مقالات ارائه شده درچهارمین کنگره ملی مهندسی عمران، دانشگاه تهران، اردیبهشت 1387

bianconeri_Civil

عضو جدید
مقالات ارائه شده درچهارمین کنگره ملی مهندسی عمران، دانشگاه تهران، اردیبهشت 1387



...
 

bianconeri_Civil

عضو جدید
بهینه سازي شیب پایه سکوهاي ثابت دریایی

محسن محمدنژاد شورکایی 1، محرم دولتشاهی پیروز 2، محمد دقیق 3
1و 2- دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تهران
-3 شرکت نفت و گاز پارس


خلاصه
سکوهاي ثابت دریایی، سازه هایی با وزن بالا و متشکل از دو قسمت عرشه و جاکت شامل شمع می باشند. بهینه کردن وزن بالاي این سکوها، سبب
کاهش هزینه هاي کلی ساخت و نصب خواهد شد. در این مقاله سعی بر این است که وزن شمع یک سکو با بهینه کردن شیب پایه هاي آن، حداقل
شود. جهت دستیابی به این امر، چندین جاکت با شیب پایه هاي متغیر بین 5 تا 15 درجه ( 1:4 تا 1:12 ) براي عمق آب 70 متر در نرم افزار
مدل و بارگذاري شدند. پس از انجام آنالیزهاي درجا و اندرکنش خاك با شمع و با توجه به شرایط محیطی خلیج فارس، مشخصات دقیق SACS
مقاطع، عمق نفوذ شمع و متعاقبا وزن شمع تعیین شد. در انتها با رسم نمودار شیب پایه به وزن شمع، شیب 1:6 و 1:5 که در آن شمع داراي
حداقل وزن است به عنوان شیب بهینه در نظر گرفته شده است.

...
 

پیوست ها

  • 30.rar
    890.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

bianconeri_Civil

عضو جدید
بررسي هيدروديناميكي ساختار سه بعدي جريان آشفته در آبگيري جانبي از قوس
رودخانه بصورت مدلسازي دوفازي

اكبر صفرزاده گندشمين 1، سيد علي اكبر صالحي نيشابوري 2

-1 دانشجوي دكتري عمران- هيدروليك - دانشكده فني مهندسي دانشگاه تربيت مدرس- بخش مهندسي عمران
-2 دانشيار سازه هاي هيدروليكي دانشگاه تربيت مدرس- دانشكده فني مهندسي- بخش مهندسي عمران



خلاصه
مدلسازي عددي RSM در اين تحقيق، الگوي جريان سه بعدي در حالت آشفته براي آبگيري جانبي از قوس 180 درجه با استفاده از مدل آشفتگي
براي بررسي روند تغييرات سطح آب بكار رفته است. مدل آشفتگي و روش مزبور ضمن پيش بيني مناسب توزيع سرعت در VOF شده و روش
داخل ميدان، تغييرات ايجاد شده در سطح آب را نيز بخوبي پيش بيني ميكند. نتايج حاصله نشان داد، در آبگيري از قوس رودخانه علاوه بر ناحيه
چرخشي داخل آبگير (مشابه آبگيري از مسير مستقيم) يك ناحيه سكون در داخل كانال اصلي و در مجاورت جداره داخلي در فاصله كوتاهي پس از
دهانه ورودي آبگير تشكيل ميشود. موقعيت نسبي خطوط تقسيم جريانهاي سطحي و تحتاني در آبگيري از قوس كاملاً با حالت آبگيري از مسير
مستقيم متفاوت بوده و نقش جريان ثانويه در كنترل رسوب ورودي از طريق جريانهاي تحتاني مشهود است.
 

پیوست ها

  • 38.rar
    634.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

bianconeri_Civil

عضو جدید
واسنجي مدل رياضي hec - hms و ارزيابي اين مدل در پاسخگويي به سيلاب حوضه آبريز مارون

مصطفي ميرمهدي 1، عيسي جهانگير 2

-1 اروميه- كيلومتر 11 جاده سرو- دانشگاه اروميه- گروه علوم ومهندسي آب
-2 اروميه- كيلومتر 11 جاده سرو- دانشگاه اروميه- گروه علوم ومهندسي آب


خلاصه
حوضه آبريز مارون از حوضه هاي مهم در استان خوزستان به شمار مي آيد به طوري كه نقشي حياتي در بخش كشاورزي و توليد انرژي دارد. در
اين بين تعيين سيلاب اين حوضه از اهميت فراواني برخوردار است به طوري كه در سالهاي اخير اين سيلاب مشكلات عديده اي را براي سد مارون
و پايين دست آن به وجود آورده است كه ايجاب مي كند با شناسايي و پيش بيني سيلاب ها متناسب با نوع بارندگي كنترل هاي لا زم را به وجود
آورده و از ايجاد خسارت هاي هنگفت جلوگيري كرد . اهميت ديگر تعيين سيلاب حوضه بالادست سد مارون ، استفاده و بهره برداري از رودخانه
مارون براي ذخيره سد براي فصول خشك سال است كه مي تواند در توسعه بخش كشاورزي نواحي تحت پوشش سد مارون از اهميت فراواني
برخوردار باشد . در اين تحقيق ابتدا به تعداد كافي ايستگاههاي هيدرومتري در بالا دست حوضه آبريز مارون در نظر گرفته بدين صورت كه مقدار
بارندگي ايستگاه هاي بالا دست را تهيه كرده و هيدروگراف ايجاد شده از سيل اين بارندگي ها را به وسيله روند يابي محاسبه و در واقع مدل رياضي
را با دادن پارامترهاي لازمه و هيدروگرافهاي سيل فوق كاليبره مي كنيم نتايج به دست آمده از مدل كاليبره شده را با نتايج hec - hms
مشاهداتي مقايسه كرده و نتايج آن را تحليل آماري مي كنيم.
 

پیوست ها

  • 11.rar
    444.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

bianconeri_Civil

عضو جدید
بررسي اجمالي روشهاي شناسايي منابع زيست محيطي با هدف گسترش
توسعه پايدار


محمد ضيايي 1، مسعود فروغي 2

1 - كارشناس ارشد مهندسي محيط زيست، دانشكده عمران، دانشگاه علم و صنعت ايران
2 - كارشناس مهندسي خاك شناسي، دانشكده كشاورزي، دانشگاه تهران


خلاصه
تعريف رايج از توسعه پايدا ر ، تعريف كميسيون جهاني محيط و توسعه است كه بيان مي دارد : توسعه، برآورده كردن نيازهاي نسل حاضر بدون لطمه
وارد كردن به توانا ييهاي نسل هاي آينده در برآوردن نياز هاي خود است . توسعه پايدار زيست محيطي، يكي از زي ر شاخه هاي توسعه پايدار مي
باشد كه از اهميت قابل توجهي برخوردار مي باشد . در راستاي توسعه پايدار زيست محيطي، شناسايي منابع زيست محيطي موجود در كشور و اطلاع
دقيق از نحوه گسترش آنها در سطح كشور يك امر لازم و ضروري به نظر مي رسد . هدف از اي ن تحقيق ، بررسي اجمالي روشهاي شناسايي منابع
زيست محيطي مي باشد تا بتوان از نتايج آن در گسترش توسعه پايدار استفاده نمود . بررسي ها نشان داده است كه روشهاي شناسايي منابع زيست
نيز يكي از اين تقسيم بندي ها مي باشد. (GIS) محيطي در چهار گروه قابل دسته بندي مي باشند كه سيستم اطلاعات جغرافيايي
 

پیوست ها

  • 27.rar
    107.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

bianconeri_Civil

عضو جدید
یکپارچه سازي سیستم حمل و نقل عمومی
به روشAHPمطالعه موردي : شهر اصفهان


علیرضا صلواتی،کارشنا سی ار شد راه وترابري دانشکده فنی تهران
حسین حق شناس ١،دانشجوي دکتراي برنامه ریزي حمل و نقل دانشگاه صنعتی شریف


چکیده:
امروزه رشد روز افزون وسائل نقلیه و افزایش تمایل شهروندان به استفاده از وسیله نقلیه مشخصی باعث شده است تا هر روز ترافیک عبوري از خیابان هاي
شهري سنگین تر شود. به علاوه نداشتن برنامه درکاربرد سیستم هاي مختلف حمل و نقل عمومی اعم از مترو ، اتوبوس، مینی بوس، تاکسی ، سواري هاي مسافربر
شخصی و ... درمراکز مهم شهري باعث بروز مشکلات فراوانی ناشی ازشلوغی یاعدم حضورسیستم مناسی هرمنطقه شده است.
این تحقیق با هدف هماهنگ سازي سیستم هاي مختلف حمل و نقل موجود در کلان شهر اصفهان ، تعریف معیارهاي مناسب جهت استفاده از وسائل حمل
و نقل عمومی مبتنی بر تقاضا و وضعیت شبکه معابر شهري انجام گرفته است. ابتدامنابع موجود شامل کتابها، مقالات، پایان نامه ها ،فعالیت هاي پژوهشی مرتبط از
جمله مطالعات جامع حمل و نقل در اصفهان و مشهدبررسی ومطالعه شد.تهیه و تنظیم فرم ها و پرسشنامه هاو نظر از صاحب نظران و کارشناسان نهادهاي مختلف
درمورد مهم ترین اهداف برنامه ریزان حمل ونقل شهري مرحله بعدي این پژوهش است.تهیه پرسشنامه هاي مربوط به مسافران تاکسی وگرفتن اطلاعات مبدا ،
مقصد ، هدف سفر، قیمت پرداختی ، زمان انتظار، حداکثر مبلغ تمایل به پرداخت براي تاکسی در تا در ازمسافران پیاده شده درمیدانهاي نمونه شهر درگام بعدي
بانک اطلاعات پژوهش را پدید آورد. بانک اطلاعاتی پژوهشهمراه با اطلاعات موجود شبکه اتوبوسرانی و Access صورت گرفت. ورود آمارگرفته شده درنرم افزار
اطلاعات مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان موردارزیابی قرارگرفتند. نتایج تحلیل هاي اولیه واقعیت هاي جالبی ازوضع موجود سیستم هاي تاکسی , اتوبوس
باتوجه به اولویت هاي مورد نظر کارشناسان و وبرنامه ریزان، سیاستهاي مختلف اولویت بندي AHP و سواري شخصی را نشان می داد. سپس با استفاده از روش
شده وبهترین گزینه ها براي هرمسیر باتوجه به پیامدهاي آن انتخاب شدند
 

پیوست ها

  • 34.rar
    155 کیلوبایت · بازدیدها: 0

bianconeri_Civil

عضو جدید
پيش بيني روند رسوبگذاري در مخزن سد علويان با استفاده از مدل3.0 Gstars

يوسف حسن زاده 1،اتابك فيضي خانكندي 2

-1 استاد، دانشكدة مهندسي عمران،دانشگاه تبريز
-2 كارشناسي ارشد مهندسي عمران-آب،دانشگاه تبريز


خلاصه
امروزه براي پيش بيني مقدار رسوبگذاري در مخازن سد هاي ذخيره اي و برآورد عمر مفيد آنها يكي از ابزارهاي مهم استفاده از مدل هاي رياضي
مي باشد كه مبتني بر تحليل معادلات حاكم بر پديده هاي موثر در انتقال،توزيع،ته نشيني و آب شستگي رسوب بنا نهاده شده اند.
در مقالة حاضر،بعد از كاليبره كردن مدل به كمك داده هاي هيدروگرافي مخزن سد علويان مراغه نحوه رسوبگذاري در مقطع طولي و مقاطع عرضي
براي يك دورة 9 ساله كاليبره و Gstars براي حالتهاي بستر اوليه، هيدروگرافي شده و نتايج حاصل از تحليل پديده رسوبگذاري به كمك مدل 3.0
سپس براي يك دوره 50 ساله ترسيم و مورد مقايسه و ارزيابي قرار گرفته و عمر مفيد مخزن برآورد و ارائه شده است.
 

پیوست ها

  • 43.rar
    288.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

bianconeri_Civil

عضو جدید
Nonlinear and Experimental modelling of Prestressed SCC Bridge girders

A. A. Maghsoudi1, M. Farahbakhsh2
1, 2- Civil Eng. Dept., Kerman University, Kerman, Iran.


ABSTRACT
To achieve acceptance for use self consolidating concrete, SCC in prestressed concrete bridge girders, this
study was conducted on T-beams fully prestressed SCC of 9m length. The girders were designed based on the
Iranian bridge code of practice. Different types of electrical gauges were attached on the steel, prestressed
strands and concrete surface at different sections. In the numerical study, 3-D ANSYS modelling was
performed. The load-deflection and load strain diagrams for transfer and service conditions of two methods
were plotted for different sections. The comparison of experimental and numerical results is performed and a
very good agreement is available.
 

پیوست ها

  • 56.rar
    216.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

bianconeri_Civil

عضو جدید
ارزیابی سختی خمشی رادیه بر سهم باربری شمع و کنترل نشست های کلی و تفاضلی رادیه در پی های شمع رادیه

جواد نظری افشار 1، فرزین کلانتری 2، خشایار همتی 3،علی قربانی 4

-1 کارشناس ارشد ژئوتکنیک و عضو باشگاه پژوهشگران جوان
-2 استادیار دانشکده فنی دانشگاه گیلان، رشت
-3 کارشناس ارشد مهندسی ژئوتکنیک
-4 دکتری مهندسی عمران- ژئوتکنیک


خلاصه
استفاده از شالوده های شمع رادیه یکی از روش های کاهش نشست های کلی و تفاضلی و افزایش ظرفیت باربری شالوده های سطحی؛ و کاهش
تنش های داخلی و لنگرهای اعمالی در پی های رادیه می باشد. منظور از واژه شالوده شمع رادیه، ترکیب اندرکنشی دو نوع فونداسیون، رادیه و
گروه شمع، به گونه ای است که هر دو در تامین باربری و کاهش نشست های کلی و تفاضلی با هم ایفای نقش کنند . در این تحقیق با استفاده از
Flac3D نرم افزار عددی
، مبتنی بر روش عددی تفاضل های محدود به بررسی اثر سختی خمشی رادیه بر مقدار سهم باربری شمع و کنترل
نشست های کلی و تفاضلی در شالوده های شمع رادیه با توجه به اثر فراسنج هایی مانند ابعاد و ضخامت های مختلف رادیه و فاصله مختلف بین
شمع ها پرداخته شده است.
 

پیوست ها

  • 59.rar
    684.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

bianconeri_Civil

عضو جدید
بررسی تاثیر مشخصات هندسی شمع ها بر روی میزان نشست کل سیستم پی شمع

خشایار همتی 1 ، فرزین کلانتری 2، جواد نظری افشار 3،علی قربانی 4

-1 کارشناس ارشد ژئوتکنیک
-2 استادیار دانشکده فنی دانشگاه گیلان، رشت
-3 کارشناس ارشد ژئوتکنیک و عضو باشگاه پژوهشگران جوان
-4 دکتری مهندسی عمران- ژئوتکنیک


خلاصه
بطور کلی هرجا که از ترکیب شمع و رادیه برای انتقال بار وارده از روسازه به خاک استفاده شود و در طول مدت خدمت دهی به هیچ دلیلی (مانند
آب شستگی یا نشست خاک ) ارتباط رادیه با خاک قطع نگردد؛ در آن صورت بار اعمالی بصورت مشترک توسط شمع و رادیه به خاک منتقل خواهد
خوانده می شود. شالوده های شمع -رادیه از « شالوده شمع - رادیه » شد. این سیستم مرکب به سیستم پی تقویت شده با شمع یا به طور خلاصه
لحاظ اقتصادی گزینه ای مقرون به صرفه می باشند؛ زیرا زمانی که رادیه به تنهایی نیاز طراحی مورد نظر را از لحاظ باربری و نشست تامین
نمی کند، با استفاده از چندین شمع در زیر رادیه مقدار ظرفیت باربری افزایش و نشست پذیری و نشست های تفاضلی به مقدار زیادی کاهش می
FALC3D یابد. در این تحقیق با کمک روش ع ددی تفاضل محدود ( برنامه
) به ازای یک ضخامت ثابت برای رادیه که صلبیت آن را تضمین می
کند؛ به بررسی تاثیر مشخصات هندسی شمع ها (تاثیر تغییرقطر و طول شمع ) بر روی میزان نشست کل سیستم و درصد باربری شمع و کلاهک
در سیستم های شمع- رادیه، پرداخته شده است .
 

پیوست ها

  • 80.rar
    462.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

bianconeri_Civil

عضو جدید
بررسي رفتار لرزه اي اتصالات خمشي ماهيچه اي فولادي


محسن گرامي 1، سجاد آزادي 2
1 و 2- دانشكده مهندسي دانشگاه سمنان


خلاصه
گستردگي آسيب ديدگيهاي اتصالات ساختمانهاي فولادي ، پس از زلزله ي 1994 نورتريج ، بوضوح وجود نقايص اساسي را در طراح ي و شيوه هاي
ساخت قابهاي خمشي فولادي ويژه، به اثبات رسانيد. بمنظور كاهش خسارت اتصالات خمشي ، استراتژيهاي متفاوتي جهت معرفي اتصالات بهبود
تير در مجاورت اتصال ميباشد. در ميان انواع اتصالات بهبود « تضعيف موضعي » يا « تقويت اتصال » يافتهي جديد ، مطرح گرديد . عمدهترين استراتژي
براي بهسازي، تعمير و يا ساخت و ساز جديد، مي توانند بسيار مؤثر باشند . نتايج آزمايشات انجام شده بر روي اشكال « اتصالات ماهيچه اي » ، يافته
مختلف اين اتصالات نشان ده ندهي مؤثر بودن آنها در انتقال مفصل پلاستيك تير به بيرون از ناحيه ي ماهيچه و شكل پذيري رضايتبخش آنهاست .
در اين مقاله ضمن بررسي رفتار لرزه اي اتصالات ماهيچه اي نتيجه گيري شده است كه ظرفيت چرخش پلاستيك آنها عمدتاً بسيار فراتر از نياز
طراحيست و اين اتصالات بخوبي مي توانند اهداف طراحي را برآورده نمايند
 

پیوست ها

  • 81.rar
    490.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

bianconeri_Civil

عضو جدید
مقايسه و انتخاب بهينه سيستم هاي جمع آوري فاضلاب در اجتماعات كوچك

مصطفي علي اكبري 1، رضا مرسولي 2

-1 دانشجوي دكتري مهندسي عمران، دانشگاه بنگلور، هندوستان
-2 كارشناس ارشد مهندسي عمران، دانشگاه تبريز



خلاصه
در تحقيق حاضر، 3 سيستم ثقلي جم عآوري فاضلاب در اجتماعات كوچك مورد بررسي قرار گرفته است. سيستمهاي مورد مطالعه شامل سيستم
م يباشند. ارزيابي (Simplified) و سيستم متعارف ساده شده (SDGS) سيستم فاضلابرو ثقلي با قطر كوچك ،(Conventional) متعارف
سيستم هاي ذكر شده با كاربرد هر 3 روش در 3 روستاي كشور بعنوان موارد مطالعاتي انجام شده و مقادير حداكثر، حداقل و متوسط براي
پارامترهاي قطرلوله، شيب، عمق خاكبرداري، سرعت در مجاري و غيره بتفكيك آورده شده است. با برآورد هزينه اقتصادي اجراي هر يك از
سيستم هاي مذكور و در نظر گرفتن محدودي تهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي موجود، مناسبترين سيستم جم عآوري فاضلاب در روستاهاي
بعنوان روش جم عآوري فاضلاب در روستاهاي كشور مي باشد. SDGS ايران پيشنهاد شده است. نتايج، نشان دهنده برتري فني و اقتصادي سيستم
از روستاهاي زنجيره عليا، سرتنگ زنگوان و سراب ايوان كه جزو شهرستان هاي شيروان چرداول و ايوان واقع در استان ايلام مي باشند به عنوان موارد
مطالعاتي استفاده شده است.
 

پیوست ها

  • 77.rar
    250.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Mehrdad38

عضو جدید
SACS نرم افزار تحلیل سازه ای است که دارای یک ماژول بارگذاری محیطی است که استانداردها و تئوریهای مربوط به بارگذاری ناشی از امواج و جریانات دریایی در آن مدل شده اند به همین خاطر در تحلیل سازه های دریایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
آموزش اين دوره در
http://petrodanesh.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=130:-sacs-&catid=23:1389-09-13-18-17-54&Itemid=97
 
بالا