بازی‌های رسمی و چه بازی‌های تدارکاتی در سال آینده تغییر نکند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] واکنش رحمتی به خبر سایت یاهو

[/h]

» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال

کد خبر: 92122516331
یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹



سایت شخصی مهدی رحمتی به مطلبی که یاهو درباره این دروازه‌بان نوشته بود واکنش نشان داد و نوشت اعتقادات "خاص" رحمتی باعث منفور شدن او در بین کشورهای عربی شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از اشتباه دروازه‌بان سابق تیم ملی که باعث شکست استقلال ایران برابر الریان قطر شد سایت یاهو مکتوب در گزارشی به این اشتباه اشاره کرده و آن را اشتباهی "خنده‌دار" خواند.
پس از این گزارش که بر روی سایت یاهو قرار گرفته بود، وب‌سایت شخصی رحمتی در یادداشتی به قلم مدیر سایت نوشت: "کیست که بازی‌های درخشان سید مهدی رحمتی در لباس تیم ملی کشورمان در مقابل کشورهای عربی را فراموش کند . بازی با امارات ، عربستان، قطر و ... . این زخمی است که آنها از حضور سید مهدی رحمتی در درون دروازه ایران برداشته‌اند. اعتقادات سید مهدی رحمتی که باعث منفور بودن خاص او در کشورهای عربی است. همه ما بعد از تمامی بازی‌های تیم‌های ایرانی که سید دروازه‌بان بوده دیده‌ایم که در انتهای بازی در جلوی دوربین‌ها لباس ورزشی خود را که بر روی آن یا زهرا(س) نقش بسته بوده نمایش داده و اعتقادات خود را باعث موفقیت خود دانسته، حال که فرصتی دست داده است باید با تمام توان به او توهین و عقده گشایی کنند."

رحمتی هم در واکنش به این گزارش یاهو گفته است: از این که با اعتقادات خود این افراد را ناراحت و خشمگین کرده خوشحالم و هر چه آنها بیشتر از من متنفر باشند باعث افتخار و خوشحالی بیشتر من است. عزت و ذلت دست خداست، با خواست خودش به اینجا رسیدم و اگر بخواهد بیش از پیش خار چشم دشمنانم خواهم بود و اگر نخواهد تسلیم خواست و صلاح خودش هستم.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بدرقه تیم ملی فوتبال با حضور رئیس جمهور

سجادی: نباید از تیم ملی فوتبال توقع کاذب داشت






معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی برای ورزش ایران گفت: در یک مراسم ملی و ان‌شاءالله با حضور رئیس جمهور تیم ایران را سال آینده بدرقه خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با ستاد ویژه هماهنگی و حمایت از تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2014 برزیل گفت: " این ستاد با همکاری صدا و سیما، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، وزارت امور خارجه و وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده تا همه موارد و هزینه هایی که برای اعزام تیم ملی به برزیل نیاز است را پیش بینی کند. "

سجادی ادامه داد: ما در این ستاد همه هزینه ها را برآورد و به دولت نیز ارسال کرده ایم. در دیداری هم که وزیر ورزش و جوانان با رئیس جمهور داشت، دکتر روحانی قول پشتیبانی کامل از تیم ملی را در جام جهانی داد. پیش بینی می شود برای کلیه کارها که مسائل فنی آن شامل 24 میلیارد تومان است و با احتساب موارد دیگر در مجموع به اعتباری 44 میلیاردی نیاز داریم.

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پیش بینی نتایج تیم ایران در جام جهانی را به ضرر تیم و بازیکنان دانست و گفت: نباید از تیم توقع کاذب داشته باشیم اما انتظار ما این است که خوب بازی کنند و قوی ظاهر شوند، ایجاد این انتظار در بین مردم که حتما باید از این گروه صعود کنیم توقع به جایی نیست ولی بازیکنان قطعاً دارند نهایت سعی خود را می کنند و همگی می دانند جام جهانی بزرگترین نمایش عرضه فوتبال است.

سید نصرالله سجادی در خصوص مراسمی برای بدرقه تیم ملی گفت: " پیش بینی کرده ایم مراسم بدرقه ای با حضور مردم داشته باشیم. مراسم بدرقه را نیز پیش از خروجشان از کشور با حضور ان‌شاءالله رئیس جمهور ، مقامات کشوری، هنرمندان و همه مربیانی که زحمت این بازیکنان را کشیده‌اند سال آینده برگزار خواهیم کرد.










.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]ذبح گوسفند برای دور شدن استقلال از وضعیت فعلی!
[/h]
[h=1] قلعه‌نویی در تمرین امروز استقلال: مقابل الجزیره هرچه در توان دارید بکار بگیرید
[/h]









تمرین امروز استقلال با ذبح دو گوسفند جهت دور شدن استقلال از وضعیت فعلی و مصدومیت امیرحسین صادقی آغاز شد و با مرور حرکات تاکتیکی به پایان رسید. در این تمرین قلعه‌نویی از بازیکنانش خواست تا هرچه دارند برای بازی با الجزیره در میدان بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تمرین امروز استقلال ساعت 16:30 در زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی برگزار شد.

در آغاز این تمرین امیر قلعه‌نویی بازیکنان استقلال را به گوشه‌ای جمع کرد و درباره اهمیت بازی با الجزیره با آن‌ها صحبت کرد. او به بازیکنان استقلال گفت: می‌دانم در بازی‌های قبلی باغیرت بودید و تلاش زیادی را انجام دادید تا پیروز شوید اما بدشانسی مانع از موفقیت شما شد. البته کمی هم بی‌دقت بودید. اگر در ضربات آخر دقت بیشتری داشتید، قطعا در دو بازی قبل پیروز می‌شدید. از شما می‌خواهم هرچه در توان دارید، برای این دیدار بگذارید چرا که بازی بسیار مهمی پیش روی ماست. تجربه‌ام می‌گوید اگر الجزیره را شکست دهید، به راحتی به رقابت‌ها برمی‌گردید.

پس از صحبت‌های قلعه‌نویی بازیکنان استقلال مشغول دویدن شدند.

دو گوسفند از طرف امیرحسین صادقی به خاطر دور شدن استقلال از فضای فعلی و چشم‌زخم به تمرین استقلال جهت قربانی کردن آورده شده بود.

امیرحسین صادقی با ماسک مخصوصی که دکتر نوروزی برای او تهیه دیده بود، در تمرین حاضر شد. این بازیکن به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه بینی و گونه، در بازی با الجزیره با همین ماسک به میدان می‌رود.

مهدی رحمتی و حنیف عمران‌زاده با 40 دقیقه تاخیر در تمرین استقلال حاضر شدند. گویا تصادف شدیدی که در اتوبان نیایش رخ داده بوده است، باعث تاخیر آن‌ها شده است.

در بخشی از تمرین استقلال فوتبال گل کوچک در دستور کار قرار گرفت که امیر قلعه‌نویی بارها از بازیکنانش خواست تا در تکل‌هایش مواظبت بیشتری داشته باشند. او یک بار وقتی عمران‌زاده با تکلی خشن برهانی را سرنگون کرد، با فریاد بر سر مدافع تیمش به او گفت: آرام‌تر بازی کن. نمی‌خواهیم مصدوم دیگری بدهیم.

آندرانیک تیموریان مثل روز گذشته در تمرین استقلال با لباس شخصی حاضر شد.

بخش اصلی و پایانی تمرین امروز استقلال را انتقال سریع توپ از دفاع به حمله تشکیل داد. در این تمرین بازیکنان با چند پاس کوتاه، باید توپ را در موقعیت شوت‌زنی به مهاجمان می‌رساندند.


تمرین امروز استقلال ساعت 18 به پایان رسید.








.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] صادقی و برهانی به بازی با الجزیره می‌رسند

[/h]







با توجه به وضعیت آبی‌پوشان،‌ امیرحسین صادقی و آرش برهانی مشکل خاصی برای همراهی تیم‌شان در بازی با الجزیره ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وضعیت چهار مصدوم استقلال برای بازی این تیم برابر الجزیره امارات تا حدی روشن شد.


امیرحسین صادقی با تهیه ماسک مخصوصی که برایش در نظر گرفته شده، مشکلی برای بازی با الجزیره ندارد. آرش برهانی نیز پس از تست نهایی که امروز از او به عمل آمد، به احتمال فراوان، آبی‌پوشان را در بازی روز سه‌شنبه همراهی می‌کند. اما وضعیت سیاوش اکبرپور در هاله‌ای از ابهام است. این بازیکن امروز هم در تمرین استقلال غایب بود. با توجه به شرایط فعلی، بعید به نظر می‌رسد که بتواند در بازی با الجزیره استقلال را همراهی کند.


آندرانیک تیموریان هافبک ملی‌پوش استقلال دیگر مصدوم این تیم است که به طور قطع به بازی با الجزیره نمی‌رسد و پزشکان استقلال در تلاش هستند او را برای بازی با نفت تهران آماده کنند.



دیدار استقلال و الجزیره امارات از گروه A لیگ قهرمانان آسیا روز سه‌شنبه ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.










.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تغییر زمان بازی تراکتورسازی و العین

[/h]





کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست ایران مبنی بر تغییر زمان دیدار دو تیم تراکتورسازی تبریز و العین امارات از سری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد.



به گزارش ایسنا به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم تراکتورسازی تبریز و العین امارات از سری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2014 به ساعت 19:15 روز سه شنبه، دوازدهم فروردین تغییر یافت.



پیش از این قرار بود این دیدار روز 13 فروردین برگزار شود که با موافقت باشگاه العین امارات و تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا این دیدار به دوازدهم فروردین ماه تغییر پیدا کرد.






.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] ادامه اعتصاب بازیکنان ملوان

[/h]


بازیکنان ملوان امروز هم تمرین نکردند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، بازیکنان ملوان امروز در محل تمرین خود حاضر شدند ولی به دلیل عدم حضور مسئولان و مدیرعامل تیم که قرار بود بر سر تمرین‌ها حاضر شده و با بازیکنان به صحبت بپردازند، امروز هم تمرین نکردند و اعتصاب بازیکنان ملوان همچنان ادامه دارد.
اصلی‌ترین دلیل این اعتصاب عدم توجه مسئولان تیم به پرداخت‌های مالی بازیکنان است و با کناره‌گیری سیروس محجوب، معلوم نیست که این پرداخت‌ها به چه صورت انجام خواهد گرفت.





.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] فولاد مبارکه سپاهان: با هیچ مربی و بازیکنی مذاکره نکرده‌ایم

[/h]






باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در بیانیه‌ای اعلام کرد برای فصل آینده با هیچ سرمربی و بازیکنی مذاکره نکرده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه آمده است: برخلاف اخبار منتشر شده در برخی سایت‌ها و رسانه‌های محترم مبنی بر مذاکره باشگاه سپاهان با بازیکنان سایر تیم‌ها ضمن تکذیب این اخبار اعلام می‌داریم که تا پایان فصل مذاکره با هیچ بازیکنی در دستور کار این باشگاه نیست.
باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به عنوان باشگاهی حرفه‌ای مذاکره با بازیکنان سایر تیم‌ها تا قبل از پایان فصل را مسئله‌ای غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی می‌داند و چنانچه برنامه‌ای برای جذب بازیکنی داشته باشد، پس از پایان فصل برای مذاکره اقدام می‌کند.

در مورد اخبار منتشره در مورد حضور سایر مربیان در تیم فوتبال سپاهان برای فصل آینده اعلام می‌داریم که مدیریت این باشگاه بارها حمایت خود از زلاتکو کرانچار، سرمربی و کادرفنی و بازیکنان تیم فوتبال را اعلام داشته و قطعا گزینه اول باشگاه برای فصل آتی این مربی شایسته است و اخبار منتشره در مورد مربیان دیگر هیچ صحت و سقمی ندارد.








.
 

Similar threads

بالا