من چادری ام

MaSoUd-5

عضو جدید
به به چه بحث داغی بوده اینجا از دست دادیم

1)در مورد کسایی که کلا با حجاب مخالفند میتونم راحت بگم خیلی بی غیرتید
2)کسی اینجا نگفته بود مانتورو در بیارید چادر بپوشید گفته میشه حجابی بهتره که کمتر بدن انسان را مورد نمایش قرار بده
3)به کسایی که میگن آدم باید دلش پاک باشه این حرفا چیه هم بگم کسی که دلش پاک با خداست کسی هم که با خداست حجاب داره کسی هم که حجاب داره و میخواد حرف خدارو گوش کنه باید سعی کنه بهترین رو انتخاب کنه

از حرفای من هم برداشت نکنید که میگم مانتو بده هااااا، خیلی از دخترهایی که میشناختم مانتویی بودند با حجاب کامل حتی وقتی شال هم میپوشیدند شما نمیتونستی یه تار موشونو ببینی;):smile:


منم با اون دوستمون كه گفته بود ادم بودن مهمه موافقم
ولي هميشه از ديدن خانوم هاي چادري افسرده ميشم .چرا وقتي زيبا افريده شديم زيباييهامونو پنهان كنيم؟؟؟؟؟؟

نزنید این حرفو شما خوشتون میاد یکی با شهوت به شما نگاه کنه؟
این جواب هم در جواب گفته من ندید: به من چه اون نباید نگاه کنه
متاسفانه عامل اصلیه گناه اینجا شما خواهید بود
شما بزارید زیباییهاتون رو به محرم زندگی و شوهرتون نشون بدید نه شوهر مردم;)
 

ENERJHI

عضو جدید
کاربر ممتاز
چادر؟؟؟ واقعا این چادر از کی اومده؟؟؟
یه پارچه سیاه که دور تا دور بدن یک انسان رو میگیره. دور موها . دور اندام و یک حس خفگی بوجود میاره.
حالا چرا سیاه؟؟ چون فقط سیاه میتونه خطوط بدن رو کاملا مخفی کنه.
حالا چرا مخفی؟؟ چون خطوط بدن زنان زیباست و ممکنه نگاه مردها متوجه این خطوط بشه و شهوت بیدار شه.
حالا چرا مردها؟؟ چون فقط مردها هستند که نمیتونند جلوی شهوت خودشونو بگیرند و ممکنه کارهایی دست خودشون و بقیه بدند.
حالا چرا مردها نمیتونند جلوی خودشون رو بگیرند؟ چون مردها زور دارند و نمیشه جلوشنو به راحتی گرفت .
حالا چرا نمیشه جلو مردها رو گرفت ؟؟ چون قانون درست حسابی ای برای اینکه جلوی مردها رو بگیره وجود نداره.
جالا چرا قانون وجود نداره؟؟؟ چون قانونی که هست رو خود مردها نوشتند پس محدودیتی واسه خودشون توش تعبیه نکردند.
حالا چرا قانون رو مردها نوشتند؟؟ چون زنها توی خونه اند و یا اگر بیرون دغدغه نگه داشتن همون پارچه سیاه فکری براشون نمیذاره .


پس نتیجه گیری اخلاقی: زنها رو تحقیر کنیم تا بترسند و برند زیر یه پارچه سیاه. تا بتونیم اونا بیشتر تحقیر کنیم.اگر بتونیم قدرت فکر کردن رو از یک انسان بگیریم از انسان بودنش چی میمونه؟؟ فقط یک ماشین برای ارضای شهوت و در بهترین شکل دستگاهی برای تولید مثل. یعنی یک سیکل دیونه وار لا ینحل.

موندم کدوم احمقی این متنو نوشته.؟؟؟؟؟؟
فقط به این فکر کنید که یک زن چادری چند سال دیگه پاشو میذاره روی کره ماه؟؟؟؟؟ یه خرده تعقل کنید.
باید بگم چادر از زمان ساسانیان وجود داشته پس یه چیزه جدید و مربوط به این زمان و انقلاب نمیشه اگر هم توجه کنی می بینی که خیلی از همین خانم های چادری از خیلی خانم های بی حجاب بیشتر پیشرفت کردن، پس نمیشه گفت دستو پا گیره. و اما وقتی می بینین یه آدمه هرزه و .... چادر سرش کرده به پای همه چادری ها نذارین یا می خواد حجاب چادر رو خراب کنه یا جزء اون دسته از آدم هایی میشه که دوستمون گفت و باید تحمل کرد. این فرهنگ اشتباه بیشتر از طرفه رسانه ها برای مردم جا افتاده
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
من چادری ام

پیشکش به چادر خاکی بانوی دو عالم زهرای مرضیه (س )
و همه ی چادرهایی که در طول تاریخ صدفهایی آرامش بخش برای مرواریدهای شان بوده اند !
.................. ........ ........ .................... ........ ........ ....................
. هنوز مدرسه نمی رفتم که مجبور شدم به دلیلی فاصله ی خانه ی دو پدر بزرگ را بدون چادر بروم ! آنقدر پشت سر مادر پنهان شدم و آنقدر خجالت کشیدم و آنقدر غصه خوردم که باعث شد آن خاطره هرگز از ذهنم پاک نشود ! خاطره ای شفاف و شیرین و دوست داشتنی !
. کلاس اول بودم که ناظم مدرسه مرا پی کاری به خانه فرستاد ... در مسیر مدرسه تا خانه یک آن به خود آمدم و دیدم چادر روی سرم نیست .... تا خانه یک نفس دویدم و اشک ریختم .... مادر بعد از کلی سئوال و جواب بلاخره در میان هق هق من فهمید که علت گریستنم چیست ! چادر دیگری برایم آورد و من خوشحال و آرام با او به مدرسه برگشتم !
. سال دوم یا سوم هنرستان بودم .... از کلاس بیرون رفتم ، موقع برگشتن دیدم چادرم سر جایش نیست ! دنیا داشت دور سرم میچرخید .... یکی از بچه ها که چادری نبود ولی گاهی چادر سرش میکرد آن روز به من محبت کرد و حجابم را به من بازگرداند و خودش بدون چادر به خانه رفت ! هنوز نتوانسته ام از ته دل کسی که آنروز چادرم را برداشت ببخشم !
.................. ........ ........ .................... ........ ........ ....................
چه حسی به تو دست میدهد وقتی چادری که از سه سالگی بر سر کرده ای را غیر ملی میخوانند و میگویند چون این چادر شبیه " شنل " است نمیتواند ایرانی باشد !!! و یک لباس دیگر را به تو معرفی میکنند و میگویند باید به این بگویی چادر ملی !!! و تو میدانی که این فرزند ناقص الخلقه و بدترکیب که از پیوند نامیمون مانتو و عبا به وجود آمده است در هیچ جای دنیا به عنوان حجاب ملی تو شناخته شده نیست ، تو میدانی که هر کس نامی از ایران به گوشش خورده و هر کس که تصویری از زن ایرانی در ذهن دارد همان حجاب سه سالگی تو را نماد حجاب زن ایرانی میداند ، نه این کوچولوی تازه از راه رسیده ی نچسب را ...
***
چه حسی به تو دست می دهد وقتی استاد سر کلاس برای مخاطب قرار دادن ات از واژه ی " شما " استفاده می کند در حالیکه هنگام صحبت کردن با خانمی که دقیقا نقطه ی مقابل توست ـ از نظر ظاهری ـ از واژه ی " تو " استفاده می کند و همه ی فعل ها را به صورت مفرد به کار می برد ... و این در حالی ست که تو تقریبا در تمام بحث های کلاس شرکت فعال داری و آن خانم تقریبا در هیچ بحثی شرکت نمی کند ... چه حسی به تو دست میدهد وقتی سر جلسه ی امتحان از استاد میخواهی که یک برگه ی اضافه به تو بدهد و او با احترام و با دو دست برگه را تقدیمت می کند در حالیکه به هیچ کدام از بچه ها ـ چه خانم و چه آقا ـ به این شکل و با این احترام برگه ی اضافه نمی دهد ... چه حسی به تو دست میدهد غیر از غرور و خوشحالی چرا که می دانی تنها تفاوت تو با دیگران این است که چادر بر سر داری ....! و این تو را قابل احترام می کند حتی برای استادی که چندان هم مذهبی نیست و حس می کنی بعضی حرف ها و گرایش های سیاسی اش را به خاطر حضور تو در کلاس بر زبان نمی آورد !
***
چه حس تلخی به تو دست می دهد وقتی می بینی بعد از این همه سال که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد هنوز هم زن چادری در فیلم ها و سریال ها نماد یک زن بدبخت و بیچاره و مفلوک ، با همسری معتاد و بیکار و آسمان جل است و زن های بزک شده ی هفت رنگ خوشبخت و سعادتمند و مقبول و محبوب ... و بهره مند از توجه و احترام همسر و دوست و آشنا و فامیل و جامعه ....
و چقدر افسوس میخوری وقتی در اخبار میبینی زن های مجرم موظف اند برای حاضر شدن در دادگاه چادر سرشان کنند و تو با هیچ منطقی درک نمیکنی چرا یک نفر نیست به آنها بگوید شان و منزلت چادر بیش تر از اینهاست !
***
چه حسی به تو دست می دهد وقتی در خیابان برایت دل می سوزانند که چطور با چادر ، بچه هم بغل می کنی و خریدت را انجام میدهی و سوار تاکسی می شوی و بعد با بچه و بسته های خرید از ماشین پیاده می شوی و هنوز زنده ای با این هم فشار و سختی که تحمل می کنی !!!
چه حس شیرینی به تو دست می دهد وقتی کسی به تو غبطه می خورد و می گوید خوش به حالت که میتوانی چادرت را خوب روی سرت نگه داری ، چون او خیلی دلش می خواهد چادر سرش کند ولی نمی داند چگونه باید آن را کنترل کند و تو در دل از داشتن خانواده ای که هنوز هم از کودکی چادر سر دخترهای شان میکنند به خودت می بالی ... چرا که قبل از اینکه چادر سر کردن برایت معنایی داشته باشد به آن خو کرده بودی و دوستش داشتی ... و خوشحالی که هیچ وقت در هیچ مرحله ای از زندگی ات احساس نکرده ای چادر برایت دست و پاگیر و مزاحم است ...
***
چه حسی به تو دست میدهد وقتی دوستان دوران تحصیل ات برای اینکه با تو هم شکل باشند چادرهای مادر و مادر بزرگ شان را قرض میگیرند و تو آنقدر نزد آنها محبوب هستی که حاضرند مورد تمسخر دیگران قرار بگیرند ولی وقتی با تو هستند چادر سرشان کنند ـ بی آنکه تو از آنها خواسته باشی ـ ! فقط و فقط به این خاطر که دوستی با تو برای شان ارزش سرکوفت شنیدن را دارد !
***
چشم هایت را نبسته ای ! برخورد نامناسب و توهین آمیز مردم را میبینی ... بی توجهی فروشنده ها ، بی احترامی کسانی که برای راه انداختن کار اداری ات ناچاری با آنها رو به رو بشوی ، نگاه های سرد و بی محبت خانم های دیگر ... گوشهایت هم می شنوند ! طعنه ها و متلک ها و "حاج خانم " گفتن های معنی دار را می شنوی ! اما چه باک وقتی تو حتی آن چادرت را که کهنه و بور شده است و دیگر به کار خودت هم نمی آید حاضر نیستی با همه ی هستی و دارایی شان عوض کنی تا چه رسد به یک نگاه خریدارانه و یک لبخند گناه آلود ! ... تو حاضر نیستی حتی یک نخ از تار و پود چادرت را به آنها بدهی ... تو چادرت را با همه ی همه ی همه ی دردسرهایش دوست داری ... چرا که آرامشی نصیبت می کند که تحمل این دردسرها برایت آسان است ! هم نشینی همیشگی با او نگاهی به تو داده که میتوانی به راحتی و با لبخند از کنار نگاه های تمسخر آمیز عده ای کوته فکر بگذری ! تو به چادرت عشق می ورزی !
به تو میگویند : چادری !!!


اين مطلب بدليل خيلي قشنگ بود گذاشتم هر طور دوست داردي قضاوت كنيد

خودتون ميدونيد عيارتون چنده!!!


اي زن به تو از فاطمه اين گونه خطاب است ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است


لينك مطلب
واقعا مطلب زیبایی بود.
جمله جمله شو با تمام وجود حس کردم.
مرسی:gol::gol::gol:
99% از اینا برام اتفاق افتاده بود.
 

ENERJHI

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته که حجاب هر کسی ربط مستقیم به خود شخص داره ولی کسی که حجاب کاملی داره، باید بدونه که اون چادر مسئولیت خیلی زیادی همراهش داره، اگر از یک فرد بی حجاب حرکت ناشایستی را ببینم تعجبی نمیکنم اما اگر از یک فرد با حجاب برتر همان کا رو ببینم باز هم تعجبی نمی کنم،چون این اجبار چادر از سوی بعضی نهادها (مثل دانشگاه و ... )و خانواده ها باعث شده انسان هایی که به اون اعتقادی ندارن برای پیش برد اهدافشون از اون سوء استفاده کنن و این اصلا آینده خوبی نداره. مثل خیلی از چیزهای دیگه چادر هم در این حکومت بازیچه شده.:gol:
ببخشید چادر تو دانشگاه شما برای دخترا اجباری بود؟
یا تو محل کارتون چادر اجباریه؟
می خوایید بدونید چادر تو اماکن دولتی اجباریه با نه یه سر جلوی مجلس بزنید می فهمیدو (اونجا رو گفتم چون هیچ محدودیتی برای رفتن تا جلوی درش نداره) اونوقت می بینید که خانم های مانتویی اونجا براحتی کار می کنن
البته ازروی حرفای من خواهشاً پیش داوری نکنین
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
باید بگم چادر از زمان ساسانیان وجود داشته پس یه چیزه جدید و مربوط به این زمان و انقلاب نمیشه اگر هم توجه کنی می بینی که خیلی از همین خانم های چادری از خیلی خانم های بی حجاب بیشتر پیشرفت کردن، پس نمیشه گفت دستو پا گیره. و اما وقتی می بینین یه آدمه هرزه و .... چادر سرش کرده به پای همه چادری ها نذارین یا می خواد حجاب چادر رو خراب کنه یا جزء اون دسته از آدم هایی میشه که دوستمون گفت و باید تحمل کرد. این فرهنگ اشتباه بیشتر از طرفه رسانه ها برای مردم جا افتاده

با عرض معذرت بايد بگم اصلا اينطور نيست كه شما مي فرمائيد .

اون خانم هاي چادري كه بقول شما از خانمهاي بي حجاب ( البته بي حجاب كه وجود نداره در كشورمون ! لابد منظورتون خانمهاي مانتوئيه ! ) بيشتر پيشرفت كردند در عمده موارد در جاهائي كار ميكنند ( ادارات دانشگاه ..... ) كه بخاطر جبر محيط ناچار به استفاده از چادر هستند .

مثلا موردي رو مي شناسم كه خانمي در محيط علمي يكي از دانشگاههاي يك شهرستان كار تحقيقاتي مهمي انجام داده بود و قرار شده بود طي مراسمي بهش لوح تقدير بدند . حراست دانشگاه باهاش شرط كرد كه در زمان دريافت جايزه بايد چادر سرش باشه :surprised:

اين موارد زياده !

فقط كافيه يك روز قانون اجباري بودن حجاب در اين مملكت برداشته بشه تا اونوقت ببينيد چه تعداد از خانمها چادر و مانتو و روسريشون رو ميگذارند كنار كه البته الان هم مشابه اين موضوع رو فراوان ميبينيم . به اين صورت كه خيلي از دخترا و خانمها رو ميبينيم كه وقتي از محيط كاري و اداره يا دبيرستان و .... بيرون مياند چادرشون رو برميدارند و ميگذارند تو كيفشون ! :surprised:

بطور كلي هر چيزي ( نه فقط حجاب ) كه با حالت زوري و اجباري و از ترس پليس و گشت ارشاد بخواد انجام بشه با مخالفت روبرو ميشه چون فطرت انسانها زور رو نمي پذيره .
 

hosseynian

عضو جدید
ممنونم از متن قشنگتون.:gol:
شنیدیم که چادر حجاب برتره.این جمله معنیش این نیس که مانتو بده. خیلیا چادرین ولی ابروی هر چی چادریه میبرن خیلیام مانتویین و واقعا حجابشون عالیه. حضرت فاطمه(س) چیزی سرشون میکردن به اسم جلباب که نزدیکترین حجاب به اون زمون همین چادره. چه بهتر که الگوی حجابمون خود حضرت باشه:).
 

ENERJHI

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر قرار باشه حجاب خانمها رو عاملي براي جلوگيري از انحرافات اخلاقي در جامعه بدونيم سئوالي مطرح ميشه :

در كشور ايران حدود سي ساله كه بنا به قوانين مملكتي بي حجابي ممنوع بوده و كليه خانمها ملزم به رعايت حجاب هستند . حالا چادر يا مانتو و روسري !

حالا وضعيت ايران از نظر انحرافات اخلاقي چجوريه ؟؟ :surprised:

بنظر دوستان گرامي : جامعه امروز ما از نظر انحرافات اخلاقي و روايط نامشروع و ...... چه وضعيتي رو داره ؟؟ :eek:

چرا اين حجاب اجباري نتونسته جلو فاسد شدن جامعه رو بگيره ؟؟

ايا بانوان گرامي حتي در تهران ( مركز حكومت اسلامي !! ) جرات دارند شبها از چهار تا كوچه عبور كنند ؟؟!! :razz:

كدام يك از بانوان گرامي در روز از چند تا خيابان عبور كرده و چند تا متلك نشنيده و حرفهاي نامربوط و نگاههاي هرزه و طمعكار رو حس نكرده ؟؟

پس تاثير اين حجاب در جامعه ما چي بوده ؟؟

چرا طبق شنيده ها از بزرگترها در قبل از انقلاب كه حجاب اجباري نبوده ميزان فساد و انحرافات اخلاقي جامعه كمتر از امروز بوده ؟؟

و بالاخره اينكه چرا بسياري از دختران و خانمها به محض اينكه از مدرسه يا اداره شون بيرون مياند چادرشون رو جمع ميكنند ميزارن داخل كيفشون ؟؟ :cool:
من موافقم که اگر حجاب رو اجباری نمی کردن بهتر بود چون واقعاً خانم های بی حجاب آبروی هرچی مسلمونه برده با اون روسری های فسقلی و زوری
ولی اگر بهتون بگم منه دختر تو همین تهران چه جاهایی تنهایی رفتم و هیچ بلایی سرم نیومده و حتی هیچ تمسخر و متلکی هم نشنیدم باورتون نشه. چون اینو تو متانت خودم می دونم که هر کسی به خودش اجازه نمی ده هر چی به دهنش میاد بگه.
من به قدری پدرم به من اعتماد داشته که حتی شب هم تو خیابون باشم موردی توش نمی بینه چون می دونه دختره عاقلی داره.
 

MaSoUd-5

عضو جدید
با عرض معذرت بايد بگم اصلا اينطور نيست كه شما مي فرمائيد .

اين موارد زياده !

فقط كافيه يك روز قانون اجباري بودن حجاب در اين مملكت برداشته بشه تا اونوقت ببينيد چه تعداد از خانمها چادر و مانتو و روسريشون رو ميگذارند كنار كه البته الان هم مشابه اين موضوع رو فراوان ميبينيم . به اين صورت كه خيلي از دخترا و خانمها رو ميبينيم كه وقتي از محيط كاري و اداره يا دبيرستان و .... بيرون مياند چادرشون رو برميدارند و ميگذارند تو كيفشون ! :surprised:

بطور كلي هر چيزي ( نه فقط حجاب ) كه با حالت زوري و اجباري و از ترس پليس و گشت ارشاد بخواد انجام بشه با مخالفت روبرو ميشه چون فطرت انسانها زور رو نمي پذيره .

زیاد هم نیستاااا، خدا وکیلی قبول کن زیاد نیست تعدادی نگاه نکن درصدی نگاه کن

مملکت اسلامیه و همچین روزی پیش نمیاد که حجاب برداشته شه شما خیالت راحت

در کل در بعضی از مکان ها میگن باید چادر بپوشید همه جا که نیست هست؟
 

MaSoUd-5

عضو جدید
من موافقم که اگر حجاب رو اجباری نمی کردن بهتر بود چون واقعاً خانم های بی حجاب آبروی هرچی مسلمونه برده با اون روسری های فسقلی و زوری
ولی اگر بهتون بگم منه دختر تو همین تهران چه جاهایی تنهایی رفتم و هیچ بلایی سرم نیومده و حتی هیچ تمسخر و متلکی هم نشنیدم باورتون نشه. چون اینو تو متانت خودم می دونم که هر کسی به خودش اجازه نمی ده هر چی به دهنش میاد بگه.
من به قدری پدرم به من اعتماد داشته که حتی شب هم تو خیابون باشم موردی توش نمی بینه چون می دونه دختره عاقلی داره.

متاسفانه نمیشه حجاب رو برداشت چون میگن جمهوری اسلامی ایران نه جمهوریه ایران(خوهشا این رو زوری بودن حجاب معنی نکنید)
 

سايبر

اخراجی موقت
بسمه تعالی
محجوبه چه مي گويد وحجاب يعني چه؟
محجوبه ميگويد: حجاب يعني امنيت خويش درمقابل آزارونگاه هاي چشمان بوالهوسان دل مريض .
محجوبه ميگويد:حجاب يعني حفظ حريم من است كه ورود ممنوع است واين سرزمين صاحب دارد ومسئول.
محجوبه ميگويد: زيبائي من ارزش دارد وقيمت وبراحتي قابل دسترسي براي همگان نيست :
- وقتي طلا همچون آهن ومس در همه جا هست ، فراون است وارزان، ديگر طلا ارزش آنچناني نخواهد داشت........ وقتي هر شب شب قدر باشد ديگر آن قدر ش از بين خواهد رفت .
محجوبه ميگويد: من از زيبائي خويش بعنوان ! دام فريب نامحرم .. وتله براي جنس مخالف .. وفتنه براي اغيار .. بكار نمي گيرم هرگز
من از زيبائي خويش بعنوان ! وسيله جذب جنس مرد وبرانگيختن حسد جنس زن بكار نمي برم هرگز.
محجوبه ميگويد: زيبائي يعني :
نه اسير تنم باشم ونه در بند صورت خويش كه زيبائي : اول سيرت وبعد صورت خويش .
محجوبه ميگويد: من هستم كه وجود دارم وارزش ... نه هيكلم .. ونه سر وروي ام.. ونه قيافه ام ....هرگز.
محجوبه ميگويد: من با حجاب از (قيافه، هيكل، زر وزيوز، وعرضه اندام خويش) براي...{ اظهار وجود، جبران خلاءشخصيت وجذب نگاه ديگران} ما يه نمي گذارم.. هرگز.
محجوبه ميگويد: من در پي آنچه تاريخ مصرف دارد نخواهم رفت..وبه دنبال توجه وستايش ديگران نخواهم شتافت زيرا ميدانم:
.هدف حجاب زن محجوب شدن اوست نه درمیان مردم انگشت نما شدن اوست
حجاب زن:آن پوششي وآن ظاهري وآن قيافهء وآن ژستي وآن نشست وبرخاستي وآن صحبت كردني وآن نگاه كردني وآن رفت وآمدي وآن نماي بدنست... كه باعث جلب نظر مرد وتحريك اونگردد.
وحجاب يعني، فرياد رساي زني كه ميگويد: من فقط( انسان) ام درجامعه و {زن وانسان} ام درمنزل وسلام.
حجاب یعنی زنداني نمودن مؤنث بودن زن وآزادي آرمان واندیشه او




 

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم با اون دوستمون كه گفته بود ادم بودن مهمه موافقم
ولي هميشه از ديدن خانوم هاي چادري افسرده ميشم .چرا وقتي زيبا افريده شديم زيباييهامونو پنهان كنيم؟؟؟؟؟؟


ببخشید می شه بفرمایید چرا افسرده می شید :surprised: یعنی اگه بی حجاب جلوتون بگردن ، خوبه ؟؟؟ :surprised:
 

mamadj

عضو جدید
من چادری ام

پیشکش به چادر خاکی بانوی دو عالم زهرای مرضیه (س )
و همه ی چادرهایی که در طول تاریخ صدفهایی آرامش بخش برای مرواریدهای شان بوده اند !
.................. ........ ........ .................... ........ ........ ....................
. هنوز مدرسه نمی رفتم که مجبور شدم به دلیلی فاصله ی خانه ی دو پدر بزرگ را بدون چادر بروم ! آنقدر پشت سر مادر پنهان شدم و آنقدر خجالت کشیدم و آنقدر غصه خوردم که باعث شد آن خاطره هرگز از ذهنم پاک نشود ! خاطره ای شفاف و شیرین و دوست داشتنی !
. کلاس اول بودم که ناظم مدرسه مرا پی کاری به خانه فرستاد ... در مسیر مدرسه تا خانه یک آن به خود آمدم و دیدم چادر روی سرم نیست .... تا خانه یک نفس دویدم و اشک ریختم .... مادر بعد از کلی سئوال و جواب بلاخره در میان هق هق من فهمید که علت گریستنم چیست ! چادر دیگری برایم آورد و من خوشحال و آرام با او به مدرسه برگشتم !
. سال دوم یا سوم هنرستان بودم .... از کلاس بیرون رفتم ، موقع برگشتن دیدم چادرم سر جایش نیست ! دنیا داشت دور سرم میچرخید .... یکی از بچه ها که چادری نبود ولی گاهی چادر سرش میکرد آن روز به من محبت کرد و حجابم را به من بازگرداند و خودش بدون چادر به خانه رفت ! هنوز نتوانسته ام از ته دل کسی که آنروز چادرم را برداشت ببخشم !
.................. ........ ........ .................... ........ ........ ....................
چه حسی به تو دست میدهد وقتی چادری که از سه سالگی بر سر کرده ای را غیر ملی میخوانند و میگویند چون این چادر شبیه " شنل " است نمیتواند ایرانی باشد !!! و یک لباس دیگر را به تو معرفی میکنند و میگویند باید به این بگویی چادر ملی !!! و تو میدانی که این فرزند ناقص الخلقه و بدترکیب که از پیوند نامیمون مانتو و عبا به وجود آمده است در هیچ جای دنیا به عنوان حجاب ملی تو شناخته شده نیست ، تو میدانی که هر کس نامی از ایران به گوشش خورده و هر کس که تصویری از زن ایرانی در ذهن دارد همان حجاب سه سالگی تو را نماد حجاب زن ایرانی میداند ، نه این کوچولوی تازه از راه رسیده ی نچسب را ...
***
چه حسی به تو دست می دهد وقتی استاد سر کلاس برای مخاطب قرار دادن ات از واژه ی " شما " استفاده می کند در حالیکه هنگام صحبت کردن با خانمی که دقیقا نقطه ی مقابل توست ـ از نظر ظاهری ـ از واژه ی " تو " استفاده می کند و همه ی فعل ها را به صورت مفرد به کار می برد ... و این در حالی ست که تو تقریبا در تمام بحث های کلاس شرکت فعال داری و آن خانم تقریبا در هیچ بحثی شرکت نمی کند ... چه حسی به تو دست میدهد وقتی سر جلسه ی امتحان از استاد میخواهی که یک برگه ی اضافه به تو بدهد و او با احترام و با دو دست برگه را تقدیمت می کند در حالیکه به هیچ کدام از بچه ها ـ چه خانم و چه آقا ـ به این شکل و با این احترام برگه ی اضافه نمی دهد ... چه حسی به تو دست میدهد غیر از غرور و خوشحالی چرا که می دانی تنها تفاوت تو با دیگران این است که چادر بر سر داری ....! و این تو را قابل احترام می کند حتی برای استادی که چندان هم مذهبی نیست و حس می کنی بعضی حرف ها و گرایش های سیاسی اش را به خاطر حضور تو در کلاس بر زبان نمی آورد !
***
چه حس تلخی به تو دست می دهد وقتی می بینی بعد از این همه سال که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد هنوز هم زن چادری در فیلم ها و سریال ها نماد یک زن بدبخت و بیچاره و مفلوک ، با همسری معتاد و بیکار و آسمان جل است و زن های بزک شده ی هفت رنگ خوشبخت و سعادتمند و مقبول و محبوب ... و بهره مند از توجه و احترام همسر و دوست و آشنا و فامیل و جامعه ....
و چقدر افسوس میخوری وقتی در اخبار میبینی زن های مجرم موظف اند برای حاضر شدن در دادگاه چادر سرشان کنند و تو با هیچ منطقی درک نمیکنی چرا یک نفر نیست به آنها بگوید شان و منزلت چادر بیش تر از اینهاست !
***
چه حسی به تو دست می دهد وقتی در خیابان برایت دل می سوزانند که چطور با چادر ، بچه هم بغل می کنی و خریدت را انجام میدهی و سوار تاکسی می شوی و بعد با بچه و بسته های خرید از ماشین پیاده می شوی و هنوز زنده ای با این هم فشار و سختی که تحمل می کنی !!!
چه حس شیرینی به تو دست می دهد وقتی کسی به تو غبطه می خورد و می گوید خوش به حالت که میتوانی چادرت را خوب روی سرت نگه داری ، چون او خیلی دلش می خواهد چادر سرش کند ولی نمی داند چگونه باید آن را کنترل کند و تو در دل از داشتن خانواده ای که هنوز هم از کودکی چادر سر دخترهای شان میکنند به خودت می بالی ... چرا که قبل از اینکه چادر سر کردن برایت معنایی داشته باشد به آن خو کرده بودی و دوستش داشتی ... و خوشحالی که هیچ وقت در هیچ مرحله ای از زندگی ات احساس نکرده ای چادر برایت دست و پاگیر و مزاحم است ...
***
چه حسی به تو دست میدهد وقتی دوستان دوران تحصیل ات برای اینکه با تو هم شکل باشند چادرهای مادر و مادر بزرگ شان را قرض میگیرند و تو آنقدر نزد آنها محبوب هستی که حاضرند مورد تمسخر دیگران قرار بگیرند ولی وقتی با تو هستند چادر سرشان کنند ـ بی آنکه تو از آنها خواسته باشی ـ ! فقط و فقط به این خاطر که دوستی با تو برای شان ارزش سرکوفت شنیدن را دارد !
***
چشم هایت را نبسته ای ! برخورد نامناسب و توهین آمیز مردم را میبینی ... بی توجهی فروشنده ها ، بی احترامی کسانی که برای راه انداختن کار اداری ات ناچاری با آنها رو به رو بشوی ، نگاه های سرد و بی محبت خانم های دیگر ... گوشهایت هم می شنوند ! طعنه ها و متلک ها و "حاج خانم " گفتن های معنی دار را می شنوی ! اما چه باک وقتی تو حتی آن چادرت را که کهنه و بور شده است و دیگر به کار خودت هم نمی آید حاضر نیستی با همه ی هستی و دارایی شان عوض کنی تا چه رسد به یک نگاه خریدارانه و یک لبخند گناه آلود ! ... تو حاضر نیستی حتی یک نخ از تار و پود چادرت را به آنها بدهی ... تو چادرت را با همه ی همه ی همه ی دردسرهایش دوست داری ... چرا که آرامشی نصیبت می کند که تحمل این دردسرها برایت آسان است ! هم نشینی همیشگی با او نگاهی به تو داده که میتوانی به راحتی و با لبخند از کنار نگاه های تمسخر آمیز عده ای کوته فکر بگذری ! تو به چادرت عشق می ورزی !
به تو میگویند : چادری !!!


اين مطلب بدليل خيلي قشنگ بود گذاشتم هر طور دوست داردي قضاوت كنيد

خودتون ميدونيد عيارتون چنده!!!


اي زن به تو از فاطمه اين گونه خطاب است ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است


لينك مطلب

اگه دختر بودم ....چادری بودم:biggrin::biggrin:
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
من موافقم که اگر حجاب رو اجباری نمی کردن بهتر بود چون واقعاً خانم های بی حجاب آبروی هرچی مسلمونه برده با اون روسری های فسقلی و زوری
ولی اگر بهتون بگم منه دختر تو همین تهران چه جاهایی تنهایی رفتم و هیچ بلایی سرم نیومده و حتی هیچ تمسخر و متلکی هم نشنیدم باورتون نشه. چون اینو تو متانت خودم می دونم که هر کسی به خودش اجازه نمی ده هر چی به دهنش میاد بگه.
من به قدری پدرم به من اعتماد داشته که حتی شب هم تو خیابون باشم موردی توش نمی بینه چون می دونه دختره عاقلی داره.

حالا گذشته از موضوع اين تاپيك پيشنهاد ميكنم حيلي از جاهاي تهران رو تنها نريد و احتياط كنيد . اين چيزا فقط به متانت و اين حرفا نيست و خيلي اتفاقات هم حتي براي يك دختر عاقل ميتونه پيش بياد .

وضعيت فعلي جامعه بدتر از اونيه كه بتونيد تصورش رو كنيد و اتفاق يدفعه ميفته .

منتهي چون سرپوشي روي اون كشيدند و اطلاع رساني به مردم نميشه بسياري از مردم از عمق حكاياتي كه در اين مملكت پيش مياد بي اطلاعند .
 

MaSoUd-5

عضو جدید
حالا گذشته از موضوع اين تاپيك پيشنهاد ميكنم حيلي از جاهاي تهران رو تنها نريد و احتياط كنيد . اين چيزا فقط به متانت و اين حرفا نيست و خيلي اتفاقات هم حتي براي يك دختر عاقل ميتونه پيش بياد .
وضعيت فعلي جامعه بدتر از اونيه كه بتونيد تصورش رو كنيد و اتفاق يدفعه ميفته .
منتهي چون سرپوشي روي اون كشيدند و اطلاع رساني به مردم نميشه بسياري از مردم از عمق حكاياتي كه در اين مملكت پيش مياد بي اطلاعند .

حرف شما متینه

به نظر من باید متجاوزارو ببندن به ماشین بعد از خیابونای شهر ردش کنند همه با سنگ بزنن چششو در بیارن:D
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
زیاد هم نیستاااا، خدا وکیلی قبول کن زیاد نیست تعدادی نگاه نکن درصدی نگاه کن

مملکت اسلامیه و همچین روزی پیش نمیاد که حجاب برداشته شه شما خیالت راحت

در کل در بعضی از مکان ها میگن باید چادر بپوشید همه جا که نیست هست؟

مسعود جان اين موارد البته كه زياده .

مملكت بنظر شما اسلاميه ؟؟!!! يك نگاه تو جامعه به دور و برت بنداز ! :cool:

ولي اي كاش حجاب برداشته ميشد چون در اون حالت وضعيت از حالت مفتضح فعلي بهتر بود .
 

سايبر

اخراجی موقت

محجوبۀ رزمنده
پاینــده پاینــده


خواهر با حجابم؛ گرد کف کفش تو،طوطای چشم من است


 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
حرف شما متینه

به نظر من باید متجاوزارو ببندن به ماشین بعد از خیابونای شهر ردش کنند همه با سنگ بزنن چششو در بیارن:D

بزرگترين خيانتي كه دارند به اين ملت ميكنند اينه كه اخبار بسياري از فجايع رو از مردم پنهان ميكنند .

حتي بسياري از محاكمات افرادي كه مرتكب كارهاي فجيع در مورد زنها شدند رو بطور غيرعلني و پنهاني برگذار ميكنند .

نتيجه اين كار اعتماد بنفس بين مردم و اطمينان كاذب و در نتيجه وقوع خيلي مسائل ميشه .
 

mamadj

عضو جدید
عزیز مه بعضی از شما یه چیزای میگین آدم شک میکنه به........
چادر زدن به نظر من سلیقه ای ...........بعضیا دوست دارن مانتو بپوشن....بعضیا هم دوست ندارن....چه فرقی میکنه؟؟؟؟؟؟ مهم اینه که این مانتو نقش یه سلفون نباشه که پیچیده میشه دور یه گوش:biggrin::biggrin:ت.......خوشتیپی یا باکلاسی ربتی به چادری مانتویی نداره...............به نظر من خیلی زشته که یه مرد به جای اینکه چهره زیباتونو نگاه کنه...بخاطر حجاب بدتون یه جای دیگرو نگاه کنه.....همیشه اعتدالو رعایت کنیین...بهترین میشین.............موفق باشین
 

سايبر

اخراجی موقت
بسمه تعالي
هيچ کاري نبايد به اجبار انجام گيرد ....خوب......
آيا اين موضوع در همه موارد صادق است ؟!
در جوامع بشري ؛ براي اينکه هرج ومرج رخ ندهد وآنارشيسم حاکم نگردد وزندگي مردم در امنيت وآسايش طي شود بايد قانون حاکم گردد.
قانونمند شدن زندگي مردم توسط مسئولين هر کشور يعني اعمال بايد ها ونبايدها است واين به معناي محدود شدن بعضي از کارها ورفتارها وگفتارها ی مردم خواهد بود که اين امر براي بعضي ها ناخوشايد است وحالت اجباري براي خود تلقي ميشود
 

سايبر

اخراجی موقت
1 - قانون راهنماي ورانندگي بايدها ونبايدها دارد وجريمه ها سنگين وحتي ابطال تصديق رانندگان متخلفين را در پي دارد
که اين امر براي عده اي ناراحت کننده است
2 - مثال پزشکي ذکر ميکنيم :
فرضا دونفر بيمار هستند ؛ ؛نفر اول دچار بيماري عفونت کليوي ونفر دوم مبتلا به بيماري هپاتيت يا ايدزشده اند
هر دو بيمار حاضر به درمان بيماري خويش نيستند .
توجيه سرباز شدن آنها از عدم درمان ؛ اينکه درمان بيماري شخصي است؛ ؛امري اجباري نبوده واختياري ميباشد
خوب
آيا سازمان بهداشت کشور وجامعه پزشکي ايران مجازند که از درمان هر دوبيمار{{{{ به بهانه اينکه خود بيماران درمعالجه بيماري خويش ممانعت بعمل مي اورند }}} صرف نظر نمايند؟؟
يا اينکه ميتوان از درمان بيمار اول {مبتلا به عفونت کليوي} خود داري نمود چون خطري براي جامعه ومردم ندارد ولي نسبت به بيمار دوم که مبتلا به ايدز است
بايد ......وبه صورت اجباري اورا قرنطينه وتحت درمان قرارش داد .
بايد وي رااز مردم جدا نمود وکنترلش کرد والا خيلي ها را آلوده خواهد ساخت
عدم رضايت بيماري ايدزي از درمان خويش درمقابل سلامتي کل جامعه هيچ ارزشي ومحلي از اعراب ندارد
خوب
مگر قرنطينه نمودن بيماري ايدزي اجباري نيست ؟؛ پس چرا مردم نسبت به اين (اجباربودن ) واعتراض خود بيماري ايدزي ؛ مخالفت وهمدردي با خود بیمار نميکنند
 

سايبر

اخراجی موقت
.
3 - مگر خريد وفروش وکاسبي مجاز نيست ؟ پس چرا دولت ونيروي انتظامي به زور وقدرت جلو خريد وفروش مواد مخدررا ميگيرد وکسي اعتراض نمي کند ؟
( پيامبران ) ؛ پزشکان منصوب شدهءاز طرف خداوند متعال براي درمان مردم ؛ اظهار ميدارند:
برهنگي وخودآرائي وعرضه اندام وتن آرائي بعضي زنان در بيرون منزل وبراي مردان نامحرم يک نوع بيماري مسري بوده وسرانجام منجر به سست کردن بنياد وتخريب کانون خانواده خواهد شد.
اين بيماري غيرت مردان را مي کشد وعفت زنان را بر باد ميدهد .
لذا براي معالجه اين بيماري مهلک ومسري ؛ وشیوع آن داروي ونسخه درما ني توسط پزشکان خدا براي
الف : جلوگيري از سرايت آن
ب : ونيز جهت درمان بيماران مبتلا، ..........................
در اختيار تمام مردم قرا داده وميدهند
- خوب با آنهائي که نمي خواهند بيماري مسري خويش را درمان کنند ويا با آنهائي که مانع درمان اين بيماران ميشوند !! چه بايد کرد؟
- خدا ميگويد (عرضه {{جنسيت}} )براي غير محرم ؛ بيماري است ودرمان اين بيماري ؛ از راه «عرضه ((جنسيت ))»براي محرم ؛ انجام ميگيرد وبس
خوب چه کسي راست ميگويد ؛ خدا راست ميگويد
يا غيرت سوزان وعفت ربايان .... کداميک ؟
والسلام
 

سايبر

اخراجی موقت
چرا زن بايد خود را بپوشاند اما مرد آزاد است,آيااین تبعيض نيست ؟
زنان به گونه اى آفريده شده اند كه تمام قامت و اندام آنها بلكه حتى صداى آنها براى مردان جذاب و دلرباست
اما حساسيت مردان براى زنان در اين حد نيست .
از سـوى ديگر مردان به گونه اى آفريده شده اند كه در برابر خودنمائى و تبرج زنان به زانو درآمده وبراى كامجوئى، خود را به آب و آتش مى زنند .
تـاريـخ پـر اسـت از قصه ها و داستانهاى عشقى حتى پادشاهان و جدى ترين مردان عالم نيز در اين وادى , رسـوائى هـاى بـزرگـى ازخـود بـجاى گذاشته اند شايد جديدترين آنها , ماجراى رسوائى كـلينتون باشد
بهر حال زن و مرد را دست آفرينش مظهر ناز و نياز آفريده و به قول مردم در حكم پنبه وآتشند و براى حفظ سلامت جامعه و جلوگيرى از اشتعال غريزه جنسى بايد تدابيرى انديشيد
و اسلام براى سالم سازى روابط اجتماعى زن و مرد دستور حجاب و عفاف وتسهيل در امر ازدواج را پـيـش بـيـنـى كـرده است بهر حال چون دستور حجاب مطابق باوضعيت طبيعى زن و مرد و برخاسته از واقعيتهاى وجودى اين دو صنف است تبعيضى در کار نیست .

 

سايبر

اخراجی موقت
آيا حجاب باعث منزوي شدن زن ميشود
مهمترين مسئله اي كه همۀ مخالفان آن را ايرادي اساسي بر مسأله حجاب ذكرمي -كنند اين است كه زنان ،نيمي از جامعه را تشكيل مي دهند واگر آنان حجاب داشته باشند، منزوي مي شوند وطبعاً از نظرفكري وفرهنگي عقب مي مانند،مخصوصاً در دوران شكوفايي اقتصاد كه احتياج زيادي به نيروي فعال انساني است .ازنيروي زنان در حركت اقتصادي هيچ گونه بهره گيري نخواهد شد و جاي آنهادر مراكز فرهنگي و اجتماعي نيز خالي مي ماند . به اين ترتيب آنان فقط موجوداتي مصرف كننده و سربار اجتماع مي شوند!
جواب :
كساني كه به منطق تمسك مي جويند از چند امر به كلّي غافل هستند يا خود را به غفلت مي زنند،زيرا: هيچ مسلماني نمي گويد حجاب اسلامي زن رامنزوي مي كند و از صحنه اجتماع دور مي سازد اگر در گذشته لازم بود ما زحمت استدلال دراين موضوع را برخود هموار كنيم بعد از انقلاب اسلامي ،هيچ نيازي به استدلال نيست .زيرا خود گروه گروه زناني را مي بينيم كه با داشتن حجاب اسلامي در همه جا حاضر بوده وبدون هيچ مشكلي به فعاليّت مشغول مي باشند.
 

MaSoUd-5

عضو جدید
مسعود جان اين موارد البته كه زياده .

مملكت بنظر شما اسلاميه ؟؟!!! يك نگاه تو جامعه به دور و برت بنداز ! :cool:

ولي اي كاش حجاب برداشته ميشد چون در اون حالت وضعيت از حالت مفتضح فعلي بهتر بود .

عزیز دلم باز که شما مثالهای نقض رو نگاه میکنی
شما اینجور باید ببینی که درصد آدمایی مسلمونن توش بیشتره،درست نمیگم؟;)
حالا مسلمون مسلمون هم نه هااااا،میشه یخرده تخفیف داد مشتری شند:D
 

سايبر

اخراجی موقت
پيام زن ايراني به دنيا
رهبر معظم ابقلاب فرمود :
من مي خواهم بگويم شما خانمها يك پيامي براي دنيا داريد... زنهاي ايران به خصوص آن كساني كه در رشته هاي گوناگون دانش توانسته اند درچارچوب اسلام واحكام اسلامي ومهمتر از همه مسألۀ حجاب حركت كنند. اينها بايستي به زنان ودختران دنيا ودانشجويان زن دنيا عملاً تفهيم كنند كه علم به معناي بي بند وباري نيست ولازمه تحصيل علم نه تنها بي قيدي نسبت به موازين اخلاقي درمورد معاشرت زن ومرد نيست ،بلكه مي توان با رعايت كامل، موازين، علم را تحصيل كرد وبه مراحل بالا رسيد .
از طرفي بايد از اين گروه پرسيد آيا ادارۀ خانه،تربيت فرزندان برومند و ساختن انسانهايي كه در آينده قادر باشند با بازوان تواناي خويش چرخهاي عظيم جامعه رابه حركت درآورند، فعاليّت نيست؟! آنها كه اين رسالت عظيم زن را كار مفيد نمي دانند،از نقش خانواده در تربيت اجتماعي سالم، آبادو پرحركت بي خبر هستند. تصور مي كنند راه صحيح اين است كه زن ومرد از آغاز صبح، خانه را به قصد اداره، كارخانه و مانند آن ترك كنند و بچه هاي خودرا به شيرخوارگاهها و مهدكودكها بسپارند يادر اتاق تنها بگذارند و در را به روي آنها ببندند وطعم تلخ زندان را از همان كه غنچه ناشكفته اي هستند به آنها بچشانند! غافل از اينكه با اين عمل، شخصيت آنها را در هم مي كوبند و كودكاني بي روح وبدون عواطف انساني بار مي آورند؛ كودكاني كه آيندۀ جامعه را به خطرخواهند انداخت
 

mamadj

عضو جدید
مسعود جان اين موارد البته كه زياده .

مملكت بنظر شما اسلاميه ؟؟!!! يك نگاه تو جامعه به دور و برت بنداز ! :cool:

ولي اي كاش حجاب برداشته ميشد چون در اون حالت وضعيت از حالت مفتضح فعلي بهتر بود .

ایول داره....دقیقا همیطوره...دیگه اسلام شناسنامه ای نبود..;)
 

ENERJHI

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا گذشته از موضوع اين تاپيك پيشنهاد ميكنم حيلي از جاهاي تهران رو تنها نريد و احتياط كنيد . اين چيزا فقط به متانت و اين حرفا نيست و خيلي اتفاقات هم حتي براي يك دختر عاقل ميتونه پيش بياد .

وضعيت فعلي جامعه بدتر از اونيه كه بتونيد تصورش رو كنيد و اتفاق يدفعه ميفته .

منتهي چون سرپوشي روي اون كشيدند و اطلاع رساني به مردم نميشه بسياري از مردم از عمق حكاياتي كه در اين مملكت پيش مياد بي اطلاعند .
دوست عزیز باید بگم من ازهمه چیزایی که شمامی گید اطلاع رسانی نمیشه با خبرم شاید بیشتر از شماها. پس با آگاهیه کامل ام.
حق باشماست کار یه بار میشه ولی بیرون رفتنم تو شب رو هم خودمحاضر نیستم به تنهایی برم و فقط یه مثال بود.
 

سايبر

اخراجی موقت
جواب :
قرآن كريم مي فرمايد:« اي پيامبر به همسران ودخترانت وزنان مؤمنان بگوجلبابها (روسريهاي بلند، چادر) خود را برخويش فروافكنده تا شناخته نشوند و مورد آزار قرارنگيرند. خداوند همواره بخشنده و پر رحمت است.»
در اينكه منظور ازجلباب در اين آيه چيست؟ مفسرّان واهل لغت معاني مختلفي ذكر كرده اند. از جمله:
1- مقنعه
2- هرلباسي كه از سرتا پا را بپوشاند.
3- هر پوششي مثل عبا و غير آن.
4- هر لباسي كه زنان روي لباسهاي خود بپوشند.
5- ملحفه ( چادر )
6- لباسي كه بزرگتر از روسري و كوچكتر از ردا باشد.
7- روسري بزرگي كه سر و صورت را هنگام خروج از منزل مي پوشاند.
قدرمشترك اين معاني پوششي است كه از زوسري بزرگتر و از عباي زنانه كوچكتر است و اين پوشش به چادر شباهت نزديكتري دارد.
خدا در قرآن كريم مي فرمايد:« زنان سالخورده اي كه اميدي به ازدواج ندارند مي توانند لباسهاي فوقاني «مانند چادر» را كه معمولاً زن مسلمان با آنها خود را مي پوشاند كناربگذارند به شرط آنكه با آرايش ظاهر نشوند، هرچند اگر پاكدامني پيشه سازند وخود را بپوشانند براي آنها بهتراست و خداوند شنوا و داناست.» آيه فوق از نپوشيدن لباسهاي روتعبير بكنار گذاشتن نموده است«واين تعبير نسبت به چادر بهتر از پوششهاي ديگر مي باشد.» به علاوه جاييكه قرآن كريم به زناني كه سالخورده واميد به ازدواج ندارند تاكيد برنفي آرايش وتوصيه به داشتن عفّت مي نمايد . آيا مي توان به زنان و دختران جوان با لباسهاي رنگارنگ اگرچه خودشان را پوشانده باشند اجازه خروج داد؟!
 

mahtab.sh

عضو جدید
کاربر ممتاز
کسانیکه خیال می کنند چادر موجب محرومیت و ظلم به زن است بهتر است نگاهی به جوامعی که حجاب را کنار گذاشته اند بکنند تا ببینند که
چگونه زیباییها و احساسات زن در مسیر تبلیغات اقتصادی و شهوترانیها و لذت های زود گذر به بازی گرفته شده است. ( با عرض پوزش از خواهران باشگاه )

چادر نماد حجاب کامل است و جز عده ایی انسانهای هرزه و لا ابالی از این نماد متنفر نیستند
:mad:
خیلی سنگین میگی ، پیاده شو فرزندم با دیگران برو
تعریف هرزه و لا ابالی رو ما از کودکی به افرادی میگفتیم که
1 . با آرایش و لباس ناجور و آرایش خفن یه چادر سر میکردن میزدن بیرون :smile::redface:
2 . مرد هایی که با وجود زن و بچه هنوزم چشمشون دنبالزن دیگه ای بود و میخواستن صیغه کنن ;)
و هنوز هم همین تعریف برای ما معنی داره ;)
 

Similar threads

بالا