مقالات مدیریت کیفیت

ram33

عضو جدید
با اجازه مدیریت یک تایپیک با موضوع مدیریت کیفیت ایجاد میکنم
 

ram33

عضو جدید
[h=2] آشنايي با روابط مشتري [/h]امروزه در جوامع صنعتي به علت وجود رقابت شديد ما بين شركتها كسب و نگهداري مشتري شرط بقا يك شركت است . ما به طور مثال در صنعت خودرو سازي جهان بيشتر شاهد اين قضيه هستيم كه خودرو سازان براي جلب مشتري و نگهداري از آن از هر گونه ترفندي رويگردان نيستند . براي توليد كنندگان اتومبيل كشورهاي غربي بسيار حائز اهميت خواهد بود . در صورت كسب يك مشتري جديد در حفظ و ارتباط با او در آينده نيز موفق باشند سؤالي كه حتما براي شما پيش مي آيد اين است كه اين ارتباط با مشتري چگونه به وجود مي آيد و چطور عمل مي كند ؟ براي دانلود كل مقاله به اینجا رجوع كنيد
 

ram33

عضو جدید
كنترل مستندات سيستم

كنترل مستندات سيستم

نتايج مميزی های ساليانه نشان داده است که کنترل مستندات يکی از سخت ترين بندهای ايزو 9000 برای اجرا و نگهداری می باشد.
ادامه
 

ram33

عضو جدید
[h=2] اصول مديريت كيفيت [/h]
هر سازماني به مشتريان خود وابسته است و بايد نيازهاي حال و آينده آنان را درك نمايد و نيازمندي هاي مشتريان خود را برآورده نمايد. علاوه بر اين سازمان ها بايد براي عبور از انتظارات مشتريان خود برنامه ريزي و تلاش نمايند.تمركز بر مشتري و درك نيازهاي حال و آينده او باعث پاسخگويي منعطف و سريع سازمان به فرصت هاي بازار و در نتيجه افزايش سود سهام و سهم بازار براي سازمان خواهد شد.رضايت مشتريان با افزايش اثربخشي بكارگيري منابع سازمان، افزايش يافته و بهبود وفاداري مشتري به سازمان باعث ماندگاري در تجارت مي گردد.
ادامه
 

ram33

عضو جدید
5s

5s

5Sسيستم و فني براي بهسازي و آراستگي در محيط کار مي باشد که به منظور برقراري و حفظ فضاي کيفيتي در يک سازمان به کار گرفته مي شود و وجه تسميه آن پنج کلمه ژاپنياستکهعبارتندازتفکيک،ترتيب،تميزي،تداوم و تعليم.هدف اصلي 5Sبهسازي فرآيند هاي سازمان، حذف اتلاف زمان، انرژي و سرمايه سازمان است.برخي از مزاياي پياده سازي 5Sعبارتند از: ايجاد نظم فراگير، زمينه سازي برقراري انظباط سازماني، کاهش ابهام در کار، زيباسازي محيط کار، بهبود روابط کارکنان، افزايش راندمان و کارايي، کاهش هزينه ها، افزايش طول عمرابزاروماشين آلات،جلب نظرمشتريان وغيره.
ادامه
 
بالا